Sterowanie radiem z kierownicy
-
- Aktywny
- Posty: 86
- Rejestracja: 6 paź 2016, o 16:46
- Reputacja: 0
- Imię: Łukasz
- Samochód: Epica 2.0 D
- Silnik:
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Sterowanie radiem z kierownicy
Kurcze to ja tez nie wiedziałem, czyli podsumowując radio z bluetooth z Captivy lub z Epica można znaleźć i będzie to działać w roczniku 2007 ewentualnie Aveo z usb. Czy to wszystko bez żadnych przeróbek? ( wkładamy i pasuje)???
Pzdr
Pzdr
- MrFabulous
- Specjalista
- Posty: 490
- Rejestracja: 17 lis 2013, o 18:59
- Reputacja: 14
- Imię: Conradus
- Samochód: Malibu | Orlando
- Silnik: LE9 | A14NET
- LPG: BRC SQ32 | BRC SQ32
- Lokalizacja: Skierniewice
- Kontakt:
Re: Sterowanie radiem z kierownicy
Mocowania są te same więc na pewno wejdzie bez rzeźbienia w desce rozdzielczej. Tak jak pisałem na poprzedniej stronie - dla pewności wypadałoby sprawdzić gniazda, porównać ułożenie pinów żeby się nie okazało, że zmienili coś w sterowaniu z kierownicy itp.
Tu macie rozpiskę z oryginalnego, takie siedziało u mnie (96628287).
Tu macie rozpiskę z oryginalnego, takie siedziało u mnie (96628287).
- KonradMaster
- Profesjonalista
- Posty: 932
- Rejestracja: 6 lip 2016, o 11:14
- Reputacja: 6
- Imię: Konrad
- Samochód: Captiva LT+
- Silnik: 2.2D, VCDi, 184KM, diesel
- Inny samochód: Renault Scenic II
- Lokalizacja: Bełchatów
- Kontakt:
Re: Sterowanie radiem z kierownicy
Wszystko pasuje, sprawdzałem u kolegi. Moje radio z Epici zamontowaliśmy u niego w Aveo (2006 r.) i wszystko działało, sterowanie z kiery również. Myślę, że w drugą stronę byłoby to samo.
Jeśli nie ma się Epici z Australii (Holden), albo jakiejś chińsko-wietnamsko-laosowej wersji, to powinno wszystko pasować. Tamte mają zupełnie inne radia, jeszcze z tymi wyświetlaczami kropkowanymi oraz inne wtyczki. Ale to też nie jest problem, bo na Ali, czy eBayu jest masa przejściówek plug&play, która rozwiązują problem wtyczek (sam z takiej aktualnie korzystam).
Na powyższym obrazku widać, że europejskie Epici mają wtyki takie jak do chińskiej Captivy. Natomiast chińskie i te dalekowschodnie Epici mają takie właśnie niebieskie wtyczki.
Jeśli nie ma się Epici z Australii (Holden), albo jakiejś chińsko-wietnamsko-laosowej wersji, to powinno wszystko pasować. Tamte mają zupełnie inne radia, jeszcze z tymi wyświetlaczami kropkowanymi oraz inne wtyczki. Ale to też nie jest problem, bo na Ali, czy eBayu jest masa przejściówek plug&play, która rozwiązują problem wtyczek (sam z takiej aktualnie korzystam).
Na powyższym obrazku widać, że europejskie Epici mają wtyki takie jak do chińskiej Captivy. Natomiast chińskie i te dalekowschodnie Epici mają takie właśnie niebieskie wtyczki.
Od 2022.11: Chevrolet Captiva 2.2D VCDi 184KM 400NM 2011r.
2015.12-2022.11: Chevrolet Epica 2.0D VCDi 150KM 320NM 2007r. -> 180KM 370NM
2008.10-2016.03: Daewoo Nubira II 2.0D-TEC 133KM 184NM 2000r. + LPG AEB KING 4
2015.12-2022.11: Chevrolet Epica 2.0D VCDi 150KM 320NM 2007r. -> 180KM 370NM
2008.10-2016.03: Daewoo Nubira II 2.0D-TEC 133KM 184NM 2000r. + LPG AEB KING 4
-
- Świeżak
- Posty: 38
- Rejestracja: 16 paź 2016, o 02:21
- Reputacja: 0
- Imię: Piotr
- Samochód: Epica
- Silnik:
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Kontakt:
Re: Sterowanie radiem z kierownicy
Ja zamontowałem radio z captivy z bluetooth. Jestem aktualnie na przerabianiu barwy na blekitne (radio ma takowe). Zostało mi stare tj te ze zmieniarką na 6 plyt z mp3. Jek cos moge tanio sprzedac. Jeżeli wolisz z bluetooth lub usb napewno pasuja. Kolor latwo poznac na zdjeciach. W niebieskim podswietleniu widac blekitna barwe wyswietlacza nawet na zgaszonym odbiorniku. Od razu uprzedzam, ze puszczanie muzyki poprzez bluetooth to tragedia. Jakość jest dość słaba.
-
- Profesjonalista
- Posty: 585
- Rejestracja: 22 paź 2014, o 09:59
- Reputacja: 0
- Imię: Marcin
- Samochód: Evanda
- Silnik:
- Lokalizacja: Puławy
- Kontakt:
Re: Sterowanie radiem z kierownicy
Ile za to radio?
-
- Aktywny
- Posty: 86
- Rejestracja: 6 paź 2016, o 16:46
- Reputacja: 0
- Imię: Łukasz
- Samochód: Epica 2.0 D
- Silnik:
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Sterowanie radiem z kierownicy
To chyba poszukam z USB, do Aveo znalazłem za 99 w promocji:)
Mi zależy na muzyce ew e booki więc bluetooth jak piszesz że słaba jakość to odpada.
Pzdr
Mi zależy na muzyce ew e booki więc bluetooth jak piszesz że słaba jakość to odpada.
Pzdr
-
- Profesjonalista
- Posty: 585
- Rejestracja: 22 paź 2014, o 09:59
- Reputacja: 0
- Imię: Marcin
- Samochód: Evanda
- Silnik:
- Lokalizacja: Puławy
- Kontakt:
Re: Sterowanie radiem z kierownicy
Ale czemu słaba jakość przez bluetooth? Przecież to standard.
- KonradMaster
- Profesjonalista
- Posty: 932
- Rejestracja: 6 lip 2016, o 11:14
- Reputacja: 6
- Imię: Konrad
- Samochód: Captiva LT+
- Silnik: 2.2D, VCDi, 184KM, diesel
- Inny samochód: Renault Scenic II
- Lokalizacja: Bełchatów
- Kontakt:
Re: Sterowanie radiem z kierownicy
Dla audiofilów, to nawet Denon czy inny Sennheiser gra słabo, więc wiesz...
Od 2022.11: Chevrolet Captiva 2.2D VCDi 184KM 400NM 2011r.
2015.12-2022.11: Chevrolet Epica 2.0D VCDi 150KM 320NM 2007r. -> 180KM 370NM
2008.10-2016.03: Daewoo Nubira II 2.0D-TEC 133KM 184NM 2000r. + LPG AEB KING 4
2015.12-2022.11: Chevrolet Epica 2.0D VCDi 150KM 320NM 2007r. -> 180KM 370NM
2008.10-2016.03: Daewoo Nubira II 2.0D-TEC 133KM 184NM 2000r. + LPG AEB KING 4
-
- Świeżak
- Posty: 38
- Rejestracja: 16 paź 2016, o 02:21
- Reputacja: 0
- Imię: Piotr
- Samochód: Epica
- Silnik:
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Kontakt:
Re: Sterowanie radiem z kierownicy
moim zdaniem nawet gluchy by uslyszał różnicę.
- KonradMaster
- Profesjonalista
- Posty: 932
- Rejestracja: 6 lip 2016, o 11:14
- Reputacja: 6
- Imię: Konrad
- Samochód: Captiva LT+
- Silnik: 2.2D, VCDi, 184KM, diesel
- Inny samochód: Renault Scenic II
- Lokalizacja: Bełchatów
- Kontakt:
Re: Sterowanie radiem z kierownicy
Ja czasem odpalę coś z YouTube'a na telefonie i puszczę przez Bluetooth na moją stację i nie słyszę praktycznie żadnej różnicy pomiędzy takim odsłuchem, a odsłuchem mp3 192 kbps z pendrive'a. Jedynie jak FLACa zapodam, to wtedy jest różnica, to fakt. Natomiast nie jestem aż tak wielkim melomanem i mp3 192, czy 320 kbps w zupełności mi wystarcza.
Przez to fabryczne radio co prawda nigdy nie odsłuchiwałem muzyki transmitowanej przez BT, ale nie chcę mi się wierzyć, żeby było aż tak źle, jak np. na transmiterze
Przez to fabryczne radio co prawda nigdy nie odsłuchiwałem muzyki transmitowanej przez BT, ale nie chcę mi się wierzyć, żeby było aż tak źle, jak np. na transmiterze
Od 2022.11: Chevrolet Captiva 2.2D VCDi 184KM 400NM 2011r.
2015.12-2022.11: Chevrolet Epica 2.0D VCDi 150KM 320NM 2007r. -> 180KM 370NM
2008.10-2016.03: Daewoo Nubira II 2.0D-TEC 133KM 184NM 2000r. + LPG AEB KING 4
2015.12-2022.11: Chevrolet Epica 2.0D VCDi 150KM 320NM 2007r. -> 180KM 370NM
2008.10-2016.03: Daewoo Nubira II 2.0D-TEC 133KM 184NM 2000r. + LPG AEB KING 4
-
- Bywalec
- Posty: 152
- Rejestracja: 9 paź 2016, o 17:38
- Reputacja: 0
- Imię: Paweł
- Samochód: Epica/Captiva/Reno
- Silnik:
- Lokalizacja: Pisz
- Kontakt:
Re: Sterowanie radiem z kierownicy
W captivie puszczanie muzyki z BT daje naprawdę dobrą jakość. Nie rozumiem dlaczego tak zostało to zjechane.
-
- Świeżak
- Posty: 15
- Rejestracja: 12 wrz 2017, o 10:48
- Reputacja: 0
- Imię: Bartek
- Samochód: Epica 2.0
- Silnik:
- Lokalizacja: Krakow
- Kontakt:
Re: Sterowanie radiem z kierownicy
Witam mam pytanie dotyczace sterowania radia z kierownicy tj.czy przyciski na kierownicy odpowiedzialne za radio powinny byc podswietlane czy nie bo dzialac dzialaja i to samo z drugiej strony odpowiedzialne za tempomat
- MrFabulous
- Specjalista
- Posty: 490
- Rejestracja: 17 lis 2013, o 18:59
- Reputacja: 14
- Imię: Conradus
- Samochód: Malibu | Orlando
- Silnik: LE9 | A14NET
- LPG: BRC SQ32 | BRC SQ32
- Lokalizacja: Skierniewice
- Kontakt:
Re: Sterowanie radiem z kierownicy
W Epice nie ma podświetlenia przycisków na kierownicy.
- KonradMaster
- Profesjonalista
- Posty: 932
- Rejestracja: 6 lip 2016, o 11:14
- Reputacja: 6
- Imię: Konrad
- Samochód: Captiva LT+
- Silnik: 2.2D, VCDi, 184KM, diesel
- Inny samochód: Renault Scenic II
- Lokalizacja: Bełchatów
- Kontakt:
Re: Sterowanie radiem z kierownicy
W Epice podobno zrobili podświetlenie przycisków na kierownicy dopiero pod koniec produkcji, czyli w modelach z okolic 2010 r.
Od 2022.11: Chevrolet Captiva 2.2D VCDi 184KM 400NM 2011r.
2015.12-2022.11: Chevrolet Epica 2.0D VCDi 150KM 320NM 2007r. -> 180KM 370NM
2008.10-2016.03: Daewoo Nubira II 2.0D-TEC 133KM 184NM 2000r. + LPG AEB KING 4
2015.12-2022.11: Chevrolet Epica 2.0D VCDi 150KM 320NM 2007r. -> 180KM 370NM
2008.10-2016.03: Daewoo Nubira II 2.0D-TEC 133KM 184NM 2000r. + LPG AEB KING 4
- MrFabulous
- Specjalista
- Posty: 490
- Rejestracja: 17 lis 2013, o 18:59
- Reputacja: 14
- Imię: Conradus
- Samochód: Malibu | Orlando
- Silnik: LE9 | A14NET
- LPG: BRC SQ32 | BRC SQ32
- Lokalizacja: Skierniewice
- Kontakt:
Re: Sterowanie radiem z kierownicy
Odkopię trochę temat. Chodzi mi po głowie radio z Aveo, wersja z USB.
Oryginał Epica:
Oryginał Aveo (94823339):
Z tego, co widać najważniejsze PINy są ułożone tak samo (zasilanie, sterowanie z kierownicy, głośniki, antena), ale są też różnice.
I teraz moje pytanie do ludzi bardziej ogarniętych elektronicznie niż ja
Za co odpowiadają Piny, które w Aveo są oznaczone jako N.C?
Chodzi mi o:
4 - PHONE +,
5 - PHONE - ,
11 - FRONT SHIELD,
13 - (LAN 1),
14 - (LAN 2),
3 - REAR SHIELD,
4 - TEL MUTE.
Oryginał Epica:
Oryginał Aveo (94823339):
Z tego, co widać najważniejsze PINy są ułożone tak samo (zasilanie, sterowanie z kierownicy, głośniki, antena), ale są też różnice.
I teraz moje pytanie do ludzi bardziej ogarniętych elektronicznie niż ja
Za co odpowiadają Piny, które w Aveo są oznaczone jako N.C?
Chodzi mi o:
4 - PHONE +,
5 - PHONE - ,
11 - FRONT SHIELD,
13 - (LAN 1),
14 - (LAN 2),
3 - REAR SHIELD,
4 - TEL MUTE.
- KonradMaster
- Profesjonalista
- Posty: 932
- Rejestracja: 6 lip 2016, o 11:14
- Reputacja: 6
- Imię: Konrad
- Samochód: Captiva LT+
- Silnik: 2.2D, VCDi, 184KM, diesel
- Inny samochód: Renault Scenic II
- Lokalizacja: Bełchatów
- Kontakt:
Re: Sterowanie radiem z kierownicy
Nie jestem żadnym fachowcem, ale z tego co kojarzę skrót NC w elektronicznej nomenklaturze bierze się z angielskiego i oznacza Normally Closed. Spotkałem się też z rozwinięciem tego skrótu od wyrażeń No Channel, Not Connect, lub No Connection, ale to chyba nieformalne wyrażenia (Były na schematach od różnych producentów). W każdym razie NC oznacza po prostu to, żeby zwyczajnie dany pin pominąć, gdyż najnormalniej w świecie nie jest on obsługiwany i do niczego nie prowadzi.
Resztę pinów opiszę jedynie na swoją logikę, więc wcale nie muszą się one zgadzać z prawdą (nie posiadam schematu podłączenia radia w Aveo).
4 - PHONE +,
5 - PHONE - ,
4 - TEL MUTE
Jak dla mnie są to piny związane z podłączeniem telefonu (anteny?), czyli zasilanie i wyciszenie głośnika. Swoją drogą nie wiedziałem, że w Aveo była opcja telefonu (gniazdo SIM?). W Epice pewnie może być jako NC.
11 - FRONT SHIELD,
3 - REAR SHIELD
Tutaj uważam, że chodzi o ekranowanie, aby zewnętrzne pole magnetyczne nie miało wpływu na nasze audio i nie było żadnych zakłóceń. Ale w Epice z tego co widziałem, nie ma zastosowanych żadnych osłon na urządzenia audio (ani na głośniki, ani na radio), więc pewnie również można te piny zostawić w spokoju.
13 - (LAN 1),
14 - (LAN 2)
Moim zdaniem są to piny związane z ewentualnym podłączeniem modułu 3G, lub Wi-Fi, czyli w Epice także NC.
Resztę pinów opiszę jedynie na swoją logikę, więc wcale nie muszą się one zgadzać z prawdą (nie posiadam schematu podłączenia radia w Aveo).
4 - PHONE +,
5 - PHONE - ,
4 - TEL MUTE
Jak dla mnie są to piny związane z podłączeniem telefonu (anteny?), czyli zasilanie i wyciszenie głośnika. Swoją drogą nie wiedziałem, że w Aveo była opcja telefonu (gniazdo SIM?). W Epice pewnie może być jako NC.
11 - FRONT SHIELD,
3 - REAR SHIELD
Tutaj uważam, że chodzi o ekranowanie, aby zewnętrzne pole magnetyczne nie miało wpływu na nasze audio i nie było żadnych zakłóceń. Ale w Epice z tego co widziałem, nie ma zastosowanych żadnych osłon na urządzenia audio (ani na głośniki, ani na radio), więc pewnie również można te piny zostawić w spokoju.
13 - (LAN 1),
14 - (LAN 2)
Moim zdaniem są to piny związane z ewentualnym podłączeniem modułu 3G, lub Wi-Fi, czyli w Epice także NC.
Od 2022.11: Chevrolet Captiva 2.2D VCDi 184KM 400NM 2011r.
2015.12-2022.11: Chevrolet Epica 2.0D VCDi 150KM 320NM 2007r. -> 180KM 370NM
2008.10-2016.03: Daewoo Nubira II 2.0D-TEC 133KM 184NM 2000r. + LPG AEB KING 4
2015.12-2022.11: Chevrolet Epica 2.0D VCDi 150KM 320NM 2007r. -> 180KM 370NM
2008.10-2016.03: Daewoo Nubira II 2.0D-TEC 133KM 184NM 2000r. + LPG AEB KING 4
- MrFabulous
- Specjalista
- Posty: 490
- Rejestracja: 17 lis 2013, o 18:59
- Reputacja: 14
- Imię: Conradus
- Samochód: Malibu | Orlando
- Silnik: LE9 | A14NET
- LPG: BRC SQ32 | BRC SQ32
- Lokalizacja: Skierniewice
- Kontakt:
Re: Sterowanie radiem z kierownicy
Czyli w sumie nic ważnego nie oznaczają. Dzięki za podpowiedź.
-
- Świeżak
- Posty: 5
- Rejestracja: 10 sty 2020, o 17:51
- Reputacja: 0
- Imię: Jerzy
- Samochód: Nubira
- Silnik: 1.6, 109KM, benz. (lpg)
- LPG: Nevo, Tomasetto/Nordic, Falcon
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Sterowanie radiem z kierownicy
Dawno, dawno temu po temacie ale dla informacji, może się komuś przyda... miałem podobny problem z manipulatorem przy kierownicy w Nubirze (Lacetti). Okazało się, że puściły luty mikrowłączników na płytce drukowanej. Naciskanie przycisków działa jak dźwignia wpychając łączniki i jeśli spoiwo nie jest dokładne to puszcza. Wystarczy poprawić lutowania - u mnie pomogło.
Pozdrawiam
-
- Świeżak
- Posty: 14
- Rejestracja: 16 sie 2023, o 08:35
- Reputacja: 0
- Imię: Darek
- Samochód: Epica
- Silnik: 2.0 150km
- LPG: Diseal
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Sterowanie radiem z kierownicy
Witam szukam modułu do sterowania radiem z kierownicy w epice niby ten moduł https://allegro.pl/oferta/modul-sterowa ... 2551333215 może pasować ale sprzedawca nie potwierdził ktoś zmieniła radio fabryczna na inne radio i ma sterowanie z kierownicy, dzięki za info
-
- Świeżak
- Posty: 6
- Rejestracja: 13 lut 2024, o 17:03
- Reputacja: 0
- Imię: Marcin
- Samochód: Epika
- Silnik: 20diesel 150km
- Lokalizacja: 62-320 Miłosław
- Kontakt:
Radio
Witam wszystkich mam problem z radiem zamieniłem z oryginalnego na 2din z androidem nowe radio ma tą funkcję że mogę przypisać do kierownicy ale nie mogę tego zrobić może ktoś miał taki sam problem i może pomóc . pacjent to Chevrolet Epika 2007r. Z góry dziękuje
- etac
- Prezes
- Posty: 23885
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 255
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Lexus LBX
- Silnik: 1.5 Hybrid
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Radio
Trzeba pytać sprzedawcy jak ma być wpięta kosta z radia odpowiedzialną za sterowanie z kierownicy.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
- bubu1769
- Administrator
- Posty: 5869
- Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
- Reputacja: 349
- Imię: Bartłomiej
- Samochód: Aveo T250
- Silnik: 1.4 101KM
- Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Re: Radio
Jeśli to uniwersalne radio z Adroidem to w kostkach od oryginalnego radia brązowy przewód z pinu A10 podłączasz bezpośrednio do jakiejś masy a jasnozielony z pinu B13 podłączasz pod przewód KEY1 od radia.
- etac
- Prezes
- Posty: 23885
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 255
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Lexus LBX
- Silnik: 1.5 Hybrid
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
-
- Świeżak
- Posty: 6
- Rejestracja: 13 lut 2024, o 17:03
- Reputacja: 0
- Imię: Marcin
- Samochód: Epika
- Silnik: 20diesel 150km
- Lokalizacja: 62-320 Miłosław
- Kontakt:
Re: Radio
Kostka zasilania. 1 n/c. 15.n/c
1.battery. 2 n/c. 16 ACC+
2.fl speaker+. 3 n/c
3 fr speaker+. 4 tele mute
4 phone audio+. 5 RL speaker +
5 phone audio-; 6 RR speaker +
6 antena power. 7 n/c
7 PWM. 8 n/c
8 ground. 9 n/c
9 fl speaker - 10 n/c
10 fr speaker - 11 n/c
11 n/c. 12 steering wheel SW input
12 steering wheel SW gnd. 13 RL speaker -
13 n/c. 14 RR speaker -
14 n/c
Dodano po 1 minucie 37 sekundach:
Druga jedynka to druga Kostka
Dodano po 6 minutach 45 sekundach:
Takie radio miałem oryginał
Dodano po 2 minutach 6 sekundach: Oo
Dodano po 1 minucie 24 sekundach:
To orginalne radio
Dodano po 2 minutach 40 sekundach:
....
1.battery. 2 n/c. 16 ACC+
2.fl speaker+. 3 n/c
3 fr speaker+. 4 tele mute
4 phone audio+. 5 RL speaker +
5 phone audio-; 6 RR speaker +
6 antena power. 7 n/c
7 PWM. 8 n/c
8 ground. 9 n/c
9 fl speaker - 10 n/c
10 fr speaker - 11 n/c
11 n/c. 12 steering wheel SW input
12 steering wheel SW gnd. 13 RL speaker -
13 n/c. 14 RR speaker -
14 n/c
Dodano po 1 minucie 37 sekundach:
Druga jedynka to druga Kostka
Dodano po 6 minutach 45 sekundach:
Takie radio miałem oryginał
Dodano po 2 minutach 6 sekundach: Oo
Dodano po 1 minucie 24 sekundach:
To orginalne radio
Dodano po 2 minutach 40 sekundach:
....
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości