Oprogramowanie, kalibracja czujników ABS, WARSZAWA i okolice

Nie świeci, nie kręci i inne tematy związane z elektryką i elektroniką
ODPOWIEDZ
ewika
Świeżak
Posty: 2
Rejestracja: 24 sie 2023, o 18:01
Reputacja: 0
Imię: Wiktoria
Samochód: Epica
Silnik: 2.0, 150KM, diesel
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Oprogramowanie, kalibracja czujników ABS, WARSZAWA i okolice

Post autor: ewika » 24 sie 2023, o 18:22

Epica 2.0 diesel 150km, 2007r. manual
Poszukuję kogoś z oprogramowaniem do epiki, powoli rozkładam ręce bo wszyscy mechanicy mi odmawiają. W serwisie opla i chevroleta również nie mają tego konkretnego
Nie działa ABS, udało się ustalić tyle że abs nie czyta prędkości przednich kół. Elektryk prawe koło ustawił, stwierdził że lewe jest „do poprawy” tj. czujnik albo łożysko, odstawiłam samochód do innego mechanika który nie widzi problemu w kole i proponuje wymienić pompe, ale wstrzymuje się bo nie daje mi to zadnej gwarancji na poprawe. A 1500zl piechotą nie chodzi.
Do skalibrowania jest czujnik tak aby czytał prędkość koła prawidłowo, w tej chwili czyta od predkosci 30km/h.
Podobno wtedy bedzie mozna wykluczyc lub potwierdzic awarie pompy abs, nie wiem, nie znam sie

Warszawa i okolice, moze być jeszcze Płock
Panowie pomocy :pomoc:

itor2023
Bywalec
Posty: 175
Rejestracja: 17 lut 2023, o 22:05
Reputacja: 7
Imię: Grzegorz
Samochód: Cruze Kombi
Silnik: 2.0 163 KM, Diesel
LPG: Nie
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Oprogramowanie, kalibracja czujników ABS, WARSZAWA i okolice

Post autor: itor2023 » 25 sie 2023, o 09:09

A elektryk skoro prawe koło ustawił to lewego nie może ?

ewika
Świeżak
Posty: 2
Rejestracja: 24 sie 2023, o 18:01
Reputacja: 0
Imię: Wiktoria
Samochód: Epica
Silnik: 2.0, 150KM, diesel
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Oprogramowanie, kalibracja czujników ABS, WARSZAWA i okolice

Post autor: ewika » 25 sie 2023, o 12:05

Nie moz. Tak jak napisalam, lewe zostalo ustawione ale tez źle bo abs nie czyta predkosci od 0 tak jak tylne kola, a dopiero od 30km\h. Nie grzebal w kolach tylko zrobil to komputerem, prawego kola nie udalo mu sie ustawic w ogole prawdopodobnie przez czujnik lub łozysko. Za to kolejny mechanik nie widzi problemu w kole, podejrzewa pompe ale bez oprogramowania tego nie ustali
Dlatego szukam kogos z oprogramowaniem :)

Awatar użytkownika
KonradMaster
Profesjonalista
Posty: 932
Rejestracja: 6 lip 2016, o 11:14
Reputacja: 6
Imię: Konrad
Samochód: Captiva LT+
Silnik: 2.2D, VCDi, 184KM, diesel
Inny samochód: Renault Scenic II
Lokalizacja: Bełchatów
Kontakt:

Re: Oprogramowanie, kalibracja czujników ABS, WARSZAWA i okolice

Post autor: KonradMaster » 25 sie 2023, o 14:16

Wystarczy interfejs VAG-COM z odpowiednio ustawionymi pinami oraz dedykowany soft. Wszystko to mam i gdy miałem Epicę, to pomagało mi to w zdiagnozowaniu problemów z ABS, czy z jaśkami. U mnie okazywało się, że przyczyną błędu ABS zawsze były przednie piasty, bądź samo okablowanie idące do nich. Raz uszkodził się sam pierścień ABS na piaście, a drugi raz, po drugiej stronie, przerwał się zwyczajnie przewód.
Jak chcesz, to wpadaj do Bełchatowa, podłączę się i zdiagnozujemy problem. Ale najpierw proponuję sprawdzić instalację. U mnie przykładowo kabelek został przerwany przez mechanizm wycieraczek. Można rozebrać podszybie i sprawdzić. Dodatkowo można też spróbować przeczyścić jakimś kontaktem w sprayu połączenia pierścieni z instalacją. Można również spróbować wymienić obie piasty na nowe SNR, na pewno wyjdzie taniej niż 1500 zł, a efekt na 99% będzie lepszy :)
A takich mechaników lepiej omijaj szerokim łukiem, to nie są mechanicy, tylko "podmieniacze części".
Od 2022.11: Chevrolet Captiva 2.2D VCDi 184KM 400NM 2011r.
2015.12-2022.11: Chevrolet Epica 2.0D VCDi 150KM 320NM 2007r. -> 180KM 370NM
2008.10-2016.03: Daewoo Nubira II 2.0D-TEC 133KM 184NM 2000r. + LPG AEB KING 4
Obrazek

Awatar użytkownika
Kraviec
Profesjonalista
Posty: 851
Rejestracja: 23 lis 2014, o 23:46
Reputacja: 13
Imię: Michał
Samochód: Epica V250
Silnik: 2.0, X20D1, 144KM
LPG: KME Nevo
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Kontakt:

Re: Oprogramowanie, kalibracja czujników ABS, WARSZAWA i okolice

Post autor: Kraviec » 4 wrz 2023, o 15:16

Generalnie tam nic się nie powinno programować, jeśli wiązka nie jest uszkodzona to zmiana piasty powinna rozwiązać problem. Co ma mieć do tego pompa? Skoro to czujnik nie czyta prawidłowo z koła.

Tak teraz jeszcze przemyślałem, może mechanikowi chodzi o sterownik absu, bo on jest zintegrowany z pompą.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Epica Elektryka / Elektronika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość