Webasto. Jak zamontować?
-
- Fachman
- Posty: 5008
- Rejestracja: 13 lis 2016, o 20:57
- Reputacja: 36
- Imię: Mariusz
- Samochód: Orlando 1.8 LPG LT+
- Silnik: 1.8 2HO, 141KM Pb
- LPG: BRC SQ24 Genius 1500
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Re: Webasto. Jak zamontować?
Zaraz za termostatem zlikwidowałem kawałek przeciętego przewodu, który szedł do trójnika LPG.
Wstawiłem kawałek świeżego przewodu + kolanko Aku + nowy przewód do pompki wody od Webasto+ przewód do Webasto + przewód od Webasto do trójnika od LPG.
Czyli szeregowo przed reduktor LPG.
Wstawiłem kawałek świeżego przewodu + kolanko Aku + nowy przewód do pompki wody od Webasto+ przewód do Webasto + przewód od Webasto do trójnika od LPG.
Czyli szeregowo przed reduktor LPG.
-
- Fachman
- Posty: 5008
- Rejestracja: 13 lis 2016, o 20:57
- Reputacja: 36
- Imię: Mariusz
- Samochód: Orlando 1.8 LPG LT+
- Silnik: 1.8 2HO, 141KM Pb
- LPG: BRC SQ24 Genius 1500
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Re: Webasto. Jak zamontować?
Kolejne pytanie. Znam na nie odpowiedź, ale może ktoś ma lepszy.
Chodzi mi o podłączenie dmuchawy. Ale w takiej sposób by obroty były minimalne(nie max)
To co wychodzi z Webasto to dwa przewody.
Trzeba się nimi wpiąć szeregowo między wentylatorem a modułem sterującym.
Chodzi mi o podłączenie dmuchawy. Ale w takiej sposób by obroty były minimalne(nie max)
To co wychodzi z Webasto to dwa przewody.
Trzeba się nimi wpiąć szeregowo między wentylatorem a modułem sterującym.
- bubu1769
- Administrator
- Posty: 5869
- Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
- Reputacja: 349
- Imię: Bartłomiej
- Samochód: Aveo T250
- Silnik: 1.4 101KM
- Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Re: Webasto. Jak zamontować?
Szerogowo czy równolegle?
Jeśli oryginalne sterowanie dmuchawy jest elektroniczne to jedyne co mi przychodzi na myśl to zastosowanie jakiejś gotowej opornicy od dmuchawy sterowanej manualnie i podłączenie się przez nią równolegle do samego silnika.
Jeśli oryginalne sterowanie dmuchawy jest elektroniczne to jedyne co mi przychodzi na myśl to zastosowanie jakiejś gotowej opornicy od dmuchawy sterowanej manualnie i podłączenie się przez nią równolegle do samego silnika.
-
- Bywalec
- Posty: 135
- Rejestracja: 17 mar 2018, o 08:48
- Reputacja: 13
- Imię: Krzysiek
- Samochód: Orlando
- Silnik: 1.8 benzyna
- LPG: Alex Optima Nano
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Webasto. Jak zamontować?
Mi też się wydaje, że równolegle. Jakoś tego nie widzę szeregowo. A jak równolegle to może jakiś gotowy pwm i masz oddzielną regulację obrotów dla zasilania z webasto.
Tylko czy sterując z innego źródła, nie trzeba odciąć oryginalnego sterowania, żeby czegoś tam nie uszkodzić w bcm i vice versa?
Tylko czy sterując z innego źródła, nie trzeba odciąć oryginalnego sterowania, żeby czegoś tam nie uszkodzić w bcm i vice versa?
- bubu1769
- Administrator
- Posty: 5869
- Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
- Reputacja: 349
- Imię: Bartłomiej
- Samochód: Aveo T250
- Silnik: 1.4 101KM
- Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Re: Webasto. Jak zamontować?
Zasilenie sterownika od drugiej strony nie powinno mu wyrządzić krzywdy ale dla bezpieczeństwa można by dać na zasilaniach diody prostownicze o odpowiedniej mocy bądź przekaźnik zasilony też z sygnału z Webasto i odcinający sygnał z oryginalnego sterownika.
-
- Fachman
- Posty: 5008
- Rejestracja: 13 lis 2016, o 20:57
- Reputacja: 36
- Imię: Mariusz
- Samochód: Orlando 1.8 LPG LT+
- Silnik: 1.8 2HO, 141KM Pb
- LPG: BRC SQ24 Genius 1500
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Re: Webasto. Jak zamontować?
Co wy wymyślacie. Sterowanie jest przez przekaźnik.
Jak Webasto jest wyłączone przekaźnik nie jest sterowany i wentylator działa z hvac.
Jak Webasto jest włączone to przekaźnik jest załączony i na wentylator leci pełne 12v
Jedyne wyjście to taki gotowy opornik dać przed przekaźnikiem.
Jak Webasto jest wyłączone przekaźnik nie jest sterowany i wentylator działa z hvac.
Jak Webasto jest włączone to przekaźnik jest załączony i na wentylator leci pełne 12v
Jest w oryginalnej instalacji Webasto.bubu1769 pisze:........... bądź przekaźnik zasilony też z sygnału z Webasto i odcinający sygnał z oryginalnego sterownika.
Jedyne wyjście to taki gotowy opornik dać przed przekaźnikiem.
- bubu1769
- Administrator
- Posty: 5869
- Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
- Reputacja: 349
- Imię: Bartłomiej
- Samochód: Aveo T250
- Silnik: 1.4 101KM
- Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Re: Webasto. Jak zamontować?
Ale tu się rozchodzi o to że jak HVAC steruje silnikiem poprzez tranzystory i dostanie napięcie od drugiej strony to czy nic mu się nie stanie.
-
- Fachman
- Posty: 5008
- Rejestracja: 13 lis 2016, o 20:57
- Reputacja: 36
- Imię: Mariusz
- Samochód: Orlando 1.8 LPG LT+
- Silnik: 1.8 2HO, 141KM Pb
- LPG: BRC SQ24 Genius 1500
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Re: Webasto. Jak zamontować?
Nie......... Bo nie dostanie napięcia z drugiej strony.
Przekaźnik nie puści
Przekaźnik nie puści
- bubu1769
- Administrator
- Posty: 5869
- Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
- Reputacja: 349
- Imię: Bartłomiej
- Samochód: Aveo T250
- Silnik: 1.4 101KM
- Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Re: Webasto. Jak zamontować?
My o jednym, ty o drugim
Jak dokładnie powinno być wpięte sterowanie z Webasto pod wentylator?
Najlepiej jakbyś pokazał oryginalny schemat.
Jak dokładnie powinno być wpięte sterowanie z Webasto pod wentylator?
Najlepiej jakbyś pokazał oryginalny schemat.
-
- Fachman
- Posty: 5008
- Rejestracja: 13 lis 2016, o 20:57
- Reputacja: 36
- Imię: Mariusz
- Samochód: Orlando 1.8 LPG LT+
- Silnik: 1.8 2HO, 141KM Pb
- LPG: BRC SQ24 Genius 1500
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Re: Webasto. Jak zamontować?
Nie mam.
Ale tak to ma wyglądać
Mam nadzieję, że czytelnie narysowałem
Ale tak to ma wyglądać
Mam nadzieję, że czytelnie narysowałem
- bubu1769
- Administrator
- Posty: 5869
- Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
- Reputacja: 349
- Imię: Bartłomiej
- Samochód: Aveo T250
- Silnik: 1.4 101KM
- Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Re: Webasto. Jak zamontować?
Taaaaaaa
Wystarczająco czytelnie
Więc wystarczy wstawić zwykłą opornice na +12V i będzie ok.
-
- Fachman
- Posty: 5008
- Rejestracja: 13 lis 2016, o 20:57
- Reputacja: 36
- Imię: Mariusz
- Samochód: Orlando 1.8 LPG LT+
- Silnik: 1.8 2HO, 141KM Pb
- LPG: BRC SQ24 Genius 1500
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Re: Webasto. Jak zamontować?
Też tak myślałem. Tyle że będzie się nieźle grzało. Myślałem, że wentylator ma własny rezystor.
- bubu1769
- Administrator
- Posty: 5869
- Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
- Reputacja: 349
- Imię: Bartłomiej
- Samochód: Aveo T250
- Silnik: 1.4 101KM
- Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Re: Webasto. Jak zamontować?
No to opornice będziesz musiał wmontować w kanał powietrzy i powinno być dobrze.
-
- Fachman
- Posty: 5008
- Rejestracja: 13 lis 2016, o 20:57
- Reputacja: 36
- Imię: Mariusz
- Samochód: Orlando 1.8 LPG LT+
- Silnik: 1.8 2HO, 141KM Pb
- LPG: BRC SQ24 Genius 1500
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Re: Webasto. Jak zamontować?
Tyle, że przekaźnik jest w komorze silnika
- bubu1769
- Administrator
- Posty: 5869
- Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
- Reputacja: 349
- Imię: Bartłomiej
- Samochód: Aveo T250
- Silnik: 1.4 101KM
- Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Re: Webasto. Jak zamontować?
To zamontuj opornicy mały wentylatorek od PC
-
- Fachman
- Posty: 5008
- Rejestracja: 13 lis 2016, o 20:57
- Reputacja: 36
- Imię: Mariusz
- Samochód: Orlando 1.8 LPG LT+
- Silnik: 1.8 2HO, 141KM Pb
- LPG: BRC SQ24 Genius 1500
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Re: Webasto. Jak zamontować?
Coś wymyślę
-
- Bywalec
- Posty: 135
- Rejestracja: 17 mar 2018, o 08:48
- Reputacja: 13
- Imię: Krzysiek
- Samochód: Orlando
- Silnik: 1.8 benzyna
- LPG: Alex Optima Nano
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Webasto. Jak zamontować?
Bardzo prosto to rozwiazali, tylko my szukaliśmy jakiejś okrężnej drogi...
To nie lepiej dać gotowe sterowanie, tak jak wcześniej napisałem? Nie ma zabawy z chłodzeniem i jeszcze będziesz mógł sobie ustawić szybkość dowolnie.
Znasz moc tego wentylatora?
To nie lepiej dać gotowe sterowanie, tak jak wcześniej napisałem? Nie ma zabawy z chłodzeniem i jeszcze będziesz mógł sobie ustawić szybkość dowolnie.
Znasz moc tego wentylatora?
-
- Fachman
- Posty: 5008
- Rejestracja: 13 lis 2016, o 20:57
- Reputacja: 36
- Imię: Mariusz
- Samochód: Orlando 1.8 LPG LT+
- Silnik: 1.8 2HO, 141KM Pb
- LPG: BRC SQ24 Genius 1500
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Re: Webasto. Jak zamontować?
Będzie zawsze zabawa z chłodzeniem, jeśli będę chciał zmniejszyć prędkość (moc ) nawiewu.
Gdzieś będą musiały się waty wydzielić.
Jak nie w cewkach wentylatora, to na oporniku wentylatora.
Gdzieś będą musiały się waty wydzielić.
Jak nie w cewkach wentylatora, to na oporniku wentylatora.
- bubu1769
- Administrator
- Posty: 5869
- Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
- Reputacja: 349
- Imię: Bartłomiej
- Samochód: Aveo T250
- Silnik: 1.4 101KM
- Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Re: Webasto. Jak zamontować?
Kgrzy ma poniekąd rację, można by zamiast opornicy zastosować jakiś regulator PWM (tak jak to robi oryginalne sterowanie) wtedy by nie było takich strat na ciepło, tylko pytanie jakiej mocy by musiało być.
Na przykład takie coś:
https://m.pl.aliexpress.com/item/32840532022.html
albo to:
https://allegro.pl/oferta/12v-20a-regul ... 7245486896
Na przykład takie coś:
https://m.pl.aliexpress.com/item/32840532022.html
albo to:
https://allegro.pl/oferta/12v-20a-regul ... 7245486896
-
- Fachman
- Posty: 5008
- Rejestracja: 13 lis 2016, o 20:57
- Reputacja: 36
- Imię: Mariusz
- Samochód: Orlando 1.8 LPG LT+
- Silnik: 1.8 2HO, 141KM Pb
- LPG: BRC SQ24 Genius 1500
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Re: Webasto. Jak zamontować?
No to o tym nie pomyślałem.
Chyba ten drugi będzie lepszy jest do 20A.
Chyba ten drugi będzie lepszy jest do 20A.
-
- Bywalec
- Posty: 135
- Rejestracja: 17 mar 2018, o 08:48
- Reputacja: 13
- Imię: Krzysiek
- Samochód: Orlando
- Silnik: 1.8 benzyna
- LPG: Alex Optima Nano
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Webasto. Jak zamontować?
Dlatego pytałem, czy znacie moc tej dmuchawy - osobiście też bym wziął ten mocniejszy. Cenowo pewnie wyjdzie tyle samo, albo i taniej niż opornica, a mniej ciepła na opornicy to i aku trochę oszczędzisz
Jeszcze zrób prędkość nawiewu zależną od temp wewnątrz i masz pełną automatykę na zimę
Jeszcze zrób prędkość nawiewu zależną od temp wewnątrz i masz pełną automatykę na zimę
-
- Fachman
- Posty: 5008
- Rejestracja: 13 lis 2016, o 20:57
- Reputacja: 36
- Imię: Mariusz
- Samochód: Orlando 1.8 LPG LT+
- Silnik: 1.8 2HO, 141KM Pb
- LPG: BRC SQ24 Genius 1500
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Re: Webasto. Jak zamontować?
Żeby zakończyć temat wstawiam filmik z działania mojego Webasto.
Jeszcze dzisiaj postaram się wstawić opis zakładania Webasto do Orlando.
https://youtu.be/9q96Y3VD1LM
Jeszcze dzisiaj postaram się wstawić opis zakładania Webasto do Orlando.
https://youtu.be/9q96Y3VD1LM
-
- Fachman
- Posty: 5008
- Rejestracja: 13 lis 2016, o 20:57
- Reputacja: 36
- Imię: Mariusz
- Samochód: Orlando 1.8 LPG LT+
- Silnik: 1.8 2HO, 141KM Pb
- LPG: BRC SQ24 Genius 1500
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Re: Webasto. Jak zamontować?
NO to zaczynamy.
Zestaw kupiłem za 910zł z przesyłką
Na allegro jest bardzo podobny zestaw. tyle tylko, że słabszy.
mój ma 5,2kW.
Zestaw kupiłem za 910zł z przesyłką
Na allegro jest bardzo podobny zestaw. tyle tylko, że słabszy.
mój ma 5,2kW.
-
- Fachman
- Posty: 5008
- Rejestracja: 13 lis 2016, o 20:57
- Reputacja: 36
- Imię: Mariusz
- Samochód: Orlando 1.8 LPG LT+
- Silnik: 1.8 2HO, 141KM Pb
- LPG: BRC SQ24 Genius 1500
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Re: Webasto. Jak zamontować?
Sterownik zegarowy ukryłem w schowku pod radiem.
Pilot i odbiornik zdalnego sterowania kupiłem taki Maxster - SH4
http://www.elmax-alarmy.pl/maxster-sh4-12v-150m.html
Zamontowałem go do kabla sterownika zegarowego.
Gdzie:
Plus to czerwony
Masa to Brązowy
A załączenie to Czarny
Aby załączyć webasto, trzeba podać plus na czarny przewód.
I tak zrobiłem mostek na pierwszym kanale odbiornika.
Mostek miedzy plusem i pinem przekaźnika tego kanału.
Do tego wszystkiego zaprogramowałem pierwszy kanał by działał czasowo i ustawiłem mu czas na 10min.(muszę to zmienić na około 15-20min)
Planuję jeszcze wykorzystać kanał drugi. Ale to dopiero po testach.
Układ wsadziłem na silverboxa ta skrzynka od radia pod nawiewem.
do złączania zdalnego planuję zakupić jeszcze coś takiego:
https://allegro.pl/oferta/modul-do-weba ... 1644884136
Problem jest tylko jeden. Chcę mieć łatwy dostęp do karty sim.
Podczas podłączania wykorzystałem też kontrolkę z poprzedniego mojego podgrzewacza.
Załącza się wtedy, kiedy jest zasilana pompka obiegu płynu chłodzącego. Była dostarczona w zestawie.
Zamontowałem ją na wylocie z termostatu. Udało się ją wcisnąć pod pojemnik płynu chłodzącego.
By ją założyć wyciągałem reduktor obudowę aku i pojemnik płynu. I mimo to nie było łatwo.
Niestety zdjęcia nie będzie.
Bezpieczniki oraz przekaźnik po wymianie gniazd zamontowałem na podszybiu.
tam jest blisko do plusa akumulatora i punktu masowego na kielichu Mcpersona.
Wymaga jeszcze poprawek i podłączenia wentylatora nawiewu. Dla tego brakuje przekaźnika.
Kolejny element wymagany do prawidłowego działania, to pompka Paliwa.
ze względu, że nasze auta nie mają powrotu paliwa. Trzeba je sobie zassać bezpośrednio z baku.
Bez pompki nie da rady. (była w zestawie)
Najwięcej roboty ( najgorsza) było właśnie z pompką i sondą w baku.
Bez zdejmowania baku nie ma szans, by to założyć. Do tego rozkręcenie trzech śrub tłumika i dodatkowo zdjąć go trzeba z wieszaków. Bez podnośnika lub kanału marne szanse by to zrobić.
dostępna na allegro oraz u chińskich frendów.
Przy okazji podnośnika zamontowałem sobie wydech. Na razie bez tłumika(chyba tak zostanie). Tylko jeszcze przeciągnę go dalej do tyłu wzdłuż tłumika auta.
No i na koniec piecyk.
Tu tylko dorobienie nowego uchwytu. Przerobiłem ten który dostałem by pasował w miejsce gdzie chciałem zamontować piecyk w moim aucie.
dodatkowo wytłumiłem uchwyt dodatkowymi podkładkami gumowo metalowymi.
I to by było na tyle
Pilot i odbiornik zdalnego sterowania kupiłem taki Maxster - SH4
http://www.elmax-alarmy.pl/maxster-sh4-12v-150m.html
Zamontowałem go do kabla sterownika zegarowego.
Gdzie:
Plus to czerwony
Masa to Brązowy
A załączenie to Czarny
Aby załączyć webasto, trzeba podać plus na czarny przewód.
I tak zrobiłem mostek na pierwszym kanale odbiornika.
Mostek miedzy plusem i pinem przekaźnika tego kanału.
Do tego wszystkiego zaprogramowałem pierwszy kanał by działał czasowo i ustawiłem mu czas na 10min.(muszę to zmienić na około 15-20min)
Planuję jeszcze wykorzystać kanał drugi. Ale to dopiero po testach.
Układ wsadziłem na silverboxa ta skrzynka od radia pod nawiewem.
do złączania zdalnego planuję zakupić jeszcze coś takiego:
https://allegro.pl/oferta/modul-do-weba ... 1644884136
Problem jest tylko jeden. Chcę mieć łatwy dostęp do karty sim.
Podczas podłączania wykorzystałem też kontrolkę z poprzedniego mojego podgrzewacza.
Załącza się wtedy, kiedy jest zasilana pompka obiegu płynu chłodzącego. Była dostarczona w zestawie.
Zamontowałem ją na wylocie z termostatu. Udało się ją wcisnąć pod pojemnik płynu chłodzącego.
By ją założyć wyciągałem reduktor obudowę aku i pojemnik płynu. I mimo to nie było łatwo.
Niestety zdjęcia nie będzie.
Bezpieczniki oraz przekaźnik po wymianie gniazd zamontowałem na podszybiu.
tam jest blisko do plusa akumulatora i punktu masowego na kielichu Mcpersona.
Wymaga jeszcze poprawek i podłączenia wentylatora nawiewu. Dla tego brakuje przekaźnika.
Kolejny element wymagany do prawidłowego działania, to pompka Paliwa.
ze względu, że nasze auta nie mają powrotu paliwa. Trzeba je sobie zassać bezpośrednio z baku.
Bez pompki nie da rady. (była w zestawie)
Najwięcej roboty ( najgorsza) było właśnie z pompką i sondą w baku.
Bez zdejmowania baku nie ma szans, by to założyć. Do tego rozkręcenie trzech śrub tłumika i dodatkowo zdjąć go trzeba z wieszaków. Bez podnośnika lub kanału marne szanse by to zrobić.
dostępna na allegro oraz u chińskich frendów.
Przy okazji podnośnika zamontowałem sobie wydech. Na razie bez tłumika(chyba tak zostanie). Tylko jeszcze przeciągnę go dalej do tyłu wzdłuż tłumika auta.
No i na koniec piecyk.
Tu tylko dorobienie nowego uchwytu. Przerobiłem ten który dostałem by pasował w miejsce gdzie chciałem zamontować piecyk w moim aucie.
dodatkowo wytłumiłem uchwyt dodatkowymi podkładkami gumowo metalowymi.
I to by było na tyle
- papieju
- Wymiatacz
- Posty: 1934
- Rejestracja: 28 sty 2018, o 15:18
- Reputacja: 49
- Imię: Marcin
- Samochód: Nubira kombi 1.8 LPG
- Silnik:
- Lokalizacja: Włoszczowa
- Kontakt:
Re: Webasto. Jak zamontować?
Miałem taki pilot, szybko zamieniłem na oryginalny telstart. Zasięg dramat, nigdy nie byłem pewny czy załapało, auto pod oknem, 2 piętro i bywało że nie uruchamiał. Telstart t70 odpala auto z drugiej strony bloku. I nie czaję pompki przy wylocie termostatu. Ja mam wpięte zasilanie nagrzewnicy, czyli silnik piec nagrzewnica a na powrocie z nagrzewnicy reduktor LPG. Zdaje to egzamin i jest zgodne ze schematem podłączenia dostarczonego przez producenta pieca.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość