DPF

Stuka, puka, kapie, cieknie...
ODPOWIEDZ
Elninjo
Świeżak
Posty: 5
Rejestracja: 5 lut 2016, o 18:55
Reputacja: 0
Imię: Dariusz
Samochód: Captiva
Silnik:
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

DPF

Post autor: Elninjo » 5 lut 2016, o 19:22

Witam,

wyskakuje mi co jakiś czas błąd czujnika DPF (P2053 o ile dobrze pamiętam)
Z programu diagnostycznego DF Info wychodzi, że DPF mam czyściutki i do 0 wypalony.
Gdzie na forach przeczytałem, że być może sparciały gumowe kable łączące czujnik DPF z elektroniką samochodu...
Czy wiecie gdzie znajduje się czujnik DPF?
Zakładając, że wymiana przewodów nic nie da zawsze mogę zacząć od wymiany samego czujnika... musze go tylko znaleźć...

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24968
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 300
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: DPF

Post autor: etac » 5 lut 2016, o 19:39

Dzialanie czujnika polega na mierzeniu roznicy cismien pomiedzy wejsciem i wyjsciem filtra. Dane tego cisnienia ida rurkami metalowymi od samego filtra, a potem zamieniają sie w gumowe i wchodza do czujnika, ktory jest z przodu silnika po prawej jego strony. Latwo go rozpoznac bo od dolu wchodza wezyki a z boku jest wtyczka. Zajrzyj pod podwozie czy nie masz tych przewodów uszkodzonych. Czujnik jest ten sam w oplu i chevrolecie wiec nie na problemu z jego nabyciem.

Obrazek

Co do przyczyn bledu musisz poczekac az dopcham sie do kompa.

EDIT: przypomnij sobie ten błąd bo P2053 nie moge odnaleźć
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

Adi1550
Aktywny
Posty: 69
Rejestracja: 11 mar 2016, o 19:19
Reputacja: 0
Imię: Adi
Samochód: captiva
Silnik:
Lokalizacja: pyrlandia
Kontakt:

Re: DPF

Post autor: Adi1550 » 22 wrz 2016, o 22:36

Jest po czasie ale dla potomnych się przyda ;
Miałem to samo w serwisie chcieli mi to wymienić za parą stówek ale odmówiłem .
Przyjechałem do domu i szukam koło dpfa i znalazłem
Do dpefa nad rórą idą dwa cienkie wężyki właśnie od tego zaworu
Przy przepalaniu dpefa jest tam wielka temperatura i przegrzewa te wężyki- są skruszałe i jest wyciek powietrz co stwierdza komputer wywalając błąd . :lol: Wystarczy obciąć te dwa wężyki - skruszałe skrucić je o 2 cm i wsunąć z powrotem gdzie trzeba . Błąd skasować iii bangla jak talla :Y

ODPOWIEDZ

Wróć do „Captiva Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości