Renowacja starej kierownicy
-
- Stały bywalec
- Posty: 273
- Rejestracja: 20 sty 2018, o 07:18
- Reputacja: 7
- Imię: Maciej
- Samochód: Lacetti CDX
- Silnik: 1,8 121KM f18d3 aut. Zf4hp16
- LPG: BRC SQ32
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Renowacja starej kierownicy
Czy ktoś próbował renowacji skóry takim zestawem?
http://renowacjaskor.pl/zestawy-naprawc ... -w-1-.html
http://renowacjaskor.pl/zestawy-naprawc ... -w-1-.html
- mariuszg008
- Specjalista
- Posty: 430
- Rejestracja: 2 gru 2014, o 18:38
- Reputacja: 7
- Imię: Mariusz
- Samochód: Cruze
- Silnik: 2.0 ON 163KM
- Inny samochód: Astra J 1.4T 140KM
- Lokalizacja: Starachowice Sandomierz
- Kontakt:
Re: Renowacja starej kierownicy
Tak ja kiedyś pomalowałem kierownicę w moim Cruzie. Efekt wow jest ale trzymał się do roku czasu. Potem przetarcia wyszły znowu i w końcu obszyłem kierownicę.
Cruze LS+ model 2012 1.6 124KM GUF od 09.03.2012 do 31.12.2023
Cruze LS model 2011 2.0 163KM GAR od 20.01.2019
Astra J model 2010 1.4T 140KM Z50B od 08.04.2021
Cruze LS model 2011 2.0 163KM GAR od 20.01.2019
Astra J model 2010 1.4T 140KM Z50B od 08.04.2021
- michal_skc
- Świeżak
- Posty: 6
- Rejestracja: 20 lut 2014, o 10:36
- Reputacja: 0
- Imię: Michał
- Samochód: Lacetti
- Silnik:
- Lokalizacja: Skierniewice/Kraków
- Kontakt:
Re: Renowacja starej kierownicy
Zestaw z alliexpres za 50 zl, obszywalem pierwszy raz w zyciu, pod blokiem moim zdaniem wyszło spoko, obszywalem w lutym i jak do tej pory nie ma żadnych oznak zużycia.
- etac
- Prezes
- Posty: 23775
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 249
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Hyundai Tucson
- Silnik: 1.6T 150KM
- LPG: NIE
- Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Renowacja starej kierownicy
No szacun, jak wygląda w rzeczywistości jak na zdjęciu.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
- michal_skc
- Świeżak
- Posty: 6
- Rejestracja: 20 lut 2014, o 10:36
- Reputacja: 0
- Imię: Michał
- Samochód: Lacetti
- Silnik:
- Lokalizacja: Skierniewice/Kraków
- Kontakt:
Re: Renowacja starej kierownicy
W zestawie jest instrukcja zdjęcia i wszystkie potrzebne akcesoria reszta to cierpliwość i zdolności manualne.
-
- Aktywny
- Posty: 62
- Rejestracja: 6 cze 2018, o 23:47
- Reputacja: 0
- Imię: Adrian
- Samochód: Nubira 1.6 LPG kombi
- Silnik:
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontakt:
Re: Renowacja starej kierownicy
Wygląda godnie. Czy trzeba było demontować jakieś elementy kierownicy?
BTW jak się ściąga te badziewne srebrne elementy na kierownicy? Musze je zmienić bo są już wytarte i w ogóle nie pasują do auta. Jak można było tak zaprojektować wnętrze? Wszystkie elementy czarne bądź szare i nagle, jeb, srebrne elementy na kierze .. szok
BTW jak się ściąga te badziewne srebrne elementy na kierownicy? Musze je zmienić bo są już wytarte i w ogóle nie pasują do auta. Jak można było tak zaprojektować wnętrze? Wszystkie elementy czarne bądź szare i nagle, jeb, srebrne elementy na kierze .. szok
-
- Profesjonalista
- Posty: 585
- Rejestracja: 18 sie 2014, o 19:06
- Reputacja: 1
- Imię: Krzysiek
- Samochód: Daewoo Lacetti
- Silnik:
- Lokalizacja: W-w/Dz-n
- Kontakt:
Re: Renowacja starej kierownicy
Bo pasują do tego wnętrza. Były wersje srebrne i tu wszystkie elementy są tego samego koloru.
Aby wyciągnąć, musisz ściągnąć poduszkę, one są na wcisk, ale mają ucho które trzyma poduszka.-
- Aktywny
- Posty: 62
- Rejestracja: 6 cze 2018, o 23:47
- Reputacja: 0
- Imię: Adrian
- Samochód: Nubira 1.6 LPG kombi
- Silnik:
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontakt:
Re: Renowacja starej kierownicy
U mnie są te elementy czarne, jedynie to na kierownicy jest srebrne.
Serio trzeba poduszke ściągnąc żeby te plastikowe elementy odczepić? Jak się ściąga poduche? dużo roboty?
Ciekawe co mnie tu jeszcze zadziwi w tej koreańskiej technologii..
Serio trzeba poduszke ściągnąc żeby te plastikowe elementy odczepić? Jak się ściąga poduche? dużo roboty?
Ciekawe co mnie tu jeszcze zadziwi w tej koreańskiej technologii..
- Przemek
- Fachman
- Posty: 3471
- Rejestracja: 30 sty 2017, o 21:02
- Reputacja: 18
- Imię: Przemysław
- Samochód: cruze 1.8
- Silnik: 1.8 , 141 KM
- LPG: BRC
- Inny samochód: Opel Astra H 1.9 CDTI
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Renowacja starej kierownicy
Niemieckie też tak mają , więc wiesz...
-
- Aktywny
- Posty: 62
- Rejestracja: 6 cze 2018, o 23:47
- Reputacja: 0
- Imię: Adrian
- Samochód: Nubira 1.6 LPG kombi
- Silnik:
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontakt:
Re: Renowacja starej kierownicy
Pewnie francuskie też ale spoko. To dużo roboty jest z tym ściąganiem tego? Jakies ryzyko że poducha strzeli?
Z góry dziękuję za pomoc.
Z góry dziękuję za pomoc.
- Przemek
- Fachman
- Posty: 3471
- Rejestracja: 30 sty 2017, o 21:02
- Reputacja: 18
- Imię: Przemysław
- Samochód: cruze 1.8
- Silnik: 1.8 , 141 KM
- LPG: BRC
- Inny samochód: Opel Astra H 1.9 CDTI
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Renowacja starej kierownicy
Nie wiem jak w Nubirze , ale w Cruzie poduchę ściąga się 2 śrubokrętami w 30 sekund,( wypina się z dwóch zaczepów i tyle ) wystrzelenie poduchy znikome , oczywiście kluczyki zdala od stacyjki ,bo błąd wywali . Akumulator możesz odłączyć , ale ja w Cruzie tego nie robiłem.
- Przemek
- Fachman
- Posty: 3471
- Rejestracja: 30 sty 2017, o 21:02
- Reputacja: 18
- Imię: Przemysław
- Samochód: cruze 1.8
- Silnik: 1.8 , 141 KM
- LPG: BRC
- Inny samochód: Opel Astra H 1.9 CDTI
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Renowacja starej kierownicy
A powiedź ściągałeś starą skórę ? miejsca gdzie są plastiki podklejałeś , czy jedynie ,, wepchałeś'' skórę pod plastik ? Zastanawiam się czy nie spróbować samemu obszyć kiery w Oplu ( 80 zł ) , fachowiec bierze 200 zł.michal_skc pisze: ↑10 cze 2018, o 12:31Zestaw z alliexpres za 50 zl, obszywalem pierwszy raz w zyciu, pod blokiem moim zdaniem wyszło spoko, obszywalem w lutym i jak do tej pory nie ma żadnych oznak zużycia.
-
- Profesjonalista
- Posty: 585
- Rejestracja: 18 sie 2014, o 19:06
- Reputacja: 1
- Imię: Krzysiek
- Samochód: Daewoo Lacetti
- Silnik:
- Lokalizacja: W-w/Dz-n
- Kontakt:
Re: Renowacja starej kierownicy
Aby ściągnąć poduszkę, trzeba w Lacettim odkręcić 2 śruby (potrzebny torx z dziurą w środku, bo śruba ma bolec). Rozmiaru nie pamiętam, ale dość spory (T50?). Jedna śruba jest za sterowaniem radiem, druga za zaślepką (bądź manetką tempomatu, w zależności co kto ma).
Jeśli chcesz być w pełni zgodny z zaleceniami producenta, to uprzedzam, że śruby od poduszek są jednorazowe i co gorsza nietanie.
Jeśli chodzi o to, jak to wygląda, tu masz zdjęcie poglądowe. Teoretycznie można by próbować jakoś ściąć te uszy, ale słabo widzę żeby to zrobić estetycznie. Dodatkowo potem będzie się słabo trzymać. Ja jeśli już to bym zrzucił poduchę, chwila moment i po problemie.
Ja u siebie mam hydro (szczotkowane aluminium) na tych 2 elementach i fajnie się to prezentuje.
Jeśli chcesz być w pełni zgodny z zaleceniami producenta, to uprzedzam, że śruby od poduszek są jednorazowe i co gorsza nietanie.
Jeśli chodzi o to, jak to wygląda, tu masz zdjęcie poglądowe. Teoretycznie można by próbować jakoś ściąć te uszy, ale słabo widzę żeby to zrobić estetycznie. Dodatkowo potem będzie się słabo trzymać. Ja jeśli już to bym zrzucił poduchę, chwila moment i po problemie.
Ja u siebie mam hydro (szczotkowane aluminium) na tych 2 elementach i fajnie się to prezentuje.
-
- Aktywny
- Posty: 62
- Rejestracja: 6 cze 2018, o 23:47
- Reputacja: 0
- Imię: Adrian
- Samochód: Nubira 1.6 LPG kombi
- Silnik:
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontakt:
Re: Renowacja starej kierownicy
Ja mam zwykłą kierownice bez sterowania radiem i tempomatem.
Też chciałem okleić szczotkowanym aluminium ale teraz to już sam nie wiem bo nie mam kluczy takich i boje się tej poduszki.
A te śruby to na prawdę jednorazowe? Jak dojść do tych śrub? Da się to zrobić nie ściągając kierownicy?
Też chciałem okleić szczotkowanym aluminium ale teraz to już sam nie wiem bo nie mam kluczy takich i boje się tej poduszki.
A te śruby to na prawdę jednorazowe? Jak dojść do tych śrub? Da się to zrobić nie ściągając kierownicy?
- none7
- Bywalec
- Posty: 176
- Rejestracja: 18 gru 2017, o 20:40
- Reputacja: 7
- Imię: Karol
- Samochód: Lacetti '05
- Silnik: 1.6, F16D3, 109KM, benz.+LPG
- LPG: STAG QNEXT PLUS
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontakt:
Re: Renowacja starej kierownicy
zastanów się. czy zeby ściągnąć kierownicę musisz ściągnąć poduszkę ? TAK. a zatem żeby ściągnąć poduszkę nie musisz ściągać kierownicy !
idź do auta, obejrzyj wszystko dokładnie itp. Pytasz dużo a nic w tym temacie nie robisz.
idź do auta, obejrzyj wszystko dokładnie itp. Pytasz dużo a nic w tym temacie nie robisz.
-
- Aktywny
- Posty: 62
- Rejestracja: 6 cze 2018, o 23:47
- Reputacja: 0
- Imię: Adrian
- Samochód: Nubira 1.6 LPG kombi
- Silnik:
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontakt:
Re: Renowacja starej kierownicy
Dlaczego tak agresywnie?
Chyba po to jest to forum żeby niedoświadczeni pytali a doświadczeni odpowiadali.
Nie ma głupich pytań. Pytam dużo bo wyznaje zasadę że lepiej 2 razy zapytać o to samo niż raz zrobić błąd.
Niedopytam, wezmę klucze, zabiorę sie za robote i wystrzeli mi poduszka, albo okaże się że jakieś śruby są jednorazowe i nie da się skręcić czegoś do kupy i koszty x 5. Żeby zacząć coś robić jak się na tym nie zna człowiek to najpierw powinien się dowiedzieć jak to się robi. Od czego zacząć. Na co uważać. Jak się przygotować.
Pytam kulturalnie i kulturalnie dziękuję za pomoc.
Pozdrawiam serdecznie.
Chyba po to jest to forum żeby niedoświadczeni pytali a doświadczeni odpowiadali.
Nie ma głupich pytań. Pytam dużo bo wyznaje zasadę że lepiej 2 razy zapytać o to samo niż raz zrobić błąd.
Niedopytam, wezmę klucze, zabiorę sie za robote i wystrzeli mi poduszka, albo okaże się że jakieś śruby są jednorazowe i nie da się skręcić czegoś do kupy i koszty x 5. Żeby zacząć coś robić jak się na tym nie zna człowiek to najpierw powinien się dowiedzieć jak to się robi. Od czego zacząć. Na co uważać. Jak się przygotować.
Pytam kulturalnie i kulturalnie dziękuję za pomoc.
Pozdrawiam serdecznie.
- none7
- Bywalec
- Posty: 176
- Rejestracja: 18 gru 2017, o 20:40
- Reputacja: 7
- Imię: Karol
- Samochód: Lacetti '05
- Silnik: 1.6, F16D3, 109KM, benz.+LPG
- LPG: STAG QNEXT PLUS
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontakt:
Re: Renowacja starej kierownicy
Pierwsza zasada: jak chcesz ściągnąć poduchę a się boisz to odłączasz akumulator.
Druga zasada: jak ściągasz poduchę i boisz się nadal to nie siedzisz naprzeciwko niej tylko na fotelu pasażera.
Trzecia zasada: pewne rzeczy musisz zdiagnozować samemu (np gdzie są śrubki o których mowa).
Czwarta zasada: jeżeli jesteś niedoświadczony i ma to wpłynąć na twoje decyzje to nie rób żadnej renowacji kierownicy. Strach sprawia że ludzie popełniają błędy.
Piąta zasada: myślenie
PS: Jak znajdziesz śruby to będziesz widział kiego klucza potrzebujesz. Jak ściągniesz poduchę to będziesz widział stan śrub. Dodatkowo wg mnie do obszywana kierownicy dobrze było by ją sobie ściągnąć. Jak uznasz że chcesz wymienić śruby to po prostu poduchy nie zakładasz dopóki śrub sobie nie kupisz (chociaż nie wiem w czym one takie specjalne miały by być)
Druga zasada: jak ściągasz poduchę i boisz się nadal to nie siedzisz naprzeciwko niej tylko na fotelu pasażera.
Trzecia zasada: pewne rzeczy musisz zdiagnozować samemu (np gdzie są śrubki o których mowa).
Czwarta zasada: jeżeli jesteś niedoświadczony i ma to wpłynąć na twoje decyzje to nie rób żadnej renowacji kierownicy. Strach sprawia że ludzie popełniają błędy.
Piąta zasada: myślenie
PS: Jak znajdziesz śruby to będziesz widział kiego klucza potrzebujesz. Jak ściągniesz poduchę to będziesz widział stan śrub. Dodatkowo wg mnie do obszywana kierownicy dobrze było by ją sobie ściągnąć. Jak uznasz że chcesz wymienić śruby to po prostu poduchy nie zakładasz dopóki śrub sobie nie kupisz (chociaż nie wiem w czym one takie specjalne miały by być)
-
- Aktywny
- Posty: 62
- Rejestracja: 6 cze 2018, o 23:47
- Reputacja: 0
- Imię: Adrian
- Samochód: Nubira 1.6 LPG kombi
- Silnik:
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontakt:
Re: Renowacja starej kierownicy
Serdecznie dziękuję za pomoc.
Pozdrawiam.
Pozdrawiam.
- Sebastian
- Moderator
- Posty: 3977
- Rejestracja: 12 sie 2013, o 22:45
- Reputacja: 44
- Imię: Sebastian
- Samochód: 2x Lacetti 1.4&1.6
- Silnik:
- Lokalizacja: Ruda Śląska
- Kontakt:
Re: Renowacja starej kierownicy
Mam pytanie do osób mających zestaw z ali: Jaka ta plastikowa skóra jest w dotyku ? W miarę spoko, czy widać, że to "prawdziwa skóra z plastikowej świni" ? Jak z trwałością - ma ktoś z nas to dłużej ?
Bo wygląda spoko, ale jeśli ma to być "tandetny" i słaba jakość to wolę naturalną skórę, gdzie wiem, że te 4-5lat spokojnie wytrzyma, i jest miła w dotyku.
Bo wygląda spoko, ale jeśli ma to być "tandetny" i słaba jakość to wolę naturalną skórę, gdzie wiem, że te 4-5lat spokojnie wytrzyma, i jest miła w dotyku.
Serwisowanie, naprawa, montaż: klimatyzacji, wentylacji, systemów ogrzewania - kontakt PW.
-
- Profesjonalista
- Posty: 843
- Rejestracja: 26 sty 2015, o 22:31
- Reputacja: 25
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Cruze1,4 Sw LTZ+2012
- Silnik: 1,4 T +chip 163 km
- LPG: KME Skay Max
- Lokalizacja: SO
- Kontakt:
Re: Renowacja starej kierownicy
Ja mam obszyte ,to nie jest plastikowa skóra ale prawdziwa,może nie z górnej półki ale ok .Miła w dotyku w sumie ma 3 lata i nie znać żadnych przetarć a obszywałem ją dwa razy(pierwszy raz gdy malowanie starej po roku zeszło ,a drugi gdy zakładałem ogrzewanie.Ale ostrzegam gdy ktoś nie ma cierpliwości to niech sobie odpuści bo to trzeba naprawdę zrobić dokładnie bo wszelkie błedy zaraz widać .
Lacetti 1,6 sx zmienione w cdx 2011-2019
-
- Świeżak
- Posty: 7
- Rejestracja: 11 maja 2018, o 06:48
- Reputacja: 0
- Imię: Tu Thanh Thu
- Samochód: Colorado
- Silnik:
- Lokalizacja: Vietnam
- Kontakt:
Re: Renowacja starej kierownicy
Pytałem z ciekawości.
- Regulus
- Zasłużony dla forum
- Posty: 4580
- Rejestracja: 22 mar 2014, o 20:51
- Reputacja: 25
- Imię: Andrzej
- Samochód: Cruze, Spark
- Silnik: 1.8, F18D4, 104 kW
- LPG: TAK
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Renowacja starej kierownicy
No ładny tam macie wybór chevroletów.... ale ciekawe, że Cruze tylko 1.6 i 1.8 - a wydawało się, że rozwojowy będzie 1.4
Sorry za OT. Może jakbyś chciał powiedzieć więcej o Chevrolecie w Wietnamie, założymy osobny wątek?
Sorry za OT. Może jakbyś chciał powiedzieć więcej o Chevrolecie w Wietnamie, założymy osobny wątek?
-
- Profesjonalista
- Posty: 585
- Rejestracja: 18 sie 2014, o 19:06
- Reputacja: 1
- Imię: Krzysiek
- Samochód: Daewoo Lacetti
- Silnik:
- Lokalizacja: W-w/Dz-n
- Kontakt:
Re: Renowacja starej kierownicy
Tu jest wszystko pokazane, co prawda na podstawie Aveo, ale jest identycznie:
https://www.youtube.com/watch?v=aBdxx9RVNro
Jedyne co, to wydaje mi się, że do tych zaślepek dostawałem się od drugiej strony (nie z lewej podważałem, jak na filmiku, tylko z prawej) i ja nie porysowałem
Jeśli chodzi o jednorazowość, to chodzi pewnie o klej do gwintów. Nowa śruba jest dostarczona ze 'specjalnym' klejem i pewnie tylko o to chodzi. Ja włożyłem stare, pytałem kolegi mechanika czy oni się stosują do tej zasady i on twierdził, że nie ma sensu. Jedyne co to lekko przeczyścić stary klej, nałożyć nowy i tyle.
Aczkolwiek w razie co zwróciłem na to uwagę, bo tak ktoś kiedyś przytoczył z instrukcji serwisowej. Może brakowało części komentarza, że tylko przy wymianie po wystrzale należy wymienić śruby?
https://www.youtube.com/watch?v=aBdxx9RVNro
Jedyne co, to wydaje mi się, że do tych zaślepek dostawałem się od drugiej strony (nie z lewej podważałem, jak na filmiku, tylko z prawej) i ja nie porysowałem
Jeśli chodzi o jednorazowość, to chodzi pewnie o klej do gwintów. Nowa śruba jest dostarczona ze 'specjalnym' klejem i pewnie tylko o to chodzi. Ja włożyłem stare, pytałem kolegi mechanika czy oni się stosują do tej zasady i on twierdził, że nie ma sensu. Jedyne co to lekko przeczyścić stary klej, nałożyć nowy i tyle.
Aczkolwiek w razie co zwróciłem na to uwagę, bo tak ktoś kiedyś przytoczył z instrukcji serwisowej. Może brakowało części komentarza, że tylko przy wymianie po wystrzale należy wymienić śruby?
-
- Profesjonalista
- Posty: 843
- Rejestracja: 26 sty 2015, o 22:31
- Reputacja: 25
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Cruze1,4 Sw LTZ+2012
- Silnik: 1,4 T +chip 163 km
- LPG: KME Skay Max
- Lokalizacja: SO
- Kontakt:
Re: Renowacja starej kierownicy
Śruby jak kol.Gollab pisze sa skrecane na klej więc teraz wystarczy oczyścić posmarować aerofobowym klejem do gwintów(niebieski 20 zeta) i jest ok
Lacetti 1,6 sx zmienione w cdx 2011-2019
- michal_skc
- Świeżak
- Posty: 6
- Rejestracja: 20 lut 2014, o 10:36
- Reputacja: 0
- Imię: Michał
- Samochód: Lacetti
- Silnik:
- Lokalizacja: Skierniewice/Kraków
- Kontakt:
Re: Renowacja starej kierownicy
Nie podklejalem, skóra tylko wepchnięta pod plastiki, jeżdżę tak już 5 miesięcy i nic zlego się nie dzieje, seryjnie nie miałem kierownicy obszytej skórą.Przemek pisze: ↑12 cze 2018, o 21:06A powiedź ściągałeś starą skórę ? miejsca gdzie są plastiki podklejałeś , czy jedynie ,, wepchałeś'' skórę pod plastik ? Zastanawiam się czy nie spróbować samemu obszyć kiery w Oplu ( 80 zł ) , fachowiec bierze 200 zł.michal_skc pisze: ↑10 cze 2018, o 12:31Zestaw z alliexpres za 50 zl, obszywalem pierwszy raz w zyciu, pod blokiem moim zdaniem wyszło spoko, obszywalem w lutym i jak do tej pory nie ma żadnych oznak zużycia.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości