Samodzielna wymiana oleju i filtrów

Stuka, puka, kapie, cieknie...
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
adorosh
Aktywny
Posty: 91
Rejestracja: 2 lut 2017, o 09:38
Imię: Andrzej
Chevi: Captiva 2.4 + LPG
Silnik:
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Samodzielna wymiana oleju i filtrów

Post autor: adorosh » 13 gru 2017, o 15:07

Hej, ma ktoś z Was instrukcję, jak się samemu wymienia olej, filtr oleju i filtr paliwa?? Zamierzam w sobotę się tym zająć, a nigdy sam tego nie robiłem.

John Wayne
Specjalista
Posty: 484
Rejestracja: 23 wrz 2016, o 15:26
Imię: Przemek
Chevi: Captiva 2.0D MT 2007
Silnik: 2.0, diesel, 150KM
Lokalizacja: Gdynia Poznań
Kontakt:

Re: Samodzielna wymiana oleju i filtrów

Post autor: John Wayne » 13 gru 2017, o 19:15

Ja raz wymieniałem samodzielnie olej i powiem, że filtr jest w takim miejscu, że się odechciewa, poza tym największy problem dla mnie to utylizacja... Stoi to od lata w baniakach i dopiero teraz jak będę jechał wymienić olej to oddam do warsztatu.

Latem to jeszcze dla odstresowania rozumiem, ale teraz zimno, to już w ogóle bym sobie odpuścił i wolał zapłacić te parę PLNów, co właśnie zamierzam zrobić :) Mam nadzieję, że pomogłem hahaha

Korneliusz
Aktywny
Posty: 66
Rejestracja: 28 paź 2017, o 11:48
Imię: Korneliusz
Chevi: Captiva 2.0 D 4WD 07
Silnik:
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Re: Samodzielna wymiana oleju i filtrów

Post autor: Korneliusz » 13 gru 2017, o 19:56

A ja Ci podpowiem :)

Rozgrzej silnik ,wjedz na kanał , potem wyłącz silnik.

Najlepiej zdejm plastikową osłonę nad silnikiem , 4 śruby a zdecydowanie wygodniej. Ja zdejmuję również rurę przepływomierza i sam przepływomierz. Zabezpieczasz rurę powietrza jakąś szmatą by nic tam przypadkowo nie wpadło.
Odkręcasz wlew oleju.
Wchodzisz pod samochód , odkręcasz korek spustowy , ostrożnie bo jest gorący.
Podstawiasz pojemnik na zużyty olej , pozwalasz ścieknąć olejowi . Wkręcasz korek z nową uszczelką miedzianą która jest często dołączana do filtra oleju. Wszystko to z wyczuciem bo to aluminiowy gwint i łatwo go zerwać.
Teraz odkręcasz dwie śruby by zdjąć filtr paliwa. Cały zespół. Odchylasz go w bok.
Masz za nim filtr oleju. Klucz nasadowy 36 /chyba/ przedłużka z przegubem , odkręcasz plastikową pokrywę , nie do końca bo się poleje olej. Okładasz szmatami tamten rejon i ostrożnie wyciągasz wkład filtra. Tam w środku zostało jeszcze trochę starego oleju , można wyssać dużą strzykawką , potem wytrzeć do czysta. Z boku jest śruba która pozwala na spuszczenie tej resztki , sam zdecyduj co wolisz.
Czystość to podstawa. Ja używam ręczników papierowych.

Wkładasz nowy wkład , na pokrywę zakładasz nową uszczelkę , smarujesz ją olejem by łatwo się wkręciło. Wkręcasz dłonią.
Można z wyczuciem dokręcić kluczem.
Obkładasz wlew oleju szmatami , wkładasz lejek , wlewasz olej. Jakby się rozlało -wycierasz starannie.
Odpalasz silnik bez gazu , z minutę popracuje , gasisz , sprawdzasz miarką poziom oleju , ew. uzupełniasz.
Jest trochę pierdzielenia z tym ale jak masz trochę pojęcie to zaoszczędzisz na 10 litrów paliwa :)
Ja zaoszczędziłem bo jestem mechanikiem :)

herman00
Aktywny
Posty: 71
Rejestracja: 12 lut 2016, o 18:50
Imię: Robert
Chevi: Captiva 2,0 Man2006
Silnik:
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Samodzielna wymiana oleju i filtrów

Post autor: herman00 » 14 gru 2017, o 08:52

Powiem szczerze, robił mi to zaprzyjaźniony mechanik przedwczoraj. Za każdym razem narzeka że to masakra. Filtr oleju jest trudno dostępny, poza tym jak pisze Korneliusz po zdjęciu filtra zostaje dużo oleju w tym miejscu, trzeba mieć albo dużą strzykawkę, albo pompkę żeby to odessać, olej leje się naokoło po zawieszeniu jak się nie zabezpieczy. Kosztowało mnie to 100zł - czy warto ?

John Wayne
Specjalista
Posty: 484
Rejestracja: 23 wrz 2016, o 15:26
Imię: Przemek
Chevi: Captiva 2.0D MT 2007
Silnik: 2.0, diesel, 150KM
Lokalizacja: Gdynia Poznań
Kontakt:

Re: Samodzielna wymiana oleju i filtrów

Post autor: John Wayne » 14 gru 2017, o 09:11

Dokładnie, ja mówię zdecydowanie w tym aucie NIE WARTO się samemu w to bawić, chyba, że ktoś latem naprawdę nie ma lepszych zajęć, weźmie sobie piwko i przy okazji wszystko sobie dookoła posprawdza, wyczyści itd. Trzeba rozmontować węże, filtr paliwa, a potem nurkować głęboko, jak się nie ma wprawy, to wszystko w około zapaćkane olejem, a jak nie masz dostępu do kanału (tak jak ja :)) to już zahacza o masochizm. Ja osobiście więcej tego nie będę sam robił.

Ale oczywiście, co kto lubi. Korneliusz dał bardzo szczegółowy i (moim skromnym zdaniem) bardzo prawidłowy opis.

Awatar użytkownika
adorosh
Aktywny
Posty: 91
Rejestracja: 2 lut 2017, o 09:38
Imię: Andrzej
Chevi: Captiva 2.4 + LPG
Silnik:
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Samodzielna wymiana oleju i filtrów

Post autor: adorosh » 14 gru 2017, o 09:15

Wszystkie posty przekonały mnie, że jednak daruję sobie samodzielną wymianę, dzięki chłopaki! :)

Korneluiusz, szacun za szczegółowy opis :)

A jak z filtrem paliwa? Też masakra?

kodasVW
Świeżak
Posty: 44
Rejestracja: 3 paź 2016, o 22:00
Imię: Wojciech
Chevi: Captiva 2.0VCDI 2008
Silnik:
Lokalizacja: Wielkopolska
Kontakt:

Re: Samodzielna wymiana oleju i filtrów

Post autor: kodasVW » 14 gru 2017, o 12:57

A ja robię to sam dokładnie tak jak napisał Korneliusz i nie jest to naprawdę skomplikowane, a satysfakcja duża i pewność, że zrobione dobrze. A to 100 zł wolę zainwestować w dobry olej i lepszej jakości filtry, ale jak to napisali kto co woli jego sprawa. Filtr paliwa w 2.0 VCDI jest widoczny i trzeba odkręcić plastikową nakrętkę i wymienia się tylko wkład, nie jest to mocno skomplikowane.

Awatar użytkownika
adorosh
Aktywny
Posty: 91
Rejestracja: 2 lut 2017, o 09:38
Imię: Andrzej
Chevi: Captiva 2.4 + LPG
Silnik:
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Samodzielna wymiana oleju i filtrów

Post autor: adorosh » 14 gru 2017, o 15:21

Ja mam 2.4 benzyna, więc pewnie inna trochę konstrukcja :)

John Wayne
Specjalista
Posty: 484
Rejestracja: 23 wrz 2016, o 15:26
Imię: Przemek
Chevi: Captiva 2.0D MT 2007
Silnik: 2.0, diesel, 150KM
Lokalizacja: Gdynia Poznań
Kontakt:

Re: Samodzielna wymiana oleju i filtrów

Post autor: John Wayne » 14 gru 2017, o 15:32

To może uzupełnij podpis, bo trochę szkoda strzępić języka :)

Awatar użytkownika
adorosh
Aktywny
Posty: 91
Rejestracja: 2 lut 2017, o 09:38
Imię: Andrzej
Chevi: Captiva 2.4 + LPG
Silnik:
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Samodzielna wymiana oleju i filtrów

Post autor: adorosh » 15 gru 2017, o 09:24

Masz rację, nie pomyślałem :)

Awatar użytkownika
adorosh
Aktywny
Posty: 91
Rejestracja: 2 lut 2017, o 09:38
Imię: Andrzej
Chevi: Captiva 2.4 + LPG
Silnik:
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Samodzielna wymiana oleju i filtrów

Post autor: adorosh » 15 sty 2018, o 10:14

Hej, jestem po wymianie oleju i chciałbym teraz wykonać zerowanie kontroli zużycia oleju wedle instrukcji:
Silnik benzynowy
1. Przy wyłączonym silniku obrócić kluczyk w stacyjce do położenia ON/START.
2. W ciągu pięciu sekund trzykrotnie całkowicie nacisnąć i zwolnić pedał przyspieszenia.
3. Przekręcić kluczyk w pozycję LOCK (ZABLOKOWANY).

Jeśli po uruchomieniu silnika lampka sygnalizująca konieczność wymiany oleju silnikowego zapali się ponownie i pozostanie zapalona, oznacza to, że układ kontroli stopnia zużycia oleju silnikowego nie został wyzerowany. Powtórzyć procedurę.
No i na wyświetlaczu nic nie widzę. Myślałem, że zmieni się data kontroli, a tu nic. Ktoś ustawiał to? Jak to wygląda po poprawnym ustawieniu?

Awatar użytkownika
MrFabulous
Specjalista
Posty: 353
Rejestracja: 17 lis 2013, o 18:59
Imię: Conradus
Chevi: Malibu LTZ|Epica LT
Silnik: LE9|X20D1
LPG: BRC SQ32|BRC SQ24
Lokalizacja: Skierniewice
Kontakt:

Re: Samodzielna wymiana oleju i filtrów

Post autor: MrFabulous » 15 sty 2018, o 11:04


Awatar użytkownika
adorosh
Aktywny
Posty: 91
Rejestracja: 2 lut 2017, o 09:38
Imię: Andrzej
Chevi: Captiva 2.4 + LPG
Silnik:
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Samodzielna wymiana oleju i filtrów

Post autor: adorosh » 17 sty 2018, o 09:17

Dzięki! Myślałem, że na wyświetlaczu centralnym, tam gdzie mam spalanie itd jest pole data kontroli i wydawało mi się, że tam coś powinno się zmienić, no bo po co w takim razie jest pod kompasem duże pole data kontroli??

Awatar użytkownika
BART O.
Świeżak
Posty: 1
Rejestracja: 14 wrz 2019, o 22:51
Imię: Bartłomiej
Chevi: Captiva
Silnik: 2.2, LNQ, 184KM, diesel
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: Samodzielna wymiana oleju i filtrów

Post autor: BART O. » 7 paź 2019, o 22:42

'
Cześć,

___Wymiana oleju i filtra, wbrew pozorom nie jest, aż tak trudna. Przebiega w 99% tak, jak przedstawił to KORNELIUSZ. Z mojego doświadczenia, nie polecam odkręcania śruby spustowej, która jest przy obudowie filtra. Nie ma sensu, by zużyty olej spływał po zawieszeniu. Lepiej zamiast tego, odessać strzykawką olej z niecki, która jest bezpośrednio pod wkładem filtra.
___Jeśli chodzi o zużyty olej, to można się go łatwo pozbyć, oddając go bezpłatnie do Zakładu Utylizacji, zamiast do jakiegoś warsztatu. Na pewno mogą to zrobić mieszkańcy Gdańska i okolic. Ale myślę, że każdy Zakład Utylizacyjny w Polsce, takowy odpad przyjmie. Przepracowany olej zalicza się do odpadów niebezpiecznych. ZUT w Gdańsku organizuje również zbiórki objazdowe. Dla zainteresowanych linki:

https://zut.com.pl/dla-mieszkancow/uslu ... ie-zakladu

http://guk.gda.pl/objazdowa-zbiorka-odp ... 33,pl.html

ODPOWIEDZ

Wróć do „Captiva Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość