Klocki i Tarcze

Stuka, puka, kapie, cieknie...
barteklodz
Świeżak
Posty: 30
Rejestracja: 28 lis 2017, o 23:06
Reputacja: 0
Imię: Bartek
Samochód: Epica
Silnik:
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Klocki i Tarcze

Post autor: barteklodz » 17 cze 2018, o 22:11

całe szczęście tarczobębny

Awatar użytkownika
Kraviec
Profesjonalista
Posty: 851
Rejestracja: 23 lis 2014, o 23:46
Reputacja: 13
Imię: Michał
Samochód: Epica V250
Silnik: 2.0, X20D1, 144KM
LPG: KME Nevo
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Kontakt:

Re: Klocki i Tarcze

Post autor: Kraviec » 18 cze 2018, o 21:34

Całe szczęście? Ja bym wolał zwykle tarczowe z hamulcem ręcznym na zacisku.

Awatar użytkownika
KonradMaster
Profesjonalista
Posty: 932
Rejestracja: 6 lip 2016, o 11:14
Reputacja: 6
Imię: Konrad
Samochód: Captiva LT+
Silnik: 2.2D, VCDi, 184KM, diesel
Inny samochód: Renault Scenic II
Lokalizacja: Bełchatów
Kontakt:

Re: Klocki i Tarcze

Post autor: KonradMaster » 21 cze 2018, o 13:13

irvingmorg pisze:
17 cze 2018, o 14:29
Czy w Epice z tyłu są jako hamulce tarczo-bębny czy tylko tarcze?
Tarczo-bębny, czyli tarcze ze szczękami wewnątrz.

W Vectrach już montowane były tarcze z tyłu bez szczęk po 2000 r., a w Epice jak zwykle w tym temacie to jeszcze epoka kamienia łupanego ;) Moim zdaniem ręczny na klockach to dużo lepsze rozwiązanie, no ale cóż... Jak się nie ma co się lubi... ;)
Od 2022.11: Chevrolet Captiva 2.2D VCDi 184KM 400NM 2011r.
2015.12-2022.11: Chevrolet Epica 2.0D VCDi 150KM 320NM 2007r. -> 180KM 370NM
2008.10-2016.03: Daewoo Nubira II 2.0D-TEC 133KM 184NM 2000r. + LPG AEB KING 4
Obrazek

barteklodz
Świeżak
Posty: 30
Rejestracja: 28 lis 2017, o 23:06
Reputacja: 0
Imię: Bartek
Samochód: Epica
Silnik:
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Klocki i Tarcze

Post autor: barteklodz » 21 cze 2018, o 23:08

nie wiem czemu niektórych drażni takie rozwiązanie ale według mnie jest bezobsługowe i tanie w naprawie
nie to co dźwignia ręcznego w zacisku, co z tego że dobrze hamuje jak zazwyczaj gdy dochodzi do awarii to się kończy na wymianie zacisku bo nie ma co ratować

Awatar użytkownika
KonradMaster
Profesjonalista
Posty: 932
Rejestracja: 6 lip 2016, o 11:14
Reputacja: 6
Imię: Konrad
Samochód: Captiva LT+
Silnik: 2.2D, VCDi, 184KM, diesel
Inny samochód: Renault Scenic II
Lokalizacja: Bełchatów
Kontakt:

Re: Klocki i Tarcze

Post autor: KonradMaster » 22 cze 2018, o 10:23

Nie no zgadza się, że ręczny w zacisku to na pewno droższe rozwiązanie.
Nie zgodzę się natomiast, że szczęki są bezobsługowe. Co 2/3 lata trzeba w nie przynajmniej zajrzeć i wyregulować, bo niestety nie trzymają już za dobrze. W Epice to już w ogóle jest porażka, bo te szczęki są zwyczajnie za małe na ciężar tego auta.
I na przykładzie Vectry C mojego taty wychodzi właśnie, że bezobsługowy to jest właśnie zacisk. Auto jest z 2005 r. (od 2009 r. w rękach taty) i jeszcze ani razu nie było ruszane nic przy ręcznym, a sam hamulec trzyma o niebo lepiej niż moje szczęki i cały zestaw naprawczy, który montowałem w 2016 r.
Od 2022.11: Chevrolet Captiva 2.2D VCDi 184KM 400NM 2011r.
2015.12-2022.11: Chevrolet Epica 2.0D VCDi 150KM 320NM 2007r. -> 180KM 370NM
2008.10-2016.03: Daewoo Nubira II 2.0D-TEC 133KM 184NM 2000r. + LPG AEB KING 4
Obrazek

Awatar użytkownika
irvingmorg
Bywalec
Posty: 114
Rejestracja: 21 gru 2016, o 12:56
Reputacja: 2
Imię: Łukasz
Samochód: Cruze 1.8 Epica 2.0
Silnik:
Lokalizacja: Jaworzno
Kontakt:

Re: Klocki i Tarcze

Post autor: irvingmorg » 25 cze 2018, o 10:36

Musze tam w najbliższym czasie zajrzeć, w jaki to jest stanie bo ręczny łapie dopiero na końcu linki...

Awatar użytkownika
KonradMaster
Profesjonalista
Posty: 932
Rejestracja: 6 lip 2016, o 11:14
Reputacja: 6
Imię: Konrad
Samochód: Captiva LT+
Silnik: 2.2D, VCDi, 184KM, diesel
Inny samochód: Renault Scenic II
Lokalizacja: Bełchatów
Kontakt:

Re: Klocki i Tarcze

Post autor: KonradMaster » 25 cze 2018, o 10:46

Najpierw zacznij od podregulowania linki pod podłokietnikiem. Jak to zbytnio nie pomoże, to trzeba zajrzeć pod koło...
Od 2022.11: Chevrolet Captiva 2.2D VCDi 184KM 400NM 2011r.
2015.12-2022.11: Chevrolet Epica 2.0D VCDi 150KM 320NM 2007r. -> 180KM 370NM
2008.10-2016.03: Daewoo Nubira II 2.0D-TEC 133KM 184NM 2000r. + LPG AEB KING 4
Obrazek

MarcinekNu2
Profesjonalista
Posty: 585
Rejestracja: 22 paź 2014, o 09:59
Reputacja: 0
Imię: Marcin
Samochód: Evanda
Silnik:
Lokalizacja: Puławy
Kontakt:

Re: Klocki i Tarcze

Post autor: MarcinekNu2 » 25 cze 2018, o 14:18

Można też podkręcić przy tarczobębnach po wyjęciu zaślepki gumowej.

Awatar użytkownika
KonradMaster
Profesjonalista
Posty: 932
Rejestracja: 6 lip 2016, o 11:14
Reputacja: 6
Imię: Konrad
Samochód: Captiva LT+
Silnik: 2.2D, VCDi, 184KM, diesel
Inny samochód: Renault Scenic II
Lokalizacja: Bełchatów
Kontakt:

Re: Klocki i Tarcze

Post autor: KonradMaster » 25 cze 2018, o 14:29

Ale tam chyba ciężko będzie z dostępem bez ściągania koła...
Od 2022.11: Chevrolet Captiva 2.2D VCDi 184KM 400NM 2011r.
2015.12-2022.11: Chevrolet Epica 2.0D VCDi 150KM 320NM 2007r. -> 180KM 370NM
2008.10-2016.03: Daewoo Nubira II 2.0D-TEC 133KM 184NM 2000r. + LPG AEB KING 4
Obrazek

Awatar użytkownika
irvingmorg
Bywalec
Posty: 114
Rejestracja: 21 gru 2016, o 12:56
Reputacja: 2
Imię: Łukasz
Samochód: Cruze 1.8 Epica 2.0
Silnik:
Lokalizacja: Jaworzno
Kontakt:

Re: Klocki i Tarcze

Post autor: irvingmorg » 26 cze 2018, o 08:50

Dzięki za info, spróbuje w pierwszej kolejności regulacji.

MarcinekNu2
Profesjonalista
Posty: 585
Rejestracja: 22 paź 2014, o 09:59
Reputacja: 0
Imię: Marcin
Samochód: Evanda
Silnik:
Lokalizacja: Puławy
Kontakt:

Re: Klocki i Tarcze

Post autor: MarcinekNu2 » 26 cze 2018, o 13:23

Bez ściągania koła się nie da :-)

Awatar użytkownika
KonradMaster
Profesjonalista
Posty: 932
Rejestracja: 6 lip 2016, o 11:14
Reputacja: 6
Imię: Konrad
Samochód: Captiva LT+
Silnik: 2.2D, VCDi, 184KM, diesel
Inny samochód: Renault Scenic II
Lokalizacja: Bełchatów
Kontakt:

Re: Klocki i Tarcze

Post autor: KonradMaster » 26 cze 2018, o 13:41

No właśnie, a ja mówiłem, żeby najpierw spróbował bez ściągania koła :P
Od 2022.11: Chevrolet Captiva 2.2D VCDi 184KM 400NM 2011r.
2015.12-2022.11: Chevrolet Epica 2.0D VCDi 150KM 320NM 2007r. -> 180KM 370NM
2008.10-2016.03: Daewoo Nubira II 2.0D-TEC 133KM 184NM 2000r. + LPG AEB KING 4
Obrazek

Awatar użytkownika
Arbi
Wymiatacz
Posty: 1097
Rejestracja: 14 kwie 2019, o 21:51
Reputacja: 33
Imię: Albert
Samochód: Epica
Silnik: 2.5 24V, 156KM, benz.+LPG
LPG: Vialle LPE-7 (LPi)
Lokalizacja: Skulsk
Kontakt:

Re: Klocki i Tarcze

Post autor: Arbi » 28 lut 2021, o 17:11

Jakie klocki aktualnie polecacie? Czytałem dobre opinie o klockach PowerStop, ale są dość drogie. Aktualnie mam Textary i w moim odczuciu dość mocno pylą i wytrzymały 28 tyś. Tzn jeszcze czujnik się nie odezwał, ale jest ich bardzo, bardzo mało.

Zastanawiam się też nad wymianą tarcz. Wpadły mi w oko nacinane Rotingera, ale nie wiem czy dogadają się z klockami PowerStop i jak z ich jakością. Opinie są różne.

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 23826
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 255
Imię: Krzysztof
Samochód: Hyundai Tucson
Silnik: 1.6T 150KM
LPG: NIE
Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Klocki i Tarcze

Post autor: etac » 28 lut 2021, o 17:41

Arbi pisze:
28 lut 2021, o 17:11
PowerStop, ale są dość drogie.
ale są warte tej ceny. Są tańsze niż OEM, ale droższe niż ten chłam od chińczyka, a efekt poczujesz jak tylko zaczniesz je używać.

Tak wygląda felga po 2000 km w drodze do Czarnogóry z klockami Power Stop.
IMG_20190720_132813_1.jpg
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

milyjarek
Profesjonalista
Posty: 833
Rejestracja: 24 wrz 2016, o 09:45
Reputacja: 5
Imię: Jarosław
Samochód: Epica , Malibu LTZ
Silnik: 2.0 Diesel , 150KM
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Klocki i Tarcze

Post autor: milyjarek » 28 lut 2021, o 17:42

Dobre klocki muszą pylić żeby hamowały dobrze. Ja prawie zawsze miałem Textary. Jak tarcze to polecam Boscha, nie wiem czy wszystkie takie są ale wybrałem te które nie korodują. Nie pamiętam jak nazywają się dokładnie ale zastosowałem je w Malibu.

Awatar użytkownika
konradoo
Zasłużony dla forum
Posty: 2747
Rejestracja: 24 lis 2013, o 19:12
Reputacja: 21
Imię: Konrad
Samochód: Nubira x2
Silnik:
Lokalizacja: EBE
Kontakt:

Re: Klocki i Tarcze

Post autor: konradoo » 28 lut 2021, o 23:00

Wszystkie tarcze są już malowane z Boscha. Ja mam klocki ATE i nacinane nawiercane Mikody. Czuję różnicę na niekorzyść np TRW kompletem.
Co do pylenia klocków, pamiętaj, że ceramiczne klocki mają wyższą temperaturę pracy i nie wolno ich stosować z nawiercanymi, nacinanymi tarczami.
O partsy pisz PW.

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 23826
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 255
Imię: Krzysztof
Samochód: Hyundai Tucson
Silnik: 1.6T 150KM
LPG: NIE
Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Klocki i Tarcze

Post autor: etac » 28 lut 2021, o 23:57

Dlaczego? Ja miałem i było spoko.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

Awatar użytkownika
Arbi
Wymiatacz
Posty: 1097
Rejestracja: 14 kwie 2019, o 21:51
Reputacja: 33
Imię: Albert
Samochód: Epica
Silnik: 2.5 24V, 156KM, benz.+LPG
LPG: Vialle LPE-7 (LPi)
Lokalizacja: Skulsk
Kontakt:

Re: Klocki i Tarcze

Post autor: Arbi » 1 mar 2021, o 10:42

Też słyszałem, że nie pewinno się stosować ceramicznych klocków z nacinanymi tarczami, ale PowerStop twierdzi, że nie ma to znaczenia.

Awatar użytkownika
konradoo
Zasłużony dla forum
Posty: 2747
Rejestracja: 24 lis 2013, o 19:12
Reputacja: 21
Imię: Konrad
Samochód: Nubira x2
Silnik:
Lokalizacja: EBE
Kontakt:

Re: Klocki i Tarcze

Post autor: konradoo » 1 mar 2021, o 11:16

Co ja tam wiem o doborze tarcz i klocków. ATE z mikodą pasują jak piwo do golonki.
O partsy pisz PW.

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 23826
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 255
Imię: Krzysztof
Samochód: Hyundai Tucson
Silnik: 1.6T 150KM
LPG: NIE
Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Klocki i Tarcze

Post autor: etac » 1 mar 2021, o 11:46

Arbi pisze:
1 mar 2021, o 10:42
ale PowerStop twierdzi, że nie ma to znaczenia.
i mają racje
DSC_0274.JPG
gt_red.jpg
miałem taki zestaw i daje rade do dzisiaj.

I mam zamiar to powtórzyć w Astra J.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

Awatar użytkownika
Arbi
Wymiatacz
Posty: 1097
Rejestracja: 14 kwie 2019, o 21:51
Reputacja: 33
Imię: Albert
Samochód: Epica
Silnik: 2.5 24V, 156KM, benz.+LPG
LPG: Vialle LPE-7 (LPi)
Lokalizacja: Skulsk
Kontakt:

Re: Klocki i Tarcze

Post autor: Arbi » 3 mar 2021, o 08:37

A te tarcze jak ci się sprawowały? Nie znikały szybko z tymi klockami? Miałem kiedyś te Mikody w innym aucie to nie byłem zbyt zadowolony, ale to było z 12 lat temu. Teraz chyba wezmę nacinane Rotingera, zraziłem się do Mikody.

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 23826
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 255
Imię: Krzysztof
Samochód: Hyundai Tucson
Silnik: 1.6T 150KM
LPG: NIE
Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Klocki i Tarcze

Post autor: etac » 3 mar 2021, o 09:24

Wytrzymały 50.000 km klocki, co uznaje za dobry wynik.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

Awatar użytkownika
konradoo
Zasłużony dla forum
Posty: 2747
Rejestracja: 24 lis 2013, o 19:12
Reputacja: 21
Imię: Konrad
Samochód: Nubira x2
Silnik:
Lokalizacja: EBE
Kontakt:

Re: Klocki i Tarcze

Post autor: konradoo » 3 mar 2021, o 10:04

To tarcze nacinane zjadają klocki, nie odwrotnie. Każdy ma swoje upodobanie, ale na tyle co mikody sprzedałem- żadnych reklamacji.
Rzeczywiście 12 lat temu mogło być gorzej.
O partsy pisz PW.

lukaszbozyk
Aktywny
Posty: 86
Rejestracja: 6 paź 2016, o 16:46
Reputacja: 0
Imię: Łukasz
Samochód: Epica 2.0 D
Silnik:
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Klocki i Tarcze

Post autor: lukaszbozyk » 7 kwie 2021, o 13:58

Hej
Ja z tyłu mam komplet trw a przód tarcze trw a klocki brembo - pylą strasznie ale hamują super jak na to auto ( minus piszczenie na zimno). Wcześniejsze zestawy nie wytrzymywały i albo klocki się szkliły i nie hamowały albo tarcze wibrowały jak mocno były nagrzane. Niestety Epica ma słabe hamulce jak dla mnie :) Po przerobieniu kilku lepszych marek ten zestaw mogę polecić. Textar był ok ale nie miał takiej skuteczności jak aktualny. Takie moje doświadczenia:)

Awatar użytkownika
KonradMaster
Profesjonalista
Posty: 932
Rejestracja: 6 lip 2016, o 11:14
Reputacja: 6
Imię: Konrad
Samochód: Captiva LT+
Silnik: 2.2D, VCDi, 184KM, diesel
Inny samochód: Renault Scenic II
Lokalizacja: Bełchatów
Kontakt:

Re: Klocki i Tarcze

Post autor: KonradMaster » 7 kwie 2021, o 14:07

Widzę, że klocki Brembo nie tylko u mnie piszczały. Ja zamontowałem sobie dodatkowo podkładki gumowe, żeby to piszczenie zniwelować i ku mojemu zaskoczeniu, piszczenie stało się minimalne, albo w ogóle go nie było. Teraz mam na przodzie TRW, bo Brembo już się skończyły i one nie piszczą, za to jednak sporo gorzej hamują. Na rolkach w SKP, na Brembo, miałem wartość przeszło 3.7, a na TRW niecałe 3.
Od 2022.11: Chevrolet Captiva 2.2D VCDi 184KM 400NM 2011r.
2015.12-2022.11: Chevrolet Epica 2.0D VCDi 150KM 320NM 2007r. -> 180KM 370NM
2008.10-2016.03: Daewoo Nubira II 2.0D-TEC 133KM 184NM 2000r. + LPG AEB KING 4
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Epica Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości