izolacja termiczna elementów doprowadzenia ogrzewania
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15465
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 143
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
izolacja termiczna elementów doprowadzenia ogrzewania
Nawiązując do wątku viewtopic.php?f=85&t=82 wiemy, że jedną z przypadłości cruzów i orlando jest nagrzewająca się dość intensywnie boczna osłona konsoli środkowej. W zimie nie stanowi to problemu ale w lecie jest upierdliwe bo dogrzewa stopy kierowcy i otoczenie. Powodem są aluminiowe rury doprowadzające płyn układu chłodzenia do nagrzewnicy, które są gołe, niczym nie zaizolowane i fantastycznie odprowadzają ciepło, w okresie upałów nikomu nie potrzebne, smażą prawą łydkę kierowcy . Dla własnego komfortu warto więc poprawić fabrykę w tym zakresie i osłonić je czymś. Ameryki tu nie odkryję i wzoruję się na rozwiązaniach kolegów z cruza, ale ponieważ orlando to orlando a nie cruze dlatego wątek ten wpuściłem w dziale orlando a nie cruze
Osłona jest taka sama jak w cruze lub trochę inna kształtem (nie potrafię na oko ocenić) ale zasada jej wyciągnięcia jest identyczna - trzeba energicznie wypiąć z zatrzasków - wielorazowe nic nie powinno się złamać.
Widok taki,
widać nieosłonięte aluminiowe przewody z gorąca cieczą i aluminiowy bok nagrzewnicy, tysz goły. Uwaga dotknięcie grozi oparzeniem, więc jak auto dopiero co zgaszone to lepiej odczekać z pół godziny i wtedy zabrać się do roboty.
Zakupić trzeba piankową osłonę do izolacji termicznej rur, np w NOMI. Średnica 20mm wewnątrz i 30 zewnątrz.
Rozciąć wzdłuż, nałożyć na rury, pozapinać opaskami typu trytytka. Dodatkowo kupiłem piankową osłonę o większej średnicy (kupując nie wiedziałem jaka będzie pasować) i ją po rozcięciu rozprostowałem i osłoniłem wystającą część nagrzewnicy.
I po robocie. Nawet piwa nie zdążyłem wypić, bo myślenia przy tym specjalnie nie ma.
Osłona jest taka sama jak w cruze lub trochę inna kształtem (nie potrafię na oko ocenić) ale zasada jej wyciągnięcia jest identyczna - trzeba energicznie wypiąć z zatrzasków - wielorazowe nic nie powinno się złamać.
Widok taki,
widać nieosłonięte aluminiowe przewody z gorąca cieczą i aluminiowy bok nagrzewnicy, tysz goły. Uwaga dotknięcie grozi oparzeniem, więc jak auto dopiero co zgaszone to lepiej odczekać z pół godziny i wtedy zabrać się do roboty.
Zakupić trzeba piankową osłonę do izolacji termicznej rur, np w NOMI. Średnica 20mm wewnątrz i 30 zewnątrz.
Rozciąć wzdłuż, nałożyć na rury, pozapinać opaskami typu trytytka. Dodatkowo kupiłem piankową osłonę o większej średnicy (kupując nie wiedziałem jaka będzie pasować) i ją po rozcięciu rozprostowałem i osłoniłem wystającą część nagrzewnicy.
I po robocie. Nawet piwa nie zdążyłem wypić, bo myślenia przy tym specjalnie nie ma.
Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.
-
- Profesjonalista
- Posty: 766
- Rejestracja: 5 gru 2013, o 17:35
- Reputacja: 0
- Imię: paweł
- Samochód: Brak:-(
- Silnik:
- Lokalizacja: świony
- Kontakt:
Re: izolacja termiczna elementów doprowadzenia ogrzewania
było nie pisać że nie powinno bo mi się złamało:)
dla następnych trzeba ciągnąć od góry a nie dołu bo na dole mniej więcej za pedałem gazu jest coś w stylu bolca tylko że z tyłu nic nie ma i bolec jest wbity w podłogę tak że trzeba go wyjąć do góry bo inaczej się złamie i ta osłona będzie dołem latać;(
dla następnych trzeba ciągnąć od góry a nie dołu bo na dole mniej więcej za pedałem gazu jest coś w stylu bolca tylko że z tyłu nic nie ma i bolec jest wbity w podłogę tak że trzeba go wyjąć do góry bo inaczej się złamie i ta osłona będzie dołem latać;(
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15465
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 143
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: izolacja termiczna elementów doprowadzenia ogrzewania
No masz ci los czyli zrobiłeś to czego zawsze najbardziej obawiam się przy demontażu plastików. Kurcze ja odciągałem poziomo do siebie. Po kawałku po kolei wypinały się zaczepy, plastik miękki wydaje się że nie powinno się połamać. Wyciągałem osłonę w sumie 3 razy, za każdym bez problemu.
Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.
-
- Profesjonalista
- Posty: 766
- Rejestracja: 5 gru 2013, o 17:35
- Reputacja: 0
- Imię: paweł
- Samochód: Brak:-(
- Silnik:
- Lokalizacja: świony
- Kontakt:
Re: izolacja termiczna elementów doprowadzenia ogrzewania
tylko starczyło pociągnąć w każdym innym miejscu:) zobacz że na dole masz tylko "hak"w podłogę i ja akurat musiałem złapać w tym miejscu i owszem wszystkie pozostałe zaczepy lekko wyszły a ten nie:) ale sklejony na ciepło więc jest ok.wszim pisze:No masz ci los czyli zrobiłeś to czego zawsze najbardziej obawiam się przy demontażu plastików. Kurcze ja odciągałem poziomo do siebie. Po kawałku po kolei wypinały się zaczepy, plastik miękki wydaje się że nie powinno się połamać. Wyciągałem osłonę w sumie 3 razy, za każdym bez problemu.
- pablo1
- Profesjonalista
- Posty: 666
- Rejestracja: 19 wrz 2016, o 23:06
- Reputacja: 0
- Imię: Paweł
- Samochód: cruze LT
- Silnik: 1.6 124 km benzyna
- LPG: BRC SQ24
- Lokalizacja: Tarnów
- Kontakt:
Re: izolacja termiczna elementów doprowadzenia ogrzewania
Przymierzam się do izolacji rurek nagrzewnicy. Pytanie jaką izolacje kupić ponieważ powyższego wymiaru nie mogę znaleźć w Castorama. Jest albo 18/6 lub 9 oraz 22/6 lub 9. Pytanie do Wojtka, czy pamiętasz jak ta izolacja pasowała? Jak to był idealny wymiar to kupię 22 , a jak był luz to 18 kupię. I jeszcze pytanie czy grubość brać 6 czy 9. Między rurkami jest ciasno i nie wiem czy 9 się zmieści.
pablo1
- Regulus
- Zasłużony dla forum
- Posty: 4580
- Rejestracja: 22 mar 2014, o 20:51
- Reputacja: 25
- Imię: Andrzej
- Samochód: Cruze, Spark
- Silnik: 1.8, F18D4, 104 kW
- LPG: TAK
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: izolacja termiczna elementów doprowadzenia ogrzewania
No przecież wszystko widać na zdjęciu -20 wew 32 zew.
- pablo1
- Profesjonalista
- Posty: 666
- Rejestracja: 19 wrz 2016, o 23:06
- Reputacja: 0
- Imię: Paweł
- Samochód: cruze LT
- Silnik: 1.6 124 km benzyna
- LPG: BRC SQ24
- Lokalizacja: Tarnów
- Kontakt:
Re: izolacja termiczna elementów doprowadzenia ogrzewania
Właśnie takiego wymiaru nie ma w sklepie.
pablo1
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15465
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 143
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: izolacja termiczna elementów doprowadzenia ogrzewania
Kup większy. I tak trzeba rozciąć żeby założyć, najwyżej nożyczkami wytniesz trochę materiału wzdłuż. To jest miękka pianka zepniesz trytkami i bedzie git.
Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.
- pablo1
- Profesjonalista
- Posty: 666
- Rejestracja: 19 wrz 2016, o 23:06
- Reputacja: 0
- Imię: Paweł
- Samochód: cruze LT
- Silnik: 1.6 124 km benzyna
- LPG: BRC SQ24
- Lokalizacja: Tarnów
- Kontakt:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości