Strona 1 z 2

Kosz do koła zapasowego

: 13 maja 2019, o 07:59
autor: Dunczyk
Witam was. Mam Olka od tygodnia, często jeżdżę po Europie i zdrowy rozsądek mówi mi że dobrze by było mieć ze sobą koło zapasowe. Lecz w moim aucie nawet nie ma śladu po nim. Tylko pianka i kompresor.
Czy któryś z użytkowników mógłby mi wysłać kilka zdjęć kosza, mocowania, i ew podpowiedzial jak mogę zamontować koło pod samochodem?

Re: Kosz do koła zapasowego

: 13 maja 2019, o 08:02
autor: Bunioopl
Tu masz

https://allegro.pl/oferta/orlando-kosz- ... witemShare

Wysłane z mojego G8142 przy użyciu Tapatalka


Re: Kosz do koła zapasowego

: 13 maja 2019, o 08:15
autor: Dunczyk
Dzięki.
Ale chodzi mi bardziej o mocowanie.
Pracuje w metalurgi i mogę sobie sam to zrobić tylko potrzebuje jakiś wskazówek odnośnie sposobu podwieszania kosza. Z jednej strony na zawiasach a z drugiej? Może ktoś sprawdzić jak długa musi być śruba i jaki gwint.
Wiem że łatwiej było by kupić kosz i dopasować. Lecz za dwa tygodnie jadę w trasę. Mieszkam w Danii i zanim kosz do mnie dojdzie z Polski mogę mieć mało czasu na przymiarki.

Re: Kosz do koła zapasowego

: 13 maja 2019, o 09:23
autor: bubu1769
Może to coś pomoże:
https://www.autocats.ws/manuals/chevrol ... .html#4711
https://www.autocats.ws/manuals/chevrol ... .html#4711
Tu są zdjecia zaczepu, może na ich podstawie uda ci się wymiarować całość:
gancho-rueda-repuesto-16-chevrolet-orlando-venta-ofertas-D_NQ_NP_844257-MLC26595388639_012018-F.jpg
s-l1600.jpg
Mocowanie koła Orlando.jpg

Re: Kosz do koła zapasowego

: 13 maja 2019, o 09:43
autor: wszim
Dunczyk pisze:
13 maja 2019, o 08:15
Dzięki.
Ale chodzi mi bardziej o mocowanie.
Pracuje w metalurgi i mogę sobie sam to zrobić tylko potrzebuje jakiś wskazówek odnośnie sposobu podwieszania kosza. Z jednej strony na zawiasach a z drugiej? Może ktoś sprawdzić jak długa musi być śruba i jaki gwint.
Wiem że łatwiej było by kupić kosz i dopasować. Lecz za dwa tygodnie jadę w trasę. Mieszkam w Danii i zanim kosz do mnie dojdzie z Polski mogę mieć mało czasu na przymiarki.
W 99% orlando nie ma kosza, bo tak wychodziło z fabryki. Dlatego twoja prośba może być trudna do zrealizowania.

Re: Kosz do koła zapasowego

: 13 maja 2019, o 18:02
autor: Dunczyk
Dziękuję za odpowiedź. Jak olek wróci z gwarancji to się zabiorę za to 👍

Re: Kosz do koła zapasowego

: 22 lip 2019, o 11:31
autor: ramzes2411
Witam wszystkich, chciałbym odswieżyć temat.
Mam pytanie, czy do fabrycznego kosza na kolo zapasowe wejdzie kolo dojazdowe przeznaczone do Olka?
Chodzi mi oto czy dojazdówka nie bedzie sie przemieszczac w koszu.
Niedowno kupilem Orlando i mam tylko zestaw naprawczy, koszt kosza, osprzetu i kola zapasowego osculuje w okolicach 1000 pln, wiec w planach mam zakupy na raty.
Na pierwszy ogien poszloby kolo dojazdowe

Re: Kosz do koła zapasowego

: 22 lip 2019, o 13:29
autor: Regulus
Jeżeli jeździsz po mormalnych drogach, to zastanów sie nad celowościa inwestycji - zestaw w 90% przypadków wystarczy.

Re: Kosz do koła zapasowego

: 22 lip 2019, o 15:39
autor: Bunioopl
Tylko płyn do zestawu kosztuje 200zł

Wysłane z mojego G8142 przy użyciu Tapatalka


Re: Kosz do koła zapasowego

: 22 lip 2019, o 15:51
autor: wszim
Eee, widziałem na allegro ceny rzędu 30..40zł.

Re: Kosz do koła zapasowego

: 22 lip 2019, o 15:58
autor: ramzes2411
Szczerze mowiac zastaw odpada z prostej przyczyny, mam malenka còrcie i w razie czego wole miec kolo zapasowe niz liczyc na to czy piana zatka dziure czy nie stad moje pytania i prosba o podpowiedz

Re: Kosz do koła zapasowego

: 22 lip 2019, o 16:34
autor: mario_71
Z tego co wiem, takie koło trochę kosztuje, przynajmniej nowe. Jeszcze niedawno można było kupić kosz i osprzęt, ale bez koła za stosunkowo niewielką cenę, ale takie oferty już poznikały. Teraz znalazłem sam kosz w jednym ze sklepów internetowych za 338,74. Niestety, żeby mieć do opuszczania kosza niezbędne śruby-wieszaki, trzeba kupić zestaw z podnośnikiem za 297. Razem to koszt ok 640. Poniżej 1000 zł można chyba się zmieścić z normalnym kołem. Ja, co prawda 8 lat temu, dokupiłem sam kosz (dość tani rzemieślniczy zamiennik, wtedy jeszcze oryginały były za drogie). Za nową felgę i używaną oponę dałem coś ze 150 zł - na zapas w sam raz. Masz wtedy prawdziwe koło, na którym możesz jechać normalnie, bo dojazdówki mają ograniczenia. Przez te osiem lat, tylko raz wyciągałem to koło, ale opłacało się mieć pełnowymiarowe, bo oponę rozciąłem nienaprawialnie i trochę czekałem na nową, taką jak pozostałe trzy.
Odpowiadając na pytanie o rozmiar: dojazdówkę w koszu chyba trzeba by czymś dopchać, żeby nie goniła, bo koło pełnowymiarowe wchodzi w sam raz, a dojazdówka jest jednak mniejsza.

Re: Kosz do koła zapasowego

: 22 lip 2019, o 17:34
autor: ramzes2411
Wszytko sie jak najbardziej zgadza ale takie pelnowymiarowe kolo bez kosza zajmuje mase przestrzeni w bagazniku, tak mi sie prxynajmniej wydaje, stad zastanawiam sie nad dojazdowka ktora pewnie troche mniej miejsca zajmuje.

Re: Kosz do koła zapasowego

: 22 lip 2019, o 20:56
autor: wszim
A może najtaniej wyjdzie ubezpieczenie assistance?

Re: Kosz do koła zapasowego

: 22 lip 2019, o 21:31
autor: kochar
Ja wywaliłem 3 rząd i wożę pełny wymiar.

Re: Kosz do koła zapasowego

: 22 lip 2019, o 21:32
autor: Bunioopl
Eee tam ja mam wszystko. Ubezpieczenie, koło pełnowymiarowe i zestaw naprawczy. Najczęściej w drogę zabieram wszystko

Wysłane z mojego G8142 przy użyciu Tapatalka


Re: Kosz do koła zapasowego

: 27 lip 2019, o 19:43
autor: ramzes2411
kochar pisze:
22 lip 2019, o 21:31
Ja wywaliłem 3 rząd i wożę pełny wymiar.
Przerabiales jakos podloge? Pytam poniewaz po wyjeciu 3 rzedu podloga wyglada jak garb wielblada :)

Re: Kosz do koła zapasowego

: 3 gru 2019, o 13:57
autor: Tomasheq83
Ja przed wyjazdem na wakacje zamontowalem kosz w którym mieści się pełnowymiarowe koło. Cena takiego zestawu z tego co pamiętam to coś koło 300 zł. Z tyłu pod podwoziem są specjalne śruby montażowe a w bagażniku pod schowkiem są zaslepione otwory pod wieszaki. Warto to zrobić bo głowa spokojna. Nie trzeba czekać 2 h na assistance. Cała robota na spokojnie to 2 godzinki.

Re: Kosz do koła zapasowego

: 3 gru 2019, o 14:03
autor: kochar
Dam Ci 400 za komplet :Y

Re: Kosz do koła zapasowego

: 3 gru 2019, o 16:37
autor: Tomasheq83
https://doopla.pl/pl/p/kosz-kola-zapaso ... ando/60637

Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka


Re: Kosz do koła zapasowego

: 3 gru 2019, o 17:14
autor: kochar
Ale to nie jest komplet :D cytat z linka który podałeś
"Do montażu koła zapasowego niezbędny jest zestaw narzędzi koła zapasowego o nr kat 95476904" a to drugie tyle co sam kosz :piwo3:

Re: Kosz do koła zapasowego

: 3 gru 2019, o 17:20
autor: Tomasheq83
Możliwe. Nie doczytałem. Ale ja właśnie z tej strony zamawiałem. Kosz plus właśnie ten zestaw do montażu czyli takie dwa wieszaki które się montuje pod schowkiem w bagażniku. Otwory są zaslepione ale gruby śrubokręt i jazda. W weekend wrzucę jakieś fotki.

Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka


Re: Kosz do koła zapasowego

: 3 gru 2019, o 17:23
autor: bubu1769
Ale ten zestaw zawiera oprócz tych dwóch śrub mocujących, lewarek i pokrętło.
Same te mocowania są dość drogie:
https://www.potak.eu/clientcatalogue/13 ... 75555.aspx
Ale obstawiam że większość ślusarzy była by w stanie je dorobić w cenie 100 zł za obie.

Re: Kosz do koła zapasowego

: 3 gru 2019, o 18:15
autor: mario_71
Wydaje mi się, że warto, w sumie nie tak dużo, dopłacić. Ja kiedyś kupiłem kosz i dwa podwieszenia, zamienniki robione właśnie przez jakiegoś ślusarza. O ile sam kosz wytrzymał, to podwieszenia po pierwszej próbie odkręcenia koła zapasowego rozleciały się. Nie wytrzymały ciężkich warunków pod podwoziem. Kupiłem oryginały i przynajmniej na oko są w bardzo dobrym stanie.

Re: Kosz do koła zapasowego

: 3 gru 2019, o 18:29
autor: kochar
Tomasheq83 pisze:
3 gru 2019, o 17:20
Możliwe. Nie doczytałem. Ale ja właśnie z tej strony zamawiałem. Kosz plus właśnie ten zestaw do montażu czyli takie dwa wieszaki które się montuje pod schowkiem w bagażniku. Otwory są zaslepione ale gruby śrubokręt i jazda. W weekend wrzucę jakieś fotki.

Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka
Zamawiałeś z tej strony i zapłaciłeś około 300 zł. za zestaw, jak coś piszesz to być precyzyjny bo nie potrzebnie się "podnieciłem" :lol: