Epica 2.0 diesel 150km, 2007r. manual
Poszukuję kogoś z oprogramowaniem do epiki, powoli rozkładam ręce bo wszyscy mechanicy mi odmawiają. W serwisie opla i chevroleta również nie mają tego konkretnego
Nie działa ABS, udało się ustalić tyle że abs nie czyta prędkości przednich kół. Elektryk prawe koło ustawił, stwierdził że lewe jest „do poprawy” tj. czujnik albo łożysko, odstawiłam samochód do innego mechanika który nie widzi problemu w kole i proponuje wymienić pompe, ale wstrzymuje się bo nie daje mi to zadnej gwarancji na poprawe. A 1500zl piechotą nie chodzi.
Do skalibrowania jest czujnik tak aby czytał prędkość koła prawidłowo, w tej chwili czyta od predkosci 30km/h.
Podobno wtedy bedzie mozna wykluczyc lub potwierdzic awarie pompy abs, nie wiem, nie znam sie
Warszawa i okolice, moze być jeszcze Płock
Panowie pomocy
Oprogramowanie, kalibracja czujników ABS, WARSZAWA i okolice
-
- Świeżak
- Posty: 2
- Rejestracja: 24 sie 2023, o 18:01
- Reputacja: 0
- Imię: Wiktoria
- Samochód: Epica
- Silnik: 2.0, 150KM, diesel
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
-
- Bywalec
- Posty: 175
- Rejestracja: 17 lut 2023, o 22:05
- Reputacja: 7
- Imię: Grzegorz
- Samochód: Cruze Kombi
- Silnik: 2.0 163 KM, Diesel
- LPG: Nie
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Oprogramowanie, kalibracja czujników ABS, WARSZAWA i okolice
A elektryk skoro prawe koło ustawił to lewego nie może ?
-
- Świeżak
- Posty: 2
- Rejestracja: 24 sie 2023, o 18:01
- Reputacja: 0
- Imię: Wiktoria
- Samochód: Epica
- Silnik: 2.0, 150KM, diesel
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Oprogramowanie, kalibracja czujników ABS, WARSZAWA i okolice
Nie moz. Tak jak napisalam, lewe zostalo ustawione ale tez źle bo abs nie czyta predkosci od 0 tak jak tylne kola, a dopiero od 30km\h. Nie grzebal w kolach tylko zrobil to komputerem, prawego kola nie udalo mu sie ustawic w ogole prawdopodobnie przez czujnik lub łozysko. Za to kolejny mechanik nie widzi problemu w kole, podejrzewa pompe ale bez oprogramowania tego nie ustali
Dlatego szukam kogos z oprogramowaniem
Dlatego szukam kogos z oprogramowaniem
- KonradMaster
- Profesjonalista
- Posty: 932
- Rejestracja: 6 lip 2016, o 11:14
- Reputacja: 6
- Imię: Konrad
- Samochód: Captiva LT+
- Silnik: 2.2D, VCDi, 184KM, diesel
- Inny samochód: Renault Scenic II
- Lokalizacja: Bełchatów
- Kontakt:
Re: Oprogramowanie, kalibracja czujników ABS, WARSZAWA i okolice
Wystarczy interfejs VAG-COM z odpowiednio ustawionymi pinami oraz dedykowany soft. Wszystko to mam i gdy miałem Epicę, to pomagało mi to w zdiagnozowaniu problemów z ABS, czy z jaśkami. U mnie okazywało się, że przyczyną błędu ABS zawsze były przednie piasty, bądź samo okablowanie idące do nich. Raz uszkodził się sam pierścień ABS na piaście, a drugi raz, po drugiej stronie, przerwał się zwyczajnie przewód.
Jak chcesz, to wpadaj do Bełchatowa, podłączę się i zdiagnozujemy problem. Ale najpierw proponuję sprawdzić instalację. U mnie przykładowo kabelek został przerwany przez mechanizm wycieraczek. Można rozebrać podszybie i sprawdzić. Dodatkowo można też spróbować przeczyścić jakimś kontaktem w sprayu połączenia pierścieni z instalacją. Można również spróbować wymienić obie piasty na nowe SNR, na pewno wyjdzie taniej niż 1500 zł, a efekt na 99% będzie lepszy
A takich mechaników lepiej omijaj szerokim łukiem, to nie są mechanicy, tylko "podmieniacze części".
Jak chcesz, to wpadaj do Bełchatowa, podłączę się i zdiagnozujemy problem. Ale najpierw proponuję sprawdzić instalację. U mnie przykładowo kabelek został przerwany przez mechanizm wycieraczek. Można rozebrać podszybie i sprawdzić. Dodatkowo można też spróbować przeczyścić jakimś kontaktem w sprayu połączenia pierścieni z instalacją. Można również spróbować wymienić obie piasty na nowe SNR, na pewno wyjdzie taniej niż 1500 zł, a efekt na 99% będzie lepszy
A takich mechaników lepiej omijaj szerokim łukiem, to nie są mechanicy, tylko "podmieniacze części".
Od 2022.11: Chevrolet Captiva 2.2D VCDi 184KM 400NM 2011r.
2015.12-2022.11: Chevrolet Epica 2.0D VCDi 150KM 320NM 2007r. -> 180KM 370NM
2008.10-2016.03: Daewoo Nubira II 2.0D-TEC 133KM 184NM 2000r. + LPG AEB KING 4
2015.12-2022.11: Chevrolet Epica 2.0D VCDi 150KM 320NM 2007r. -> 180KM 370NM
2008.10-2016.03: Daewoo Nubira II 2.0D-TEC 133KM 184NM 2000r. + LPG AEB KING 4
- Kraviec
- Profesjonalista
- Posty: 851
- Rejestracja: 23 lis 2014, o 23:46
- Reputacja: 13
- Imię: Michał
- Samochód: Epica V250
- Silnik: 2.0, X20D1, 144KM
- LPG: KME Nevo
- Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
- Kontakt:
Re: Oprogramowanie, kalibracja czujników ABS, WARSZAWA i okolice
Generalnie tam nic się nie powinno programować, jeśli wiązka nie jest uszkodzona to zmiana piasty powinna rozwiązać problem. Co ma mieć do tego pompa? Skoro to czujnik nie czyta prawidłowo z koła.
Tak teraz jeszcze przemyślałem, może mechanikowi chodzi o sterownik absu, bo on jest zintegrowany z pompą.
Tak teraz jeszcze przemyślałem, może mechanikowi chodzi o sterownik absu, bo on jest zintegrowany z pompą.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości