Wymiana skraplacza- chłodnicy klimatyzacji w M 300

Modyfikacje i inne tematy dotyczące nadwozia i wnętrza
ODPOWIEDZ
1110KS
Świeżak
Posty: 8
Rejestracja: 17 sie 2021, o 14:08
Reputacja: 2
Imię: Krzysztof
Samochód: Spark LTZ
Silnik: 1.2 60KM rok 2013
LPG: LPG BRC SQ24
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Wymiana skraplacza- chłodnicy klimatyzacji w M 300

Post autor: 1110KS » 25 lip 2022, o 10:17

Po 8 latach oryginalny skraplacz zaczął być nieszczelny. Przy próbie ciśnieniowej widać było w kilku miejscach powstające bąbelki w pianie. Kolejny skraplacz już kupiłem. Nabicie nowym czynnikiem zlecę mechanikowi. Ale skraplacz chcę sam wymienić.
Proszę o podpowiedź :
1/ Co minimalnie powinienem zdemontować by go wymienić?
2/ Czy do podłączenia są potrzebne nowe (zielone) oringi EPDM , czy do montażu wystarczy pasta uszczelniająca do połączeń
gwintowanych (jaką najlepiej kupić). Chcę być przygotowany w dniu wymiany.
Może jakieś dodatkowe podpowiedzi.
Pozdrawiam bywalców forum. :Y

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 23774
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 249
Imię: Krzysztof
Samochód: Hyundai Tucson
Silnik: 1.6T 150KM
LPG: NIE
Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Wymiana skraplacza- chłodnicy klimatyzacji w M 300

Post autor: etac » 25 lip 2022, o 11:18

tylko na zielonych oringach, żadnej pasty
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

1110KS
Świeżak
Posty: 8
Rejestracja: 17 sie 2021, o 14:08
Reputacja: 2
Imię: Krzysztof
Samochód: Spark LTZ
Silnik: 1.2 60KM rok 2013
LPG: LPG BRC SQ24
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Re: Wymiana skraplacza- chłodnicy klimatyzacji w M 300

Post autor: 1110KS » 25 lip 2022, o 22:16

Dziękuję. Jakaś podpowiedź w temacie demontażu i montażu skraplacza? Tylko od strony przodu?

Awatar użytkownika
littek
Bywalec
Posty: 184
Rejestracja: 10 mar 2017, o 10:54
Reputacja: 0
Imię: Mateusz
Samochód: Lacetti 1.8 CDX HB
Silnik: F18D3 LPG
LPG: STAG
Lokalizacja: Trójmiasto
Kontakt:

Re: Wymiana skraplacza- chłodnicy klimatyzacji w M 300

Post autor: littek » 26 lip 2022, o 20:00

Daj znać, jeśli masz czas, jakie oringi są Ci potrzebne - byłem zmuszony kupić do siebie coś takiego https://allegro.pl/oferta/zestaw-270-or ... YmQ5NzU%3D, sprzedawane jako zestaw, więc zostało mi jeszcze jakieś 269 sztuk...Za koszt przesyłki koperty jestem w stanie Ciebie poratować w razie W

1110KS
Świeżak
Posty: 8
Rejestracja: 17 sie 2021, o 14:08
Reputacja: 2
Imię: Krzysztof
Samochód: Spark LTZ
Silnik: 1.2 60KM rok 2013
LPG: LPG BRC SQ24
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Re: Wymiana skraplacza- chłodnicy klimatyzacji w M 300

Post autor: 1110KS » 27 lip 2022, o 15:57

Dziękuję za propozycję te które mam w koszyku wydają się podobne -trochę tańsze. https://allegro.pl/oferta/uszczelek-kli ... 9296315240 . Zastanawiam się czy oringi są zakładane na przewodach czy w gniazdach przyłączenia przewodów do skraplacza. Skraplacz mam wypełniony gazem (pewnie z uwagi na osuszacz), więc sprawdzę po demontażu.

1110KS
Świeżak
Posty: 8
Rejestracja: 17 sie 2021, o 14:08
Reputacja: 2
Imię: Krzysztof
Samochód: Spark LTZ
Silnik: 1.2 60KM rok 2013
LPG: LPG BRC SQ24
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Re: Wymiana skraplacza- chłodnicy klimatyzacji w M 300

Post autor: 1110KS » 4 sie 2022, o 23:24

Po samodzielnej skutecznej wymianie kilka (może przydatnych) informacji:

1/Oringi po jednej sztuce na rurkę, są zakładane na rurkach. W nowym skraplaczu ich nie było.
2/W moim przypadku oryginalnie większy oring był w kolorze czarnym rozmiar z drobną poprawką (możliwe minimalne
odkształcenie) 9 x 2,5 ,mniejszy oring (dolne przyłącze) w kolorze zielonym 6 x 2,2 .
3/ Z mniej typowych narzędzi potrzebny torx 20, ŚCIĄGACZ ŁYŻKA DO SPINEK KOŁKÓW KLIPSÓW .
4/ Mój nowy skraplacz ma mocowanie nie na szpilki tylko na śruby M 6 potrzebne 2 sztuki długość nie mniej niż 30mm.
5/ Koniecznie dobry penetrator, do wkrętów i spinek także do 2x4 zaczepów łączących zderzak z nadwoziem.
6/ Kilka kpl. spinek - kołki przy wyciąganiu mogą się zdeformować.
7/ Nie ma potrzeby zdejmowania nadkoli i kół, przednią część nadkoli wystarczy poluzować.
8/ Dla osoby pierwszy raz demontującej zderzak polecam filmik np.
https://www.youtube.com/watch?v=YO3dCv8 ... sPapadimas
9/ Największą trudnością jest wyczepienie zderzaka z 2x 4 zaczepów - od strony zderzaka łatwo je uszkodzić.
10/ Przy dokręcaniu rurek z oringami warto mieć klucz dynamometryczny (ja nim nie dysponowałem- z siłą dokręcania nie ma co przesadzać , widać kiedy dwie płaskie powierzchnie przylegają do siebie ) gwint co prawda jest przelotowy, więc w razie zerwania możliwa nakrętka.
11/ W moim przypadku sprawdzenie azotem pod ciśnieniem trwało 24 godziny, do napełnienia potrzebne R134a 450 gram, ilość oleju 110 gram.(zapłaciłem za wszystko 200 zł + cena nowego skraplacza ).
12/ Po zdjęciu zderzaka warto zabezpieczyć korodujące elementy. U mnie wymagała tego głównie belka podzderzakowa.

Poniżej kilka fotografi:
Załączniki
Mocowanie zderzaka do nadwozia.jpg
Gniazdo dolne.jpg
gniazdo górne.jpg
Po rozłączeniu górnego przyłącza.jpg
górne przyłącze.jpg

ODPOWIEDZ

Wróć do „Spark Nadwozie / Wnętrze”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości