warkot i P0300 misfire detected
-
- Świeżak
- Posty: 17
- Rejestracja: 10 paź 2014, o 21:30
- Reputacja: 0
- Imię: Lukas
- Samochód: Epica 2.0 24V
- Silnik:
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
warkot i P0300 misfire detected
Epica 2.0 24v benz.
Ostnio odkryłem problem, że przy przekraczaniu 3000 RPM powinny załączyć się zmienne fazy rozrządu,
ale u mnie niestety słychać warkot i miganie check engine, potem gaśnie check.
Błąd to P0300 na 2 i 3 garze (wypadanie zapłonu). Do obrotów 3000RPM jest wszystko ok i nic nie warczy.
Da się odczuć też spadek mocy czy też brak jej wzrostu jaki powinnien nastąpić jak wejdzie w zmiane faz.
Ktoś się spotkał z podobnym przypadkiem ?
Czy znacie dobrego profesora od tego w Łodzi ?
Ostnio odkryłem problem, że przy przekraczaniu 3000 RPM powinny załączyć się zmienne fazy rozrządu,
ale u mnie niestety słychać warkot i miganie check engine, potem gaśnie check.
Błąd to P0300 na 2 i 3 garze (wypadanie zapłonu). Do obrotów 3000RPM jest wszystko ok i nic nie warczy.
Da się odczuć też spadek mocy czy też brak jej wzrostu jaki powinnien nastąpić jak wejdzie w zmiane faz.
Ktoś się spotkał z podobnym przypadkiem ?
Czy znacie dobrego profesora od tego w Łodzi ?
Ostatnio zmieniony 17 lis 2020, o 23:43 przez wszim, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Zmiana tytułu
Powód: Zmiana tytułu
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15465
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 143
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Zmienne fazy rozrządu, warkot i P0300 misfire detected
LPG jest?
Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.
-
- Świeżak
- Posty: 17
- Rejestracja: 10 paź 2014, o 21:30
- Reputacja: 0
- Imię: Lukas
- Samochód: Epica 2.0 24V
- Silnik:
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
- Arbi
- Wymiatacz
- Posty: 1097
- Rejestracja: 14 kwie 2019, o 21:51
- Reputacja: 33
- Imię: Albert
- Samochód: Epica
- Silnik: 2.5 24V, 156KM, benz.+LPG
- LPG: Vialle LPE-7 (LPi)
- Lokalizacja: Skulsk
- Kontakt:
Re: Zmienne fazy rozrządu, warkot i P0300 misfire detected
Epica nie ma zmiennych faz rozrządu. Ma zmienną długość dolotu.
-
- Świeżak
- Posty: 17
- Rejestracja: 10 paź 2014, o 21:30
- Reputacja: 0
- Imię: Lukas
- Samochód: Epica 2.0 24V
- Silnik:
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Zmienne fazy rozrządu, warkot i P0300 misfire detected
Pewnie masz rację. Ja myslałem że to to samo
- Kraviec
- Profesjonalista
- Posty: 851
- Rejestracja: 23 lis 2014, o 23:46
- Reputacja: 13
- Imię: Michał
- Samochód: Epica V250
- Silnik: 2.0, X20D1, 144KM
- LPG: KME Nevo
- Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
- Kontakt:
Re: Zmienne fazy rozrządu, warkot i P0300 misfire detected
Sterowanie zmienną długością kanałów dolotowych masz w zasadzie na wierzchu między kolektorem dolotowym, a grodzią - taka metalowa grucha z cięgnem.
Jak odpalasz silnik to cięgno przełącza się na długi kanał, jak gasisz to po kilku sekundach klapa się zamyka i słychać charakterystyczny dźwięk, takie psyyyt.
Cięgnem od klapy możesz operować ręką na zgaszonym jak i włączonym silniku i sprawdzić czy działa prawidłowo, sterowane jest to podciśnieniem więc do weryfikacji wężyk czy nie spadł, albo czy nie przegryzła jakaś kuna.
Jak odpalasz silnik to cięgno przełącza się na długi kanał, jak gasisz to po kilku sekundach klapa się zamyka i słychać charakterystyczny dźwięk, takie psyyyt.
Cięgnem od klapy możesz operować ręką na zgaszonym jak i włączonym silniku i sprawdzić czy działa prawidłowo, sterowane jest to podciśnieniem więc do weryfikacji wężyk czy nie spadł, albo czy nie przegryzła jakaś kuna.
-
- Świeżak
- Posty: 17
- Rejestracja: 10 paź 2014, o 21:30
- Reputacja: 0
- Imię: Lukas
- Samochód: Epica 2.0 24V
- Silnik:
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Zmienne fazy rozrządu, warkot i P0300 misfire detected
Właśnie sprawdziłem gruchę i działa, rusza się normalne jak przekroczy 3000 obr.
Czy to możliwe aby łańcuch się tak wyciągnął, bo do 3000 obr jest cicho i nic nie wraczy.
Jakby to był łąńcuch to na wolnych obr. też chyba powinno hałasować.
Czy to możliwe aby łańcuch się tak wyciągnął, bo do 3000 obr jest cicho i nic nie wraczy.
Jakby to był łąńcuch to na wolnych obr. też chyba powinno hałasować.
- Arbi
- Wymiatacz
- Posty: 1097
- Rejestracja: 14 kwie 2019, o 21:51
- Reputacja: 33
- Imię: Albert
- Samochód: Epica
- Silnik: 2.5 24V, 156KM, benz.+LPG
- LPG: Vialle LPE-7 (LPi)
- Lokalizacja: Skulsk
- Kontakt:
Re: Zmienne fazy rozrządu, warkot i P0300 misfire detected
Otwórz korek i pomacaj
Dodano po 5 minutach 14 sekundach:
Spróbuj nagrać filmik, może uda się coś więcej powiedzieć.
Dodano po 5 minutach 14 sekundach:
Spróbuj nagrać filmik, może uda się coś więcej powiedzieć.
-
- Świeżak
- Posty: 17
- Rejestracja: 10 paź 2014, o 21:30
- Reputacja: 0
- Imię: Lukas
- Samochód: Epica 2.0 24V
- Silnik:
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: warkot i P0300 misfire detected
Już macałem wcześniej pod korkiem i mogę powiedzić, że łańcuch sztywny jak ch...
Wieczoram nagram odgłosy warczenia i wrzucę jakoś. Dzięki
Wieczoram nagram odgłosy warczenia i wrzucę jakoś. Dzięki
- etac
- Prezes
- Posty: 23838
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 255
- Imię: Krzysztof
- Samochód: brak
- Silnik: brak
- LPG: NIE
- Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: warkot i P0300 misfire detected
ale jak ch... 20 latka, czy 70 latka?
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
- Arbi
- Wymiatacz
- Posty: 1097
- Rejestracja: 14 kwie 2019, o 21:51
- Reputacja: 33
- Imię: Albert
- Samochód: Epica
- Silnik: 2.5 24V, 156KM, benz.+LPG
- LPG: Vialle LPE-7 (LPi)
- Lokalizacja: Skulsk
- Kontakt:
-
- Świeżak
- Posty: 17
- Rejestracja: 10 paź 2014, o 21:30
- Reputacja: 0
- Imię: Lukas
- Samochód: Epica 2.0 24V
- Silnik:
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: warkot i P0300 misfire detected
Co do luzu łańcucha pod korkiem oleju to jednak trochę luzu jest, można do góry na 2-3mm ruszyć. Nie wiem jak powinna być norma.
Dziwne, że hałas jest po 3000 rpm.
Zawsze jak jest luz na łańcuchu to na zimnym i wolnych obrotach słychać najbardziej.
A u mnie cisza jest do 3000 rpm.
Dziwne, że hałas jest po 3000 rpm.
Zawsze jak jest luz na łańcuchu to na zimnym i wolnych obrotach słychać najbardziej.
A u mnie cisza jest do 3000 rpm.
- Arbi
- Wymiatacz
- Posty: 1097
- Rejestracja: 14 kwie 2019, o 21:51
- Reputacja: 33
- Imię: Albert
- Samochód: Epica
- Silnik: 2.5 24V, 156KM, benz.+LPG
- LPG: Vialle LPE-7 (LPi)
- Lokalizacja: Skulsk
- Kontakt:
-
- Świeżak
- Posty: 17
- Rejestracja: 10 paź 2014, o 21:30
- Reputacja: 0
- Imię: Lukas
- Samochód: Epica 2.0 24V
- Silnik:
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: warkot i P0300 misfire detected
Brakło czasu, bo garbusa odbierałem od mechanika W sobotę postaram sie wrzucić.
-
- Świeżak
- Posty: 17
- Rejestracja: 10 paź 2014, o 21:30
- Reputacja: 0
- Imię: Lukas
- Samochód: Epica 2.0 24V
- Silnik:
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
- Kraviec
- Profesjonalista
- Posty: 851
- Rejestracja: 23 lis 2014, o 23:46
- Reputacja: 13
- Imię: Michał
- Samochód: Epica V250
- Silnik: 2.0, X20D1, 144KM
- LPG: KME Nevo
- Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
- Kontakt:
Re: warkot i P0300 misfire detected
Jak dla mnie to silnik chodzi normalnie tylko słychać dziurę w wydechu, pewnie w plecionce.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość