Epica katalizatory

Stuka, puka, kapie, cieknie...
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Arbi
Wymiatacz
Posty: 1097
Rejestracja: 14 kwie 2019, o 21:51
Reputacja: 33
Imię: Albert
Samochód: Epica
Silnik: 2.5 24V, 156KM, benz.+LPG
LPG: Vialle LPE-7 (LPi)
Lokalizacja: Skulsk
Kontakt:

Epica katalizatory

Post autor: Arbi » 25 mar 2022, o 18:53

Panowie potrzebna pomoc. Prawdopodobnie mam w aucie do wymiany jeden z katalizatorów, ale potrzebuje potwierdzić moje przypuszczenia.

Wydawało mi się, że miałem problem z przepływomierzem, ponieważ nawiedzał mnie błąd p0101, ale po wymianie był jakiś czas spokój, aż w końcu błąd znowu zaczął powracać z większą częstotliwością. Zacząłem szukać głębiej, ale nic nie znalazłem.

Dzisiaj sytuacja się niestety pogorszyła. Auto straciło moc, silnik zaczął przerywać przy większych obrotach i słychać jakieś chrobotanie jakby w wydechu. Do tego wyskoczyły błędy p0101, p0300, p0304, p0305, p0306. Błędy wskazują na problemy z cylindrem 4, 5 i 6, co moim zdaniem może być związane z katalizatorem je obsługującym. W epice są 2, jeden na 1, 2 i 3 cylindrze, drugi właśnie na 4, 5 i 6. Sondy przed katalizatorami pracują ładnie w zakresie 0.2V-0.8V, natomiast te za, wskazują mniej więcej stałą wartość 0.6V-0.7V. Oba podobnie. Sprawdzane na wolnych obrotach.

Pytanie co w związku z tym? Wymieniać jeden, oba, wstawiać nowy wkład, kupić regenerowany? Jak można potwierdzić moje przypuszczenia?

Awatar użytkownika
Arbi
Wymiatacz
Posty: 1097
Rejestracja: 14 kwie 2019, o 21:51
Reputacja: 33
Imię: Albert
Samochód: Epica
Silnik: 2.5 24V, 156KM, benz.+LPG
LPG: Vialle LPE-7 (LPi)
Lokalizacja: Skulsk
Kontakt:

Re: Epica katalizatory

Post autor: Arbi » 26 mar 2022, o 09:19

Przyjrzałem się bliżej działaniu sond i jednak pod obciążeniem wykresy sond za katem niemalże pokrywają się z tymi przed. Czyli oba do wymiany.

Ktoś regenerował katalizator i może polecić jakiś zakład, który wymieni wkład z opcją wysyłki?

Nowe są dostępne na zamówienie z Hiszpanii po 1300zł za sztukę. Ale czas oczekiwania 5 tyg, więc szukam jakiegoś szybszego rozwiązania. Słyszałem, też że można usunąć wkład i przeprogramować sterownik na euro2, ale po pierwsze jest to nielegalne, a po drugie nie wiem czy ktoś by się podjął takiego zabiegu.

Jeśli ktoś regenerował katalizator to niech napisze czy taki zabieg ma sens i jak się auto sprawuje na takim kącie z wkładem metalowym.

JEMI
Aktywny
Posty: 58
Rejestracja: 24 lip 2021, o 20:29
Reputacja: 0
Imię: Marcin
Samochód: EPICA
Silnik: x25d1
LPG: stag
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Re: Epica katalizatory

Post autor: JEMI » 26 mar 2022, o 10:08

po odzewie widzę że jesteś prekursorem tego tematu
ja też nie mam żadnego doświadczenia na ten temat
z wyjątkiem tego że dojście do katów jest ujowe
ale czekam na szczegółową relacje żeby czerpać wiedzę

Awatar użytkownika
Arbi
Wymiatacz
Posty: 1097
Rejestracja: 14 kwie 2019, o 21:51
Reputacja: 33
Imię: Albert
Samochód: Epica
Silnik: 2.5 24V, 156KM, benz.+LPG
LPG: Vialle LPE-7 (LPi)
Lokalizacja: Skulsk
Kontakt:

Re: Epica katalizatory

Post autor: Arbi » 26 mar 2022, o 10:25

Po zdjęciu kolektora dolotowego dostęp jest idealny. Nie liczę na to że ktoś to robił w epice, ale przewijają się czasami tematy kata w innych modelach, więc jednak łudzę się że może ktoś coś poleci 😮💨

JEMI
Aktywny
Posty: 58
Rejestracja: 24 lip 2021, o 20:29
Reputacja: 0
Imię: Marcin
Samochód: EPICA
Silnik: x25d1
LPG: stag
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Re: Epica katalizatory

Post autor: JEMI » 26 mar 2022, o 18:01

kolektor ssący zdejmowałem
wymieniałem uszczelki i zakładałem gaz
i będę jeszcze raz zdejmował bo muszę zmienić uszczelkę pod kapą

Awatar użytkownika
Kraviec
Profesjonalista
Posty: 851
Rejestracja: 23 lis 2014, o 23:46
Reputacja: 13
Imię: Michał
Samochód: Epica V250
Silnik: 2.0, X20D1, 144KM
LPG: KME Nevo
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Kontakt:

Re: Epica katalizatory

Post autor: Kraviec » 28 mar 2022, o 13:58

Albert, zacznij od sprawdzenia plecionki i rur kolektorowych dochodzących do katalizatorów i rur wychodzących z katalizatorów - mogą tam być pęknięcia na spawach i nieszczelności.

Awatar użytkownika
Arbi
Wymiatacz
Posty: 1097
Rejestracja: 14 kwie 2019, o 21:51
Reputacja: 33
Imię: Albert
Samochód: Epica
Silnik: 2.5 24V, 156KM, benz.+LPG
LPG: Vialle LPE-7 (LPi)
Lokalizacja: Skulsk
Kontakt:

Re: Epica katalizatory

Post autor: Arbi » 28 mar 2022, o 14:09

Zamówiłem już rurę wraz z plecionką bo nie wygląda już najlepiej

https://allegro.pl/oferta/chevrolet-epi ... 520c5c5e43

Ale wkłady też wymienię. Pisałem już w kilka miejsc i czekam na odpowiedź.

Awatar użytkownika
Kraviec
Profesjonalista
Posty: 851
Rejestracja: 23 lis 2014, o 23:46
Reputacja: 13
Imię: Michał
Samochód: Epica V250
Silnik: 2.0, X20D1, 144KM
LPG: KME Nevo
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Kontakt:

Re: Epica katalizatory

Post autor: Kraviec » 29 mar 2022, o 17:26

Kiedyś już o tym pisałem, nie wiem czy to ma jakiekolwiek znaczenie na drogę spalin z silnika ale oryginalnie rury z cylindrów 1-2-3 i 4-5-6 schodzą się przed plecionką "z wiatrem", a w tej rurze z allegro 4-5-6 idzie z wiatrem, a 1-2-3 wpada do niej od boku. Zastanawia mnie czy to w jakimś stopniu nie zaburza przepływu spalin w kontekście drugich sond, które są bardzo blisko.

Awatar użytkownika
Arbi
Wymiatacz
Posty: 1097
Rejestracja: 14 kwie 2019, o 21:51
Reputacja: 33
Imię: Albert
Samochód: Epica
Silnik: 2.5 24V, 156KM, benz.+LPG
LPG: Vialle LPE-7 (LPi)
Lokalizacja: Skulsk
Kontakt:

Re: Epica katalizatory

Post autor: Arbi » 29 mar 2022, o 17:52

Zobaczymy, zostawię sobie oryginał i w razie czego wymienię w nim plecionkę. Jakiś wpływ na drogę spalin na pewno to ma, pytanie tylko czy negatywny.

Dodano po 2 godzinach 6 minutach 58 sekundach:
Otrzymałem dzisiaj przesyłkę z tą rurą z plecionką i szczerze mówiąc jakość wykonania mnie trochę zaniepokoiła. Chyba ją odeślę i wstawię samą plecionkę w tą co mam. Sami zobaczcie miejsce gdzie się zbiegają rury od kolektorów. Jedna z nich jest spłaszczona i ze światła zostało może z 2/3 tego co powinno być.

Wymianę wkładów już mam dogadaną. Oryginały zostaną zastąpione nowymi wkładami metalowymi z normą euro 4, a pozostałości po starych wracają do mnie i wylądują w skupie.

Swoją drogą ktoś się orientuje jakie wymiary powinna mieć nowa plecionka?
Załączniki
IMG_20220329_194154_copy_2460x1848.jpg
IMG_20220329_193934_copy_2460x1848.jpg
IMG_20220329_193918_copy_2460x1848.jpg
IMG_20220329_193909_copy_2460x1848.jpg
IMG_20220329_193903_copy_2460x1848.jpg
IMG_20220329_194209_copy_2460x1848.jpg

Awatar użytkownika
bubu1769
Administrator
Posty: 5801
Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
Reputacja: 342
Imię: Bartłomiej
Samochód: Aveo T250
Silnik: 1.4 101KM
Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Re: Epica katalizatory

Post autor: bubu1769 » 29 mar 2022, o 20:25

Tak patrzę na tą rurę i w sumie przychodzi mi jedno na myśl, taniocha.
Zamiast wstawić zwykłe "portki" to odstawiają taki teatrzyk.
Druga sprawa to mistrzem spawania nie jestem ale nawet ja potrafiłbym to lepiej wyspawać.
Za tą cenę to pewnie większość warsztatów zajmujących się tłumikami lepiej by ci to zrobiła.

Awatar użytkownika
Kraviec
Profesjonalista
Posty: 851
Rejestracja: 23 lis 2014, o 23:46
Reputacja: 13
Imię: Michał
Samochód: Epica V250
Silnik: 2.0, X20D1, 144KM
LPG: KME Nevo
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Kontakt:

Re: Epica katalizatory

Post autor: Kraviec » 30 mar 2022, o 21:01

Arbi pisze:
29 mar 2022, o 19:59
Swoją drogą ktoś się orientuje jakie wymiary powinna mieć nowa plecionka?
Potrzebujesz plecionkę 60x230.

Andylucas
Świeżak
Posty: 48
Rejestracja: 2 paź 2019, o 18:36
Reputacja: 0
Imię: Andrzej
Samochód: Epica
Silnik: 2.5, automat, benz-LPG,156KM,
LPG: BRC
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Re: Epica katalizatory

Post autor: Andylucas » 31 mar 2022, o 12:39

Chciałem jeszcze pociągnąć ten temat. Odczułem nagle spadek mocy silnika, silnik z trudem przekracza 3tys. jest gaz, świece i cewki sprawne, OBD pokazuje błąd 605 ( błąd pamięci wewnętrznej). Fachowcy wymyślili dwa powody i sposób naprawy: zakup używanego sterownika i przekopiowanie na niego danych oraz sprawdzenie katalizatorów bo są prawdopodobnie zasyfione. Jednocześnie sugerują że w zamian za zużyte katalizatory wmontują zamienniki i całość kosztów będzie 1do1. Co o tym sądzicie?
PS. Michał podaj numer telefonu na PW
Andrzej
Andylucas

Awatar użytkownika
Arbi
Wymiatacz
Posty: 1097
Rejestracja: 14 kwie 2019, o 21:51
Reputacja: 33
Imię: Albert
Samochód: Epica
Silnik: 2.5 24V, 156KM, benz.+LPG
LPG: Vialle LPE-7 (LPi)
Lokalizacja: Skulsk
Kontakt:

Re: Epica katalizatory

Post autor: Arbi » 31 mar 2022, o 14:25

Jak poczekasz z 2 tygodnie to powiem ci ile dostałem za moje stare w skupie i czy ci się to opłaci. A co do p0605 to przyjrzał bym się najpierw wiązce, masom, połączeniom itp.

Awatar użytkownika
Kraviec
Profesjonalista
Posty: 851
Rejestracja: 23 lis 2014, o 23:46
Reputacja: 13
Imię: Michał
Samochód: Epica V250
Silnik: 2.0, X20D1, 144KM
LPG: KME Nevo
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Kontakt:

Re: Epica katalizatory

Post autor: Kraviec » 31 mar 2022, o 14:44

Andylucas pisze:
31 mar 2022, o 12:39
Chciałem jeszcze pociągnąć ten temat. Odczułem nagle spadek mocy silnika, silnik z trudem przekracza 3tys. jest gaz, świece i cewki sprawne, OBD pokazuje błąd 605 ( błąd pamięci wewnętrznej). Fachowcy wymyślili dwa powody i sposób naprawy: zakup używanego sterownika i przekopiowanie na niego danych oraz sprawdzenie katalizatorów bo są prawdopodobnie zasyfione. Jednocześnie sugerują że w zamian za zużyte katalizatory wmontują zamienniki i całość kosztów będzie 1do1. Co o tym sądzicie?
PS. Michał podaj numer telefonu na PW
Andrzej, permanentny błąd 605 nie jest za nic odpowiedzialny, mam go u siebie od kiedy kupiłem auto czyli już 8 lat i zrobiłem z tym 150kkm. Na ten kod błędu była akcja serwisowa z wgraniem nowego oprogramowania ale dotyczyła tylko silników 2.5, nie wiadomo dlaczego nie wprowadzono jej w 2.0 - dowiadywałem się o to kiedyś w ASO Opel/Chevrolet. Skoro dało się go wyeliminować przez zmianę oprogramowania to znaczy, że wszystko jest sprawne.
Nie wymieniaj swoich drogocennych katów na tanie zamienniki. Po prostu trzeba odkręcić kolektory i sprawdzić endoskopem w jakim są stanie wkłady od strony silnika, ewentualnie zafundować im kąpiel.

Andylucas
Świeżak
Posty: 48
Rejestracja: 2 paź 2019, o 18:36
Reputacja: 0
Imię: Andrzej
Samochód: Epica
Silnik: 2.5, automat, benz-LPG,156KM,
LPG: BRC
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Re: Epica katalizatory

Post autor: Andylucas » 31 mar 2022, o 14:56

Powiedz tylko jaką kąpiel. Spray Liquit coś tam wystarczy? Czy katalizator to jedyna przyczyna spadku mocy? Ale i tak zadzwonię po 17.00, dzięki za telefon
Andrzej
Andylucas

Awatar użytkownika
Arbi
Wymiatacz
Posty: 1097
Rejestracja: 14 kwie 2019, o 21:51
Reputacja: 33
Imię: Albert
Samochód: Epica
Silnik: 2.5 24V, 156KM, benz.+LPG
LPG: Vialle LPE-7 (LPi)
Lokalizacja: Skulsk
Kontakt:

Re: Epica katalizatory

Post autor: Arbi » 31 mar 2022, o 15:48

Katalizator może baaardzo zamulić auto. Wiem to na swoim przykładzie. Ale niestety jak już się kończą to tylko wymiana. Żadna kąpiel i inne czary na katy w benzynie nie zadziałają. W dieslu to co innego, ale w benzynach tylko wymiana.

Awatar użytkownika
Arbi
Wymiatacz
Posty: 1097
Rejestracja: 14 kwie 2019, o 21:51
Reputacja: 33
Imię: Albert
Samochód: Epica
Silnik: 2.5 24V, 156KM, benz.+LPG
LPG: Vialle LPE-7 (LPi)
Lokalizacja: Skulsk
Kontakt:

Re: Epica katalizatory

Post autor: Arbi » 31 mar 2022, o 23:35

Dzisiaj operacja demontaż. Niestety nie robiłem żadnej fotorelacji, ale każdy, kto ma jakieś doświadczenie i myśli co robi, sobie z tym poradzi.

Przy okazji wymienię łącznik elastyczny który podczas demontażu rozpadł się na pół.

Kolektory są już spakowane i jutro jadą na regenerację. Udało mi się zajrzeć do środka i oto jak wyglądają katalizatory po 280 tyś.
Załączniki
IMG_20220331_214155_copy_2250x3000.jpg
IMG_20220331_214138_copy_2250x3000.jpg
IMG_20220331_214414_copy_3000x2250.jpg
IMG_20220331_214349_copy_2250x3000.jpg
IMG_20220331_214207_copy_2250x3000.jpg
IMG_20220331_214517_copy_3000x2250.jpg

Awatar użytkownika
Arbi
Wymiatacz
Posty: 1097
Rejestracja: 14 kwie 2019, o 21:51
Reputacja: 33
Imię: Albert
Samochód: Epica
Silnik: 2.5 24V, 156KM, benz.+LPG
LPG: Vialle LPE-7 (LPi)
Lokalizacja: Skulsk
Kontakt:

Re: Epica katalizatory

Post autor: Arbi » 1 kwie 2022, o 07:34

Jeszcze jedna fotka
Załączniki
IMG_20220331_214331_copy_2250x3000.jpg

Awatar użytkownika
Arbi
Wymiatacz
Posty: 1097
Rejestracja: 14 kwie 2019, o 21:51
Reputacja: 33
Imię: Albert
Samochód: Epica
Silnik: 2.5 24V, 156KM, benz.+LPG
LPG: Vialle LPE-7 (LPi)
Lokalizacja: Skulsk
Kontakt:

Re: Epica katalizatory

Post autor: Arbi » 9 kwie 2022, o 08:59

Auto złożone. Wszystko wydaje się być w porządku. Moc wróciła, wydech jest szczelny, ale po przejażdżce nie podobają mi się korekty długoterminowe. Oba banki wskazują wartości 12-14% na Pb i utrzymują się takie, niezależnie od obrotów i obciążenia silnika 🤔 podmnienię jeszcze przepływomierz i zobaczę czy coś się zmieni. Nie podobają mi się również miejsca gdzie wtryski gazu łączą się z kolektorem, podejrzewam, że może łapać tamtędy lewe powietrze. Spróbuję to ogarnąć i jeśli problem będzie nadal występować zmierzę ciśnienie na listwie wtryskowej Pb, ale nie wiem jaka powinna być właściwa wartość. Jak ktoś ma jeszcze jakieś pomysły niech daje znać.

Wymiana katów i łącznika elastycznego wyniosła mnie de facto ok 1200 zł. Gdyby ktoś był zainteresowany to wkłady wchodzą o średnicy 110mm. Wkłady 800zł za sztukę, rozcięcie i wstawienie nowych metalowych 200zł. W sumie 1800zł - 1000 zł za stare. Uszczelki kolektorów, tłumika, chemia itp ok 200zł. Łącznik 100zł. Skrzynka żubra 50zł. Robocizny, demontażu, wspawania łącznika itp. nie liczę bo robiłem sam.

Dodano po 1 godzinie 33 minutach 46 sekundach:
Zamiana przepływki na nowy zamiennik, spowodowała zmianę korekt długich na -7.8% na obydwu bankach. I bądź tu człowieku mądry 🤔
Załączniki
IMG_20220408_200713_copy_2250x3000.jpg
IMG_20220407_183155_copy_3000x2250.jpg

JEMI
Aktywny
Posty: 58
Rejestracja: 24 lip 2021, o 20:29
Reputacja: 0
Imię: Marcin
Samochód: EPICA
Silnik: x25d1
LPG: stag
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Re: Epica katalizatory

Post autor: JEMI » 9 kwie 2022, o 11:20

nie ufam zamiennikom

może uda mi się znaleźć zegar do mierzenia ciśnienia na listwie
i jak nie zapomnę to zmierzę ciśnienie

jakie powinny być właściwe wartości ?
Ostatnio zmieniony 9 kwie 2022, o 11:35 przez JEMI, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Arbi
Wymiatacz
Posty: 1097
Rejestracja: 14 kwie 2019, o 21:51
Reputacja: 33
Imię: Albert
Samochód: Epica
Silnik: 2.5 24V, 156KM, benz.+LPG
LPG: Vialle LPE-7 (LPi)
Lokalizacja: Skulsk
Kontakt:

Re: Epica katalizatory

Post autor: Arbi » 9 kwie 2022, o 11:24

Byłbym wdzięczny

ODPOWIEDZ

Wróć do „Epica Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości