Temp płynu chłodniczego
-
- Bywalec
- Posty: 152
- Rejestracja: 9 paź 2016, o 17:38
- Reputacja: 0
- Imię: Paweł
- Samochód: Epica/Captiva/Reno
- Silnik:
- Lokalizacja: Pisz
- Kontakt:
Temp płynu chłodniczego
Witajcie Panowie
Powiedzcie mi jak u was stoi wskazówka temp płynu chłodniczego. U mnie do pionu nie dochodzi, a według obd utrzymuje się na poziomie 75 stopni. I jestem ciekaw czy termostat za szybko otwiera czy czujnik temperatury skiepscił sie
Powiedzcie mi jak u was stoi wskazówka temp płynu chłodniczego. U mnie do pionu nie dochodzi, a według obd utrzymuje się na poziomie 75 stopni. I jestem ciekaw czy termostat za szybko otwiera czy czujnik temperatury skiepscił sie
-
- Profesjonalista
- Posty: 585
- Rejestracja: 22 paź 2014, o 09:59
- Reputacja: 0
- Imię: Marcin
- Samochód: Evanda
- Silnik:
- Lokalizacja: Puławy
- Kontakt:
Re: Temp płynu chłodniczego
Sprawdz na OBD przy jakiej się otwiera, będziesz wiedziałczy termostat cY coś innego.
- KonradMaster
- Profesjonalista
- Posty: 932
- Rejestracja: 6 lip 2016, o 11:14
- Reputacja: 6
- Imię: Konrad
- Samochód: Captiva LT+
- Silnik: 2.2D, VCDi, 184KM, diesel
- Inny samochód: Renault Scenic II
- Lokalizacja: Bełchatów
- Kontakt:
Re: Temp płynu chłodniczego
U mnie w dieslu wskazówka nie dochodzi nigdy do połowy, a OBD wskazuje na 80ºC.
Od 2022.11: Chevrolet Captiva 2.2D VCDi 184KM 400NM 2011r.
2015.12-2022.11: Chevrolet Epica 2.0D VCDi 150KM 320NM 2007r. -> 180KM 370NM
2008.10-2016.03: Daewoo Nubira II 2.0D-TEC 133KM 184NM 2000r. + LPG AEB KING 4
2015.12-2022.11: Chevrolet Epica 2.0D VCDi 150KM 320NM 2007r. -> 180KM 370NM
2008.10-2016.03: Daewoo Nubira II 2.0D-TEC 133KM 184NM 2000r. + LPG AEB KING 4
-
- Bywalec
- Posty: 152
- Rejestracja: 9 paź 2016, o 17:38
- Reputacja: 0
- Imię: Paweł
- Samochód: Epica/Captiva/Reno
- Silnik:
- Lokalizacja: Pisz
- Kontakt:
Re: Temp płynu chłodniczego
No właśnie czekam na jeszcze jakieś informację np od użytkowników benzyn
- Wesley
- Profesjonalista
- Posty: 801
- Rejestracja: 29 cze 2015, o 10:31
- Reputacja: 0
- Imię: Piotrek
- Samochód: Epica 2.0 + gazownia
- Silnik:
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Temp płynu chłodniczego
U mnie jest tak samo jak u Konrada tyle, że OBD pokazuje coś kiela 85 stopni
-
- Aktywny
- Posty: 71
- Rejestracja: 14 paź 2016, o 16:46
- Reputacja: 0
- Imię: Przemek
- Samochód: cruze kombi
- Silnik: 1.4t+lpg
- Lokalizacja: tychy
- Kontakt:
Re: Temp płynu chłodniczego
Ja też mam benzyne i u mnie też jest tak samo jak u Konrada
- Kraviec
- Profesjonalista
- Posty: 851
- Rejestracja: 23 lis 2014, o 23:46
- Reputacja: 13
- Imię: Michał
- Samochód: Epica V250
- Silnik: 2.0, X20D1, 144KM
- LPG: KME Nevo
- Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
- Kontakt:
Re: Temp płynu chłodniczego
Wskazówka powinna być tak jak u Konrada na zdjęciu, czyli delikatnie przed środkową kreską.
Co do temperatury odczytywanej po OBD to jak oscyluje między 72-100 to wskazówka nadal jest w tym samym położeniu, żeby nie dezorientować kierowcy i nie wprowadzać zamieszania.
U mnie podczas normalnej jazdy jest to przedział 82-86stopni, na autostradzie potrafi zejść poniżej 80, w korku dochodzi chyba do 98 i uruchamia wentylator.
Kiedyś myślałem, że temperatura powinna wynosić sztywne 90stopni, posprawdzałem jednak w kilku innych prawie nowych autach i zawsze jest to wartość około 80-85stopni, nawet w autach vw/skoda gdzie wskaźnik ma napisaną wartość 90stopni i wskazówka stoi na nim to fizycznie jest podczas jazdy około 83-85.
Edit: przy włączonej klimie chodzą dwa wentylatory i wtedy nie ma szans przekroczyć 90stopni.
Co do temperatury odczytywanej po OBD to jak oscyluje między 72-100 to wskazówka nadal jest w tym samym położeniu, żeby nie dezorientować kierowcy i nie wprowadzać zamieszania.
U mnie podczas normalnej jazdy jest to przedział 82-86stopni, na autostradzie potrafi zejść poniżej 80, w korku dochodzi chyba do 98 i uruchamia wentylator.
Kiedyś myślałem, że temperatura powinna wynosić sztywne 90stopni, posprawdzałem jednak w kilku innych prawie nowych autach i zawsze jest to wartość około 80-85stopni, nawet w autach vw/skoda gdzie wskaźnik ma napisaną wartość 90stopni i wskazówka stoi na nim to fizycznie jest podczas jazdy około 83-85.
Edit: przy włączonej klimie chodzą dwa wentylatory i wtedy nie ma szans przekroczyć 90stopni.
-
- Bywalec
- Posty: 152
- Rejestracja: 9 paź 2016, o 17:38
- Reputacja: 0
- Imię: Paweł
- Samochód: Epica/Captiva/Reno
- Silnik:
- Lokalizacja: Pisz
- Kontakt:
Re: Temp płynu chłodniczego
No to u mnie 72 trzyma termostat do wymiany
-
- Aktywny
- Posty: 86
- Rejestracja: 6 paź 2016, o 16:46
- Reputacja: 0
- Imię: Łukasz
- Samochód: Epica 2.0 D
- Silnik:
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Temp płynu chłodniczego
Ja tez mam tak jak u Konrada - diesel.
-
- Świeżak
- Posty: 5
- Rejestracja: 23 lis 2017, o 20:50
- Reputacja: 0
- Imię: Dominik
- Samochód: Epica
- Silnik:
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontakt:
Re: Temp płynu chłodniczego
wedle katalogu temperatura otwarcia to 91 stopni, dziś patrzyłem u siebie po 15 km miałem 76-78 a wskazówka była przed środkiem, lekko 15 C brakuje, a auto pali jakies 14l na mieście. w trasie koło 8. wydaje mi się że niedogrzany
-
- Profesjonalista
- Posty: 726
- Rejestracja: 2 lut 2017, o 10:46
- Reputacja: 22
- Imię: Łukasz
- Samochód: Lacetti
- Silnik: 1.6 109KM
- LPG: Stag 300 Premium
- Lokalizacja: Wo
- Kontakt:
Re: Temp płynu chłodniczego
Teoretycznie przy sprawnym termostacie przykładowo jezeli jego temp. otwarcia wynosi przykładowo 85 * czyli przy takiej temp rozpoczyna sie jego otwarcie co nie znaczy ze przekroczy te 85* i nagle sie otwiera całkiem tylko pare mm ze juz rozpoczyna sie minimalny przepływ chlodziwa przez chłodnice i pprzy takiej temp silnik powiniem oscylowac ze swą temp 86-88* w trasie czyli takie max +5* od rozpoczecia otwierania termostatu jezeli tak nie jest to albo czujnik temp . który mozna sprawdzic podpinając sie pod obd z samego rana jezeli na dworzu jest 5* to i taką temp powinien pokazywać wody w bloku
W innym wypadku termostat jest niesprawny w przypadku dominika termostat sie niedomyka i na zimnym silniku pozostaje otwarty pare mm przez co silnik sie nagrzewa dłużej i niesiąga prawidłowej temp. Wody co za tym idzie równiez temp oleju przepływajacego przez blok od którego powinien pobierac Ciepło. Przez Co temp oleju równiez nie jest odpowiednia co równiez wpływa na opory wewnętrzne silnika.
W innym wypadku termostat jest niesprawny w przypadku dominika termostat sie niedomyka i na zimnym silniku pozostaje otwarty pare mm przez co silnik sie nagrzewa dłużej i niesiąga prawidłowej temp. Wody co za tym idzie równiez temp oleju przepływajacego przez blok od którego powinien pobierac Ciepło. Przez Co temp oleju równiez nie jest odpowiednia co równiez wpływa na opory wewnętrzne silnika.
-
- Świeżak
- Posty: 5
- Rejestracja: 23 lis 2017, o 20:50
- Reputacja: 0
- Imię: Dominik
- Samochód: Epica
- Silnik:
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontakt:
Re: Temp płynu chłodniczego
taki updejt:
termostat zmieniony - na miescie mam 98-100C
na autostradzie 88C
termostat zmieniony - na miescie mam 98-100C
na autostradzie 88C
-
- Świeżak
- Posty: 5
- Rejestracja: 23 lis 2017, o 20:50
- Reputacja: 0
- Imię: Dominik
- Samochód: Epica
- Silnik:
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontakt:
Re: Temp płynu chłodniczego
aha, wskazówka wciążnie dochodzi do środka - wkurza jak cholera
- Avatar
- Fachman
- Posty: 2463
- Rejestracja: 9 sie 2013, o 08:08
- Reputacja: 0
- Imię: Marcin
- Samochód: brak
- Silnik:
- Lokalizacja: Racibórz
- Kontakt:
Re: Temp płynu chłodniczego
W Cruze też nie dochodzi do środka ale Cruze tak ma, nie wiem jak w Epice
Wysłane z mojego ONEPLUS A3003 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego ONEPLUS A3003 przy użyciu Tapatalka
-
- Aktywny
- Posty: 71
- Rejestracja: 14 paź 2016, o 16:46
- Reputacja: 0
- Imię: Przemek
- Samochód: cruze kombi
- Silnik: 1.4t+lpg
- Lokalizacja: tychy
- Kontakt:
Re: Temp płynu chłodniczego
ale ona nigdy nie dochodzi do środka, patrz zdjęcie wrzucone wyżej przez Konrada.
-
- Profesjonalista
- Posty: 833
- Rejestracja: 24 wrz 2016, o 09:45
- Reputacja: 5
- Imię: Jarosław
- Samochód: Epica , Malibu LTZ
- Silnik: 2.0 Diesel , 150KM
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Temp płynu chłodniczego
Potwierdzam, mam tak samo jak u Konrada i to jest prawidłowe wskazanie.
-
- Bywalec
- Posty: 152
- Rejestracja: 9 paź 2016, o 17:38
- Reputacja: 0
- Imię: Paweł
- Samochód: Epica/Captiva/Reno
- Silnik:
- Lokalizacja: Pisz
- Kontakt:
Re: Temp płynu chłodniczego
Dominikh86 pisze: ↑10 gru 2017, o 15:53taki updejt:
termostat zmieniony - na miescie mam 98-100C
na autostradzie 88C
Masz benzynę? Jeśli tak jaki brałeś termostat?
-
- Profesjonalista
- Posty: 726
- Rejestracja: 2 lut 2017, o 10:46
- Reputacja: 22
- Imię: Łukasz
- Samochód: Lacetti
- Silnik: 1.6 109KM
- LPG: Stag 300 Premium
- Lokalizacja: Wo
- Kontakt:
Re: Temp płynu chłodniczego
W lacetti od nowosci powinna byc pomiedzy dwoma kreskami przed srodkiem
A temp masz git przy w korku wiadome jest ze bedzie rosła przy 98* w lacetti wlacza sie pierwszy bieg wentylatora
A temp masz git przy w korku wiadome jest ze bedzie rosła przy 98* w lacetti wlacza sie pierwszy bieg wentylatora
-
- Bywalec
- Posty: 115
- Rejestracja: 7 lis 2016, o 21:32
- Reputacja: 0
- Imię: Piotrek
- Samochód: Epica 2.0 24V 143km
- Silnik:
- Lokalizacja: Gorzów
- Kontakt:
Re: Temp płynu chłodniczego
Witam a powiecie może gdzie znajduje się termostat w epica 2.0 r6?
- Kraviec
- Profesjonalista
- Posty: 851
- Rejestracja: 23 lis 2014, o 23:46
- Reputacja: 13
- Imię: Michał
- Samochód: Epica V250
- Silnik: 2.0, X20D1, 144KM
- LPG: KME Nevo
- Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
- Kontakt:
Re: Temp płynu chłodniczego
Przy pompie wody, czyli między silnikiem, a chłodnicą, dojście całkiem dobre.
-
- Bywalec
- Posty: 115
- Rejestracja: 7 lis 2016, o 21:32
- Reputacja: 0
- Imię: Piotrek
- Samochód: Epica 2.0 24V 143km
- Silnik:
- Lokalizacja: Gorzów
- Kontakt:
Re: Temp płynu chłodniczego
Dzięki dzisiaj patrzyłem przez OBD u mnie otwiera przy 76 stopniach i maksymalnie dochodzi do 80 także też do wymiany
- Kraviec
- Profesjonalista
- Posty: 851
- Rejestracja: 23 lis 2014, o 23:46
- Reputacja: 13
- Imię: Michał
- Samochód: Epica V250
- Silnik: 2.0, X20D1, 144KM
- LPG: KME Nevo
- Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
- Kontakt:
Re: Temp płynu chłodniczego
Zaraz wszyscy zaczną termostaty wymieniać... ja już też zgłupiałem.
Przy temperaturze w okolicach 0-5 stopni mam na autostradzie przy 140-160km/h mam max 75stopni, ale trzyma równo.
Jak wyłącze LPG to rośnie do 77-78.
Gdy tylko zjadę z autostrady i jadę 50-60km/h to rośnie do 80-82stopni. Po zatrzymaniu auta zaczyna dalej rosnąć.
Nie wiem czy to autostrada ma taki wpływ na niską temp czy termostat nie domyka się.
Dacia Dokker benzynowa ma w zasadzie identyczne temperatury. Skoda Octavia 1.4TSI nagrzewa się do 90-92stopni bez względu na prędkość.
Przy temperaturze w okolicach 0-5 stopni mam na autostradzie przy 140-160km/h mam max 75stopni, ale trzyma równo.
Jak wyłącze LPG to rośnie do 77-78.
Gdy tylko zjadę z autostrady i jadę 50-60km/h to rośnie do 80-82stopni. Po zatrzymaniu auta zaczyna dalej rosnąć.
Nie wiem czy to autostrada ma taki wpływ na niską temp czy termostat nie domyka się.
Dacia Dokker benzynowa ma w zasadzie identyczne temperatury. Skoda Octavia 1.4TSI nagrzewa się do 90-92stopni bez względu na prędkość.
- Avatar
- Fachman
- Posty: 2463
- Rejestracja: 9 sie 2013, o 08:08
- Reputacja: 0
- Imię: Marcin
- Samochód: brak
- Silnik:
- Lokalizacja: Racibórz
- Kontakt:
Re: Temp płynu chłodniczego
Jeśli podczas jazdy z obojętnie jaką prędkością i na dowolnym biegu nie opada wskazówka podczas jazdy to moim zdaniem termostat jest ok.
Można wspomagać się OBD ale musisz znać wartości poprawnie działającego termostatu.
Wysłane z mojego ONEPLUS A3003 przy użyciu Tapatalka
Można wspomagać się OBD ale musisz znać wartości poprawnie działającego termostatu.
Wysłane z mojego ONEPLUS A3003 przy użyciu Tapatalka
-
- Bywalec
- Posty: 115
- Rejestracja: 7 lis 2016, o 21:32
- Reputacja: 0
- Imię: Piotrek
- Samochód: Epica 2.0 24V 143km
- Silnik:
- Lokalizacja: Gorzów
- Kontakt:
Re: Temp płynu chłodniczego
Temperatura początku otwarcia
°C (°F)
82 ± 2 (179.6 ± 35.6)
Temperatura (całkowite otwarcie)
°C (°F)
97 (206.6)
Temperatura (całkowite zamknięcie)
°C (°F)
79 ± 2 (174.2 ± 35.6)
Termostat powinien zacząć otwierać w temp. 87°C (189°F), a całkowite otwarcie powinno nastąpić w temp. 102°C (216°F). Jeżeli tak nie jest, wymień termostat.
Takie coś znalazłem. Nie wiem czy on w końcu chodzi u mnie dobrze... ogólnie u mnie jest on niedostępny no chyba, że serwis albo internet ale z tego co widzę stany zerowe. Chyba narazie go zostawię i zobaczę co będzie się działo dalej.
°C (°F)
82 ± 2 (179.6 ± 35.6)
Temperatura (całkowite otwarcie)
°C (°F)
97 (206.6)
Temperatura (całkowite zamknięcie)
°C (°F)
79 ± 2 (174.2 ± 35.6)
Termostat powinien zacząć otwierać w temp. 87°C (189°F), a całkowite otwarcie powinno nastąpić w temp. 102°C (216°F). Jeżeli tak nie jest, wymień termostat.
Takie coś znalazłem. Nie wiem czy on w końcu chodzi u mnie dobrze... ogólnie u mnie jest on niedostępny no chyba, że serwis albo internet ale z tego co widzę stany zerowe. Chyba narazie go zostawię i zobaczę co będzie się działo dalej.
- Kraviec
- Profesjonalista
- Posty: 851
- Rejestracja: 23 lis 2014, o 23:46
- Reputacja: 13
- Imię: Michał
- Samochód: Epica V250
- Silnik: 2.0, X20D1, 144KM
- LPG: KME Nevo
- Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
- Kontakt:
Re: Temp płynu chłodniczego
Najlepiej jakby ktoś miał stary termostat i podał z niego numer gołego termostatu bez obudowy. Przecież to jest warte 30-40zł i na bank pasuje z innego auta, tylko ta obudowa podnosi cenę.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość