Problem ze stukami z podwozia Chevrolet Epica 2007r.
-
- Aktywny
- Posty: 86
- Rejestracja: 6 paź 2016, o 16:46
- Reputacja: 0
- Imię: Łukasz
- Samochód: Epica 2.0 D
- Silnik:
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Problem ze stukami z podwozia Chevrolet Epica 2007r.
Ja wymieniałem gumy stabilizatora bez odkręcania sanek - trzeba tylko poświęcić 1 klucz płaski i odpowiednio wygiąć i na leżąco się dojdzie od strony koła którego chyba nawet nie odkręcałem.
Pzdr
Pzdr
-
- Profesjonalista
- Posty: 585
- Rejestracja: 22 paź 2014, o 09:59
- Reputacja: 0
- Imię: Marcin
- Samochód: Evanda
- Silnik:
- Lokalizacja: Puławy
- Kontakt:
Re: Problem ze stukami z podwozia Chevrolet Epica 2007r.
Robiłem tak samo ale po prostu się nie dało. Wygiołem odpowiednio klucz ale po stronie pasażera idzie akurat w Evandzie cały zestaw przewodów paliwowych. Bałem się je uszkodzić. Po lewej być może było by łatwiej.
-
- Świeżak
- Posty: 10
- Rejestracja: 6 mar 2017, o 20:05
- Reputacja: 0
- Imię: Radek
- Samochód: Epica 2,5
- Silnik:
- Lokalizacja: Nakło nad Notecią
- Kontakt:
Re: Problem ze stukami z podwozia Chevrolet Epica 2007r.
ja jeszcze wtrace ze gosciu wyregulował mi przekladnie bez jej demontowania tylko ze on mial jakis specjalny klucz do tego + wymiana gum na wahaczach wyszlo razem 350 zł + zbieznosc 60 zł
-
- Bywalec
- Posty: 115
- Rejestracja: 7 lis 2016, o 21:32
- Reputacja: 0
- Imię: Piotrek
- Samochód: Epica 2.0 24V 143km
- Silnik:
- Lokalizacja: Gorzów
- Kontakt:
Re: Problem ze stukami z podwozia Chevrolet Epica 2007r.
Witam panowie
Dzisiaj zauważyłem u siebie problem po kolei zacznę opisywać a więc tak jak już wcześniej pisaliście słychać u mnie stuki przy skręcie kierownicy w lewo i prawo. Wlazlem pod autko i nie widać żadnych luzow ale słychać luzy w maglownicy. Kolejna zagadka jest taka trzymam lekko napięta kierownicę w lewo lub prawo dodam lekko gazu i kierownica przeskakuje o jakiś centymetr w tę stronę w która jest napięta dlaczego tak się dzieje czy to może być spowodowane luzem w maglownicy? No i ostatni wątek skrecam np w lewo na skrzyżowaniu, ruszam i kiedy auto już powinno się prostowac kierownica za bardzo nie chce sama wracać tylko muszę jej pomóc.
Co o tym sądzicie?
Dodano po 6 minutach 24 sekundach:
Jeszcze jedno czy maglownice sprawdza mi na stacji diagnostyczne?
Dzisiaj zauważyłem u siebie problem po kolei zacznę opisywać a więc tak jak już wcześniej pisaliście słychać u mnie stuki przy skręcie kierownicy w lewo i prawo. Wlazlem pod autko i nie widać żadnych luzow ale słychać luzy w maglownicy. Kolejna zagadka jest taka trzymam lekko napięta kierownicę w lewo lub prawo dodam lekko gazu i kierownica przeskakuje o jakiś centymetr w tę stronę w która jest napięta dlaczego tak się dzieje czy to może być spowodowane luzem w maglownicy? No i ostatni wątek skrecam np w lewo na skrzyżowaniu, ruszam i kiedy auto już powinno się prostowac kierownica za bardzo nie chce sama wracać tylko muszę jej pomóc.
Co o tym sądzicie?
Dodano po 6 minutach 24 sekundach:
Jeszcze jedno czy maglownice sprawdza mi na stacji diagnostyczne?
-
- Bywalec
- Posty: 152
- Rejestracja: 9 paź 2016, o 17:38
- Reputacja: 0
- Imię: Paweł
- Samochód: Epica/Captiva/Reno
- Silnik:
- Lokalizacja: Pisz
- Kontakt:
Re: Problem ze stukami z podwozia Chevrolet Epica 2007r.
Piterroo
Ja bym zbieżność i geometrię zawieszenia sprawdził.
Ja bym zbieżność i geometrię zawieszenia sprawdził.
-
- Bywalec
- Posty: 115
- Rejestracja: 7 lis 2016, o 21:32
- Reputacja: 0
- Imię: Piotrek
- Samochód: Epica 2.0 24V 143km
- Silnik:
- Lokalizacja: Gorzów
- Kontakt:
Re: Problem ze stukami z podwozia Chevrolet Epica 2007r.
Zbieżność i geometria była robiona także odpada
-
- Świeżak
- Posty: 22
- Rejestracja: 1 lis 2016, o 19:22
- Reputacja: 0
- Imię: Łukasz
- Samochód: Evanda
- Silnik:
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
Re: Problem ze stukami z podwozia Chevrolet Epica 2007r.
Witam, przerabiałem coś podobnego, prawdopodobnie masz luz na teleskopach (Amortyzatorach) - trzpień amortyzatora ma luz boczny w obudowie. Ale nie dowiesz się na 100% jak nie rozbierzesz Mcphersona. Jak się okazuje to jest częsta usterka, która daje różnego rodzaju stukanie z przodu.
-
- Świeżak
- Posty: 30
- Rejestracja: 28 lis 2017, o 23:06
- Reputacja: 0
- Imię: Bartek
- Samochód: Epica
- Silnik:
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Problem ze stukami z podwozia Chevrolet Epica 2007r.
przymierzam się do skasowania luzu na przekładni
duża nakrętka to kontra ?
wewnętrzna śruba to regulacja ?
duża nakrętka to kontra ?
wewnętrzna śruba to regulacja ?
-
- Profesjonalista
- Posty: 585
- Rejestracja: 22 paź 2014, o 09:59
- Reputacja: 0
- Imię: Marcin
- Samochód: Evanda
- Silnik:
- Lokalizacja: Puławy
- Kontakt:
-
- Świeżak
- Posty: 30
- Rejestracja: 28 lis 2017, o 23:06
- Reputacja: 0
- Imię: Bartek
- Samochód: Epica
- Silnik:
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Problem ze stukami z podwozia Chevrolet Epica 2007r.
I luz skasowany, wystarczyło 1/8 obrotu.
Da się zrobić bez demontażu wszystkiego. Wystarczy odkręcić środkowa belkę i poluzować 2 śruby magla aby go odsunąć ok 2 cm od belki, to wystarczy aby podejść kluczami.
Przy okazji podjąłem się próby wymiany gum na stabilizatorze.
Do tylnej śruby dorobiłem klucze, na lewą i prawą stronę, przednia nakrętka jest do ruszenia grzechotką 3/8.
Trzeba było też odkręcić lacznik, z obu stron , wtedy jest lepszy dostęp do tylnej śruby.
Robota mozolna bo mało miejsca ale udało się
Da się zrobić bez demontażu wszystkiego. Wystarczy odkręcić środkowa belkę i poluzować 2 śruby magla aby go odsunąć ok 2 cm od belki, to wystarczy aby podejść kluczami.
Przy okazji podjąłem się próby wymiany gum na stabilizatorze.
Do tylnej śruby dorobiłem klucze, na lewą i prawą stronę, przednia nakrętka jest do ruszenia grzechotką 3/8.
Trzeba było też odkręcić lacznik, z obu stron , wtedy jest lepszy dostęp do tylnej śruby.
Robota mozolna bo mało miejsca ale udało się
-
- Profesjonalista
- Posty: 585
- Rejestracja: 22 paź 2014, o 09:59
- Reputacja: 0
- Imię: Marcin
- Samochód: Evanda
- Silnik:
- Lokalizacja: Puławy
- Kontakt:
Re: Problem ze stukami z podwozia Chevrolet Epica 2007r.
Nie opuszczałeś przednich sanek? Oczywiście pytam o wymianę gumy, bo kasowanie luzu unie teraz to raptem 15 minut.
-
- Świeżak
- Posty: 30
- Rejestracja: 28 lis 2017, o 23:06
- Reputacja: 0
- Imię: Bartek
- Samochód: Epica
- Silnik:
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
-
- Świeżak
- Posty: 22
- Rejestracja: 8 wrz 2020, o 21:30
- Reputacja: 0
- Imię: Andrzej
- Samochód: Epica
- Silnik: 2.5, 156KM, benzyna
- LPG: Tak, ZenitPro
- Lokalizacja: Urzędów
- Kontakt:
Re: Problem ze stukami z podwozia Chevrolet Epica 2007r.
Odświeże temat ale czy to są te pływające tuleje? https://allegro.pl/oferta/tuleja-wahacz ... zsEALw_wcB
Mam ten sam problem i na skp nic nie widzi diagnosta.
Mam ten sam problem i na skp nic nie widzi diagnosta.
-
- Świeżak
- Posty: 1
- Rejestracja: 2 lut 2023, o 20:41
- Reputacja: 0
- Imię: Max
- Samochód: Epica V250 2.0 144KM
- Silnik: V250 2.0 144KM
- LPG: Vialle
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Problem ze stukami z podwozia Chevrolet Epica 2007r.
Stuki z tyły to może być sworzeń wahacza górnego. Ja już jeden wymieniałem ale z prawej strony. Jest on wciskany na prasie, koszt takiego sworznia to około 50 zł + robocizna jak się nie ma własnej prasy
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 2 gości