Sprzęgiełko alternatora Diesel
- KonradMaster
- Profesjonalista
- Posty: 932
- Rejestracja: 6 lip 2016, o 11:14
- Reputacja: 6
- Imię: Konrad
- Samochód: Captiva LT+
- Silnik: 2.2D, VCDi, 184KM, diesel
- Inny samochód: Renault Scenic II
- Lokalizacja: Bełchatów
- Kontakt:
Sprzęgiełko alternatora Diesel
Witam,
Czy ktoś jest w stanie powiedzieć jakie powinno być sprzęgło alternatora w Epice 2.0D?
Wszystkie strony świata wskazują na INA F-552117.XX, lub F-225643.XX, a u mnie - najprawdopodobniej od nowości - siedzi INA F-232369.09, która w teorii powinna pasować do silników HDI, a nie do mojego. Współosiowość jest zachowana, z paskiem nigdy nie miałem problemów.
Różnica w średnicy, mierzona po zębach, to ok. 2 mm (moje stare koło jest mniejsze). Czy coś było u mnie kiedyś kombinowane, czy te koła można stosować wymiennie?
Czy ktoś jest w stanie powiedzieć jakie powinno być sprzęgło alternatora w Epice 2.0D?
Wszystkie strony świata wskazują na INA F-552117.XX, lub F-225643.XX, a u mnie - najprawdopodobniej od nowości - siedzi INA F-232369.09, która w teorii powinna pasować do silników HDI, a nie do mojego. Współosiowość jest zachowana, z paskiem nigdy nie miałem problemów.
Różnica w średnicy, mierzona po zębach, to ok. 2 mm (moje stare koło jest mniejsze). Czy coś było u mnie kiedyś kombinowane, czy te koła można stosować wymiennie?
Od 2022.11: Chevrolet Captiva 2.2D VCDi 184KM 400NM 2011r.
2015.12-2022.11: Chevrolet Epica 2.0D VCDi 150KM 320NM 2007r. -> 180KM 370NM
2008.10-2016.03: Daewoo Nubira II 2.0D-TEC 133KM 184NM 2000r. + LPG AEB KING 4
2015.12-2022.11: Chevrolet Epica 2.0D VCDi 150KM 320NM 2007r. -> 180KM 370NM
2008.10-2016.03: Daewoo Nubira II 2.0D-TEC 133KM 184NM 2000r. + LPG AEB KING 4
- konradoo
- Zasłużony dla forum
- Posty: 2747
- Rejestracja: 24 lis 2013, o 19:12
- Reputacja: 21
- Imię: Konrad
- Samochód: Nubira x2
- Silnik:
- Lokalizacja: EBE
- Kontakt:
Re: Sprzęgiełko alternatora Diesel
Numery Ina są ważne do kropki. Wychodzi po wszystkim, że to do HDi. Ośka utrzymana, patrzyłem po rycinach. Jednak skąd ono u Ciebie? Zacytuję klasyka " ich weiss nicht"
O partsy pisz PW.
- KonradMaster
- Profesjonalista
- Posty: 932
- Rejestracja: 6 lip 2016, o 11:14
- Reputacja: 6
- Imię: Konrad
- Samochód: Captiva LT+
- Silnik: 2.2D, VCDi, 184KM, diesel
- Inny samochód: Renault Scenic II
- Lokalizacja: Bełchatów
- Kontakt:
Re: Sprzęgiełko alternatora Diesel
W poniedziałek będę miał za free używane sprzęgło z C5, identyczne jak mam teraz. Ale ciągle się zastanawiam, które wstawić. Na razie wszystko złożyłem z powrotem na miejsce i auto mam na chodzie.
Od 2022.11: Chevrolet Captiva 2.2D VCDi 184KM 400NM 2011r.
2015.12-2022.11: Chevrolet Epica 2.0D VCDi 150KM 320NM 2007r. -> 180KM 370NM
2008.10-2016.03: Daewoo Nubira II 2.0D-TEC 133KM 184NM 2000r. + LPG AEB KING 4
2015.12-2022.11: Chevrolet Epica 2.0D VCDi 150KM 320NM 2007r. -> 180KM 370NM
2008.10-2016.03: Daewoo Nubira II 2.0D-TEC 133KM 184NM 2000r. + LPG AEB KING 4
-
- Profesjonalista
- Posty: 835
- Rejestracja: 24 wrz 2016, o 09:45
- Reputacja: 5
- Imię: Jarosław
- Samochód: Epica , Malibu LTZ
- Silnik: 2.0 Diesel , 150KM
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Sprzęgiełko alternatora Diesel
Ja wymieniałem je Konrad przy przebiegu ok 170kkm. Nie kosztowało dużo ale zakupił mi je Bosch Service. Może podjedz do nich jak nie masz daleko.
- KonradMaster
- Profesjonalista
- Posty: 932
- Rejestracja: 6 lip 2016, o 11:14
- Reputacja: 6
- Imię: Konrad
- Samochód: Captiva LT+
- Silnik: 2.2D, VCDi, 184KM, diesel
- Inny samochód: Renault Scenic II
- Lokalizacja: Bełchatów
- Kontakt:
Re: Sprzęgiełko alternatora Diesel
Masz może jeszcze jakąś fakturkę z numerem części?
Od 2022.11: Chevrolet Captiva 2.2D VCDi 184KM 400NM 2011r.
2015.12-2022.11: Chevrolet Epica 2.0D VCDi 150KM 320NM 2007r. -> 180KM 370NM
2008.10-2016.03: Daewoo Nubira II 2.0D-TEC 133KM 184NM 2000r. + LPG AEB KING 4
2015.12-2022.11: Chevrolet Epica 2.0D VCDi 150KM 320NM 2007r. -> 180KM 370NM
2008.10-2016.03: Daewoo Nubira II 2.0D-TEC 133KM 184NM 2000r. + LPG AEB KING 4
-
- Profesjonalista
- Posty: 835
- Rejestracja: 24 wrz 2016, o 09:45
- Reputacja: 5
- Imię: Jarosław
- Samochód: Epica , Malibu LTZ
- Silnik: 2.0 Diesel , 150KM
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Sprzęgiełko alternatora Diesel
Już nie mam, sprzedałem samochód z całą dokumentacją. Myślę ze najlepiej zadzwonić do ASO po nr lub podjechać do Boscha. Chyba jest jakiś warsztat z ich sieci w twoim rejonie. Pamiętam jak z tobą konsultowałem co tak hałasuje i wtedy filmik wrzucałem na YT. Długo nikt nie mógł zdiagnozować co było przyczyną. ASO znalazło przyczynę a ja zleciłem to w Boschu.
- konradoo
- Zasłużony dla forum
- Posty: 2747
- Rejestracja: 24 lis 2013, o 19:12
- Reputacja: 21
- Imię: Konrad
- Samochód: Nubira x2
- Silnik:
- Lokalizacja: EBE
- Kontakt:
Re: Sprzęgiełko alternatora Diesel
A podaj z ciekawości numery z alternatora. Co tam jest, może to pomoże.
O partsy pisz PW.
- KonradMaster
- Profesjonalista
- Posty: 932
- Rejestracja: 6 lip 2016, o 11:14
- Reputacja: 6
- Imię: Konrad
- Samochód: Captiva LT+
- Silnik: 2.2D, VCDi, 184KM, diesel
- Inny samochód: Renault Scenic II
- Lokalizacja: Bełchatów
- Kontakt:
Re: Sprzęgiełko alternatora Diesel
Pamiętam pamiętam, teraz u mnie jest podobny dźwięk, ale tylko jak odpalam na zimnym silniku. Na ciepłym już tego nie słychać.milyjarek pisze: ↑21 mar 2021, o 19:12Już nie mam, sprzedałem samochód z całą dokumentacją. Myślę ze najlepiej zadzwonić do ASO po nr lub podjechać do Boscha. Chyba jest jakiś warsztat z ich sieci w twoim rejonie. Pamiętam jak z tobą konsultowałem co tak hałasuje i wtedy filmik wrzucałem na YT. Długo nikt nie mógł zdiagnozować co było przyczyną. ASO znalazło przyczynę a ja zleciłem to w Boschu.
Postaram się jutro zrobić zdjęcie.
Od 2022.11: Chevrolet Captiva 2.2D VCDi 184KM 400NM 2011r.
2015.12-2022.11: Chevrolet Epica 2.0D VCDi 150KM 320NM 2007r. -> 180KM 370NM
2008.10-2016.03: Daewoo Nubira II 2.0D-TEC 133KM 184NM 2000r. + LPG AEB KING 4
2015.12-2022.11: Chevrolet Epica 2.0D VCDi 150KM 320NM 2007r. -> 180KM 370NM
2008.10-2016.03: Daewoo Nubira II 2.0D-TEC 133KM 184NM 2000r. + LPG AEB KING 4
-
- Profesjonalista
- Posty: 835
- Rejestracja: 24 wrz 2016, o 09:45
- Reputacja: 5
- Imię: Jarosław
- Samochód: Epica , Malibu LTZ
- Silnik: 2.0 Diesel , 150KM
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Sprzęgiełko alternatora Diesel
U mnie też Konrad było tylko na zimnym. Ten film gdzieś jest w sieci.
- KonradMaster
- Profesjonalista
- Posty: 932
- Rejestracja: 6 lip 2016, o 11:14
- Reputacja: 6
- Imię: Konrad
- Samochód: Captiva LT+
- Silnik: 2.2D, VCDi, 184KM, diesel
- Inny samochód: Renault Scenic II
- Lokalizacja: Bełchatów
- Kontakt:
Re: Sprzęgiełko alternatora Diesel
O to mój alternator - KJ 7C26 A:
Wspomniane wyżej koła mocno się różnią od siebie, więc by trzeba było kombinować z podkładkami:
Zatem postanowiłem zostawić takie jakie było wcześniej, czyli INA F-232369.Od 2022.11: Chevrolet Captiva 2.2D VCDi 184KM 400NM 2011r.
2015.12-2022.11: Chevrolet Epica 2.0D VCDi 150KM 320NM 2007r. -> 180KM 370NM
2008.10-2016.03: Daewoo Nubira II 2.0D-TEC 133KM 184NM 2000r. + LPG AEB KING 4
2015.12-2022.11: Chevrolet Epica 2.0D VCDi 150KM 320NM 2007r. -> 180KM 370NM
2008.10-2016.03: Daewoo Nubira II 2.0D-TEC 133KM 184NM 2000r. + LPG AEB KING 4
-
- Świeżak
- Posty: 16
- Rejestracja: 25 paź 2016, o 18:56
- Reputacja: 0
- Imię: Mateusz
- Samochód: Epica
- Silnik:
- Lokalizacja: Torun
- Kontakt:
Re: Sprzęgiełko alternatora Diesel
Witam u mnie siedzi F-225643 i mam pytanie czy musiałeś wyciągać alternator czy udało Ci się na samochodzie zmienić ? Specjalny klucz dopiero dojdzie do mnie i ciekaw jestem czy idzie go tam wsadzić.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
- KonradMaster
- Profesjonalista
- Posty: 932
- Rejestracja: 6 lip 2016, o 11:14
- Reputacja: 6
- Imię: Konrad
- Samochód: Captiva LT+
- Silnik: 2.2D, VCDi, 184KM, diesel
- Inny samochód: Renault Scenic II
- Lokalizacja: Bełchatów
- Kontakt:
Re: Sprzęgiełko alternatora Diesel
Alternator niestety nie wyjdzie bez zdejmowania zderzaka, reflektorów i chłodnic. Po prostu jest to fizycznie niemożliwe, ze względu na brak miejsca. Epica w dieslu ma silnik skonstruowany tak, że jest przesunięty bardziej do przodu, niż do tyłu. Stąd łatwiej jest tutaj wyciągnąć turbo, niż taki alternator...
Ale z wymianą samego koła można zakombinować poprzez wyjęcie kompresora klimy z dołu (z kanału, czy z podnośnika) i skierowaniem alternatora kołem ku dołowi. Trzeba się jednak liczyć z utratą gazu. Ja od 5 lat nie nabijałem klimy i gazu może miałem ze 150g, więc zwyczajnie poświęciłem go... Wolałem tak, niż ściągać dopiero co ładnie spasowany nowy zderzak i reflektory. Jak masz więcej gazu, to lepiej go gdzieś odessać do zbiornika, bo zwyczajnie szkoda straconej kasy (teraz 100g samego gazu kosztuje co najmniej 30 zł). Jak już to zrobisz, to wtedy jest dobre miejsce, żeby "uderzyć" kluczem udarowym i koło puści, bez kombinowania na 2 klucze. Warunkiem jest mieć dobry młot pneumatyczny. Zwykłym elektrycznym młotem Boscha, bodajże coś koło 500 Nm, u mnie nie dało rady tego odkręcić...
Możesz jeszcze spróbować na zamontowanym alternatorze po ściągnięciu paska. U mnie nawet nie drgnęło, tylko klucze mi chciały w kość wejść... Ale jakby się udało, to jest dużo mniej roboty.
Ale z wymianą samego koła można zakombinować poprzez wyjęcie kompresora klimy z dołu (z kanału, czy z podnośnika) i skierowaniem alternatora kołem ku dołowi. Trzeba się jednak liczyć z utratą gazu. Ja od 5 lat nie nabijałem klimy i gazu może miałem ze 150g, więc zwyczajnie poświęciłem go... Wolałem tak, niż ściągać dopiero co ładnie spasowany nowy zderzak i reflektory. Jak masz więcej gazu, to lepiej go gdzieś odessać do zbiornika, bo zwyczajnie szkoda straconej kasy (teraz 100g samego gazu kosztuje co najmniej 30 zł). Jak już to zrobisz, to wtedy jest dobre miejsce, żeby "uderzyć" kluczem udarowym i koło puści, bez kombinowania na 2 klucze. Warunkiem jest mieć dobry młot pneumatyczny. Zwykłym elektrycznym młotem Boscha, bodajże coś koło 500 Nm, u mnie nie dało rady tego odkręcić...
Możesz jeszcze spróbować na zamontowanym alternatorze po ściągnięciu paska. U mnie nawet nie drgnęło, tylko klucze mi chciały w kość wejść... Ale jakby się udało, to jest dużo mniej roboty.
Od 2022.11: Chevrolet Captiva 2.2D VCDi 184KM 400NM 2011r.
2015.12-2022.11: Chevrolet Epica 2.0D VCDi 150KM 320NM 2007r. -> 180KM 370NM
2008.10-2016.03: Daewoo Nubira II 2.0D-TEC 133KM 184NM 2000r. + LPG AEB KING 4
2015.12-2022.11: Chevrolet Epica 2.0D VCDi 150KM 320NM 2007r. -> 180KM 370NM
2008.10-2016.03: Daewoo Nubira II 2.0D-TEC 133KM 184NM 2000r. + LPG AEB KING 4
-
- Świeżak
- Posty: 16
- Rejestracja: 25 paź 2016, o 18:56
- Reputacja: 0
- Imię: Mateusz
- Samochód: Epica
- Silnik:
- Lokalizacja: Torun
- Kontakt:
Re: Sprzęgiełko alternatora Diesel
Dobre wieści.
Udało się bez odkręcania alternatora.
Pierwsza sprawa dobrej jakości klucz specjalny do sprzęgła alternatora.
Zbiornik od płynu chłodniczego do góry na silnik aby miejsce zrobić.
Odkręcamy aluminiowa łapę silnika która jest przy paskach, od razu podstawiając lewarek pod stronę silnika gdzie jest alternator.
Teraz pompujemy delikatnie tak aby wsunąć przyrząd w alternator nad podłużnicą. I kręcimy. Ja akurat pistoletu udarowego nie miałem ale wydaje mi się że by wszedł.
Bez podnoszenia silnika brakuje gdzieś z 3-5 cm pewnie.
Pozdrawiam
Udało się bez odkręcania alternatora.
Pierwsza sprawa dobrej jakości klucz specjalny do sprzęgła alternatora.
Zbiornik od płynu chłodniczego do góry na silnik aby miejsce zrobić.
Odkręcamy aluminiowa łapę silnika która jest przy paskach, od razu podstawiając lewarek pod stronę silnika gdzie jest alternator.
Teraz pompujemy delikatnie tak aby wsunąć przyrząd w alternator nad podłużnicą. I kręcimy. Ja akurat pistoletu udarowego nie miałem ale wydaje mi się że by wszedł.
Bez podnoszenia silnika brakuje gdzieś z 3-5 cm pewnie.
Pozdrawiam
- KonradMaster
- Profesjonalista
- Posty: 932
- Rejestracja: 6 lip 2016, o 11:14
- Reputacja: 6
- Imię: Konrad
- Samochód: Captiva LT+
- Silnik: 2.2D, VCDi, 184KM, diesel
- Inny samochód: Renault Scenic II
- Lokalizacja: Bełchatów
- Kontakt:
Re: Sprzęgiełko alternatora Diesel
Masz benzynę, czy diesla? W dieslu masz jeszcze łapę z tyłu silnika, więc unoszenie go już nie jest takie proste.
Od 2022.11: Chevrolet Captiva 2.2D VCDi 184KM 400NM 2011r.
2015.12-2022.11: Chevrolet Epica 2.0D VCDi 150KM 320NM 2007r. -> 180KM 370NM
2008.10-2016.03: Daewoo Nubira II 2.0D-TEC 133KM 184NM 2000r. + LPG AEB KING 4
2015.12-2022.11: Chevrolet Epica 2.0D VCDi 150KM 320NM 2007r. -> 180KM 370NM
2008.10-2016.03: Daewoo Nubira II 2.0D-TEC 133KM 184NM 2000r. + LPG AEB KING 4
-
- Świeżak
- Posty: 16
- Rejestracja: 25 paź 2016, o 18:56
- Reputacja: 0
- Imię: Mateusz
- Samochód: Epica
- Silnik:
- Lokalizacja: Torun
- Kontakt:
Re: Sprzęgiełko alternatora Diesel
Diesela. Tamta łapa nie robi problemów nie trzyma silnika tak na sztywno aby nie unieść kilku cm.
- KonradMaster
- Profesjonalista
- Posty: 932
- Rejestracja: 6 lip 2016, o 11:14
- Reputacja: 6
- Imię: Konrad
- Samochód: Captiva LT+
- Silnik: 2.2D, VCDi, 184KM, diesel
- Inny samochód: Renault Scenic II
- Lokalizacja: Bełchatów
- Kontakt:
Re: Sprzęgiełko alternatora Diesel
Ja uniosłem na niej maksymalnie jakieś 2-3 cm i już dalej nie chciała się poddać. A taka wartość nie pozwoliła na dojście kluczem udarowym. Ręcznie było bez szans u mnie odkręcić sprzęgiełko, a dodam, że już w swoim życiu trochę śrub pozrywałem, więc to raczej nie była kwestia braku siły. U mnie koło było już zardzewiałe (odkąd z nim jeżdżę, to nie posiadało zaślepki) i pewnie dlatego tak mocno siedziało.
Od 2022.11: Chevrolet Captiva 2.2D VCDi 184KM 400NM 2011r.
2015.12-2022.11: Chevrolet Epica 2.0D VCDi 150KM 320NM 2007r. -> 180KM 370NM
2008.10-2016.03: Daewoo Nubira II 2.0D-TEC 133KM 184NM 2000r. + LPG AEB KING 4
2015.12-2022.11: Chevrolet Epica 2.0D VCDi 150KM 320NM 2007r. -> 180KM 370NM
2008.10-2016.03: Daewoo Nubira II 2.0D-TEC 133KM 184NM 2000r. + LPG AEB KING 4
-
- Świeżak
- Posty: 16
- Rejestracja: 25 paź 2016, o 18:56
- Reputacja: 0
- Imię: Mateusz
- Samochód: Epica
- Silnik:
- Lokalizacja: Torun
- Kontakt:
Re: Sprzęgiełko alternatora Diesel
Też tak mogło być. U mnie kapsel był i nawet jeszcze w smarze wszystko.
- KonradMaster
- Profesjonalista
- Posty: 932
- Rejestracja: 6 lip 2016, o 11:14
- Reputacja: 6
- Imię: Konrad
- Samochód: Captiva LT+
- Silnik: 2.2D, VCDi, 184KM, diesel
- Inny samochód: Renault Scenic II
- Lokalizacja: Bełchatów
- Kontakt:
Re: Sprzęgiełko alternatora Diesel
O kurde, to Twoje wygląda jak nowe Spójrz na moje w pierwszym poście - niebo , a ziemia.
Od 2022.11: Chevrolet Captiva 2.2D VCDi 184KM 400NM 2011r.
2015.12-2022.11: Chevrolet Epica 2.0D VCDi 150KM 320NM 2007r. -> 180KM 370NM
2008.10-2016.03: Daewoo Nubira II 2.0D-TEC 133KM 184NM 2000r. + LPG AEB KING 4
2015.12-2022.11: Chevrolet Epica 2.0D VCDi 150KM 320NM 2007r. -> 180KM 370NM
2008.10-2016.03: Daewoo Nubira II 2.0D-TEC 133KM 184NM 2000r. + LPG AEB KING 4
- konradoo
- Zasłużony dla forum
- Posty: 2747
- Rejestracja: 24 lis 2013, o 19:12
- Reputacja: 21
- Imię: Konrad
- Samochód: Nubira x2
- Silnik:
- Lokalizacja: EBE
- Kontakt:
Re: Sprzęgiełko alternatora Diesel
A jaki ma numer kolega?? Bo jestem ciekaw co to było.
O partsy pisz PW.
- KonradMaster
- Profesjonalista
- Posty: 932
- Rejestracja: 6 lip 2016, o 11:14
- Reputacja: 6
- Imię: Konrad
- Samochód: Captiva LT+
- Silnik: 2.2D, VCDi, 184KM, diesel
- Inny samochód: Renault Scenic II
- Lokalizacja: Bełchatów
- Kontakt:
Re: Sprzęgiełko alternatora Diesel
Ma to samo co mi dałeś na początku - 225643.
Od 2022.11: Chevrolet Captiva 2.2D VCDi 184KM 400NM 2011r.
2015.12-2022.11: Chevrolet Epica 2.0D VCDi 150KM 320NM 2007r. -> 180KM 370NM
2008.10-2016.03: Daewoo Nubira II 2.0D-TEC 133KM 184NM 2000r. + LPG AEB KING 4
2015.12-2022.11: Chevrolet Epica 2.0D VCDi 150KM 320NM 2007r. -> 180KM 370NM
2008.10-2016.03: Daewoo Nubira II 2.0D-TEC 133KM 184NM 2000r. + LPG AEB KING 4
- konradoo
- Zasłużony dla forum
- Posty: 2747
- Rejestracja: 24 lis 2013, o 19:12
- Reputacja: 21
- Imię: Konrad
- Samochód: Nubira x2
- Silnik:
- Lokalizacja: EBE
- Kontakt:
Re: Sprzęgiełko alternatora Diesel
A wydaje mi się, żeby spasowało i tak. Ważne odstawienie by nie "kosiło" paska
O partsy pisz PW.
- KonradMaster
- Profesjonalista
- Posty: 932
- Rejestracja: 6 lip 2016, o 11:14
- Reputacja: 6
- Imię: Konrad
- Samochód: Captiva LT+
- Silnik: 2.2D, VCDi, 184KM, diesel
- Inny samochód: Renault Scenic II
- Lokalizacja: Bełchatów
- Kontakt:
Re: Sprzęgiełko alternatora Diesel
Możliwe, że przepłaciłem, ale tyle lat jeździłem z tym starym i nigdy nie było problemu, więc wolałem zostawić takie jak było.
Od 2022.11: Chevrolet Captiva 2.2D VCDi 184KM 400NM 2011r.
2015.12-2022.11: Chevrolet Epica 2.0D VCDi 150KM 320NM 2007r. -> 180KM 370NM
2008.10-2016.03: Daewoo Nubira II 2.0D-TEC 133KM 184NM 2000r. + LPG AEB KING 4
2015.12-2022.11: Chevrolet Epica 2.0D VCDi 150KM 320NM 2007r. -> 180KM 370NM
2008.10-2016.03: Daewoo Nubira II 2.0D-TEC 133KM 184NM 2000r. + LPG AEB KING 4
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości