Parę pytań dotyczących silnika.

Stuka, puka, kapie, cieknie...
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Kosiu67
Bywalec
Posty: 189
Rejestracja: 21 sty 2017, o 20:49
Reputacja: 0
Imię: Norbert
Samochód: Lexus ES Hybrid
Silnik: 2,5L - OMOTENASHI
Inny samochód: Była Captiva 2,2 D LT+ AWD
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Parę pytań dotyczących silnika.

Post autor: Kosiu67 » 24 sty 2017, o 10:40

Jako być może przyszły posiadać Chevroleta Captivy 2,2 Diesel mam kilka pytań związanych z wymianą okresową podzespołów i płynów.
proszę mnie poprawić jeżeli gdzieś popełniłem błąd.
wymiana oleju co 15 tys. km
wymiana płynu chłodzącego co 2 lata
wymiana płynu hamulcowego co 2 lata lub 30 tys. km
wymiana rozrządu ???? - i tutaj nie mogę znaleźć żadnych danych lub są tak sprzeczne ze sobą. może ktoś ma w tej materii doświadczenie i wskażę mi odpowiedni przebieg.

Będę wdzięczny za każdą wiedzę na temat eksploatacji tego SUV-a.

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24968
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 300
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Parę pytań dotyczących silnika.

Post autor: etac » 24 sty 2017, o 20:17

Rozrzad jest na łancuchu, wiec pewnie tak jak w innych dieslach - po 240.000 km/8 lat
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

Galla1
Świeżak
Posty: 4
Rejestracja: 22 wrz 2016, o 21:30
Reputacja: 0
Imię: Daniel
Samochód: Captiva
Silnik:
Lokalizacja: Krosno
Kontakt:

Re: Parę pytań dotyczących silnika.

Post autor: Galla1 » 30 sty 2017, o 10:35

Podłącze się po temat.. a jak to się ma w przypadku silnika 2,0D, tam też rozrzad jest na łańcuchu?

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24968
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 300
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Parę pytań dotyczących silnika.

Post autor: etac » 30 sty 2017, o 10:50

ktory rocznik, ktore 2.0?
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

John Wayne
Profesjonalista
Posty: 587
Rejestracja: 23 wrz 2016, o 15:26
Reputacja: 2
Imię: Przemek
Samochód: Captiva 2.0D MT 2007
Silnik: 2.0, diesel, 150KM
Lokalizacja: Gdynia Poznań
Kontakt:

Re: Parę pytań dotyczących silnika.

Post autor: John Wayne » 30 sty 2017, o 11:44

Ja mam 2007 i jest na pasku. Wymieniałem zaraz po zakupie dla tzw. św spokoju w 2015. Robię ok 15 tys./rok i teraz myślę, że szybciej go zezłomuję niż wymienię drugi raz :)

kodasVW
Aktywny
Posty: 56
Rejestracja: 3 paź 2016, o 22:00
Reputacja: 0
Imię: Wojciech
Samochód: Captiva 2.0VCDI 2008
Silnik:
Lokalizacja: Wielkopolska
Kontakt:

Re: Parę pytań dotyczących silnika.

Post autor: kodasVW » 30 sty 2017, o 21:45

Silnik 2.0 D jest na pasku i wymiana nie jest może specjalnie skomplikowana ale musi być przyrząd do blokowania wałka rozrządu. Sama wymiana max 2 godz. jak ktoś już to wcześniej robił. Polecam wymieniać cały komplet, pasek, rolka, napinacz, pompa wody.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Captiva Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość