Parowanie szyb
-
- Świeżak
- Posty: 10
- Rejestracja: 10 sty 2020, o 17:19
- Reputacja: 0
- Imię: Agnieszka
- Samochód: spark
- Silnik: 1.2 benzyna
- Lokalizacja: Siedlce
- Kontakt:
Parowanie szyb
Mam problem. Strasznie parują mi szyby w Sparku podczas jazdy. Wiatrak często musi chodzić na 4 i to na nawiewie przedniej szyby. W czym jest przyczyna? Czy Sparki tak mają, że dali za słaby nawiew? Klapy chodzą prawidłowo. Żadnych ukrytych przecieków do wnętrza nie zauważyłem
- bubu1769
- Administrator
- Posty: 5809
- Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
- Reputacja: 344
- Imię: Bartłomiej
- Samochód: Aveo T250
- Silnik: 1.4 101KM
- Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Re: Parowanie szyb
Od kiedy masz samochód?
Sprawdzałeś/sprawdzałaś czy nie masz wilgoć w wykładzinie ani pod nią?
Sprawdzałeś/sprawdzałaś czy nie masz wilgoć w wykładzinie ani pod nią?
- szczuplin
- Fachman
- Posty: 2342
- Rejestracja: 9 mar 2016, o 15:00
- Reputacja: 16
- Imię: Szczuplin
- Samochód: Cruze, Aveo T300
- Silnik: 1.8 F18D4 141KM 1.2 86 km
- LPG: STAG4 Q-Box+
- Lokalizacja: Wałbrzych
- Kontakt:
Re: Parowanie szyb
Pochłaniacz wilgoci zrobi różnice.
Chevrolet Cruze HB LT+ 1.8 + Chevrolet Aveo T300 1.2 86km
-
- Świeżak
- Posty: 10
- Rejestracja: 10 sty 2020, o 17:19
- Reputacja: 0
- Imię: Agnieszka
- Samochód: spark
- Silnik: 1.2 benzyna
- Lokalizacja: Siedlce
- Kontakt:
Re: Parowanie szyb
Auto mam od nie dawna. Ale wykładzin nie sprawdzałam. O tej porze roku to i tak ciężko będzie sprawdzić, tylko "namacalnie". Jutro zajrzę do filtra kabinowego, może pomoże tzn. zagonię męża. A tak ogólnie Sparki z tym parowaniem szyb to częsty problem czy też tylko mój przypadek, jak u Was jest??
- etac
- Prezes
- Posty: 23829
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 255
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Hyundai Tucson
- Silnik: 1.6T 150KM
- LPG: NIE
- Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Parowanie szyb
Pewnie wysprzątali i umyli wnętrze przed sprzedażą, zapomnieli wyjąć filtr, a teraz auto schnie.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Świeżak
- Posty: 10
- Rejestracja: 10 sty 2020, o 17:19
- Reputacja: 0
- Imię: Agnieszka
- Samochód: spark
- Silnik: 1.2 benzyna
- Lokalizacja: Siedlce
- Kontakt:
Re: Parowanie szyb
Ale mówisz o filtrze kabinowym jak rozumiem? Czyli u mnie parują okna nadzwyczaj, a u Was jest normalnie jak w innych autach, zależnie od pogody itp.
Dodano po 1 minucie 21 sekundach:
A auto było ładnie wysprzątane przed sprzedażą. Żeby to było lato to postał by trochę na słonecznym przeciągu i pewnie inaczej by było.
Dodano po 1 minucie 21 sekundach:
A auto było ładnie wysprzątane przed sprzedażą. Żeby to było lato to postał by trochę na słonecznym przeciągu i pewnie inaczej by było.
- Regulus
- Zasłużony dla forum
- Posty: 4580
- Rejestracja: 22 mar 2014, o 20:51
- Reputacja: 25
- Imię: Andrzej
- Samochód: Cruze, Spark
- Silnik: 1.8, F18D4, 104 kW
- LPG: TAK
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Parowanie szyb
Nie wiem jak w innych, ale w M300 szyby nie zaparowują za bardzo, na pewno mniej niż w Cruze. Musi być gdzieś mokro w kabinie.
- dokia
- fachowa i pyskata diablica
- Posty: 4207
- Rejestracja: 22 lip 2019, o 14:58
- Reputacja: 107
- Imię: Dorota
- Samochód: Opel Insignia
- Silnik: PB B20NHT 260KM
- Lokalizacja: Mazury
- Kontakt:
Re: Parowanie szyb
Też myślę że dobrze umyte przed sprzedażą. Jak będzie przymrozek to warto zostawić okna przytwarte o ile warunki przechowywania auta na to pozwalają, tj nie jest to osiedlowy parking. Mróz suszy podobnie jak gorący skwar.
W każdym sklepie budowlanym są pochłaniacze wilgoci, kosztują grosze, warto teraz tam użyć.
I też warto sprawdzić czy pod kokpitem wykładzina na częściach pionowych nie jest mokra. U mnie był niedrożny odpływ wody z podszybia i tam mi wodę wciskało do kabiny.
W każdym sklepie budowlanym są pochłaniacze wilgoci, kosztują grosze, warto teraz tam użyć.
I też warto sprawdzić czy pod kokpitem wykładzina na częściach pionowych nie jest mokra. U mnie był niedrożny odpływ wody z podszybia i tam mi wodę wciskało do kabiny.
Ostatnio zmieniony 10 sty 2020, o 21:42 przez dokia, łącznie zmieniany 1 raz.
Każdy, kogo spotykasz, toczy bitwę, o której nic nie wiesz. Bądź życzliwy. Zawsze.
-
- Świeżak
- Posty: 10
- Rejestracja: 10 sty 2020, o 17:19
- Reputacja: 0
- Imię: Agnieszka
- Samochód: spark
- Silnik: 1.2 benzyna
- Lokalizacja: Siedlce
- Kontakt:
Re: Parowanie szyb
Tak, tylko czekaj na przymrozek... Myślę i mam nadzieję, że to wina "prania" auta przed sprzedażą, a pochłaniacz wilgoci też się przyda napewno.
A pytanie z innej beczki- czy Wasz Spark też tak słabo grzeje?? U mnie aby ciepłe powietrze ogrzewało wnętrze to jak na dzień dzisiejszy, trzeba przejechać ładnych kilkanaście kilometrów ( 15-20 )
A pytanie z innej beczki- czy Wasz Spark też tak słabo grzeje?? U mnie aby ciepłe powietrze ogrzewało wnętrze to jak na dzień dzisiejszy, trzeba przejechać ładnych kilkanaście kilometrów ( 15-20 )
- dokia
- fachowa i pyskata diablica
- Posty: 4207
- Rejestracja: 22 lip 2019, o 14:58
- Reputacja: 107
- Imię: Dorota
- Samochód: Opel Insignia
- Silnik: PB B20NHT 260KM
- Lokalizacja: Mazury
- Kontakt:
Re: Parowanie szyb
A masz włączony obieg powietrza zewnętrzny czy wewnętrzny?
Każdy, kogo spotykasz, toczy bitwę, o której nic nie wiesz. Bądź życzliwy. Zawsze.
- bubu1769
- Administrator
- Posty: 5809
- Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
- Reputacja: 344
- Imię: Bartłomiej
- Samochód: Aveo T250
- Silnik: 1.4 101KM
- Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Re: Parowanie szyb
A sprawdzałaś węże od chłodnicy?
- Regulus
- Zasłużony dla forum
- Posty: 4580
- Rejestracja: 22 mar 2014, o 20:51
- Reputacja: 25
- Imię: Andrzej
- Samochód: Cruze, Spark
- Silnik: 1.8, F18D4, 104 kW
- LPG: TAK
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Parowanie szyb
Sparka ogrzewanie też nieco szybciej działa niż w Cruze, 1,5 - 2 km wystarczy, ale nie pamiętam jak jest w mroźną pogodę, bo dawno takowej nie było.
-
- Świeżak
- Posty: 10
- Rejestracja: 10 sty 2020, o 17:19
- Reputacja: 0
- Imię: Agnieszka
- Samochód: spark
- Silnik: 1.2 benzyna
- Lokalizacja: Siedlce
- Kontakt:
Re: Parowanie szyb
Dzisiaj wymieniony filtr kabinowy ( hmm rymuje się ). Stary był dość "czerniawy" więc na pewno nie zaszkodzi. Jeśli chodzi o grzanie, to któregoś jesiennego dnia mąż wziął go na przejażdzkę na niskim biegu ok.2km na nie wielkich obrotach do czasu aż włączył się wentylator. Wówczas nie powiem, grzanie ( nawiew ) aż gorące było. Raczej wykluczam termostat, a zbyt duży wlot powietrza przez grill i zbyt szybko schładza silnik podczas jazdy. Co o tym sądzicie??
- Regulus
- Zasłużony dla forum
- Posty: 4580
- Rejestracja: 22 mar 2014, o 20:51
- Reputacja: 25
- Imię: Andrzej
- Samochód: Cruze, Spark
- Silnik: 1.8, F18D4, 104 kW
- LPG: TAK
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Parowanie szyb
Albo termostat się nie zamyka/zbyt wcześnie otwiera, przez co woda idzie na duży obieg (przez chłodnicę) i się chłodzi, chociaż jeszcze nie powinna. ZTCP Sparka też można podłączyć przez OBDII do TorquePro i zobaczyć, przy jakiej temperaturze termostat się otwiera.
- Arbi
- Wymiatacz
- Posty: 1097
- Rejestracja: 14 kwie 2019, o 21:51
- Reputacja: 33
- Imię: Albert
- Samochód: Epica
- Silnik: 2.5 24V, 156KM, benz.+LPG
- LPG: Vialle LPE-7 (LPi)
- Lokalizacja: Skulsk
- Kontakt:
Re: Parowanie szyb
Ja też obstawiam termostat. Auta są tak projektowane aby jak najszybciej osiągnąć odpowiednią temperaturę i ja utrzymywać w każdych warunkach. To nie te czasy, że trzeba zakrywać częściowo wlot powietrza, aby było ciepło w aucie.
-
- Świeżak
- Posty: 44
- Rejestracja: 24 lis 2018, o 16:00
- Reputacja: 0
- Imię: Paweł
- Samochód: Spark
- Silnik:
- Lokalizacja: WWL
- Kontakt:
Re: Parowanie szyb
Ja po kupnie Sparka M300 miałem duży problem z parowaniem szyb. Okazało się że niedomknieta była klapka od filtra kabinowego przez co nawiew chodził tak jakby na obiegu wewnętrznym. Teraz nie paruje nadmiernie. Odnośnie ogrzewania to absolutnie nie mam zastrzeżeń.
-
- Świeżak
- Posty: 10
- Rejestracja: 10 sty 2020, o 17:19
- Reputacja: 0
- Imię: Agnieszka
- Samochód: spark
- Silnik: 1.2 benzyna
- Lokalizacja: Siedlce
- Kontakt:
Re: Parowanie szyb
Chyba sukces. Po wymianie filtra kabinowego przez męża auto znacznie mniej paruje wewnątrz ( jak na razie ) i ogrzewanie wydaje się wydajniejsze. Jeszcze obserwuję, ale widać i czuć różnicę. Dzięki za podpowiedzi i pomoc.
-
- Wymiatacz
- Posty: 1630
- Rejestracja: 22 sie 2014, o 16:07
- Reputacja: 24
- Imię: Ryszard
- Samochód: Cruze LT
- Silnik: 1.8, 2H0, 141KM,
- LPG: BRC SQ24.11
- Lokalizacja: Polska
- Kontakt:
Re: Parowanie szyb
Jeżeli auto nagrzewa się po 10 km, to na 90% jest problem. I to pewnie wina termostatu. U mnie taki sam objaw. Po za słabym grzaniem, występowało właśnie nadmierne parowanie. W niezbyt zimne dni, nie zauważałem problemu z grzaniem. Problem zaczynał się na mrozach, jak niby nawet już nagrzało, to przy szybszej jeździe, temperatura na wskaźniku nieznacznie spadała.
A filtr był czerniawy, bo był węglowy. Zmiana na nowy jak najbardziej pozytywna, ale zmiana na nowy węglowy jeszcze bardziej.
Sprawdził bym mimo wszystko drożność odpływu wody z podszybia, z rurki od parownika pod autem, i przede wszystkim termostat, jak grzeje po 10 km.
Inne zabiegi szamańskie na zaparowane szyby opisywałem niedawno w temacie Cruze.
A filtr był czerniawy, bo był węglowy. Zmiana na nowy jak najbardziej pozytywna, ale zmiana na nowy węglowy jeszcze bardziej.
Sprawdził bym mimo wszystko drożność odpływu wody z podszybia, z rurki od parownika pod autem, i przede wszystkim termostat, jak grzeje po 10 km.
Inne zabiegi szamańskie na zaparowane szyby opisywałem niedawno w temacie Cruze.
-
- Świeżak
- Posty: 10
- Rejestracja: 10 sty 2020, o 17:19
- Reputacja: 0
- Imię: Agnieszka
- Samochód: spark
- Silnik: 1.2 benzyna
- Lokalizacja: Siedlce
- Kontakt:
Re: Parowanie szyb
Pisząc "czerniawy" miałam na myśli od spodu, że węglowy od góry to dało się zauważyć. Mimo wszystko jak pisałam wszystko jeszcze pod obserwacją, ale grzanie się poprawiło. Poza tym u mnie w Sparku brak jest wskaźnika temperatury płynu chłodzącego ( nie wiem jak w innych modelach ), chyba, że jest jakieś ukryte menu, gdzie można to zobaczyć np.tak jak w Oplu Zafira B. Może jakiś "manual" najlepiej ze zdjęciami gdzie znajdę te "...drożność odpływu wody z podszybia, z rurki od parownika pod autem, i przede wszystkim termostat..." oraz jak sprawdzić termostat w domowych warunkach ??
W Cruze jest podobnie czy to inna bajka ??
W Cruze jest podobnie czy to inna bajka ??
- etac
- Prezes
- Posty: 23829
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 255
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Hyundai Tucson
- Silnik: 1.6T 150KM
- LPG: NIE
- Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
-
- Świeżak
- Posty: 10
- Rejestracja: 10 sty 2020, o 17:19
- Reputacja: 0
- Imię: Agnieszka
- Samochód: spark
- Silnik: 1.2 benzyna
- Lokalizacja: Siedlce
- Kontakt:
Re: Parowanie szyb
poszukam w "manualach" w Cruze o ile jest
- chocisz
- Profesjonalista
- Posty: 595
- Rejestracja: 17 gru 2019, o 19:13
- Reputacja: 32
- Imię: wojtas
- Samochód: Lacetti
- Silnik: F18D3
- Lokalizacja: warszawa
- Kontakt:
- Regulus
- Zasłużony dla forum
- Posty: 4580
- Rejestracja: 22 mar 2014, o 20:51
- Reputacja: 25
- Imię: Andrzej
- Samochód: Cruze, Spark
- Silnik: 1.8, F18D4, 104 kW
- LPG: TAK
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Parowanie szyb
Może w weekend pomogę z jakimiś zdjęciami, ale działanie termostatu to trudno "organoleptycznie" sprawdzić. Mój mechanik macał, odpowietrzał chłodnicę i ciągle nie wiedział. Jeśli chcesz coś wiedzieć o aucie, zacznij od zakupu ELM327 za 15 zł na Allegro i instalacji darmowej wersji TorquePro na telefonie.
Termostat powinien zacząć otwierać się przy temperaturze 82° C oraz powinien być całkowicie otwarty przy temperaturze 95° C , natomiast całkowicie zamknięty przy temperaturze 80° C.
Termostaty często w Sparkach nawalają, ale to nie jest droga ani skomplikowana naprawa. Dwa lata temu zapłaciłem 118 zł za termostat, a przy okazji warto wymienić płyn chłodniczy jak nie wiadomo ile ma lat.
Termostat powinien zacząć otwierać się przy temperaturze 82° C oraz powinien być całkowicie otwarty przy temperaturze 95° C , natomiast całkowicie zamknięty przy temperaturze 80° C.
Termostaty często w Sparkach nawalają, ale to nie jest droga ani skomplikowana naprawa. Dwa lata temu zapłaciłem 118 zł za termostat, a przy okazji warto wymienić płyn chłodniczy jak nie wiadomo ile ma lat.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości