Pompa paliwa? Captiva 2.4 +LPG
-
- Świeżak
- Posty: 8
- Rejestracja: 4 kwie 2019, o 07:46
- Reputacja: 0
- Imię: Max
- Samochód: Captiva 2.4
- Silnik:
- Lokalizacja: Slask
- Kontakt:
Pompa paliwa? Captiva 2.4 +LPG
Witam, mama captive 2008r 2.4 i zauważyłem że po nocy auto nie odpala za pierwszym razem na paliwie. Na gazie w trybie awaryjnym jest ok. Auto odpali po 4-6 razach. Zauważyłem że nie zawsze po przekręceniu stacyjki nie słychać pompy paliwa jak dobija. Mam pytanie czy u was zawsze słychać po przekręceniu stacyjki pompę?. Po odpaleniu cisnienie na listwie jest 4 bary jak zgasze i odpalę 2 lub 3 razy to słychać za każdym razem po przekręceniu dobija paliwo do tych 4 bar. Po godzinie spada cisnienie na listwie do 3,5 i po przekręceniu już nie słychać żeby dobiła cisnie, ale odpali jeszcze. Wie ktoś Co może być przyczyną ? Padnięta pompa czy coś innego? i dziwne ze te paliwo sie cofa po nocy.
- bubu1769
- Administrator
- Posty: 6869
- Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
- Reputacja: 457
- Imię: Bartłomiej
- Samochód: Aveo T250
- Silnik: 1.4 101KM
- Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Re: Pompa paliwa? Captiva 2.4 +LPG
A próbowałeś wyłączyć LPG, najlepiej zakręcić też zawór na butli, i pojeździć kilka dni na samej benzynie?
Takie poranne problemy z odpaleniem w samochodach z instalacją gazową dość często są spowodowane uszkodzeniem parownika i zalewaniem kolektora ssącego gazem.
Takie poranne problemy z odpaleniem w samochodach z instalacją gazową dość często są spowodowane uszkodzeniem parownika i zalewaniem kolektora ssącego gazem.
-
- Świeżak
- Posty: 8
- Rejestracja: 4 kwie 2019, o 07:46
- Reputacja: 0
- Imię: Max
- Samochód: Captiva 2.4
- Silnik:
- Lokalizacja: Slask
- Kontakt:
Re: Pompa paliwa? Captiva 2.4 +LPG
Tak też już próbowałem. Tu chodzi o to że paliwo nie dochodzi bo pompa się nie wlacza po przekręceniu zapłonu. A po 2 to chyba cisnienie powinno być cały czas na listwie czy się mylę?
Dodano po 1 minucie 40 sekundach:
Mam też takie pytanie te przykrywki srebrne pod dywanikiem do pompy są przyklejone?
Dodano po 1 minucie 40 sekundach:
Mam też takie pytanie te przykrywki srebrne pod dywanikiem do pompy są przyklejone?
- bubu1769
- Administrator
- Posty: 6869
- Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
- Reputacja: 457
- Imię: Bartłomiej
- Samochód: Aveo T250
- Silnik: 1.4 101KM
- Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Re: Pompa paliwa? Captiva 2.4 +LPG
Po dłuższym postoju ciśnienie z listwy zejdzie, dlatego po załączeniu stacyjki powinna na chwilę załączyć się pompa żeby to ciśnienie nabić.
Nie jestem tylko pewien czy w Captivie nie jest jakoś dodatkowo sterowane czujnikiem ciśnienia.
Jak będę miał chwilę to postaram się poszukać w serwisówce.
Co do rewizji pod siedzeniami
viewtopic.php?t=11134
Nie jestem tylko pewien czy w Captivie nie jest jakoś dodatkowo sterowane czujnikiem ciśnienia.
Jak będę miał chwilę to postaram się poszukać w serwisówce.
Co do rewizji pod siedzeniami
viewtopic.php?t=11134
-
- Świeżak
- Posty: 8
- Rejestracja: 4 kwie 2019, o 07:46
- Reputacja: 0
- Imię: Max
- Samochód: Captiva 2.4
- Silnik:
- Lokalizacja: Slask
- Kontakt:
Re: Pompa paliwa? Captiva 2.4 +LPG
Po nocy spadło do 0,2 bara No i nie słychać pompy, tylko wiem że jak będę kręcił to po zapłonie się włączy A jak już odpali normalnie to potem działa cały dzień. Nawet sie sama papa na chwile wlacza po przekreceniu stacyjki.2 lata temu jak to sprawdzałem to zawsze odpalalala po 2 razie ale przez to że cisnienie po nocy nie spadało tyle. Żeby było śmiesznie to zima jest ok. Już w tym aucie wszytki robiłem to jest jakaś czarna magia:) dobrze też myślę że jak kręcę rozrusznikiem żeby odpalić to wtedy ta pompa cały czas działa? Tylko się dusi bo pcha powietrze i paliwo?
- bubu1769
- Administrator
- Posty: 6869
- Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
- Reputacja: 457
- Imię: Bartłomiej
- Samochód: Aveo T250
- Silnik: 1.4 101KM
- Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Re: Pompa paliwa? Captiva 2.4 +LPG
W TIS-ie jest podane:
Jeśli u ciebie jej nie słychać to możliwe ze albo styki w przekaźniku są nadpalone i czasami nie podają zasilania albo sama pompa się zacina.
Trzeba by sprawdzić na wtyczce od samej pompy czy dostaje zasilanie.
Czyli pompa paliwa powinna na chwile się załączyć po przekręceniu kluczyka.Elektryczna pompa paliwowa jest używana do zalania układu paliwowego po wymianie filtra paliwowego lub serwisowaniu układu paliwowego. Pompa paliwowa jest zasilana prądem za pośrednictwem przekaźnika pompy paliwowej. Przekaźnik pompy paliwowej jest sterowany przez moduł sterujący silnika (ECM). Moduł ECM aktywuje pompę paliwową, kiedy włączany jest zapłon i pozostaje ona uruchomiona przez chwilę lub do momentu uruchomienia silnika. Jeżeli zapłon pozostaje włączony (pozycja ON), pompa pracuje przez około cztery sekundy. Moduł ECM wyłącza pompę paliwową, jeżeli na obwodzie sterowania wykryte zostanie nieprawidłowe napięcie. W czasie przeprowadzania diagnostyki lub po dokonaniu napraw, zanim moduł ECM wyda polecenie ponownego włączenia pompy paliwowej, konieczne będzie wykonanie cyklu wyłączenia i włączenia go poprzez przekręcenie kluczyka.
Jeśli u ciebie jej nie słychać to możliwe ze albo styki w przekaźniku są nadpalone i czasami nie podają zasilania albo sama pompa się zacina.
Trzeba by sprawdzić na wtyczce od samej pompy czy dostaje zasilanie.
-
- Świeżak
- Posty: 8
- Rejestracja: 4 kwie 2019, o 07:46
- Reputacja: 0
- Imię: Max
- Samochód: Captiva 2.4
- Silnik:
- Lokalizacja: Slask
- Kontakt:
Re: Pompa paliwa? Captiva 2.4 +LPG
A więc dostałem się do pompy wyczyściłem wszytsko, syfu było pełno. Wyczyściłem wtyczkę wsadziem i pompa od 2 dni dziennie rano się włącza:) i cisnienie dobija do 4bar. Auto odpala ale za 2 razem bo po nocy cisnienie spada do 0 czyli paliwo sie cofa. Dla tego problem z odpalaniem pozostał bo powietrze pcha zamiast paliwa. Może ktoś wie jak może być przyczyną cofania się paliwa? Jeszcze chce spróbować założyć zaworek zwrotny zaraz za pompa może to coś da żeby paliwo sie nie cofało. No chyba że ktoś ma jakiś inny pomysł?
- bubu1769
- Administrator
- Posty: 6869
- Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
- Reputacja: 457
- Imię: Bartłomiej
- Samochód: Aveo T250
- Silnik: 1.4 101KM
- Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Re: Pompa paliwa? Captiva 2.4 +LPG
Któreś złącze musi puszczać.
Czy przy listwie nie widać żeby było gdzieś wilgotne?
Czy przy listwie nie widać żeby było gdzieś wilgotne?
-
- Świeżak
- Posty: 8
- Rejestracja: 4 kwie 2019, o 07:46
- Reputacja: 0
- Imię: Max
- Samochód: Captiva 2.4
- Silnik:
- Lokalizacja: Slask
- Kontakt:
Re: Pompa paliwa? Captiva 2.4 +LPG
Wszędzie sucho na złączkach. A w pompie nie ma jakiegoś zaworka zwrotnego albo coś?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości