Modyfikacja oryginalnego tłumika.

Stuka, puka, kapie, cieknie...
ODPOWIEDZ
andrzej23
Świeżak
Posty: 7
Rejestracja: 4 mar 2020, o 14:07
Imię: Andrzej
Chevi: Epica
Silnik: 2.5 AUT 156KM
LPG: Optima Nano
Lokalizacja: Ożarów Mazowiecki
Kontakt:

Modyfikacja oryginalnego tłumika.

Post autor: andrzej23 » 30 kwie 2020, o 10:46

Czy ktoś samodzielnie modyfikował tłumik w swoich Chevi Epica.


Zależy mi na dodanie dosłownie kilku dB i delikatnego fajnego mruczenia z tyłu.
Jak wspomniałem wcześniej zostawiamy oryginalny tłumik, w grę nie wchodzą żadne nakładki i wiercenie. :)

Awatar użytkownika
Kraviec
Profesjonalista
Posty: 644
Rejestracja: 23 lis 2014, o 23:46
Imię: Michał
Chevi: Epica V250
Silnik: 2.0, X20D1, 144KM
LPG: KME Nevo
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Kontakt:

Re: Modyfikacja oryginalnego tłumika.

Post autor: Kraviec » 5 maja 2020, o 13:47

Metoda jest prosta, rozkręć sobie delikatnie na flanszy przed końcowym i będziesz miał buczenie.
Inaczej tego nie zrobisz zostawiając oryginalny tłumik i niczego nie dokładając.
Pomyśl ewentualnie nad dokładką np. ultera z dyfuzorem, daje to delikatny pomruk na wolnych obrotach.

andrzej23
Świeżak
Posty: 7
Rejestracja: 4 mar 2020, o 14:07
Imię: Andrzej
Chevi: Epica
Silnik: 2.5 AUT 156KM
LPG: Optima Nano
Lokalizacja: Ożarów Mazowiecki
Kontakt:

Re: Modyfikacja oryginalnego tłumika.

Post autor: andrzej23 » 5 maja 2020, o 18:30

Możesz polecić któryś z modeli tego Ultra?

Powiedz mi, czy dużo za zderzaka będzie wystawać dokładka?

I czy nie będzie to śmiesznie wyglądało z tego względu że rura jest zagięta do dołu

Awatar użytkownika
Kraviec
Profesjonalista
Posty: 644
Rejestracja: 23 lis 2014, o 23:46
Imię: Michał
Chevi: Epica V250
Silnik: 2.0, X20D1, 144KM
LPG: KME Nevo
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Kontakt:

Re: Modyfikacja oryginalnego tłumika.

Post autor: Kraviec » 15 maja 2020, o 14:22

Pytanie jaki masz zderzak, z dokładką czy zwykły bez? Bo jak bez dokładki to nie założysz estetycznie ozdobnej końcówki wydechu.

andrzej23
Świeżak
Posty: 7
Rejestracja: 4 mar 2020, o 14:07
Imię: Andrzej
Chevi: Epica
Silnik: 2.5 AUT 156KM
LPG: Optima Nano
Lokalizacja: Ożarów Mazowiecki
Kontakt:

Re: Modyfikacja oryginalnego tłumika.

Post autor: andrzej23 » 16 maja 2020, o 11:52

Bez dokładki

Awatar użytkownika
Kraviec
Profesjonalista
Posty: 644
Rejestracja: 23 lis 2014, o 23:46
Imię: Michał
Chevi: Epica V250
Silnik: 2.0, X20D1, 144KM
LPG: KME Nevo
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Kontakt:

Re: Modyfikacja oryginalnego tłumika.

Post autor: Kraviec » 18 maja 2020, o 08:11

To musisz kombinować i szukać końcówki na zakrzywioną w dół rurę. Ewentualnie zobacz czy jak utniesz zakrzywienie to końcówka założona na wprost nie będzie kolidować ze zderzakiem, powinna przejść dołem. I musisz zadać sobie pytanie , czy końcówka wystająca spod zderzaka to dobry wizualnie efekt.

andrzej23
Świeżak
Posty: 7
Rejestracja: 4 mar 2020, o 14:07
Imię: Andrzej
Chevi: Epica
Silnik: 2.5 AUT 156KM
LPG: Optima Nano
Lokalizacja: Ożarów Mazowiecki
Kontakt:

Re: Modyfikacja oryginalnego tłumika.

Post autor: andrzej23 » 18 maja 2020, o 11:46

Chyba na razie sobie daruję jakiekolwiek inwestycje.
Wyszły mi teraz nowe "kwiatki" którymi muszę się zająć.

Wibracje całego samochodu przy 80-90 i potem od 120 już bardzo mocne. W serwisie stwierdzili że opony do wyrzucenia,przynajmniej 2 najgorsze. Po mimo wyważania, nie pomogło.

No i zaczynam się bać o skrzynię, bieg wsteczny,choć nie zawsze wbija się ze słyszalnym stuknięciem.
Póki co nie szarpie,nie przeciąga na biegach. Wbijanie D bez zarzutu. Bardzo płynnie i cicho. Przejechałem tak ok 7kkm.
W ASO nic nie stwierdzili.

Awatar użytkownika
tdon
Zasłużony dla forum
Posty: 1730
Rejestracja: 2 sty 2014, o 11:56
Imię: Tomek
Chevi: Aveo T300LT+, 2013.
Silnik: A12XER 16V 86KM
LPG: BRC SQ24
Lokalizacja: Kozienice
Kontakt:

Re: Modyfikacja oryginalnego tłumika.

Post autor: tdon » 18 maja 2020, o 14:01

andrzej23 pisze:
18 maja 2020, o 11:46
Chyba na razie sobie daruję jakiekolwiek inwestycje...
I całe szczęście.
Czy nie uważasz, że tłumiki wymyślono po to, aby Twój pojazd emitował możliwie niewiele decybeli ?
Czy pomyślałeś w swoim egoizmie o innych użytkownikach dróg i mieszkańcach okolic, gdzie będziesz miał okazję się pojawiać ?
Moim zdaniem stwierdzenie takich przeróbek powinno skutkować natychmiastowym zatrzymaniem DR.
Wiesz - jeden lubi trochę decybeli więcej, drugi paręset lumenów extra w oczy kierowcy z naprzeciwka, trzeciemu podobają się zielone postojówki .....
Życzę Ci, abyś nie miał okazji zrealizowania pomysłu.
***
Czemu to piszę ??? Bo jeździ paru baranów po mieście.
Uwierz, przyjdzie czas, że Ciebie też będzie to wkurzało. Niestety wtedy inni będą przerabiać tłumiki.

andrzej23
Świeżak
Posty: 7
Rejestracja: 4 mar 2020, o 14:07
Imię: Andrzej
Chevi: Epica
Silnik: 2.5 AUT 156KM
LPG: Optima Nano
Lokalizacja: Ożarów Mazowiecki
Kontakt:

Re: Modyfikacja oryginalnego tłumika.

Post autor: andrzej23 » 18 maja 2020, o 14:12

Odpowiedź kompletnie nie na temat.

Mieszkam na osiedlu gdzie ludzie śmigają wózkami po kilkaset tyś, pierdziawki 2.0tsi mi to nie przeszkadza jak sobie śmignie raz na dzień./
Tak brałem pod uwagę sąsiadów, dlatego wspomniałem o kilku dB, nie miałem w planach agro tuningu.

Awatar użytkownika
tdon
Zasłużony dla forum
Posty: 1730
Rejestracja: 2 sty 2014, o 11:56
Imię: Tomek
Chevi: Aveo T300LT+, 2013.
Silnik: A12XER 16V 86KM
LPG: BRC SQ24
Lokalizacja: Kozienice
Kontakt:

Re: Modyfikacja oryginalnego tłumika.

Post autor: tdon » 18 maja 2020, o 18:13

Odpowiedź jak najbardziej na temat.
Zawiera sugestię, abyś odstąpił od pomysłu.
Byłem przekonany, że samochód służy do przemieszczania się z miejsca na miejsce.
Może też służyć do oglądania i podziwiania - wtedy kto chce to ogląda, a kto nie chce to nie.
Niestety jak widzę może też służyć do słuchania, a wtedy już nie ma wyboru - słuchać musi każdy kto znajdzie się w pobliżu, czy tego chce czy nie.
Czyżbyś miał kompleksy i rozpaczliwie próbujesz dorównać "wózkom po kilkaset tyś." ?

andrzej23
Świeżak
Posty: 7
Rejestracja: 4 mar 2020, o 14:07
Imię: Andrzej
Chevi: Epica
Silnik: 2.5 AUT 156KM
LPG: Optima Nano
Lokalizacja: Ożarów Mazowiecki
Kontakt:

Re: Modyfikacja oryginalnego tłumika.

Post autor: andrzej23 » 18 maja 2020, o 18:58

Robię to dla własnej przyjemności.
Bardzo lubię dźwięk wydobywający się spod maski , R6 jest bardzo przyjemnie słyszalna.
Jednak siedząc w kabinie brakuje tego samego z tyłu

Awatar użytkownika
tdon
Zasłużony dla forum
Posty: 1730
Rejestracja: 2 sty 2014, o 11:56
Imię: Tomek
Chevi: Aveo T300LT+, 2013.
Silnik: A12XER 16V 86KM
LPG: BRC SQ24
Lokalizacja: Kozienice
Kontakt:

Re: Modyfikacja oryginalnego tłumika.

Post autor: tdon » 19 maja 2020, o 13:12

To może mikrofon pod maską i dobre głośniki w kabinie ? :lol:
Mógłbyś sobie podkręcić bas do woli i miałbyś to tylko dla siebie, noooo, prawie :rotfl:

/to taki żarcik był/

Awatar użytkownika
Kraviec
Profesjonalista
Posty: 644
Rejestracja: 23 lis 2014, o 23:46
Imię: Michał
Chevi: Epica V250
Silnik: 2.0, X20D1, 144KM
LPG: KME Nevo
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Kontakt:

Re: Modyfikacja oryginalnego tłumika.

Post autor: Kraviec » 19 maja 2020, o 23:11

Tomek myślę, że przesadzasz, bo kolega nie szuka nie wiadomo jak głośnego wydechu, nie chce robić przelotu bez tłumików, jemu ewidentnie zależy na wydobyciu dostojnego dźwięku z jednostki R6.
I właśnie dzięki sześciu cylindrom można osiągnąć w Epice bardzo dobry efekt. Seria jest tak cisza, że jej praktycznie nie słychać jak auto się toczy, trzeba trąbić na ludzi na parkingach, bo jak idą przed Epicą to nie ogarniają, że coś jedzie, jak będzie ciut głośniej to nikomu krzywda się nie stanie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Epica Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość