Wariacja silnika

Stuka, puka, kapie, cieknie...
ODPOWIEDZ
Sylwester
Świeżak
Posty: 14
Rejestracja: 5 lut 2023, o 19:16
Reputacja: 0
Imię: Sylwek
Samochód: Captiva
Silnik: 2.4 benzyna+gaz 100kW
LPG: STAG
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Wariacja silnika

Post autor: Sylwester » 5 lut 2023, o 19:19

Witajcie.
Mam mały problem z moją Captivą. Rocznik 2006, silnik 2.4 benzyna, napęd na przednią oś. Od jakiegoś czasu mam tak, że po rozgrzaniu jednostki jadąc na benzynie na jedynce podczas rozpędzania z obrotami w okolicy 2 tys jest takie gwałtowne "zamulenie" tak jakbym jednocześnie na ułamek sekundy nacisnął hamulec. Po tym rozpędza się dalej już w miarę normalnie. Jadąc dalej i zmieniając biegi na trójce oraz na czwórce w okolicy 2,5-3 tys. obrotów jak jadę jednostajnie to silnik zachowuje się tak jakby miał zaraz zgasnąć, muli go, szarpie. Po przekroczeniu tej granicy rozpędza się już w miarę normalnie. Jednocześnie podczas rozpędzania auta, nie jedzie ono liniowo, tylko szarpiąc go, tak jakby go coś blokowało. Dodam że mam jeszcze instalację gazową, na której po przełączeniu auto jedzie "prawie normalnie" tzn. że są te objawy wyczuwalne ale nie na tyle by przeszkadzało to w rozpędzaniu. Na benzynie po rozgrzaniu w/w objawy potęgują się. Gdy jednostka jest zimna, objawy są minimalne. Im cieplejszy silnik, tym te objawy nasilają się bardziej.
Druga sprawa to gdy uruchamiam na benzynie klimatyzację, to silnik gaśnie. Na zasilaniu gazem, mogę bez problemu uruchomić klimatyzację.
Wymieniłem sondę lambda za katalizatorem (gdyż miałem na kompie błąd podgrzewania). Po wymianie tejże sondy nic nie poprawiło.
Wczoraj pojawiła mi się jeszcze jedna usterka, mianowicie po uruchomieniu całkowicie zimnego silnika od razu mi gaśnie. Żeby nie zgasł muszę trzymać przez ok 20 sekund z wciśniętym pedałem gazu. Obroty w tym czasie falują. Po tych ok. 20 sekundach silnik już pracuje normalnie na luzie. Skanując pod kompem wyskoczył mi błąd P0106 z opisem że to Map sensor.
Po rozgrzaniu gdy silnik jest w miarę ciepły zapala już normalnie. Czy te objawy sugerują ten błąd z Map sensorem??

Awatar użytkownika
bubu1769
Administrator
Posty: 5799
Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
Reputacja: 341
Imię: Bartłomiej
Samochód: Aveo T250
Silnik: 1.4 101KM
Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Re: Wariacja silnika

Post autor: bubu1769 » 5 lut 2023, o 20:00

Jeśli jest instalacja LPG to zawsze warto zacząć od wyeliminowania jej jako potencjalnej przyczyny problemów.
Chodzi o wyłączenie instalacji, najlepiej jeszcze zakręcić zawór na butli, i pojeździć kilka dni na samej benzynie.
Można też odpiąć akumulator na jakiej pół godziny żeby zresetować mapy w ECM.

Sylwester
Świeżak
Posty: 14
Rejestracja: 5 lut 2023, o 19:16
Reputacja: 0
Imię: Sylwek
Samochód: Captiva
Silnik: 2.4 benzyna+gaz 100kW
LPG: STAG
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Wariacja silnika

Post autor: Sylwester » 5 lut 2023, o 20:51

Odpięcie akumulatora i pojeżdżenie na samej benzynie nic nie pomogło, już to robiłem. Zostawiłem odpięty akumulator na całą noc. Po zapaleniu i przejechaniu kilku km działo się to samo.

lukaslacetti
Profesjonalista
Posty: 726
Rejestracja: 2 lut 2017, o 10:46
Reputacja: 22
Imię: Łukasz
Samochód: Lacetti
Silnik: 1.6 109KM
LPG: Stag 300 Premium
Lokalizacja: Wo
Kontakt:

Re: Wariacja silnika

Post autor: lukaslacetti » 6 lut 2023, o 10:02

Pierwsze co skojarzyło mi się ze map sensor zanim doczytałem jak napisales o blędzie

Na samym zapłonie sprawdź aplikacja diagnostyczną wskazania map sensora mają wskazywać ok. 0.96-0.99 Kpa
Na rozgrzanym silniku na jałowym biegu powinno być w okolicach 0.30 +-0.05 oczywiscie bez obciązenia klimatyzacją swiatłami itd

Wartosci mają byc stałe a nie skakac co chwile o np. 0.10 jednostek


Takie objawy to typowe dla uszkodzonego map sensora w chevim

Sylwester
Świeżak
Posty: 14
Rejestracja: 5 lut 2023, o 19:16
Reputacja: 0
Imię: Sylwek
Samochód: Captiva
Silnik: 2.4 benzyna+gaz 100kW
LPG: STAG
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Wariacja silnika

Post autor: Sylwester » 6 lut 2023, o 19:39

Dzięki kolego, dobra wiedza ;-)

Sylwester
Świeżak
Posty: 14
Rejestracja: 5 lut 2023, o 19:16
Reputacja: 0
Imię: Sylwek
Samochód: Captiva
Silnik: 2.4 benzyna+gaz 100kW
LPG: STAG
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Wariacja silnika

Post autor: Sylwester » 7 lut 2023, o 20:19

No i przygód ciąg dalszy. Dziś rano jadąc do pracy bez żadnych znaków zgasł mi... dosłownie tak jakbym przekręcił kluczyk w stacyjce na OFF.
Całe szczęście że była mała prędkość ( ruszałem spod świateł). Zaparkowałem bezpiecznie i co?? Brak jakiejkolwiek reakcji na przekręcenie kluczyka. Tzn. pierwszy stopień się uruchamiał ( działał nawiew oraz np. wycieraczki), ale jak chciałem żeby zapalał to nic, zero reakcji. Paliła się tylko ikonka z kluczykiem w aucie. Brejdak w międzyczasie powiedział mi, że jego kolega tez w Captivii miał identyczny objaw i u Niego okazało się że do wymiany był pedał gazu. Winny był potencjometr. On stukał w niego i przez jakiś czas mu auto normalnie zapalało. Zrobiłem tak jak mi powiedział i o dziwo auto zapaliło...
Jak myślicie czy to może być przyczyna tego że mi zgasł?? Po zapaleniu gasła już ta ikonka z kluczykiem w aucie.

lukaslacetti
Profesjonalista
Posty: 726
Rejestracja: 2 lut 2017, o 10:46
Reputacja: 22
Imię: Łukasz
Samochód: Lacetti
Silnik: 1.6 109KM
LPG: Stag 300 Premium
Lokalizacja: Wo
Kontakt:

Re: Wariacja silnika

Post autor: lukaslacetti » 8 lut 2023, o 07:52

A Sprawdzaleś co Ci napisalem z Map Sensorem ?

Sylwester
Świeżak
Posty: 14
Rejestracja: 5 lut 2023, o 19:16
Reputacja: 0
Imię: Sylwek
Samochód: Captiva
Silnik: 2.4 benzyna+gaz 100kW
LPG: STAG
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Wariacja silnika

Post autor: Sylwester » 10 lut 2023, o 19:35

Miałem sprawdzić, ale po tym incydencie oddałem do mechanika i wiecie co się okazało?? Poluzowane kable masowe przy silniku. Autko teraz śmiga tak jak powinno.

Sylwester
Świeżak
Posty: 14
Rejestracja: 5 lut 2023, o 19:16
Reputacja: 0
Imię: Sylwek
Samochód: Captiva
Silnik: 2.4 benzyna+gaz 100kW
LPG: STAG
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Wariacja silnika

Post autor: Sylwester » 16 maja 2023, o 19:30

Było pięknie do czasu... Kilka razy zdarzyło mi się że zgasł gdy czekałem na skrzyżowaniu na zmianę światła. Dokładnie to po zatrzymaniu się po sekundzie lub kilku sekundach, bez żadnych oznak gaśnie. Próba odpalenia nieskuteczna, kręci rozrusznikiem ale nie chce zapalić. Po odczekaniu kilku minut pali od strzała. Zdarza się to średnio raz na tydzień. Brak błędów po podłączeniu do kompa. Od zgaśnięcia do zgaśnięcia jeździ normalnie, bez jakichkolwiek niepokojących objawów (zdarza się czasem tak z raz albo dwa pomiędzy kolejnymi zgaszeniami silnika, że podczas jazdy występuje takie trwające ułamek sekundy przyduszenie auta i nic poza tym, dalej jedzie jakby nic się nie stało). Ze znajomym mechanikiem podejrzewamy czujnik wału korbowego ale zastanawia Nas fakt braku błędu w pamięci. Czy ktoś z Was miał może podobne problemy?? Jeśli czujnik wału to macie może numery oryginału?? Co myślicie o czujniku firmy Magneti Marelli ??

Sylwester
Świeżak
Posty: 14
Rejestracja: 5 lut 2023, o 19:16
Reputacja: 0
Imię: Sylwek
Samochód: Captiva
Silnik: 2.4 benzyna+gaz 100kW
LPG: STAG
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Wariacja silnika

Post autor: Sylwester » 23 lip 2023, o 13:08

lukaslacetti pisze:
8 lut 2023, o 07:52
A Sprawdzaleś co Ci napisalem z Map Sensorem ?
Hej.
Sprawdzane przez ELM'a i takie wartości na postoju:
Załączniki
map1.jpg
map2.jpg

murdertul
Bywalec
Posty: 100
Rejestracja: 6 lis 2021, o 15:05
Reputacja: 1
Imię: Dominik
Samochód: Cruze
Silnik: 1.8 141KM LPG 2012
LPG: Tak BRC SQ24
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Re: Wariacja silnika

Post autor: murdertul » 23 lip 2023, o 17:31

Tragicznie wyglądają odczyty z tego czujnika.
O ile przepustnica się jakimś cudem sama nie zamyka i nie dusi silnika to MAP sensor do wymiany, albo wilgoć we wtyczce powoduje zwarcia/przebicia, tym samym spadek odczytu ciśnienia do zera.
Chevrolet Cruze 1.8 LT+ premium LPG 2012

lukaslacetti
Profesjonalista
Posty: 726
Rejestracja: 2 lut 2017, o 10:46
Reputacja: 22
Imię: Łukasz
Samochód: Lacetti
Silnik: 1.6 109KM
LPG: Stag 300 Premium
Lokalizacja: Wo
Kontakt:

Re: Wariacja silnika

Post autor: lukaslacetti » 24 lip 2023, o 12:55

Albo wtyczka zasniedziała brudna w co watpie i traci mase
Albo zuzyty map i traci mase ma co chwile przerwę
To jest tragedia auto napewno spada co chwile z obrotów i sie dławi.

Sylwester
Świeżak
Posty: 14
Rejestracja: 5 lut 2023, o 19:16
Reputacja: 0
Imię: Sylwek
Samochód: Captiva
Silnik: 2.4 benzyna+gaz 100kW
LPG: STAG
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Wariacja silnika

Post autor: Sylwester » 24 lip 2023, o 20:03

Oj dławi się w trakcie jazdy a jak na wolnych obrotach jest to gaśnie i czasem mam problemy żeby zapalił.
Dziś pod sklepem jak chciałem zapalić to lipa. Kilkanaście minut prób zapalenia i brak sukcesu. Dopiero po kilkunastu minutach odpalił.
W trakcie jak nie mogłem zapalić to takie odczyty miałem odnośnie map sensora jak poniżej (na włączonym zapłonie). Gdy wartość wróciła do poprawnej (tj. ok 90 kPa) dopiero silnik zaskoczył. Chyba znaleziony winowajca, jak sądzicie??
Załączniki
map 3.jpg

murdertul
Bywalec
Posty: 100
Rejestracja: 6 lis 2021, o 15:05
Reputacja: 1
Imię: Dominik
Samochód: Cruze
Silnik: 1.8 141KM LPG 2012
LPG: Tak BRC SQ24
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Re: Wariacja silnika

Post autor: murdertul » 24 lip 2023, o 21:57

Na wyłączonym silniku powinno być gdzieś 97-98kPa
A już tak sprawdzając bardzo dokładnie to powinna przyjmować wartość równą względnego ciśnienia atmosferycznego.
Przykładowo aktualnie u mnie barometr pokazuje 969,2hPa no to w aucie na wyłączonym silniku powinno być w przybliżeniu 97kPa
Chevrolet Cruze 1.8 LT+ premium LPG 2012

Sylwester
Świeżak
Posty: 14
Rejestracja: 5 lut 2023, o 19:16
Reputacja: 0
Imię: Sylwek
Samochód: Captiva
Silnik: 2.4 benzyna+gaz 100kW
LPG: STAG
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Wariacja silnika

Post autor: Sylwester » 24 lip 2023, o 22:05

Mogło być coś 90 + kilka. nie pamiętam już dokładnie. Fakt że powyżej pokazało stanowczo mniej niż te 95-97 kPa ( w zależności od aktualnego ciśnienia)

lukaslacetti
Profesjonalista
Posty: 726
Rejestracja: 2 lut 2017, o 10:46
Reputacja: 22
Imię: Łukasz
Samochód: Lacetti
Silnik: 1.6 109KM
LPG: Stag 300 Premium
Lokalizacja: Wo
Kontakt:

Re: Wariacja silnika

Post autor: lukaslacetti » 25 lip 2023, o 10:02

Map do wymiany i samochód bedzie działał
Możesz kupic chińszczyzne o liczyc na szczescie
Lub w motoryzacyjnym jakis zamiennik lepiej sie ceniący i miec spokój

Sylwester
Świeżak
Posty: 14
Rejestracja: 5 lut 2023, o 19:16
Reputacja: 0
Imię: Sylwek
Samochód: Captiva
Silnik: 2.4 benzyna+gaz 100kW
LPG: STAG
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Wariacja silnika

Post autor: Sylwester » 3 sie 2023, o 13:50

Wymieniłem MAP Sensor, przejechałem już ok. 300 km i nie zgasł ani razu oraz nie szarpał podczas jazdy. Nareszcie nie muszę patrzeć na każdym skrzyżowaniu na licznik i modlić się żeby nie zgasł. Dziękuję Wszystkim za pomoc.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Captiva Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości