Pojawiający się Błąd P2246
- Kosiu67
- Bywalec
- Posty: 189
- Rejestracja: 21 sty 2017, o 20:49
- Reputacja: 0
- Imię: Norbert
- Samochód: Lexus ES Hybrid
- Silnik: 2,5L - OMOTENASHI
- Inny samochód: Była Captiva 2,2 D LT+ AWD
- Lokalizacja: Jelenia Góra
- Kontakt:
Pojawiający się Błąd P2246
Szanowni koledzy, mam problem z pojawiającym się co jakiś czas błędem P2246.
Uściślając błąd ten pojawia się i po pewnym czasie znika samoistnie. Dodatkowo pojawił się jeszcze błąd P200A.
Ktoś może miał podobny problem i wie jak temu zaradzić. Dodam jeszcze że DPF jest po czyszczeniu metodą hydrodynamiczną.
Uściślając błąd ten pojawia się i po pewnym czasie znika samoistnie. Dodatkowo pojawił się jeszcze błąd P200A.
Ktoś może miał podobny problem i wie jak temu zaradzić. Dodam jeszcze że DPF jest po czyszczeniu metodą hydrodynamiczną.
- Kosiu67
- Bywalec
- Posty: 189
- Rejestracja: 21 sty 2017, o 20:49
- Reputacja: 0
- Imię: Norbert
- Samochód: Lexus ES Hybrid
- Silnik: 2,5L - OMOTENASHI
- Inny samochód: Była Captiva 2,2 D LT+ AWD
- Lokalizacja: Jelenia Góra
- Kontakt:
Re: Pojawiający się Błąd P2246
Szanowni koledzy potrzebuję jeszcze pomocy w kwestii gdzie w silniku 2,2 d (a konkretnie układzie wydechowym) znajduje się sonda lambda.
-
- Aktywny
- Posty: 96
- Rejestracja: 15 sty 2019, o 22:48
- Reputacja: 2
- Imię: Krzysiek
- Samochód: Captiva 2.2D 2012r
- Silnik:
- Lokalizacja: Gałków Mały/Łódzkie
- Kontakt:
Re: Pojawiający się Błąd P2246
Sonda jest w DPF
-
- Aktywny
- Posty: 96
- Rejestracja: 15 sty 2019, o 22:48
- Reputacja: 2
- Imię: Krzysiek
- Samochód: Captiva 2.2D 2012r
- Silnik:
- Lokalizacja: Gałków Mały/Łódzkie
- Kontakt:
Re: Pojawiający się Błąd P2246
Miałem napisać ci w wątku o DPF jak się skończyły twoje problemy z filtrem ponieważ miałem analogiczną sytuacje z długim wypalaniem. Moją Captivą zrobiłem dopiero ok 1800 km ale i zaliczyłem 3 wypalania. Podczas pierwszego wypalania nawet się nie zorientowałem, byłem przerażony że 15l na 100km i chodzące wentylatory to norma. Drugie wypalanie po ok 650 km w połowie drogi do pracy, 15 km nie wystarczyło. Po pracy widzę że nadal podwyższone spalanie więc myk na autostradę 15 km plus 20 km lokalnymi. Niestety i to nie wystarczyło. Następnego dziś jeszcze z 10 km się wypalało. Kolejne wypalanie po ok 700 km i znowu 15 km przed robotą, myślę pojadę okrężna drogą nie ch się wypali obroty ok 3000 niestety po ok 15 min na stojąc na światłach zapaliła mi się kontrolka DPF. Zamiast do pracy wbiłem się na autostradę i przegoniłem go jeszcze 30 min z obrotami 4000 rpm. Niestety kontrolka nie zgasła.Po pracy wracając do domu nadal kontrolka i napoczątku podwyższone spalanie. W połowie drogi spalanie wróciło do normy ale to chyba z powodu zaawansowanej rezerwy( kontrolka cały czas sie paliła. Po zatankowaniu znów spalanie w górę i tak 10 km do domu. Już się przestraszyłem ze dpf zaliczył padakę ale następnego dnia kontrolka się już nie zapaliła i spalanie w normie. Ciekawy jestem następnego wypalania.
- Kosiu67
- Bywalec
- Posty: 189
- Rejestracja: 21 sty 2017, o 20:49
- Reputacja: 0
- Imię: Norbert
- Samochód: Lexus ES Hybrid
- Silnik: 2,5L - OMOTENASHI
- Inny samochód: Była Captiva 2,2 D LT+ AWD
- Lokalizacja: Jelenia Góra
- Kontakt:
Re: Pojawiający się Błąd P2246
Ja używam aplikacji na Androida która w każdej chwili pokazuje mi jaka jest temp na DPF, ile przejechałem kilometrów od ostatniego wypalenia i jaki jest obecnie stopień zapełnienia DPF. Do tego mam podpięty pod gniazdo OBDII czytnik V-Gate (na ELM aplikacja nie działa).
-
- Aktywny
- Posty: 96
- Rejestracja: 15 sty 2019, o 22:48
- Reputacja: 2
- Imię: Krzysiek
- Samochód: Captiva 2.2D 2012r
- Silnik:
- Lokalizacja: Gałków Mały/Łódzkie
- Kontakt:
Re: Pojawiający się Błąd P2246
A co się stało że zdecydowałeś się na czyszczenie dpf-a?
- Kosiu67
- Bywalec
- Posty: 189
- Rejestracja: 21 sty 2017, o 20:49
- Reputacja: 0
- Imię: Norbert
- Samochód: Lexus ES Hybrid
- Silnik: 2,5L - OMOTENASHI
- Inny samochód: Była Captiva 2,2 D LT+ AWD
- Lokalizacja: Jelenia Góra
- Kontakt:
Re: Pojawiający się Błąd P2246
Auto w początkowym okresie użytkowania dużo jeździło po mieście i prawdopodobnie to spowodowało że DPF zaczął wypalać się co 400-500 km w trasie i 300 km w mieście.
-
- Aktywny
- Posty: 96
- Rejestracja: 15 sty 2019, o 22:48
- Reputacja: 2
- Imię: Krzysiek
- Samochód: Captiva 2.2D 2012r
- Silnik:
- Lokalizacja: Gałków Mały/Łódzkie
- Kontakt:
Re: Pojawiający się Błąd P2246
A teraz po wyczyszczeniu co ile ci się wypala?
- Kosiu67
- Bywalec
- Posty: 189
- Rejestracja: 21 sty 2017, o 20:49
- Reputacja: 0
- Imię: Norbert
- Samochód: Lexus ES Hybrid
- Silnik: 2,5L - OMOTENASHI
- Inny samochód: Była Captiva 2,2 D LT+ AWD
- Lokalizacja: Jelenia Góra
- Kontakt:
- Kosiu67
- Bywalec
- Posty: 189
- Rejestracja: 21 sty 2017, o 20:49
- Reputacja: 0
- Imię: Norbert
- Samochód: Lexus ES Hybrid
- Silnik: 2,5L - OMOTENASHI
- Inny samochód: Była Captiva 2,2 D LT+ AWD
- Lokalizacja: Jelenia Góra
- Kontakt:
Re: Pojawiający się Błąd P2246
Sprawa pojawiających się błędów oczekujących P0101, P2246 i P200A została rozwikłana. generalnie głównym winowajca były klapy wirowe w kolektorze dolotowym (uściślając luzy na osiach tych klap). Pomogła wymiana kolektora dolotowego (stary będę próbował gdzieś zregenerować i mieć na zapas). Druga przyczyna było zabrudzenie MAP-sensora. Generalnie po wymianie kolektora wyczyszczeniu MAP-a oraz EGR, wszystko wróciło do normy. Przynajmniej na razie.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości