Po 8 latach oryginalny skraplacz zaczął być nieszczelny. Przy próbie ciśnieniowej widać było w kilku miejscach powstające bąbelki w pianie. Kolejny skraplacz już kupiłem. Nabicie nowym czynnikiem zlecę mechanikowi. Ale skraplacz chcę sam wymienić.
Proszę o podpowiedź :
1/ Co minimalnie powinienem zdemontować by go wymienić?
2/ Czy do podłączenia są potrzebne nowe (zielone) oringi EPDM , czy do montażu wystarczy pasta uszczelniająca do połączeń
gwintowanych (jaką najlepiej kupić). Chcę być przygotowany w dniu wymiany.
Może jakieś dodatkowe podpowiedzi.
Pozdrawiam bywalców forum.
Wymiana skraplacza- chłodnicy klimatyzacji w M 300
-
- Świeżak
- Posty: 8
- Rejestracja: 17 sie 2021, o 14:08
- Reputacja: 2
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Spark LTZ
- Silnik: 1.2 60KM rok 2013
- LPG: LPG BRC SQ24
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
- etac
- Prezes
- Posty: 23774
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 249
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Hyundai Tucson
- Silnik: 1.6T 150KM
- LPG: NIE
- Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Wymiana skraplacza- chłodnicy klimatyzacji w M 300
tylko na zielonych oringach, żadnej pasty
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Świeżak
- Posty: 8
- Rejestracja: 17 sie 2021, o 14:08
- Reputacja: 2
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Spark LTZ
- Silnik: 1.2 60KM rok 2013
- LPG: LPG BRC SQ24
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Re: Wymiana skraplacza- chłodnicy klimatyzacji w M 300
Dziękuję. Jakaś podpowiedź w temacie demontażu i montażu skraplacza? Tylko od strony przodu?
- littek
- Bywalec
- Posty: 184
- Rejestracja: 10 mar 2017, o 10:54
- Reputacja: 0
- Imię: Mateusz
- Samochód: Lacetti 1.8 CDX HB
- Silnik: F18D3 LPG
- LPG: STAG
- Lokalizacja: Trójmiasto
- Kontakt:
Re: Wymiana skraplacza- chłodnicy klimatyzacji w M 300
Daj znać, jeśli masz czas, jakie oringi są Ci potrzebne - byłem zmuszony kupić do siebie coś takiego https://allegro.pl/oferta/zestaw-270-or ... YmQ5NzU%3D, sprzedawane jako zestaw, więc zostało mi jeszcze jakieś 269 sztuk...Za koszt przesyłki koperty jestem w stanie Ciebie poratować w razie W
-
- Świeżak
- Posty: 8
- Rejestracja: 17 sie 2021, o 14:08
- Reputacja: 2
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Spark LTZ
- Silnik: 1.2 60KM rok 2013
- LPG: LPG BRC SQ24
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Re: Wymiana skraplacza- chłodnicy klimatyzacji w M 300
Dziękuję za propozycję te które mam w koszyku wydają się podobne -trochę tańsze. https://allegro.pl/oferta/uszczelek-kli ... 9296315240 . Zastanawiam się czy oringi są zakładane na przewodach czy w gniazdach przyłączenia przewodów do skraplacza. Skraplacz mam wypełniony gazem (pewnie z uwagi na osuszacz), więc sprawdzę po demontażu.
-
- Świeżak
- Posty: 8
- Rejestracja: 17 sie 2021, o 14:08
- Reputacja: 2
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Spark LTZ
- Silnik: 1.2 60KM rok 2013
- LPG: LPG BRC SQ24
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Re: Wymiana skraplacza- chłodnicy klimatyzacji w M 300
Po samodzielnej skutecznej wymianie kilka (może przydatnych) informacji:
1/Oringi po jednej sztuce na rurkę, są zakładane na rurkach. W nowym skraplaczu ich nie było.
2/W moim przypadku oryginalnie większy oring był w kolorze czarnym rozmiar z drobną poprawką (możliwe minimalne
odkształcenie) 9 x 2,5 ,mniejszy oring (dolne przyłącze) w kolorze zielonym 6 x 2,2 .
3/ Z mniej typowych narzędzi potrzebny torx 20, ŚCIĄGACZ ŁYŻKA DO SPINEK KOŁKÓW KLIPSÓW .
4/ Mój nowy skraplacz ma mocowanie nie na szpilki tylko na śruby M 6 potrzebne 2 sztuki długość nie mniej niż 30mm.
5/ Koniecznie dobry penetrator, do wkrętów i spinek także do 2x4 zaczepów łączących zderzak z nadwoziem.
6/ Kilka kpl. spinek - kołki przy wyciąganiu mogą się zdeformować.
7/ Nie ma potrzeby zdejmowania nadkoli i kół, przednią część nadkoli wystarczy poluzować.
8/ Dla osoby pierwszy raz demontującej zderzak polecam filmik np.
https://www.youtube.com/watch?v=YO3dCv8 ... sPapadimas
9/ Największą trudnością jest wyczepienie zderzaka z 2x 4 zaczepów - od strony zderzaka łatwo je uszkodzić.
10/ Przy dokręcaniu rurek z oringami warto mieć klucz dynamometryczny (ja nim nie dysponowałem- z siłą dokręcania nie ma co przesadzać , widać kiedy dwie płaskie powierzchnie przylegają do siebie ) gwint co prawda jest przelotowy, więc w razie zerwania możliwa nakrętka.
11/ W moim przypadku sprawdzenie azotem pod ciśnieniem trwało 24 godziny, do napełnienia potrzebne R134a 450 gram, ilość oleju 110 gram.(zapłaciłem za wszystko 200 zł + cena nowego skraplacza ).
12/ Po zdjęciu zderzaka warto zabezpieczyć korodujące elementy. U mnie wymagała tego głównie belka podzderzakowa.
Poniżej kilka fotografi:
1/Oringi po jednej sztuce na rurkę, są zakładane na rurkach. W nowym skraplaczu ich nie było.
2/W moim przypadku oryginalnie większy oring był w kolorze czarnym rozmiar z drobną poprawką (możliwe minimalne
odkształcenie) 9 x 2,5 ,mniejszy oring (dolne przyłącze) w kolorze zielonym 6 x 2,2 .
3/ Z mniej typowych narzędzi potrzebny torx 20, ŚCIĄGACZ ŁYŻKA DO SPINEK KOŁKÓW KLIPSÓW .
4/ Mój nowy skraplacz ma mocowanie nie na szpilki tylko na śruby M 6 potrzebne 2 sztuki długość nie mniej niż 30mm.
5/ Koniecznie dobry penetrator, do wkrętów i spinek także do 2x4 zaczepów łączących zderzak z nadwoziem.
6/ Kilka kpl. spinek - kołki przy wyciąganiu mogą się zdeformować.
7/ Nie ma potrzeby zdejmowania nadkoli i kół, przednią część nadkoli wystarczy poluzować.
8/ Dla osoby pierwszy raz demontującej zderzak polecam filmik np.
https://www.youtube.com/watch?v=YO3dCv8 ... sPapadimas
9/ Największą trudnością jest wyczepienie zderzaka z 2x 4 zaczepów - od strony zderzaka łatwo je uszkodzić.
10/ Przy dokręcaniu rurek z oringami warto mieć klucz dynamometryczny (ja nim nie dysponowałem- z siłą dokręcania nie ma co przesadzać , widać kiedy dwie płaskie powierzchnie przylegają do siebie ) gwint co prawda jest przelotowy, więc w razie zerwania możliwa nakrętka.
11/ W moim przypadku sprawdzenie azotem pod ciśnieniem trwało 24 godziny, do napełnienia potrzebne R134a 450 gram, ilość oleju 110 gram.(zapłaciłem za wszystko 200 zł + cena nowego skraplacza ).
12/ Po zdjęciu zderzaka warto zabezpieczyć korodujące elementy. U mnie wymagała tego głównie belka podzderzakowa.
Poniżej kilka fotografi:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości