kontrolka awarii

Stuka, puka, kapie, cieknie...
ODPOWIEDZ
kosiacki55
Świeżak
Posty: 2
Rejestracja: 31 gru 2017, o 04:47
Reputacja: 0
Imię: andrzej
Samochód: chevrolet lx
Silnik:
Kontakt:

kontrolka awarii

Post autor: kosiacki55 » 23 sty 2018, o 14:20

Jestem tu nowy no bo dopiero kupilem captivę 2006r.Mam pytanie po raz drugi zapaliła mi się kontrolka awarii.Starym sposobem rozłączyłem akumulator i zgasła ale pojawiła mi się po raz drugi.Nie pojawia się ona od razu po rozłączeniu akumulatora lecz po jakimś czasie.Zauważyłem spaloną żarówkę z tyłu może to był powód a błąd pozostał-co zrobić.Drugie pytanie jest takie.Szukałem miejsca gdzie podłączyc CB bo nie trawię wystających wtyczek.Znalazłem w skrytce bezpiecznikowej po stronie pasażera w kokpicie po lewej stronie wolny wtyk z trzema przewodami.Może ktoś wie do czego można go wykorzystać.Pozdrawiam.

John Wayne
Profesjonalista
Posty: 587
Rejestracja: 23 wrz 2016, o 15:26
Reputacja: 2
Imię: Przemek
Samochód: Captiva 2.0D MT 2007
Silnik: 2.0, diesel, 150KM
Lokalizacja: Gdynia Poznań
Kontakt:

Re: kontrolka awarii

Post autor: John Wayne » 23 sty 2018, o 14:28

Musisz się dowiedzieć co to za błąd albo jadąc do warsztatu albo samemu podłączając interfejs elm do telefonu. Żarówka z pewnością nie jest przyczyną. Żadnych innych objawów? Sprzedawca nic nie powie?

kosiacki55
Świeżak
Posty: 2
Rejestracja: 31 gru 2017, o 04:47
Reputacja: 0
Imię: andrzej
Samochód: chevrolet lx
Silnik:
Kontakt:

Re: kontrolka awarii

Post autor: kosiacki55 » 23 sty 2018, o 14:38

Przeglądam instrukcję ale na razie widzę że dotyczy to filtra cząsteczek stałych,katalizatora ale ja mam benzynę.Dziwi mnie dlaczego po wykasowaniu zapala się po jakimś czasie.Auto sprowadzone jest z Austrii więc szukaj wiatru w polu.Równie dobrze może z tego powodu było sprzedane.

John Wayne
Profesjonalista
Posty: 587
Rejestracja: 23 wrz 2016, o 15:26
Reputacja: 2
Imię: Przemek
Samochód: Captiva 2.0D MT 2007
Silnik: 2.0, diesel, 150KM
Lokalizacja: Gdynia Poznań
Kontakt:

Re: kontrolka awarii

Post autor: John Wayne » 23 sty 2018, o 14:59

Niestety to tak nie działa, w instrukcji użytkownika dołączonej do auta niczego nie wyczytasz... Musisz jechać na komputer, wtedy dowiesz się czego dotyczy ów błąd i dopiero w zależności od diagnozy podejmiesz odpowiednie kroki. Wtedy możesz poprosić o konkretną pomoc na forum, bo teraz, to tak jak byś napisał "auto nie jedzie, czy ktoś wie czemu?".

Większość błędów musi wystąpić kilkukrotnie lub przez dłuższy okres czasu, żeby powodowała zapalenie się lampki. Zapewne jest dokładnie tak jak piszesz, błąd został przed sprzedażą wykasowany i wyświetlił się dopiero po jakimś czasie. Przynajmniej się dowiesz dlaczego poprzedni właściciel go sprzedał :)

Korneliusz
Aktywny
Posty: 86
Rejestracja: 28 paź 2017, o 11:48
Reputacja: 2
Imię: Korneliusz
Samochód: Captiva 2.0 D 4WD 07
Silnik:
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Re: kontrolka awarii

Post autor: Korneliusz » 24 sty 2018, o 00:42

CB radio z zasady dobrze jest podłączać do kabla idącego wprost z akumulatora. Ma to swoje uzasadnienie , długo by pisać. Ja podpiąłem właśnie tak. Ale też i miałem perypetie z uzyskaniem przyzwoitego SWR.
Planowałem zamocować bat na relingu od strony kierowcy. Za cholerkę nie dało się złapać dobrego SWR.
Sumując po paru piwach spróbowałem z drugiej strony - i ku memu zdziwieniu tam jest super.
Nie chciało mi się wnikać czemu to tam bo byłem wkurzony że muszę przekładać kabel na drugą stronę auta. A już miałem ułożony w progach itd.
A co do błędów to nie ma co się bać. Masz już samochód i jakoś to zdiagnozujesz i naprawisz a jaka radocha :) Wszystkie auta się psują. Traktory też :)
Trzeba sobie jakoś radzić / rzekł rolnik zawiązując buta dżdżownicą / - kup sobie na ali Op-coma za parę baksów i bez problemów zdiagnozujesz autko.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Captiva Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości