Taśma kierownicy

Modyfikacje i inne tematy dotyczące nadwozia i wnętrza
ODPOWIEDZ
kozunio12
Aktywny
Posty: 54
Rejestracja: 20 lut 2016, o 22:54
Reputacja: 0
Imię: Patryk
Samochód: Daewoo Lacetti 1.8
Silnik:
Lokalizacja: opolskie
Kontakt:

Taśma kierownicy

Post autor: kozunio12 » 1 maja 2016, o 22:34

Czy istnieją jakieś różnice w taśmie kierownicy pomiędzy wersją z tempomatem i bez? Obecnie mam tylko sterowanie radiem i zastanawiam się, czy bez większych komplikacji mogę zaadaptować oryginalny przełącznik tempomatu.

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24969
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 300
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Taśma kierownicy

Post autor: etac » 2 maja 2016, o 09:25

Według katalogu części, jest to rożny element, i dla układu sterowania radiem i sterowania tempomatem musi być numer 96815285, dla pojazdu z 4 poduszkami.

Wynika to prawdopodobnie z tego ze musi byc dodatkowe podłączenie przechodzące przez taśmę.

Obrazek

W EU, taki zestaw był najczęsciej wraz z silnikiem diesla
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

kozunio12
Aktywny
Posty: 54
Rejestracja: 20 lut 2016, o 22:54
Reputacja: 0
Imię: Patryk
Samochód: Daewoo Lacetti 1.8
Silnik:
Lokalizacja: opolskie
Kontakt:

Re: Taśma kierownicy

Post autor: kozunio12 » 2 maja 2016, o 13:47

Trochę niejasno napisałeś. Wersja ze sterowaniem radiem przy kierownicy ma od razu wyprowadzenia do tempomatu z taśmy, czy trzeba założyć całkiem nową, która występowała w dieslach(bo tylko one miały seryjny tempomat)?

dessal
Wymiatacz
Posty: 1096
Rejestracja: 26 kwie 2015, o 21:30
Reputacja: 1
Imię: Piotr
Samochód: Lacetti 2.0TCDI
Silnik:
Lokalizacja: Wawa Tarcho
Kontakt:

Re: Taśma kierownicy

Post autor: dessal » 2 maja 2016, o 13:55

W poście @Etaca jest wszystko zrozumiałe, musisz nabyć inną taśmę, o numerze który on podał, ta która występuje w wersji bez tempomatu nie jest zamienna
Pozdrawiam Piotr
VIN KL1NF35UJ7K644339

Awatar użytkownika
XaRaDaS
Zasłużony dla forum
Posty: 7705
Rejestracja: 20 sie 2013, o 11:17
Reputacja: 9
Imię: Andrzej
Samochód: Orlando LTZ
Silnik: 1.8 2H0, 141 KM, benz.
Lokalizacja: WX
Kontakt:

Re: Taśma kierownicy

Post autor: XaRaDaS » 2 maja 2016, o 18:41

Tak mnie zastanawia czy to na pewno chodzi o tempomat czy raczej o dwie dodatkowe poduszki ?
Nie dyskutuj z debilem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem...

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24969
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 300
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Taśma kierownicy

Post autor: etac » 2 maja 2016, o 19:40

Xa ze co? :ocochodzi:

to dla łatwiejszego zrozumienia: nie da się założyć przełącznika do tempomatu bez wymiany taśmy pod poduszka kierownicy.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

Awatar użytkownika
karpior
Profesjonalista
Posty: 659
Rejestracja: 19 mar 2014, o 19:34
Reputacja: 3
Imię: Piotr
Samochód: Lacetti HB 1.6
Silnik:
Lokalizacja: Krk
Kontakt:

Re: Taśma kierownicy

Post autor: karpior » 2 maja 2016, o 20:06

dokładnie, inna jest "taśma" do wersji "tylko ze sterowaniem radia", a inna jest do wersji "ze sterowaniem radia i tempomatem"

GoLL@B
Profesjonalista
Posty: 585
Rejestracja: 18 sie 2014, o 19:06
Reputacja: 1
Imię: Krzysiek
Samochód: Daewoo Lacetti
Silnik:
Lokalizacja: W-w/Dz-n
Kontakt:

Re: Taśma kierownicy

Post autor: GoLL@B » 2 maja 2016, o 21:16

Potwierdzam. Dokonywałem przeróbki i mam zarówno tempomat jak i sterowanie radiem.
Jeśli interesuje Cię dołożenie tempomatu i chcesz mieć to w wersji oryginalnej przy kierownicy to musisz nabyć:
- manetkę tempomatu
- taśmę pod kierownicę, która ma 4 kostki (numer już widzę masz u góry)
- metalowy uchwyt, który wkręcasz w szkielet kierownicy i do niego dopiero przykręcasz manetkę (lustrzane odbicie tego, co jest do manetki sterowania radiem). W kierownicy bez manetki tempomatu nie ma tego elementu i trzeba by pokombinować, jak inaczej przymocować manetkę.

Awatar użytkownika
XaRaDaS
Zasłużony dla forum
Posty: 7705
Rejestracja: 20 sie 2013, o 11:17
Reputacja: 9
Imię: Andrzej
Samochód: Orlando LTZ
Silnik: 1.8 2H0, 141 KM, benz.
Lokalizacja: WX
Kontakt:

Re: Taśma kierownicy

Post autor: XaRaDaS » 3 maja 2016, o 10:46

No to nigdzie wcześniej o tym nie czytałem, ale warto wiedzieć, że dodatkowy koszt dochodzi :D
Nie dyskutuj z debilem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem...

GoLL@B
Profesjonalista
Posty: 585
Rejestracja: 18 sie 2014, o 19:06
Reputacja: 1
Imię: Krzysiek
Samochód: Daewoo Lacetti
Silnik:
Lokalizacja: W-w/Dz-n
Kontakt:

Re: Taśma kierownicy

Post autor: GoLL@B » 3 maja 2016, o 11:47

Koszt jak koszt. Problem jest z dostaniem tego. Pierwsza próba spełzła na niczym, bo sprzedający ten element chciał sprzedać tylko z kierownicą, albo w ogóle (200zł). Manetka oczywiście osobno (za tempomat chciał 100zł).

Element, o którym pisałem wyżej zaznaczyłem na zdjęciu:
skorzana-kierownica-skora-chevrolet-lacetti-3443874123.jpg
skorzana-kierownica-skora-chevrolet-lacetti-3443874123.jpg (84.08 KiB) Przejrzano 3961 razy
Taśmę kupiłem jakoś tanio, za niecałe 50zł już z przesyłką. Co ciekawe, gość twierdził, że ma kierownicę od tego auta przed sobą i nie ma tam manetki tempomatu. Zielona kostka nie była do niczego podłączona. Istnieje więc możliwość, że albo niektóre egzemplarze były wyposażone w taśmę od wersji z tempomatem lub ktoś wcześniej dokonywał jakichś przekładek i albo poszła kierownica bez tempomatu po np. wybuchu poduszki, albo była potrzeba wymienić samą taśmę i akurat trafiła się taka od wersji z tempomatem.

Potem natrafiłem na sprzedającego, co chciał opchnąć kierownicę za 200zł z obiema manetkami. Po kontakcie zgodził się na opchnięcie manetki za 50zł, ale oczywiście zażyczyłem sobie też ten element do zamocowania + śrubki. Zgodził się, ale potem oddzwonił, że nie idzie tego odkręcić i już był gotowy odstąpić od transakcji. Jakoś uprosiłem, żeby może nawiercił same śruby, a ja już sobie potem poradzę z zamontowaniem na nowych. Ostatecznie się zgodził.

Generalnie to nawet byłbym skłonny kupić całą tę kierownicę, bo widać było, że skórka w dobrym stanie, ale już miałem zakupioną inną, także w dobrym stanie za 100zł...

kozunio12
Aktywny
Posty: 54
Rejestracja: 20 lut 2016, o 22:54
Reputacja: 0
Imię: Patryk
Samochód: Daewoo Lacetti 1.8
Silnik:
Lokalizacja: opolskie
Kontakt:

Re: Taśma kierownicy

Post autor: kozunio12 » 3 maja 2016, o 14:26

O ile przełącznik tempomatu to prosta sprawa, żeby dostać, tak z taśmą może być problem. Zastanawiam się tylko, czy nie zrobić tego prościej i zrobić tylko włącznik oparty na przekaźniku, bez jakiejkolwiek regulacji prędkości.

GoLL@B
Profesjonalista
Posty: 585
Rejestracja: 18 sie 2014, o 19:06
Reputacja: 1
Imię: Krzysiek
Samochód: Daewoo Lacetti
Silnik:
Lokalizacja: W-w/Dz-n
Kontakt:

Re: Taśma kierownicy

Post autor: GoLL@B » 3 maja 2016, o 19:31


dessal
Wymiatacz
Posty: 1096
Rejestracja: 26 kwie 2015, o 21:30
Reputacja: 1
Imię: Piotr
Samochód: Lacetti 2.0TCDI
Silnik:
Lokalizacja: Wawa Tarcho
Kontakt:

Re: Taśma kierownicy

Post autor: dessal » 3 maja 2016, o 21:09

i przesyłka z kosmosu...
Pozdrawiam Piotr
VIN KL1NF35UJ7K644339

kozunio12
Aktywny
Posty: 54
Rejestracja: 20 lut 2016, o 22:54
Reputacja: 0
Imię: Patryk
Samochód: Daewoo Lacetti 1.8
Silnik:
Lokalizacja: opolskie
Kontakt:

Re: Taśma kierownicy

Post autor: kozunio12 » 4 maja 2016, o 10:01

Dostać w dobrej cenie :). Istnieje jednak jeszcze opcja, że nawinę sobie dodatkową taśmę z innego samochodu, żeby mieć sterowanie puszczone osobno.

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24969
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 300
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Taśma kierownicy

Post autor: etac » 4 maja 2016, o 10:14

ze jak? ze co?
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

kozunio12
Aktywny
Posty: 54
Rejestracja: 20 lut 2016, o 22:54
Reputacja: 0
Imię: Patryk
Samochód: Daewoo Lacetti 1.8
Silnik:
Lokalizacja: opolskie
Kontakt:

Re: Taśma kierownicy

Post autor: kozunio12 » 4 maja 2016, o 10:45

Nie rozbierałem zwijaka z Lacetti, ale w starym z astry, kiedy naprawiałem taśmę airbaga, zauważyłem, że jest sporo miejsca i spokojnie mogę puścić tamtędy dodatkowe okablowanie.

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24969
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 300
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Taśma kierownicy

Post autor: etac » 4 maja 2016, o 10:55

Jak lubisz ryzyko to powodzenia. Ten element, to jeden z niewielu, którego bym nigdy nie otwierał, gdyż odpowiada za moje bezpieczeństwo.

Uważam, ze jeżeli wydatek 120 zł za element, w przypadku wielkiej chęci posiadania tempomatu winien być uwzględniony w kosztach instalacji. Jeżeli to jest jednak za duzo, to lepiej pozostań w układzie zastanym w pojeździe, bo ingerujesz w elementy bezpieczeństwa.

Moze lepiej cos takiego poszukac:

Obrazek

http://www.ebay.com/itm/Dakota-Digital- ... 0N&vxp=mtr

ale to tez nie kosztuje 1 zł.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

Awatar użytkownika
huri_khan
Zasłużony dla forum
Posty: 5237
Rejestracja: 9 sie 2013, o 09:29
Reputacja: 91
Imię: Robert
Samochód: Kia Proceed
Silnik: 1,4 T
Inny samochód: Ford Mondeo
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Re: Taśma kierownicy

Post autor: huri_khan » 5 maja 2016, o 09:10

Obrazek
240 000 km z Chevroletem w zupełności wystarczyło :)

kjas9
Profesjonalista
Posty: 910
Rejestracja: 26 sty 2015, o 22:31
Reputacja: 32
Imię: Krzysztof
Samochód: Cruze1,4 Sw LTZ+2012
Silnik: 1,4 T +chip 163 km
LPG: KME Skay Max
Lokalizacja: SO
Kontakt:

Re: Taśma kierownicy

Post autor: kjas9 » 9 maja 2016, o 22:39

Ja rozbierałem stary zwijak z ciekawości po wymianie na lepszy ze sterowaniem, więc od razu odpowiem naprawa nie wchodzi w grę i zamiana na inną taśmę też bo są inne gniazda ze stykami ,wewnątrz jest mocna taśma plastikowa z zalanymi taśmami metalowymi i w zależności od modelu jest ich odpowiednia ilośc z reguły jest tyle taśm ile funkcji ma dany model, tylko w najbogatszej wersji jest dwie taśmy dodatkowe ze stykami które można wykorzystać dolutowując kable .Dla ciekawych: w zwijaku jest wystający bolec on wchoddzi w otwór w kierownicy i trzeba go tak ustawić aby z dolnego zaznaczonego położenia można zrobić ok 3,5 obrotu zwijakiem w lewo i w prawo
wtedy taśma jest ustawiona ok , obok tego bolca jest mały otworek tam można wsadzić mały drucik do zablokowania jest to otwór fabryczny na blokadę w nowych taśmach.Rozebranie nie jest trudne ale złożenie gdy taśma się rozwinie to już makabra bez dobrej pamięci lub zdjęć .
Lacetti 1,6 sx zmienione w cdx 2011-2019

ODPOWIEDZ

Wróć do „Lacetti/Nubira Nadwozie / Wnętrze”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość