Rezystor dmuchawy
- Arbi
- Wymiatacz
- Posty: 1097
- Rejestracja: 14 kwie 2019, o 21:51
- Reputacja: 33
- Imię: Albert
- Samochód: Epica
- Silnik: 2.5 24V, 156KM, benz.+LPG
- LPG: Vialle LPE-7 (LPi)
- Lokalizacja: Skulsk
- Kontakt:
Rezystor dmuchawy
Prawdopodobnie padł mi rezystor dmuchawy nawiewu. Wentylator działa tylko na maksymalnych obrotach. Jest szansa, że to któryś bezpiecznik? Jeśli tak to który sprawdzić? Jeśli to rezystor to czy można go jakoś sprawdzić? Tylko wymiana czy można go naprawić?
- etac
- Prezes
- Posty: 23826
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 255
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Hyundai Tucson
- Silnik: 1.6T 150KM
- LPG: NIE
- Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Rezystor dmuchawy
Jak działa tylko max to na 100% rezystor. Część łatwo wymienna, ale są też tacy co go naprawiają.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
- Arbi
- Wymiatacz
- Posty: 1097
- Rejestracja: 14 kwie 2019, o 21:51
- Reputacja: 33
- Imię: Albert
- Samochód: Epica
- Silnik: 2.5 24V, 156KM, benz.+LPG
- LPG: Vialle LPE-7 (LPi)
- Lokalizacja: Skulsk
- Kontakt:
Re: Rezystor dmuchawy
Wymontowałem ten rezystor, rozebrałem i faktycznie uszkodzeniu uległ bezpiecznik termiczny. Wylutowalełem go, a w jego miejsce wsadziłem kawałek drucika. Wentylator działa. Pytanie brzmi czy można tak jeździć jakiś czas dopóki nie kupię zamiennika? Nic się nie stanie?
- etac
- Prezes
- Posty: 23826
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 255
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Hyundai Tucson
- Silnik: 1.6T 150KM
- LPG: NIE
- Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Rezystor dmuchawy
zależy jak cienki drucik dałeś.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Fachman
- Posty: 3057
- Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
- Reputacja: 41
- Imię: Krzysztof
- Samochód: NUBIRA /Lacetti
- Silnik: 1.8 F18D3 121KM
- LPG: Tech
- Lokalizacja: LUBLIN
- Kontakt:
Re: Rezystor dmuchawy
Są w sprzedaży specjalne bezpieczniki w tzw.obudwie termicznej (wewnątrz ma drucik oporowy). Wygląda jak mały prostopadłościan .Ja kiedyś wstawiłem do Seicento ,tylko musisz wiedzieć ile ma Wat .
VIN >KL1NF35BJ6K335315
- Arbi
- Wymiatacz
- Posty: 1097
- Rejestracja: 14 kwie 2019, o 21:51
- Reputacja: 33
- Imię: Albert
- Samochód: Epica
- Silnik: 2.5 24V, 156KM, benz.+LPG
- LPG: Vialle LPE-7 (LPi)
- Lokalizacja: Skulsk
- Kontakt:
Re: Rezystor dmuchawy
U mnie był taki, tylko nóżki się połamały. Muszę gdzieś poszukać takiego elementu, bo to pewnie kosztuje z 50gr
-
- Fachman
- Posty: 3057
- Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
- Reputacja: 41
- Imię: Krzysztof
- Samochód: NUBIRA /Lacetti
- Silnik: 1.8 F18D3 121KM
- LPG: Tech
- Lokalizacja: LUBLIN
- Kontakt:
Re: Rezystor dmuchawy
Wrzuć symbol na google . To jest część ,która może być wykorzystywana w AGD RTV. Ja dobrałem chyba od jakiegoś telewizora . Napięcie masz 250V , temp.130* a prąd 1Amper . Ten bezpiecznik pracuje w takiej temperaturze i dlatego musi mieć odprowadzone ciepło .
Nie wiem czy pamiętasz bezpieczniki rurkowe , które wewnątrz miały taki biały piasek. Zasada działania taka sama.
Nie wiem czy pamiętasz bezpieczniki rurkowe , które wewnątrz miały taki biały piasek. Zasada działania taka sama.
VIN >KL1NF35BJ6K335315
- bubu1769
- Administrator
- Posty: 5799
- Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
- Reputacja: 342
- Imię: Bartłomiej
- Samochód: Aveo T250
- Silnik: 1.4 101KM
- Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Re: Rezystor dmuchawy
No nie do końca.
Bezpieczniki topikowe a bezpieczniki termiczne działają na trochę innej zasadzie.
Z wymianą bezpiecznika termicznego w takim rezystorze jest trochę zabawy, najlepiej by było go przygrzać bo przy lutowaniu istnieje ryzyko jego uszkodzenia, ale jeśli ktoś ma wprawę to da radę to przylutować.
Bezpieczniki topikowe a bezpieczniki termiczne działają na trochę innej zasadzie.
Z wymianą bezpiecznika termicznego w takim rezystorze jest trochę zabawy, najlepiej by było go przygrzać bo przy lutowaniu istnieje ryzyko jego uszkodzenia, ale jeśli ktoś ma wprawę to da radę to przylutować.
-
- Fachman
- Posty: 3057
- Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
- Reputacja: 41
- Imię: Krzysztof
- Samochód: NUBIRA /Lacetti
- Silnik: 1.8 F18D3 121KM
- LPG: Tech
- Lokalizacja: LUBLIN
- Kontakt:
Re: Rezystor dmuchawy
Nie dodałem słowa "PRAWIE" -a to robi różnicę . Ten co lutowałem, miał dwa długie końce i udało mi się jakoś owinąć .Tu tak jak mówisz , trzeba to zrobić metodą wygrzania .Przy tej temp. co jest opisany bezpiecznik , nie powinno być problemów po zlutowaniu. Seicento jeździło i grzało bezawaryjnie do czasu sprzedaży .
VIN >KL1NF35BJ6K335315
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość