Witam wszystkich,
Przychodzę z banalnym pytaniem ale nie mogę nigdzie nic znaleźć a nie chciałbym sobie czegoś rozłączyć przy okazji. Chodzi o 3cie światło stop. Jakie żarówki tam wchodzą? x) tam będą te w5w czy jakieś inne? jak próbuje cokolwiek znaleźć to zamiast informacji o żarówkach proponuje mi się całe światła z obudową -_-.
Również pytanie do ludzi z pomorza (najlepiej z trójmiasta) - znacie może jakiegoś elektryka, który miałby możliwość podłączyć się pod komputer tego pojazdu i sprawdzenie który czujnik parkowania jest uszkodzony? na desce świeci mi od sporego czasu kontrolka parktronika i chciałbym to w końcu zrobić ale nie wiadomo teraz czy to wina jednego czujnika czy może dwóch a może wszystko tam poszło do piachu. Jak ktokolwiek się podłącza to ma dostęp tylko do komputera silnika.
Za pomoc dzięki!
trzecie światło stop + pytanie o elektryka
-
- Świeżak
- Posty: 7
- Rejestracja: 23 lut 2021, o 19:56
- Reputacja: 0
- Imię: Mateusz
- Samochód: Epica
- Silnik: 2.0 144km
- LPG: STAG
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontakt:
- etac
- Prezes
- Posty: 24970
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 301
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: trzecie światło stop + pytanie o elektryka
tam mogą być diody.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
- Kraviec
- Profesjonalista
- Posty: 860
- Rejestracja: 23 lis 2014, o 23:46
- Reputacja: 13
- Imię: Michał
- Samochód: Epica V250
- Silnik: 2.0, X20D1, 144KM
- LPG: KME Nevo
- Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
- Kontakt:
Re: trzecie światło stop + pytanie o elektryka
Epica ma w trzecim stopie żarówki w5w, oryginalnie są w srebrnej powłoce żeby chyba delikatniej świeciły, ja wymieniłem na zwykłe i nie widzę różnicy.
Co do czujników cofania to Epica miała w nich wadliwe wiązki, które zjadało od wilgoci, na 99% będziesz miał ten problem.
Co do czujników cofania to Epica miała w nich wadliwe wiązki, które zjadało od wilgoci, na 99% będziesz miał ten problem.
-
- Świeżak
- Posty: 7
- Rejestracja: 23 lut 2021, o 19:56
- Reputacja: 0
- Imię: Mateusz
- Samochód: Epica
- Silnik: 2.0 144km
- LPG: STAG
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontakt:
Re: trzecie światło stop + pytanie o elektryka
Kwestia żarówek wyjaśniona. Jak już napisałem post to znalazłem informacje w końcu... Na tym forum
w5w w srebrnej bance.
Pozostaje temat elektryka
Dodano po 1 minucie 20 sekundach:

Pozostaje temat elektryka

Dodano po 1 minucie 20 sekundach:
Ok. Czyli jak coś to by trzeba było wszystko wymieniać? Polecasz jakieś czujniki?Kraviec pisze: ↑28 sty 2022, o 15:58Epica ma w trzecim stopie żarówki w5w, oryginalnie są w srebrnej powłoce żeby chyba delikatniej świeciły, ja wymieniłem na zwykłe i nie widzę różnicy.
Co do czujników cofania to Epica miała w nich wadliwe wiązki, które zjadało od wilgoci, na 99% będziesz miał ten problem.
- Kraviec
- Profesjonalista
- Posty: 860
- Rejestracja: 23 lis 2014, o 23:46
- Reputacja: 13
- Imię: Michał
- Samochód: Epica V250
- Silnik: 2.0, X20D1, 144KM
- LPG: KME Nevo
- Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
- Kontakt:
Re: trzecie światło stop + pytanie o elektryka
Jak się okazało po latach mam to szczęście i Epicę bez czujników więc nie było okazji wejść dokładnie w ten temat.
Ale przerabiałem czujniki uniwersalne w innym aucie i w zasadzie wymienione jakieś droższe dokładane w ASO na tanie chińczyki pokazały, że nie warto dopłacać, działają tak samo.
Ale przerabiałem czujniki uniwersalne w innym aucie i w zasadzie wymienione jakieś droższe dokładane w ASO na tanie chińczyki pokazały, że nie warto dopłacać, działają tak samo.
-
- Świeżak
- Posty: 7
- Rejestracja: 23 lut 2021, o 19:56
- Reputacja: 0
- Imię: Mateusz
- Samochód: Epica
- Silnik: 2.0 144km
- LPG: STAG
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontakt:
Re: trzecie światło stop + pytanie o elektryka
Cześć,
nie chcę robić osobnych tematów więc mam nadzieję, że od razu ktoś tu odpiszę.
Mam nierówną pracę silnika. Walczę z tym od miesiąca. 2msc temu były wymieniane świece zapłonowe.
teraz jak miałem check engine właśnie miesiąc temu wyszedł w obd informacja o błędzie w pierwszym cylindrze. Pracownik warsztatu żeby nie grzebać za dużo przełożył cewkę z pierwszego cylindra do 5tego i czekamy aż znowu zaświeci się błąd - jakby wyszedł 5ty to wina cewki jak pierwszego to problem cylindra. Niestety jednak po dwóch tygodniach od tego zabiegu zamiast zaświecić się błąd - wczoraj zaczął mrugać check engine i falowało obrotami aż zgasł. W połowie drogi z pracy do firmy wszystko jednak wróciło do normy. check się zgasił i samochód zaczął jechać normalnie. Dziś jednak czułem pewien opór czyli tak jakby cylinder zrobił sobie wolne i pięć za niego robi.
Chcę we własnym zakresie wymienić cewkę, która miesiąc temu się wyświetliła i dodatkowo spróbować wymienić kable zapłonowe bo moim zdaniem objawy wskazują na problemy w tej materii bo jakby cylider był uszkodzony to by samochód non stop trzęsło i byłby niespokojny.
teraz meritum. Cewkę znaleźć to nie problem.
Pytanie ile powinno być tych kabli.
bo niby pasujące z intercars to takie:
https://intercars.pl/produkty/251089-pr ... ea-l30007d mi się wydawało że powinno być tyle ile cylindrów.
nie chcę robić osobnych tematów więc mam nadzieję, że od razu ktoś tu odpiszę.
Mam nierówną pracę silnika. Walczę z tym od miesiąca. 2msc temu były wymieniane świece zapłonowe.
teraz jak miałem check engine właśnie miesiąc temu wyszedł w obd informacja o błędzie w pierwszym cylindrze. Pracownik warsztatu żeby nie grzebać za dużo przełożył cewkę z pierwszego cylindra do 5tego i czekamy aż znowu zaświeci się błąd - jakby wyszedł 5ty to wina cewki jak pierwszego to problem cylindra. Niestety jednak po dwóch tygodniach od tego zabiegu zamiast zaświecić się błąd - wczoraj zaczął mrugać check engine i falowało obrotami aż zgasł. W połowie drogi z pracy do firmy wszystko jednak wróciło do normy. check się zgasił i samochód zaczął jechać normalnie. Dziś jednak czułem pewien opór czyli tak jakby cylinder zrobił sobie wolne i pięć za niego robi.
Chcę we własnym zakresie wymienić cewkę, która miesiąc temu się wyświetliła i dodatkowo spróbować wymienić kable zapłonowe bo moim zdaniem objawy wskazują na problemy w tej materii bo jakby cylider był uszkodzony to by samochód non stop trzęsło i byłby niespokojny.
teraz meritum. Cewkę znaleźć to nie problem.
Pytanie ile powinno być tych kabli.
bo niby pasujące z intercars to takie:
https://intercars.pl/produkty/251089-pr ... ea-l30007d mi się wydawało że powinno być tyle ile cylindrów.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość