Witam.
Pacjent - Chevrolet Matiz, rocznik 2005, wersja z Niemiec.
Ma on centralny zamek "z kluczyka". Chciałbym mu dołożyć otwieranie z pilota.
Montaż stosownego modułu wydaje się dziecinnie prosty, ale rodzi się pytanie, czy w drzwiach kierowcy jest zabudowany fabrycznie siłownik "master", czy może tylko sama krańcówka do sterowania pozostałymi siłownikami ?
Stosownie do tego potrzebuję zakupić odpowiedni zestaw.
Może ktoś wie/montował/naprawiał ?
Mile widziane wskazówki na temat demontażu tapicerki drzwiowej.
Matiz 2005 - centralny zamek - pytanie.
- tdon
- Zasłużony dla forum
- Posty: 2669
- Rejestracja: 2 sty 2014, o 11:56
- Reputacja: 55
- Imię: Tomek
- Samochód: Hyundai i20 BC3
- Silnik: 1,2 16V 84KM
- LPG: BRC SQ32 DualJet
- Inny samochód: Był Aveo T300 LT+
- Lokalizacja: Kozienice
- Kontakt:
- etac
- Prezes
- Posty: 23775
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 249
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Hyundai Tucson
- Silnik: 1.6T 150KM
- LPG: NIE
- Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Matiz 2005 - centralny zamek - pytanie.
No to po kolei:
- schemat elektryczny od młodszego matiza, ale mysle ze niewiele bedzie się roznic od tego z 2005
- kilka szkiców dla demontażu tapicerki:
- schemat elektryczny od młodszego matiza, ale mysle ze niewiele bedzie się roznic od tego z 2005
- kilka szkiców dla demontażu tapicerki:
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
- tdon
- Zasłużony dla forum
- Posty: 2669
- Rejestracja: 2 sty 2014, o 11:56
- Reputacja: 55
- Imię: Tomek
- Samochód: Hyundai i20 BC3
- Silnik: 1,2 16V 84KM
- LPG: BRC SQ32 DualJet
- Inny samochód: Był Aveo T300 LT+
- Lokalizacja: Kozienice
- Kontakt:
Re: Matiz 2005 - centralny zamek - pytanie.
Dziękuję Dobry Człowieku
Popróbuję w wolnej chwili.
Pytanie "podwiązane" - widzę do kupienia takie zestawy, w których piloty mają postać składanego "scyzoryka" zintegrowanego z kluczykiem, który w momencie zakupu jest "surówką" i należy go dorobić (skopiować z oryginału). Problem w tym, że trzeba jeszcze przełożyć pastylkę immobilizera z oryginalnego kluczyka do "scyzoryka".
Czy to łatwe ? Jak to zrobić ? Mam tylko jeden kluczyk, dlatego nie mogę sobie pozwolić na nadmierne ryzyko uszkodzenia pastylki podczas przekładki.
Przy okazji - ile kosztuje dorobienie kluczyka do Matiza (mam na myśli kompletny kluczyk z pastylką) ?
Ewentualnie interesuje mnie sama pastylka do zamontowania w "scyzoryku".
Popróbuję w wolnej chwili.
Pytanie "podwiązane" - widzę do kupienia takie zestawy, w których piloty mają postać składanego "scyzoryka" zintegrowanego z kluczykiem, który w momencie zakupu jest "surówką" i należy go dorobić (skopiować z oryginału). Problem w tym, że trzeba jeszcze przełożyć pastylkę immobilizera z oryginalnego kluczyka do "scyzoryka".
Czy to łatwe ? Jak to zrobić ? Mam tylko jeden kluczyk, dlatego nie mogę sobie pozwolić na nadmierne ryzyko uszkodzenia pastylki podczas przekładki.
Przy okazji - ile kosztuje dorobienie kluczyka do Matiza (mam na myśli kompletny kluczyk z pastylką) ?
Ewentualnie interesuje mnie sama pastylka do zamontowania w "scyzoryku".
- Regulus
- Zasłużony dla forum
- Posty: 4580
- Rejestracja: 22 mar 2014, o 20:51
- Reputacja: 25
- Imię: Andrzej
- Samochód: Cruze, Spark
- Silnik: 1.8, F18D4, 104 kW
- LPG: TAK
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Matiz 2005 - centralny zamek - pytanie.
W W-wie dorobienie kluczyka 150 zł.
- tdon
- Zasłużony dla forum
- Posty: 2669
- Rejestracja: 2 sty 2014, o 11:56
- Reputacja: 55
- Imię: Tomek
- Samochód: Hyundai i20 BC3
- Silnik: 1,2 16V 84KM
- LPG: BRC SQ32 DualJet
- Inny samochód: Był Aveo T300 LT+
- Lokalizacja: Kozienice
- Kontakt:
Re: Matiz 2005 - centralny zamek - pytanie.
Odświeżę, bo wiosna idzie i pora się wziąć za roboty.
1. Kluczyk dorobiony. Przy okazji wyszło, że auto z rynku niemieckiego ma tzw. immobilizer zmiennokodowy (bardziej skomplikowany niż auta krajowe), do którego dorobienie kluczyka jest znacznie droższe. Po poszukiwaniach udało się namierzyć gościa, który dorobił go za 100 zł (ten zwykły zrobiłby za 60 zł), a więc wyszło dość spożywczo, choć ten gość był cenowym wyjątkiem na rynku.
2. Zestaw modułu zamka zakupiony. Fretkaa nie zdecydowała się na kluczyk typu "scyzoryk" lecz wybrała wariant klasyczny czyli pilot dopinany kółeczkiem do kluczyka (dla mnie prościej). Zestaw marki BLOW kosztował ok. 65 zł.
3. Demontaż tapicerki dzięki obrazkom od Krzysia okazał się banalny. Niestety wnętrze drzwi nie zawierało siłownika (jest tylko przełącznik sprzężony z zamkiem do przełączania pozostałych siłowników). Siłownik typu Slave został więc dzisiaj zakupiony za 20 zł. Koncepcja jest taka, aby nie ruszać oryginalnego układu, lecz tylko dołożyć siłownik w drzwiach kierowcy i wysterować go modułem. Pozostałe drzwi będą działały jak dotychczas. Moduł będzie zasilany z obwodu świateł awaryjnych przez osobny bezpiecznik 15A i oprócz sterowania siłownikiem ma mrugać kierunkowskazami podczas zamykania/otwierania zamka.
4. c.d.n.n. (ciąg dalszy nastąpi niebawem)
1. Kluczyk dorobiony. Przy okazji wyszło, że auto z rynku niemieckiego ma tzw. immobilizer zmiennokodowy (bardziej skomplikowany niż auta krajowe), do którego dorobienie kluczyka jest znacznie droższe. Po poszukiwaniach udało się namierzyć gościa, który dorobił go za 100 zł (ten zwykły zrobiłby za 60 zł), a więc wyszło dość spożywczo, choć ten gość był cenowym wyjątkiem na rynku.
2. Zestaw modułu zamka zakupiony. Fretkaa nie zdecydowała się na kluczyk typu "scyzoryk" lecz wybrała wariant klasyczny czyli pilot dopinany kółeczkiem do kluczyka (dla mnie prościej). Zestaw marki BLOW kosztował ok. 65 zł.
3. Demontaż tapicerki dzięki obrazkom od Krzysia okazał się banalny. Niestety wnętrze drzwi nie zawierało siłownika (jest tylko przełącznik sprzężony z zamkiem do przełączania pozostałych siłowników). Siłownik typu Slave został więc dzisiaj zakupiony za 20 zł. Koncepcja jest taka, aby nie ruszać oryginalnego układu, lecz tylko dołożyć siłownik w drzwiach kierowcy i wysterować go modułem. Pozostałe drzwi będą działały jak dotychczas. Moduł będzie zasilany z obwodu świateł awaryjnych przez osobny bezpiecznik 15A i oprócz sterowania siłownikiem ma mrugać kierunkowskazami podczas zamykania/otwierania zamka.
4. c.d.n.n. (ciąg dalszy nastąpi niebawem)
- tdon
- Zasłużony dla forum
- Posty: 2669
- Rejestracja: 2 sty 2014, o 11:56
- Reputacja: 55
- Imię: Tomek
- Samochód: Hyundai i20 BC3
- Silnik: 1,2 16V 84KM
- LPG: BRC SQ32 DualJet
- Inny samochód: Był Aveo T300 LT+
- Lokalizacja: Kozienice
- Kontakt:
Re: Matiz 2005 - centralny zamek - pytanie.
Moduł założony i działa ... no prawie.
O ile montaż siłownika w drzwiach nie był trudny, o tyle już przeciągnięcie przewodów do wnętrza kabiny okazało się wyzwaniem (ciasno). Ostatecznie udało się to wykonać po wyjęciu gumowego przepustu z obu stron i użyciu dwóch odcinków sztywnego drutu "pilotującego" - jeden został przeciągnięty (nie bez trudności) przez przepust, drugi przez otwór po zdjętej gumie do wnętrza auta. Moduł został zamontowany do plastiku kokpitu na elementy samoprzylepne i podłączony.
Niestety nie udało mi się namierzyć przewodów do kierunkowskazów celem podłączenia stosownych wyjść modułu - auto nie miga więc podczas zamykania/otwierania. Obadałem "podejrzane" przewody według kolorów, ale nie znalazłem na nich napięcia podczas migania... Czy ktoś może pomóc w tym temacie ? Mam schemat z książki do Matiza M100, ale coś się niestety nie zgadza. Byłbym wdzięczny za podanie koloru złącza i numeru przewodów kierunkowskazów w M150. Pod kokpitem jest bardzo "nasrane" a konstrukcja złączy jest taka że nie ma jak miernikiem podejść.
Ogólnie pod deską jest bardzo ciasno i montaż wymagał ode mnie poświęcenia wielu nerwów. Przewody ostatecznie poupinała moja druga połówka swoimi zgrabnymi paluszkami, bo ja nie byłem w stanie łap wsadzić żeby trytytki pozapinać.
O ile montaż siłownika w drzwiach nie był trudny, o tyle już przeciągnięcie przewodów do wnętrza kabiny okazało się wyzwaniem (ciasno). Ostatecznie udało się to wykonać po wyjęciu gumowego przepustu z obu stron i użyciu dwóch odcinków sztywnego drutu "pilotującego" - jeden został przeciągnięty (nie bez trudności) przez przepust, drugi przez otwór po zdjętej gumie do wnętrza auta. Moduł został zamontowany do plastiku kokpitu na elementy samoprzylepne i podłączony.
Niestety nie udało mi się namierzyć przewodów do kierunkowskazów celem podłączenia stosownych wyjść modułu - auto nie miga więc podczas zamykania/otwierania. Obadałem "podejrzane" przewody według kolorów, ale nie znalazłem na nich napięcia podczas migania... Czy ktoś może pomóc w tym temacie ? Mam schemat z książki do Matiza M100, ale coś się niestety nie zgadza. Byłbym wdzięczny za podanie koloru złącza i numeru przewodów kierunkowskazów w M150. Pod kokpitem jest bardzo "nasrane" a konstrukcja złączy jest taka że nie ma jak miernikiem podejść.
Ogólnie pod deską jest bardzo ciasno i montaż wymagał ode mnie poświęcenia wielu nerwów. Przewody ostatecznie poupinała moja druga połówka swoimi zgrabnymi paluszkami, bo ja nie byłem w stanie łap wsadzić żeby trytytki pozapinać.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości