Bicie kierownicy przy prostowaniu kół (wychodzeniu z zakrętu)
-
- Świeżak
- Posty: 3
- Rejestracja: 15 mar 2020, o 20:42
- Reputacja: 0
- Imię: Filip
- Samochód: Captiva
- Silnik: 2,0 VDCI 127KM
- Lokalizacja: Zawichost
- Kontakt:
Bicie kierownicy przy prostowaniu kół (wychodzeniu z zakrętu)
Witam!
W mojej Captivie 2.0 VDCI 127KM "bije" kierownica przy wychodzeniu z zakrętu. Bez różnicy czy są założone opony letnie czy zimowe. Podejrzewam piastę albo łożysko McPersona. Co o tym sądzicie? Ktoś miał coś takiego i wie jak pozbyć się problemu?
W mojej Captivie 2.0 VDCI 127KM "bije" kierownica przy wychodzeniu z zakrętu. Bez różnicy czy są założone opony letnie czy zimowe. Podejrzewam piastę albo łożysko McPersona. Co o tym sądzicie? Ktoś miał coś takiego i wie jak pozbyć się problemu?
Ostatnio zmieniony 16 mar 2020, o 14:53 przez wszim, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: zaketu - zakrętu
Powód: zaketu - zakrętu
- etac
- Prezes
- Posty: 24970
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 301
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Bicie kierownicy przy prostowaniu kół (wychodzeniu z zaketu)
albo sworzeń wahacza.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Świeżak
- Posty: 3
- Rejestracja: 15 mar 2020, o 20:42
- Reputacja: 0
- Imię: Filip
- Samochód: Captiva
- Silnik: 2,0 VDCI 127KM
- Lokalizacja: Zawichost
- Kontakt:
Re: Bicie kierownicy przy prostowaniu kół (wychodzeniu z zaketu)
Sworznie wymienione ok 2 mc temu. Zapomniałem jeszcze dodać, że przy jeździe na wprost kierownica skręcona jest delikatnie w lewo. Nie jest to wina zbieżności - sprawdzona i jest ok.
- etac
- Prezes
- Posty: 24970
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 301
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Bicie kierownicy przy prostowaniu kół (wychodzeniu z zaketu)
no to gumy na wahaczach. Trzeba wjechać na szarpaki i sprawdzić całe zawieszenie.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Wymiatacz
- Posty: 1002
- Rejestracja: 24 mar 2014, o 10:23
- Reputacja: 13
- Imię: Paweł
- Samochód: Captiva lift 2013
- Silnik: 2.0d 163KM
- Lokalizacja: Ząbki k.Warszawy
- Kontakt:
Re: Bicie kierownicy przy prostowaniu kół (wychodzeniu z zaketu)
Powiem szczerze, że większość jazd próbnych Captivami wykazywała takie zachoeanie czyli mniejsze lub większe bicie podczas obracania kierownicą podczas jazdy. Wydaje mi się, że może to być maglownica lub krzyżaki na wałku kolumny kierownicy.
-
- Bywalec
- Posty: 154
- Rejestracja: 24 lis 2019, o 10:39
- Reputacja: 8
- Imię: Adam
- Samochód: Orlando
- Silnik: 1.8
- LPG: LPG
- Lokalizacja: Turek
- Kontakt:
Re: Bicie kierownicy przy prostowaniu kół (wychodzeniu z zaketu)
U mnie kiedyś w HR-Vce też biło kierownicą w jeździe po łuku. Nie wiedziałem co to było dopóki pękła półośka. Na szczęście było to kilkanaście km od domu i trochę pomęczyłem haldexa wracając do domu. Przy przeglądach nic wcześniej nie wykryto bo zmęczenie materiału okazało się w miejscu zamontowania na półośce gumy niwelującej drgania. Wiem że honda to nie Chevy, ale może to dobry trop.
-
- Świeżak
- Posty: 3
- Rejestracja: 15 mar 2020, o 20:42
- Reputacja: 0
- Imię: Filip
- Samochód: Captiva
- Silnik: 2,0 VDCI 127KM
- Lokalizacja: Zawichost
- Kontakt:
Re: Bicie kierownicy przy prostowaniu kół (wychodzeniu z zakrętu)
Rozumiem, że waszych przypadkach bicie było non stop kiedy kierownica była skręcona. U mnie jest tak, że jeżeli jadę na łuku i nie ruszam kierownicą to nic nie czuć, problem pojawia się dopiero jak prostuje koła. Gdybym jeździł bez przerwy po okręgu i nie ruszał kierownicą nic by nie było czuć i tak samo przy jeździe na wprost nic nie bije, jest „tylko” delikatnie skręcona kierownica w lewą stronę.
- endriu333
- Profesjonalista
- Posty: 982
- Rejestracja: 29 wrz 2016, o 15:54
- Reputacja: 8
- Imię: Andrzej
- Samochód: Spark
- Silnik: 1.2 PB
- LPG: Landirenzo Omegas
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Bicie kierownicy przy prostowaniu kół (wychodzeniu z zakrętu)
No nie wiem czy każda tak ma, jeździłem paroma (głównie po lifcie) i takiego efektu nie zaobserwowałem. Jeśli zawieszenie jest sztywne to wedlug mnie swiadczy tylko o jednym....o powypadkowości auta i wtedy ogromnie ciężko to przywrócić do stanu porzadanego.
Suzuki SX-4 S-cross 1.4 PB hybrid MY2021 +LPG KME Sky Direct / Chevrolet Spark MY2011 1.2 + LPG LandiRenzo Omegas / Suzuki GSX 1250 FA "Bandit" MY2017 1.255 PB
-
- Bywalec
- Posty: 154
- Rejestracja: 24 lis 2019, o 10:39
- Reputacja: 8
- Imię: Adam
- Samochód: Orlando
- Silnik: 1.8
- LPG: LPG
- Lokalizacja: Turek
- Kontakt:
Re: Bicie kierownicy przy prostowaniu kół (wychodzeniu z zakrętu)
U mnie było dokładnie tak samo, na samym łuku prawie nic nie czuć, dopiero przy wychodzeniu z łuku było delikatne popukiwanie kierownicą, w przeciwną stronę do skrętu (tak ok. 1 na sekundę, przy ok. 50-60km/h)Filip_Captiva pisze: ↑17 mar 2020, o 02:08U mnie jest tak, że jeżeli jadę na łuku i nie ruszam kierownicą to nic nie czuć, problem pojawia się dopiero jak prostuje koła. Gdybym jeździł bez przerwy po okręgu i nie ruszał kierownicą nic by nie było czuć i tak samo przy jeździe na wprost nic nie bije, jest „tylko” delikatnie skręcona kierownica w lewą stronę.
Później na prostej przy ruszaniu ze skrzyżowania był "brzdęk" i po półośce.
- Kosiu67
- Bywalec
- Posty: 189
- Rejestracja: 21 sty 2017, o 20:49
- Reputacja: 0
- Imię: Norbert
- Samochód: Lexus ES Hybrid
- Silnik: 2,5L - OMOTENASHI
- Inny samochód: Była Captiva 2,2 D LT+ AWD
- Lokalizacja: Jelenia Góra
- Kontakt:
Re: Bicie kierownicy przy prostowaniu kół (wychodzeniu z zakrętu)
Ja bym sprawdził górne łożyska w McPhersonach. Może któreś jest zatarte.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość