Wymiana uszczelniacza wału korbowego r6

Stuka, puka, kapie, cieknie...
ODPOWIEDZ
Radek1982
Świeżak
Posty: 7
Rejestracja: 20 maja 2019, o 08:10
Imię: Radek
Samochód: Epica
Silnik: 2.0 144KM
LPG: Stag
Lokalizacja: Tarnobrzeg
Kontakt:

Wymiana uszczelniacza wału korbowego r6

Post autor: Radek1982 » 17 lip 2019, o 22:16

Czy ktoś z Was wymieniał uszczelniacz wału korbowego. Napewno trzeba drzeć silnik , jakie mogą być koszty takiej imprezy

Awatar użytkownika
KonradMaster
Profesjonalista
Posty: 645
Rejestracja: 6 lip 2016, o 11:14
Imię: Konrad
Samochód: Epica LMV
Silnik: 2.0D, VCDi, 150KM, diesel
Lokalizacja: Bełchatów
Kontakt:

Re: Wymiana uszczelniacza wału korbowego r6

Post autor: KonradMaster » 23 lip 2019, o 13:08

Chodzi Ci o wymianę uszczelniacza od strony sprzęgła? Jeśli tak, to silnika się w ogóle nie rusza... Zdejmujesz jedynie skrzynię biegów, półosie itd. Ja 2 lata temu za taką imprezę zapłaciłem mechanikowi za wymianę w moim dieslu 400 zł, razem z uszczelniaczem. Z czego uszczelniacz kosztuje grosze (nie pamiętam dokładnie, ale pewnie coś koło 30 zł). Moim zdaniem roboty jest sporo i za takie pieniądze nie zdecydowałem się robić tego samemu w ciasnym kanale...
Pozdrawiam,
Konrad

Jest: Chevrolet Epica 2.0D VCDi 150KM 320NM 2007r. -> CT 180KM 370NM
Było: Daewoo Nubira II 2.0 D-TEC 133KM 184NM 2000r. + LPG AEB KING 4
Obrazek

Radek1982
Świeżak
Posty: 7
Rejestracja: 20 maja 2019, o 08:10
Imię: Radek
Samochód: Epica
Silnik: 2.0 144KM
LPG: Stag
Lokalizacja: Tarnobrzeg
Kontakt:

Re: Wymiana uszczelniacza wału korbowego r6

Post autor: Radek1982 » 13 wrz 2019, o 19:13

Nie . Chodzi o uszczelniacze od strony rozrządu, te pod kołami pasowymi,

Awatar użytkownika
KonradMaster
Profesjonalista
Posty: 645
Rejestracja: 6 lip 2016, o 11:14
Imię: Konrad
Samochód: Epica LMV
Silnik: 2.0D, VCDi, 150KM, diesel
Lokalizacja: Bełchatów
Kontakt:

Re: Wymiana uszczelniacza wału korbowego r6

Post autor: KonradMaster » 13 wrz 2019, o 19:31

No to koszt praktycznie taki sam jak przy wymianie rozrządu. Warto wtedy też przy okazji pomyśleć o wymianie gratów.
Pozdrawiam,
Konrad

Jest: Chevrolet Epica 2.0D VCDi 150KM 320NM 2007r. -> CT 180KM 370NM
Było: Daewoo Nubira II 2.0 D-TEC 133KM 184NM 2000r. + LPG AEB KING 4
Obrazek

Awatar użytkownika
bubu1769
Moderator
Posty: 1958
Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
Imię: Bartłomiej
Samochód: Aveo T255
Silnik: 1.4 101KM
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Re: Wymiana uszczelniacza wału korbowego r6

Post autor: bubu1769 » 13 wrz 2019, o 20:53

W starym uszczelniaczu wiercisz mały otworek, wkrecasz wkręt i wyciagasz go kombinerkami, zakładasz nowy i gotowe.

Radek1982
Świeżak
Posty: 7
Rejestracja: 20 maja 2019, o 08:10
Imię: Radek
Samochód: Epica
Silnik: 2.0 144KM
LPG: Stag
Lokalizacja: Tarnobrzeg
Kontakt:

Re: Wymiana uszczelniacza wału korbowego r6

Post autor: Radek1982 » 16 wrz 2019, o 10:17

Czyli trzeba czy nie potrzeba rozbierać bo Wasze odpowiedzi są sprzeczne?? Wolałbym nie wydzierać silnika ale jak trzeba będzie no cóż zrobić.

Awatar użytkownika
KonradMaster
Profesjonalista
Posty: 645
Rejestracja: 6 lip 2016, o 11:14
Imię: Konrad
Samochód: Epica LMV
Silnik: 2.0D, VCDi, 150KM, diesel
Lokalizacja: Bełchatów
Kontakt:

Re: Wymiana uszczelniacza wału korbowego r6

Post autor: KonradMaster » 16 wrz 2019, o 10:26

Na pewno będziesz musiał zdjąć koło, żeby dostać się do uszczelniacza, no i oczywiście pasek osprzętu. Żeby zdjąć koło, to musisz zblokować rozrząd. Silnika nie musisz wydzierać...
bubu1769 napisał Ci jak zdemontować uszczelniacz mając już koło ściągnięte.
Pozdrawiam,
Konrad

Jest: Chevrolet Epica 2.0D VCDi 150KM 320NM 2007r. -> CT 180KM 370NM
Było: Daewoo Nubira II 2.0 D-TEC 133KM 184NM 2000r. + LPG AEB KING 4
Obrazek

Awatar użytkownika
Kraviec
Profesjonalista
Posty: 667
Rejestracja: 23 lis 2014, o 23:46
Imię: Michał
Samochód: Epica V250
Silnik: 2.0, X20D1, 144KM
LPG: KME Nevo
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Kontakt:

Re: Wymiana uszczelniacza wału korbowego r6

Post autor: Kraviec » 16 wrz 2019, o 19:33

Przy silniku R6 gdzie rozrząd masz na łańcuchu uszczelniacz wału korbowego znajduje się w aluminiowej obudowie rozrządu i do jego wymiany wystarczy zdjąć koło pasowe z wału. Poniżej masz foto obudowy z widocznym uszczelniaczem.
Załączniki
Epica obudowa rozrządu2.JPG
Epica obudowa rozrządu1.JPG

Radek1982
Świeżak
Posty: 7
Rejestracja: 20 maja 2019, o 08:10
Imię: Radek
Samochód: Epica
Silnik: 2.0 144KM
LPG: Stag
Lokalizacja: Tarnobrzeg
Kontakt:

Re: Wymiana uszczelniacza wału korbowego r6

Post autor: Radek1982 » 19 wrz 2019, o 15:47

Dzięki chłopaki , jak tylko znajdę chwilę to biorę się do roboty. Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Kraviec
Profesjonalista
Posty: 667
Rejestracja: 23 lis 2014, o 23:46
Imię: Michał
Samochód: Epica V250
Silnik: 2.0, X20D1, 144KM
LPG: KME Nevo
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Kontakt:

Re: Wymiana uszczelniacza wału korbowego r6

Post autor: Kraviec » 20 wrz 2019, o 00:29

Koniecznie wrzuć fotkę z widokiem po zdjęciu koła pasowego, zobaczymy jak bardzo leciało.

Awatar użytkownika
Arbi
Specjalista
Posty: 423
Rejestracja: 14 kwie 2019, o 21:51
Imię: Albert
Samochód: Epica
Silnik: 2.5 24V, 156KM, benz.+LPG
LPG: Vialle LPE-7 (LPi)
Lokalizacja: Skulsk
Kontakt:

Re: Wymiana uszczelniacza wału korbowego r6

Post autor: Arbi » 28 wrz 2019, o 09:44

I jak tam, udało się wymienić, czy brak czasu?

Awatar użytkownika
Arbi
Specjalista
Posty: 423
Rejestracja: 14 kwie 2019, o 21:51
Imię: Albert
Samochód: Epica
Silnik: 2.5 24V, 156KM, benz.+LPG
LPG: Vialle LPE-7 (LPi)
Lokalizacja: Skulsk
Kontakt:

Re: Wymiana uszczelniacza wału korbowego r6

Post autor: Arbi » 4 paź 2019, o 10:03

Jestem ciekaw czy operacja przebiegła pomyślnie. Może mnie też to kiedyś czeka więc foty i porady mile widziane.

Awatar użytkownika
Arbi
Specjalista
Posty: 423
Rejestracja: 14 kwie 2019, o 21:51
Imię: Albert
Samochód: Epica
Silnik: 2.5 24V, 156KM, benz.+LPG
LPG: Vialle LPE-7 (LPi)
Lokalizacja: Skulsk
Kontakt:

Re: Wymiana uszczelniacza wału korbowego r6

Post autor: Arbi » 12 wrz 2020, o 21:57

Przyjrzałem się dzisiaj dokładniej zapoceniom spod miski olejowej no i chyba u mnie ten simmerring też trochę puszcza. Zrobiłbym to przy okazji wymiany miski, tylko powiedzcie mi proszę, jak najłatwiej odkręcić koło pasowe? I czy trzeba w jakiś sposób blokować rozrząd, jak to ktoś wcześniej pisał. Czy są do tego jakieś specjalne przyrządy?

Awatar użytkownika
Arbi
Specjalista
Posty: 423
Rejestracja: 14 kwie 2019, o 21:51
Imię: Albert
Samochód: Epica
Silnik: 2.5 24V, 156KM, benz.+LPG
LPG: Vialle LPE-7 (LPi)
Lokalizacja: Skulsk
Kontakt:

Re: Wymiana uszczelniacza wału korbowego r6

Post autor: Arbi » 13 wrz 2020, o 09:19

Czy taki przyrząd nada się do przytrzymania koła???

https://allegro.pl/oferta/szczypce-blok ... e=facebook

Awatar użytkownika
Arbi
Specjalista
Posty: 423
Rejestracja: 14 kwie 2019, o 21:51
Imię: Albert
Samochód: Epica
Silnik: 2.5 24V, 156KM, benz.+LPG
LPG: Vialle LPE-7 (LPi)
Lokalizacja: Skulsk
Kontakt:

Re: Wymiana uszczelniacza wału korbowego r6

Post autor: Arbi » 15 wrz 2020, o 17:32

Czy ktoś jest w stanie mi potwierdzić czy śruba koła pasowego ma normalny, prawy gwint. Za Chiny nie mogę jej ruszyć. Sprawa jest dość pilna, więc może ktoś raczy się w końcu udzielić w tym wątku.

Awatar użytkownika
bubu1769
Moderator
Posty: 1958
Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
Imię: Bartłomiej
Samochód: Aveo T255
Silnik: 1.4 101KM
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Re: Wymiana uszczelniacza wału korbowego r6

Post autor: bubu1769 » 15 wrz 2020, o 18:19

W sumie nie spotkałem się jeszcze z lewym gwintem na kole pasowym wału.
Czym próbujesz to odkręcić?

Awatar użytkownika
Arbi
Specjalista
Posty: 423
Rejestracja: 14 kwie 2019, o 21:51
Imię: Albert
Samochód: Epica
Silnik: 2.5 24V, 156KM, benz.+LPG
LPG: Vialle LPE-7 (LPi)
Lokalizacja: Skulsk
Kontakt:

Re: Wymiana uszczelniacza wału korbowego r6

Post autor: Arbi » 15 wrz 2020, o 20:30

Poddałem się. Próbowałem elektrycznym kluczem udarowym (niby 800N) i normalnym z metrowa przedłużką, ale nie jestem w stanie utrzymać koła. Połamałem tą blokadę, do której zamieszczałem link trochę wcześniej. Będę musiał chyba zaprowadzić do mechanika, ale nie lubię jak ktoś inny dotyka moje samochody.

Awatar użytkownika
KonradMaster
Profesjonalista
Posty: 645
Rejestracja: 6 lip 2016, o 11:14
Imię: Konrad
Samochód: Epica LMV
Silnik: 2.0D, VCDi, 150KM, diesel
Lokalizacja: Bełchatów
Kontakt:

Re: Wymiana uszczelniacza wału korbowego r6

Post autor: KonradMaster » 19 wrz 2020, o 00:44

Czasem elektryczne klucze nie mają siły, bo udar zwyczajnie nie daje rady. Nie ma to jak pneumat.
Pozdrawiam,
Konrad

Jest: Chevrolet Epica 2.0D VCDi 150KM 320NM 2007r. -> CT 180KM 370NM
Było: Daewoo Nubira II 2.0 D-TEC 133KM 184NM 2000r. + LPG AEB KING 4
Obrazek

Awatar użytkownika
chocisz
Stały bywalec
Posty: 224
Rejestracja: 17 gru 2019, o 19:13
Imię: wojtas
Samochód: Lacetti
Silnik: F18D3
Lokalizacja: warszawa
Kontakt:

Re: Wymiana uszczelniacza wału korbowego r6

Post autor: chocisz » 19 wrz 2020, o 09:31

musisz spróbować zablokować koło zamachowe, może jest jakiś otwór w obudowie, jak nie to demontaż rozrusznika i mocny śrubokręt albo mesel ;) ewentualnie zablokować klucz i ruszyć rozrusznikiem, ale tu można sobie narobić biedy

kochar
Profesjonalista
Posty: 792
Rejestracja: 6 paź 2016, o 17:13
Imię: Jan
Samochód: ORLANDO 2.0l VCDI
Silnik: 163KM, diesel
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Wymiana uszczelniacza wału korbowego r6

Post autor: kochar » 19 wrz 2020, o 09:44

Skrzynia na biegu, ktoś wciska hamulec a Ty kręcisz. :witam:
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)

Awatar użytkownika
chocisz
Stały bywalec
Posty: 224
Rejestracja: 17 gru 2019, o 19:13
Imię: wojtas
Samochód: Lacetti
Silnik: F18D3
Lokalizacja: warszawa
Kontakt:

Re: Wymiana uszczelniacza wału korbowego r6

Post autor: chocisz » 19 wrz 2020, o 09:59

a tu w pojedynkę :papa:


ODPOWIEDZ

Wróć do „Epica Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość