Epica katalizatory
- Arbi
- Wymiatacz
- Posty: 1097
- Rejestracja: 14 kwie 2019, o 21:51
- Reputacja: 33
- Imię: Albert
- Samochód: Epica
- Silnik: 2.5 24V, 156KM, benz.+LPG
- LPG: Vialle LPE-7 (LPi)
- Lokalizacja: Skulsk
- Kontakt:
Epica katalizatory
Panowie potrzebna pomoc. Prawdopodobnie mam w aucie do wymiany jeden z katalizatorów, ale potrzebuje potwierdzić moje przypuszczenia.
Wydawało mi się, że miałem problem z przepływomierzem, ponieważ nawiedzał mnie błąd p0101, ale po wymianie był jakiś czas spokój, aż w końcu błąd znowu zaczął powracać z większą częstotliwością. Zacząłem szukać głębiej, ale nic nie znalazłem.
Dzisiaj sytuacja się niestety pogorszyła. Auto straciło moc, silnik zaczął przerywać przy większych obrotach i słychać jakieś chrobotanie jakby w wydechu. Do tego wyskoczyły błędy p0101, p0300, p0304, p0305, p0306. Błędy wskazują na problemy z cylindrem 4, 5 i 6, co moim zdaniem może być związane z katalizatorem je obsługującym. W epice są 2, jeden na 1, 2 i 3 cylindrze, drugi właśnie na 4, 5 i 6. Sondy przed katalizatorami pracują ładnie w zakresie 0.2V-0.8V, natomiast te za, wskazują mniej więcej stałą wartość 0.6V-0.7V. Oba podobnie. Sprawdzane na wolnych obrotach.
Pytanie co w związku z tym? Wymieniać jeden, oba, wstawiać nowy wkład, kupić regenerowany? Jak można potwierdzić moje przypuszczenia?
Wydawało mi się, że miałem problem z przepływomierzem, ponieważ nawiedzał mnie błąd p0101, ale po wymianie był jakiś czas spokój, aż w końcu błąd znowu zaczął powracać z większą częstotliwością. Zacząłem szukać głębiej, ale nic nie znalazłem.
Dzisiaj sytuacja się niestety pogorszyła. Auto straciło moc, silnik zaczął przerywać przy większych obrotach i słychać jakieś chrobotanie jakby w wydechu. Do tego wyskoczyły błędy p0101, p0300, p0304, p0305, p0306. Błędy wskazują na problemy z cylindrem 4, 5 i 6, co moim zdaniem może być związane z katalizatorem je obsługującym. W epice są 2, jeden na 1, 2 i 3 cylindrze, drugi właśnie na 4, 5 i 6. Sondy przed katalizatorami pracują ładnie w zakresie 0.2V-0.8V, natomiast te za, wskazują mniej więcej stałą wartość 0.6V-0.7V. Oba podobnie. Sprawdzane na wolnych obrotach.
Pytanie co w związku z tym? Wymieniać jeden, oba, wstawiać nowy wkład, kupić regenerowany? Jak można potwierdzić moje przypuszczenia?
- Arbi
- Wymiatacz
- Posty: 1097
- Rejestracja: 14 kwie 2019, o 21:51
- Reputacja: 33
- Imię: Albert
- Samochód: Epica
- Silnik: 2.5 24V, 156KM, benz.+LPG
- LPG: Vialle LPE-7 (LPi)
- Lokalizacja: Skulsk
- Kontakt:
Re: Epica katalizatory
Przyjrzałem się bliżej działaniu sond i jednak pod obciążeniem wykresy sond za katem niemalże pokrywają się z tymi przed. Czyli oba do wymiany.
Ktoś regenerował katalizator i może polecić jakiś zakład, który wymieni wkład z opcją wysyłki?
Nowe są dostępne na zamówienie z Hiszpanii po 1300zł za sztukę. Ale czas oczekiwania 5 tyg, więc szukam jakiegoś szybszego rozwiązania. Słyszałem, też że można usunąć wkład i przeprogramować sterownik na euro2, ale po pierwsze jest to nielegalne, a po drugie nie wiem czy ktoś by się podjął takiego zabiegu.
Jeśli ktoś regenerował katalizator to niech napisze czy taki zabieg ma sens i jak się auto sprawuje na takim kącie z wkładem metalowym.
Ktoś regenerował katalizator i może polecić jakiś zakład, który wymieni wkład z opcją wysyłki?
Nowe są dostępne na zamówienie z Hiszpanii po 1300zł za sztukę. Ale czas oczekiwania 5 tyg, więc szukam jakiegoś szybszego rozwiązania. Słyszałem, też że można usunąć wkład i przeprogramować sterownik na euro2, ale po pierwsze jest to nielegalne, a po drugie nie wiem czy ktoś by się podjął takiego zabiegu.
Jeśli ktoś regenerował katalizator to niech napisze czy taki zabieg ma sens i jak się auto sprawuje na takim kącie z wkładem metalowym.
-
- Aktywny
- Posty: 58
- Rejestracja: 24 lip 2021, o 20:29
- Reputacja: 0
- Imię: Marcin
- Samochód: EPICA
- Silnik: x25d1
- LPG: stag
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Re: Epica katalizatory
po odzewie widzę że jesteś prekursorem tego tematu
ja też nie mam żadnego doświadczenia na ten temat
z wyjątkiem tego że dojście do katów jest ujowe
ale czekam na szczegółową relacje żeby czerpać wiedzę
ja też nie mam żadnego doświadczenia na ten temat
z wyjątkiem tego że dojście do katów jest ujowe
ale czekam na szczegółową relacje żeby czerpać wiedzę
- Arbi
- Wymiatacz
- Posty: 1097
- Rejestracja: 14 kwie 2019, o 21:51
- Reputacja: 33
- Imię: Albert
- Samochód: Epica
- Silnik: 2.5 24V, 156KM, benz.+LPG
- LPG: Vialle LPE-7 (LPi)
- Lokalizacja: Skulsk
- Kontakt:
Re: Epica katalizatory
Po zdjęciu kolektora dolotowego dostęp jest idealny. Nie liczę na to że ktoś to robił w epice, ale przewijają się czasami tematy kata w innych modelach, więc jednak łudzę się że może ktoś coś poleci
-
- Aktywny
- Posty: 58
- Rejestracja: 24 lip 2021, o 20:29
- Reputacja: 0
- Imię: Marcin
- Samochód: EPICA
- Silnik: x25d1
- LPG: stag
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Re: Epica katalizatory
kolektor ssący zdejmowałem
wymieniałem uszczelki i zakładałem gaz
i będę jeszcze raz zdejmował bo muszę zmienić uszczelkę pod kapą
wymieniałem uszczelki i zakładałem gaz
i będę jeszcze raz zdejmował bo muszę zmienić uszczelkę pod kapą
- Kraviec
- Profesjonalista
- Posty: 851
- Rejestracja: 23 lis 2014, o 23:46
- Reputacja: 13
- Imię: Michał
- Samochód: Epica V250
- Silnik: 2.0, X20D1, 144KM
- LPG: KME Nevo
- Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
- Kontakt:
Re: Epica katalizatory
Albert, zacznij od sprawdzenia plecionki i rur kolektorowych dochodzących do katalizatorów i rur wychodzących z katalizatorów - mogą tam być pęknięcia na spawach i nieszczelności.
- Arbi
- Wymiatacz
- Posty: 1097
- Rejestracja: 14 kwie 2019, o 21:51
- Reputacja: 33
- Imię: Albert
- Samochód: Epica
- Silnik: 2.5 24V, 156KM, benz.+LPG
- LPG: Vialle LPE-7 (LPi)
- Lokalizacja: Skulsk
- Kontakt:
Re: Epica katalizatory
Zamówiłem już rurę wraz z plecionką bo nie wygląda już najlepiej
https://allegro.pl/oferta/chevrolet-epi ... 520c5c5e43
Ale wkłady też wymienię. Pisałem już w kilka miejsc i czekam na odpowiedź.
https://allegro.pl/oferta/chevrolet-epi ... 520c5c5e43
Ale wkłady też wymienię. Pisałem już w kilka miejsc i czekam na odpowiedź.
- Kraviec
- Profesjonalista
- Posty: 851
- Rejestracja: 23 lis 2014, o 23:46
- Reputacja: 13
- Imię: Michał
- Samochód: Epica V250
- Silnik: 2.0, X20D1, 144KM
- LPG: KME Nevo
- Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
- Kontakt:
Re: Epica katalizatory
Kiedyś już o tym pisałem, nie wiem czy to ma jakiekolwiek znaczenie na drogę spalin z silnika ale oryginalnie rury z cylindrów 1-2-3 i 4-5-6 schodzą się przed plecionką "z wiatrem", a w tej rurze z allegro 4-5-6 idzie z wiatrem, a 1-2-3 wpada do niej od boku. Zastanawia mnie czy to w jakimś stopniu nie zaburza przepływu spalin w kontekście drugich sond, które są bardzo blisko.
- Arbi
- Wymiatacz
- Posty: 1097
- Rejestracja: 14 kwie 2019, o 21:51
- Reputacja: 33
- Imię: Albert
- Samochód: Epica
- Silnik: 2.5 24V, 156KM, benz.+LPG
- LPG: Vialle LPE-7 (LPi)
- Lokalizacja: Skulsk
- Kontakt:
Re: Epica katalizatory
Zobaczymy, zostawię sobie oryginał i w razie czego wymienię w nim plecionkę. Jakiś wpływ na drogę spalin na pewno to ma, pytanie tylko czy negatywny.
Dodano po 2 godzinach 6 minutach 58 sekundach:
Otrzymałem dzisiaj przesyłkę z tą rurą z plecionką i szczerze mówiąc jakość wykonania mnie trochę zaniepokoiła. Chyba ją odeślę i wstawię samą plecionkę w tą co mam. Sami zobaczcie miejsce gdzie się zbiegają rury od kolektorów. Jedna z nich jest spłaszczona i ze światła zostało może z 2/3 tego co powinno być.
Wymianę wkładów już mam dogadaną. Oryginały zostaną zastąpione nowymi wkładami metalowymi z normą euro 4, a pozostałości po starych wracają do mnie i wylądują w skupie.
Swoją drogą ktoś się orientuje jakie wymiary powinna mieć nowa plecionka?
Dodano po 2 godzinach 6 minutach 58 sekundach:
Otrzymałem dzisiaj przesyłkę z tą rurą z plecionką i szczerze mówiąc jakość wykonania mnie trochę zaniepokoiła. Chyba ją odeślę i wstawię samą plecionkę w tą co mam. Sami zobaczcie miejsce gdzie się zbiegają rury od kolektorów. Jedna z nich jest spłaszczona i ze światła zostało może z 2/3 tego co powinno być.
Wymianę wkładów już mam dogadaną. Oryginały zostaną zastąpione nowymi wkładami metalowymi z normą euro 4, a pozostałości po starych wracają do mnie i wylądują w skupie.
Swoją drogą ktoś się orientuje jakie wymiary powinna mieć nowa plecionka?
- bubu1769
- Administrator
- Posty: 5801
- Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
- Reputacja: 342
- Imię: Bartłomiej
- Samochód: Aveo T250
- Silnik: 1.4 101KM
- Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Re: Epica katalizatory
Tak patrzę na tą rurę i w sumie przychodzi mi jedno na myśl, taniocha.
Zamiast wstawić zwykłe "portki" to odstawiają taki teatrzyk.
Druga sprawa to mistrzem spawania nie jestem ale nawet ja potrafiłbym to lepiej wyspawać.
Za tą cenę to pewnie większość warsztatów zajmujących się tłumikami lepiej by ci to zrobiła.
Zamiast wstawić zwykłe "portki" to odstawiają taki teatrzyk.
Druga sprawa to mistrzem spawania nie jestem ale nawet ja potrafiłbym to lepiej wyspawać.
Za tą cenę to pewnie większość warsztatów zajmujących się tłumikami lepiej by ci to zrobiła.
- Kraviec
- Profesjonalista
- Posty: 851
- Rejestracja: 23 lis 2014, o 23:46
- Reputacja: 13
- Imię: Michał
- Samochód: Epica V250
- Silnik: 2.0, X20D1, 144KM
- LPG: KME Nevo
- Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
- Kontakt:
-
- Świeżak
- Posty: 48
- Rejestracja: 2 paź 2019, o 18:36
- Reputacja: 0
- Imię: Andrzej
- Samochód: Epica
- Silnik: 2.5, automat, benz-LPG,156KM,
- LPG: BRC
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Re: Epica katalizatory
Chciałem jeszcze pociągnąć ten temat. Odczułem nagle spadek mocy silnika, silnik z trudem przekracza 3tys. jest gaz, świece i cewki sprawne, OBD pokazuje błąd 605 ( błąd pamięci wewnętrznej). Fachowcy wymyślili dwa powody i sposób naprawy: zakup używanego sterownika i przekopiowanie na niego danych oraz sprawdzenie katalizatorów bo są prawdopodobnie zasyfione. Jednocześnie sugerują że w zamian za zużyte katalizatory wmontują zamienniki i całość kosztów będzie 1do1. Co o tym sądzicie?
PS. Michał podaj numer telefonu na PW
PS. Michał podaj numer telefonu na PW
Andrzej
Andylucas
Andylucas
- Arbi
- Wymiatacz
- Posty: 1097
- Rejestracja: 14 kwie 2019, o 21:51
- Reputacja: 33
- Imię: Albert
- Samochód: Epica
- Silnik: 2.5 24V, 156KM, benz.+LPG
- LPG: Vialle LPE-7 (LPi)
- Lokalizacja: Skulsk
- Kontakt:
Re: Epica katalizatory
Jak poczekasz z 2 tygodnie to powiem ci ile dostałem za moje stare w skupie i czy ci się to opłaci. A co do p0605 to przyjrzał bym się najpierw wiązce, masom, połączeniom itp.
- Kraviec
- Profesjonalista
- Posty: 851
- Rejestracja: 23 lis 2014, o 23:46
- Reputacja: 13
- Imię: Michał
- Samochód: Epica V250
- Silnik: 2.0, X20D1, 144KM
- LPG: KME Nevo
- Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
- Kontakt:
Re: Epica katalizatory
Andrzej, permanentny błąd 605 nie jest za nic odpowiedzialny, mam go u siebie od kiedy kupiłem auto czyli już 8 lat i zrobiłem z tym 150kkm. Na ten kod błędu była akcja serwisowa z wgraniem nowego oprogramowania ale dotyczyła tylko silników 2.5, nie wiadomo dlaczego nie wprowadzono jej w 2.0 - dowiadywałem się o to kiedyś w ASO Opel/Chevrolet. Skoro dało się go wyeliminować przez zmianę oprogramowania to znaczy, że wszystko jest sprawne.Andylucas pisze: ↑31 mar 2022, o 12:39Chciałem jeszcze pociągnąć ten temat. Odczułem nagle spadek mocy silnika, silnik z trudem przekracza 3tys. jest gaz, świece i cewki sprawne, OBD pokazuje błąd 605 ( błąd pamięci wewnętrznej). Fachowcy wymyślili dwa powody i sposób naprawy: zakup używanego sterownika i przekopiowanie na niego danych oraz sprawdzenie katalizatorów bo są prawdopodobnie zasyfione. Jednocześnie sugerują że w zamian za zużyte katalizatory wmontują zamienniki i całość kosztów będzie 1do1. Co o tym sądzicie?
PS. Michał podaj numer telefonu na PW
Nie wymieniaj swoich drogocennych katów na tanie zamienniki. Po prostu trzeba odkręcić kolektory i sprawdzić endoskopem w jakim są stanie wkłady od strony silnika, ewentualnie zafundować im kąpiel.
-
- Świeżak
- Posty: 48
- Rejestracja: 2 paź 2019, o 18:36
- Reputacja: 0
- Imię: Andrzej
- Samochód: Epica
- Silnik: 2.5, automat, benz-LPG,156KM,
- LPG: BRC
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Re: Epica katalizatory
Powiedz tylko jaką kąpiel. Spray Liquit coś tam wystarczy? Czy katalizator to jedyna przyczyna spadku mocy? Ale i tak zadzwonię po 17.00, dzięki za telefon
Andrzej
Andylucas
Andylucas
- Arbi
- Wymiatacz
- Posty: 1097
- Rejestracja: 14 kwie 2019, o 21:51
- Reputacja: 33
- Imię: Albert
- Samochód: Epica
- Silnik: 2.5 24V, 156KM, benz.+LPG
- LPG: Vialle LPE-7 (LPi)
- Lokalizacja: Skulsk
- Kontakt:
Re: Epica katalizatory
Katalizator może baaardzo zamulić auto. Wiem to na swoim przykładzie. Ale niestety jak już się kończą to tylko wymiana. Żadna kąpiel i inne czary na katy w benzynie nie zadziałają. W dieslu to co innego, ale w benzynach tylko wymiana.
- Arbi
- Wymiatacz
- Posty: 1097
- Rejestracja: 14 kwie 2019, o 21:51
- Reputacja: 33
- Imię: Albert
- Samochód: Epica
- Silnik: 2.5 24V, 156KM, benz.+LPG
- LPG: Vialle LPE-7 (LPi)
- Lokalizacja: Skulsk
- Kontakt:
Re: Epica katalizatory
Dzisiaj operacja demontaż. Niestety nie robiłem żadnej fotorelacji, ale każdy, kto ma jakieś doświadczenie i myśli co robi, sobie z tym poradzi.
Przy okazji wymienię łącznik elastyczny który podczas demontażu rozpadł się na pół.
Kolektory są już spakowane i jutro jadą na regenerację. Udało mi się zajrzeć do środka i oto jak wyglądają katalizatory po 280 tyś.
Przy okazji wymienię łącznik elastyczny który podczas demontażu rozpadł się na pół.
Kolektory są już spakowane i jutro jadą na regenerację. Udało mi się zajrzeć do środka i oto jak wyglądają katalizatory po 280 tyś.
- Arbi
- Wymiatacz
- Posty: 1097
- Rejestracja: 14 kwie 2019, o 21:51
- Reputacja: 33
- Imię: Albert
- Samochód: Epica
- Silnik: 2.5 24V, 156KM, benz.+LPG
- LPG: Vialle LPE-7 (LPi)
- Lokalizacja: Skulsk
- Kontakt:
- Arbi
- Wymiatacz
- Posty: 1097
- Rejestracja: 14 kwie 2019, o 21:51
- Reputacja: 33
- Imię: Albert
- Samochód: Epica
- Silnik: 2.5 24V, 156KM, benz.+LPG
- LPG: Vialle LPE-7 (LPi)
- Lokalizacja: Skulsk
- Kontakt:
Re: Epica katalizatory
Auto złożone. Wszystko wydaje się być w porządku. Moc wróciła, wydech jest szczelny, ale po przejażdżce nie podobają mi się korekty długoterminowe. Oba banki wskazują wartości 12-14% na Pb i utrzymują się takie, niezależnie od obrotów i obciążenia silnika podmnienię jeszcze przepływomierz i zobaczę czy coś się zmieni. Nie podobają mi się również miejsca gdzie wtryski gazu łączą się z kolektorem, podejrzewam, że może łapać tamtędy lewe powietrze. Spróbuję to ogarnąć i jeśli problem będzie nadal występować zmierzę ciśnienie na listwie wtryskowej Pb, ale nie wiem jaka powinna być właściwa wartość. Jak ktoś ma jeszcze jakieś pomysły niech daje znać.
Wymiana katów i łącznika elastycznego wyniosła mnie de facto ok 1200 zł. Gdyby ktoś był zainteresowany to wkłady wchodzą o średnicy 110mm. Wkłady 800zł za sztukę, rozcięcie i wstawienie nowych metalowych 200zł. W sumie 1800zł - 1000 zł za stare. Uszczelki kolektorów, tłumika, chemia itp ok 200zł. Łącznik 100zł. Skrzynka żubra 50zł. Robocizny, demontażu, wspawania łącznika itp. nie liczę bo robiłem sam.
Dodano po 1 godzinie 33 minutach 46 sekundach:
Zamiana przepływki na nowy zamiennik, spowodowała zmianę korekt długich na -7.8% na obydwu bankach. I bądź tu człowieku mądry
Wymiana katów i łącznika elastycznego wyniosła mnie de facto ok 1200 zł. Gdyby ktoś był zainteresowany to wkłady wchodzą o średnicy 110mm. Wkłady 800zł za sztukę, rozcięcie i wstawienie nowych metalowych 200zł. W sumie 1800zł - 1000 zł za stare. Uszczelki kolektorów, tłumika, chemia itp ok 200zł. Łącznik 100zł. Skrzynka żubra 50zł. Robocizny, demontażu, wspawania łącznika itp. nie liczę bo robiłem sam.
Dodano po 1 godzinie 33 minutach 46 sekundach:
Zamiana przepływki na nowy zamiennik, spowodowała zmianę korekt długich na -7.8% na obydwu bankach. I bądź tu człowieku mądry
-
- Aktywny
- Posty: 58
- Rejestracja: 24 lip 2021, o 20:29
- Reputacja: 0
- Imię: Marcin
- Samochód: EPICA
- Silnik: x25d1
- LPG: stag
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Re: Epica katalizatory
nie ufam zamiennikom
może uda mi się znaleźć zegar do mierzenia ciśnienia na listwie
i jak nie zapomnę to zmierzę ciśnienie
jakie powinny być właściwe wartości ?
może uda mi się znaleźć zegar do mierzenia ciśnienia na listwie
i jak nie zapomnę to zmierzę ciśnienie
jakie powinny być właściwe wartości ?
Ostatnio zmieniony 9 kwie 2022, o 11:35 przez JEMI, łącznie zmieniany 1 raz.
- Arbi
- Wymiatacz
- Posty: 1097
- Rejestracja: 14 kwie 2019, o 21:51
- Reputacja: 33
- Imię: Albert
- Samochód: Epica
- Silnik: 2.5 24V, 156KM, benz.+LPG
- LPG: Vialle LPE-7 (LPi)
- Lokalizacja: Skulsk
- Kontakt:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości