Problem z Dpf captiva 2.2 184KM

Stuka, puka, kapie, cieknie...
Stojek
Świeżak
Posty: 46
Rejestracja: 17 sty 2021, o 22:56
Reputacja: 0
Imię: Mateusz
Samochód: Captiva
Silnik: 2.2, 184KM Diesel
Lokalizacja: JW
Kontakt:

Problem z Dpf captiva 2.2 184KM

Post autor: Stojek » 17 sty 2021, o 23:10

Cześć i czołem,
Jestem nowym użytkownikiem forum i od roku użytkuje captive z silnikiem 2.2,184KM. Od pewnego czasu zaopatrzyłem się w ICAR2 aby sprawdzać poziom zapełnienia filtra dpf. Ogólnie problemu z silnikiem nie mam nie kopci, nie muli, nic nie świeci na desce. Jedyny problem polega na częstym wypalaniu dpf. Jeżdżąc jedynie w mieście wypalanie jest co 100-150km,w trybie mieszanym około 450. U mnie wypalanie wygląda tak że poziom zapełnienia rośnie do około 102% i zaczyna spadać czasem do 0 czasem do 4,6,8%. Czy to jest normalne w tym silniku? Posiadam również Seata exeo 2.0 tam przykładowo w trybie tylko miejskim wypalanie jest co 600+km. Szczerze wypalanie w captivce co 100+ jest trochę denerwujące. Jeżeli tak nie powinno być od czego mogę zacząć gdzie szukać problemu?
Dzięki za wszelkie odpowiedzi 😀

pawelwaw84
Wymiatacz
Posty: 1002
Rejestracja: 24 mar 2014, o 10:23
Reputacja: 11
Imię: Paweł
Samochód: Captiva lift 2013
Silnik: 2.0d 163KM
Lokalizacja: Ząbki k.Warszawy
Kontakt:

Re: Problem z Dpf captiva 2.2 184KM

Post autor: pawelwaw84 » 17 sty 2021, o 23:24

Jakim programem sprawdzasz? Ja OPL DPF Monitor. U mnie jak dobija zapełnienie filtra do 100% to po chwili zaczyna się wypalanie. Trwa jakieś 20minut i kończy różnie, na 2-6%. Jak kupiłem Captive rok temu to mi wypalała filtr średnio co 600km. Teraz mi wypala średnio co 800km. Nie wiem do końca co wpłynęło na wydłużenie tego dystansu. Po pierwsze zmieniłem na lepszy olej, bo Shell ETC 5w30, po drugie dolewam do paliwa dodatek Archoil 6900-D max, po trzecie nie przerywam wypalania.

Stojek
Świeżak
Posty: 46
Rejestracja: 17 sty 2021, o 22:56
Reputacja: 0
Imię: Mateusz
Samochód: Captiva
Silnik: 2.2, 184KM Diesel
Lokalizacja: JW
Kontakt:

Re: Problem z Dpf captiva 2.2 184KM

Post autor: Stojek » 17 sty 2021, o 23:41

Również sprawdzam tą aplikacja i u mnie to wygląda tak jak opisałem. Wcześniej gdy nie miałem icar to przerwalem przez przypadek wypalanie bo nie wiedziałem że jest w trakcie. Później zapalała się ikona dpf na desce poczytałem i wiedziałem o co chodzi. Od kiedy mam icar już mi się nie zapala ikona i nie przerywam ale zaczyna wypalanie dopiero od 102%. U mnie olej od nowości lany ten sam DEXOS2 LONG LIFE 5W30. Żadnych dodatków nigdy nie lałem.

Wysłane z mojego VOG-L29 przy użyciu Tapatalka
Ostatnio zmieniony 18 sty 2021, o 00:32 przez bubu1769, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Usunięto cytat.

pawelwaw84
Wymiatacz
Posty: 1002
Rejestracja: 24 mar 2014, o 10:23
Reputacja: 11
Imię: Paweł
Samochód: Captiva lift 2013
Silnik: 2.0d 163KM
Lokalizacja: Ząbki k.Warszawy
Kontakt:

Re: Problem z Dpf captiva 2.2 184KM

Post autor: pawelwaw84 » 18 sty 2021, o 08:06

Hmmm może te 102% jest kluczem. Czujniki za i przed filtrem mierzą ciśnienie. Być może któryś z nich nawala i dlatego tak często wypala. Może być też problem z wtryskami, z samym filtrem. W sumie nie zaszkodziłoby spróbować tego Archoila. U mnie zdecydowanie podreperował wtryski, dodatkowo pozytywnie wpływa na czyszczenie filtra. Butelka wystarcza na 500l wiec troche trzeba pojezdzic zeby byly efekty.

Stojek
Świeżak
Posty: 46
Rejestracja: 17 sty 2021, o 22:56
Reputacja: 0
Imię: Mateusz
Samochód: Captiva
Silnik: 2.2, 184KM Diesel
Lokalizacja: JW
Kontakt:

Re: Problem z Dpf captiva 2.2 184KM

Post autor: Stojek » 18 sty 2021, o 09:06

Tylko podpinałem kompa i nie ma żadnych błędów. Dlatego szukam jakiegoś punktu zaczepienia.

Awatar użytkownika
endriu333
Profesjonalista
Posty: 982
Rejestracja: 29 wrz 2016, o 15:54
Reputacja: 7
Imię: Andrzej
Samochód: Spark
Silnik: 1.2 PB
LPG: Landirenzo Omegas
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Problem z Dpf captiva 2.2 184KM

Post autor: endriu333 » 18 sty 2021, o 10:28

A jaki masz przebieg na szafie? Zainstaluj sobie apke opl dtc reader i porównaj przebiegi, podobno jak jest kręcony to robią się takie hocki klocki...
Suzuki SX-4 S-cross 1.4 PB hybrid MY2021 +LPG KME Sky Direct / Chevrolet Spark MY2011 1.2 + LPG LandiRenzo Omegas / Suzuki GSX 1250 FA "Bandit" MY2017 1.255 PB

Stojek
Świeżak
Posty: 46
Rejestracja: 17 sty 2021, o 22:56
Reputacja: 0
Imię: Mateusz
Samochód: Captiva
Silnik: 2.2, 184KM Diesel
Lokalizacja: JW
Kontakt:

Re: Problem z Dpf captiva 2.2 184KM

Post autor: Stojek » 18 sty 2021, o 11:45

Przebieg 92k oryginalny samochód zawsze serwisowany w ASO i pewnie będę musiał się tam wybrać na podłączenie pod kompa.

Wysłane z mojego VOG-L29 przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
endriu333
Profesjonalista
Posty: 982
Rejestracja: 29 wrz 2016, o 15:54
Reputacja: 7
Imię: Andrzej
Samochód: Spark
Silnik: 1.2 PB
LPG: Landirenzo Omegas
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Problem z Dpf captiva 2.2 184KM

Post autor: endriu333 » 18 sty 2021, o 12:06

A nie masz małego elm-a? On wystarczy do odczytania tych informacji... przelewy wtryskow robiłeś? Może one uwalają dpfa...Ale zacząłbym one opl...
Suzuki SX-4 S-cross 1.4 PB hybrid MY2021 +LPG KME Sky Direct / Chevrolet Spark MY2011 1.2 + LPG LandiRenzo Omegas / Suzuki GSX 1250 FA "Bandit" MY2017 1.255 PB

Stojek
Świeżak
Posty: 46
Rejestracja: 17 sty 2021, o 22:56
Reputacja: 0
Imię: Mateusz
Samochód: Captiva
Silnik: 2.2, 184KM Diesel
Lokalizacja: JW
Kontakt:

Re: Problem z Dpf captiva 2.2 184KM

Post autor: Stojek » 18 sty 2021, o 17:18

Sprawdziłem te dane przebieg pokazuje oryginalny tak jak pisałem, co jeszcze mogę sprawdzić w tej aplikacji? Wtrysków jeszcze nie sprawdzałem pewnie od tego zacznę. Jedynie co w nim wymieniłem to PRZEWOD TURBO Intercoolera bo się rozciął.

Awatar użytkownika
endriu333
Profesjonalista
Posty: 982
Rejestracja: 29 wrz 2016, o 15:54
Reputacja: 7
Imię: Andrzej
Samochód: Spark
Silnik: 1.2 PB
LPG: Landirenzo Omegas
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Problem z Dpf captiva 2.2 184KM

Post autor: endriu333 » 18 sty 2021, o 17:31

Korekty wtrysków i/lub przelewy.... coś zapycha dpf, ewentualnie jeszcze egr...
Suzuki SX-4 S-cross 1.4 PB hybrid MY2021 +LPG KME Sky Direct / Chevrolet Spark MY2011 1.2 + LPG LandiRenzo Omegas / Suzuki GSX 1250 FA "Bandit" MY2017 1.255 PB

Stojek
Świeżak
Posty: 46
Rejestracja: 17 sty 2021, o 22:56
Reputacja: 0
Imię: Mateusz
Samochód: Captiva
Silnik: 2.2, 184KM Diesel
Lokalizacja: JW
Kontakt:

Re: Problem z Dpf captiva 2.2 184KM

Post autor: Stojek » 18 sty 2021, o 20:26

Panowie jak u was wygląda wypalanie w aplikacji OPL DPF Monitor Lite? Czy dochodzi do 100% i po prostu zaczynają spadać % czy wyświetla wam że rozpoczęto wypalanie? Własnie wróciłem z trasy bo DPF dobił do 101% przy dystansie 169KM wskoczyłem na autostradę zrobiłem jakieś 25KM jazdy na 5 biegu 2500obr DPF Monitor zszedł do 45% wróciłem do domu stałem jakieś 5min nic nie spadało obroty na jałowym normalne. Zgasiłem silnik wentylatory nie chodziły, to on się wypalał czy nie, bo ja już sam nie wiem jak rozumieć tą aplikację czy ona nie powinna wyświetlać Wypalanie, Regeneracja lub coś takiego?

Awatar użytkownika
dokia
fachowa i pyskata diablica
Posty: 4170
Rejestracja: 22 lip 2019, o 14:58
Reputacja: 104
Imię: Dorota
Samochód: Opel Insignia
Silnik: PB B20NHT 260KM
Lokalizacja: Mazury
Kontakt:

Re: Problem z Dpf captiva 2.2 184KM

Post autor: dokia » 18 sty 2021, o 20:27

No chyba się wypalał skoro nie jest pełen. Dziwne pytanie. Aplikacja nie będzie pisać wszystkiego co tam ma miejsce, dla użytkownika ważne są cyfry. Szkoda że nie wypala Ci się bardziej, tak do kilku procent.
Każdy, kogo spotykasz, toczy bitwę, o której nic nie wiesz. Bądź życzliwy. Zawsze.

Stojek
Świeżak
Posty: 46
Rejestracja: 17 sty 2021, o 22:56
Reputacja: 0
Imię: Mateusz
Samochód: Captiva
Silnik: 2.2, 184KM Diesel
Lokalizacja: JW
Kontakt:

Re: Problem z Dpf captiva 2.2 184KM

Post autor: Stojek » 18 sty 2021, o 20:40

Właśnie ze aplikacja mogłaby tak wskazywać tym bardziej że zdjęcia na sklepie play z aplikacji przedstawiają ze wyświetla regeneracja. Właśnie to jest dziwne bo zawsze schodził do 0 albo max 6% a teraz zszedł do 45% i kilometry się nie wyzerowały, więc jakby nie skończył wypalania ale % nie schodziły i wentylatory nie chodziły, obroty normalne. Drugie pytanie czy na desce dpf zapala się dopiero po przerwanym wypalaniu?

pawelwaw84
Wymiatacz
Posty: 1002
Rejestracja: 24 mar 2014, o 10:23
Reputacja: 11
Imię: Paweł
Samochód: Captiva lift 2013
Silnik: 2.0d 163KM
Lokalizacja: Ząbki k.Warszawy
Kontakt:

Re: Problem z Dpf captiva 2.2 184KM

Post autor: pawelwaw84 » 19 sty 2021, o 10:20

Na desce się pojawia ikonka jak kilkukrotnie nie uda się wypalić. Ile nie wiem. U mnie dobija do 100% i procenty zaczynaja spadać bez napisu regeneracja itp. Sprawdziłem na każdym modelu telefonu wygląda to nieco inaczej. Procenty spadają mi do tych 2-6 i zeruje się licznik kilometrów. Jeśli masz automat to mi np. po przełączeniu na P przerywa wypalanie...muszę mieć D.

cysiokysio
Aktywny
Posty: 96
Rejestracja: 15 sty 2019, o 22:48
Reputacja: 2
Imię: Krzysiek
Samochód: Captiva 2.2D 2012r
Silnik:
Lokalizacja: Gałków Mały/Łódzkie
Kontakt:

Re: Problem z Dpf captiva 2.2 184KM

Post autor: cysiokysio » 24 sty 2021, o 19:10

Stojek pisze:
18 sty 2021, o 20:26
Panowie jak u was wygląda wypalanie w aplikacji OPL DPF Monitor Lite? Czy dochodzi do 100% i po prostu zaczynają spadać % czy wyświetla wam że rozpoczęto wypalanie? Własnie wróciłem z trasy bo DPF dobił do 101% przy dystansie 169KM wskoczyłem na autostradę zrobiłem jakieś 25KM jazdy na 5 biegu 2500obr DPF Monitor zszedł do 45% wróciłem do domu stałem jakieś 5min nic nie spadało obroty na jałowym normalne. Zgasiłem silnik wentylatory nie chodziły, to on się wypalał czy nie, bo ja już sam nie wiem jak rozumieć tą aplikację czy ona nie powinna wyświetlać Wypalanie, Regeneracja lub coś takiego?
U mnie zaczyna wypalać jak dojdzie do 100%(czasem pare % przekroczy) lub jak osiągnie 800 km od ostatniego nie przerwanego wypalania. Przeważnie spada do 20-40% po czym dystans i procent zapełnienia się zeruje. Czasami warunki są nie odpowiednie i wypalanie samo się przerywa( za niskie obroty, mało paliwa itp) Wtedy dystans i % się nie zerują.

Stojek
Świeżak
Posty: 46
Rejestracja: 17 sty 2021, o 22:56
Reputacja: 0
Imię: Mateusz
Samochód: Captiva
Silnik: 2.2, 184KM Diesel
Lokalizacja: JW
Kontakt:

Re: Problem z Dpf captiva 2.2 184KM

Post autor: Stojek » 31 sty 2021, o 10:24

Panowie mechanik sprawdził cały układ, turbo po regeneracji, dpf po dokładnym czyszczeniu, ktoś podpowie czy wystarczy reset czujnika ciśnien aby dpf działał i liczył prawidłowo?

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 23774
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 249
Imię: Krzysztof
Samochód: Hyundai Tucson
Silnik: 1.6T 150KM
LPG: NIE
Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Problem z Dpf captiva 2.2 184KM

Post autor: etac » 31 sty 2021, o 10:44

od tego trzeba zacząć.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

Stojek
Świeżak
Posty: 46
Rejestracja: 17 sty 2021, o 22:56
Reputacja: 0
Imię: Mateusz
Samochód: Captiva
Silnik: 2.2, 184KM Diesel
Lokalizacja: JW
Kontakt:

Re: Problem z Dpf captiva 2.2 184KM

Post autor: Stojek » 31 sty 2021, o 11:01

Więc to już zrobiłem ale OPL Dpf Monitor nadal pokazuje stare parametry zapełnienia filtra oraz przebieg od ostatniego wypalania tak ma być? Bo myślałem że po resecie czujnika ciśnien się to wyzeruje.

Stojek
Świeżak
Posty: 46
Rejestracja: 17 sty 2021, o 22:56
Reputacja: 0
Imię: Mateusz
Samochód: Captiva
Silnik: 2.2, 184KM Diesel
Lokalizacja: JW
Kontakt:

Re: Problem z Dpf captiva 2.2 184KM

Post autor: Stojek » 3 lut 2021, o 20:44

Panowie zrobiłem adaptacje filtra po czyszczeniu oraz zresetowałem czujnik różnicy ciśnien za pomocą delphi. Pierwsza jazda po pełnym zabiegu i wg OPL Dpf Monitor 25km i 51% zapełnienia czy po resecie może tak być przy pierwszym wypalaniu?

lukaslacetti
Profesjonalista
Posty: 725
Rejestracja: 2 lut 2017, o 10:46
Reputacja: 22
Imię: Łukasz
Samochód: Lacetti
Silnik: 1.6 109KM
LPG: Stag 300 Premium
Lokalizacja: Wo
Kontakt:

Re: Problem z Dpf captiva 2.2 184KM

Post autor: lukaslacetti » 4 lut 2021, o 17:04

Pojezdzij az się Wypali i sam sobie poresetuje statystyki co ty taki w goracej wodzie kąpany xD
Nawet jak był czyszczony a zaraz Ci włączy wypalanie to nic się nie stanie,opanuj 😉

cysiokysio
Aktywny
Posty: 96
Rejestracja: 15 sty 2019, o 22:48
Reputacja: 2
Imię: Krzysiek
Samochód: Captiva 2.2D 2012r
Silnik:
Lokalizacja: Gałków Mały/Łódzkie
Kontakt:

Re: Problem z Dpf captiva 2.2 184KM

Post autor: cysiokysio » 18 lut 2021, o 14:14

I jak poprawiło się?

Irquck
Świeżak
Posty: 15
Rejestracja: 26 lip 2020, o 12:14
Reputacja: 0
Imię: Łukasz
Samochód: Captiva
Silnik: 2,2 186KM Diesel 4x4
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Problem z Dpf captiva 2.2 184KM

Post autor: Irquck » 11 sie 2021, o 11:22

Może to nie rozwiąże akurat tego problemu, ale jeżdżąc Captivą po mieście kusi korzystanie z niskich obrotów na 2 i 3 biegu lub na 6 w trasie poniżej 2000 obrotów. Patrząc po mojej captivie diesel 2,2 184 KM 2011-2013 nie jest to dobre dla DPF-a. Już tak nie jeżdżę i u mnie jest dużo lepiej.

pawelwaw84
Wymiatacz
Posty: 1002
Rejestracja: 24 mar 2014, o 10:23
Reputacja: 11
Imię: Paweł
Samochód: Captiva lift 2013
Silnik: 2.0d 163KM
Lokalizacja: Ząbki k.Warszawy
Kontakt:

Re: Problem z Dpf captiva 2.2 184KM

Post autor: pawelwaw84 » 11 sie 2021, o 21:15

Czemu nie jest dobre dla dpfa? W automacie skrzynia przy równomiernej jeździe ciągle zrzuca w okolice 1500 obrotów, nawet podczas wypalania. Filtr najszybciej zapycha gwałtowne przyspieszenie (zwłaszcza z niskich obrotów) bo w takiej sytuacji dochodzi do chwilowego nadmiaru paliwa nad powietrzem (turbosprężarka potrzebuje chwili żeby się rozkręcić i nigdy nie nadąży za wtryskiwaczami)

Irquck
Świeżak
Posty: 15
Rejestracja: 26 lip 2020, o 12:14
Reputacja: 0
Imię: Łukasz
Samochód: Captiva
Silnik: 2,2 186KM Diesel 4x4
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Problem z Dpf captiva 2.2 184KM

Post autor: Irquck » 18 sie 2021, o 00:53

Byłem przekonany, że zapychanie DPF-a jest przez jazdę na niskich obrotach - stąd przepalanie jest wysokoobrotowe. Szybkie przyśpieszanie jest prawdopodobnie gorsze. Pytanie brzmi, czy automaty zrzucając do 1500 nie mają problemów z zapychaniem się DPF przy jeździe bez gwałtownego przyśpieszania?

pawelwaw84
Wymiatacz
Posty: 1002
Rejestracja: 24 mar 2014, o 10:23
Reputacja: 11
Imię: Paweł
Samochód: Captiva lift 2013
Silnik: 2.0d 163KM
Lokalizacja: Ząbki k.Warszawy
Kontakt:

Re: Problem z Dpf captiva 2.2 184KM

Post autor: pawelwaw84 » 18 sie 2021, o 06:20

Absolutnie nie. Ostatnio dużo obserwuję jak to wszystko działa. Stałem w korku wracając z pracy 17km z czego pewnie 20minut korka(ciągłe dodawanie gazu przy ruszaniu). Zapchanie filtra wzrosło o 3%. Jadąc do pracy ten sam odcinek na spokojnie na niskich obrotach 100km/h z tempomatem bez ostrego dodawania gazu i wzrost zapchania filtra tylko o 1%...
Nie bez znaczenia jest temperatura zewnętrzna. Im wyższa tym szybciej filtr się zapycha.
Co więcej do wypalania DPF nie są potrzebne wysokie obroty i pałowanie, wręcz przeciwnie. Nadmiernie dynamiczna jazda podczas wypalania naraża podzespoły na przegrzanie (dodatkowe dawki paliwa).
Te legendy internetowe o pałowaniu podczas wypalania wynikają z tego, że w niektórych autach podczas bardzo dynamicznej jazdy następuje pasywne wypalanie. Gdy dobrze się depcze zapełnienie potrafi o te parę procent zmniejszyć się, ale nie ma tu analogii z wypalaniem wywołanym przez komputer. W Captivie tego nie zaobserwowałem a już w Cruze koledzy stąd tak.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Captiva Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości