Wymiana foteli
-
- Aktywny
- Posty: 53
- Rejestracja: 6 wrz 2020, o 14:25
- Reputacja: 0
- Imię: Jacek
- Samochód: Lacetti
- Silnik: 1.6 109KM
- Lokalizacja: Brzesko
- Kontakt:
Wymiana foteli
Witam. Czy jest możliwość wymiany foteli bez Airbagu na fotele z Airbagiem. Czy wymiana wiąże się także z robieniem elektryki czujników itd? Lacetti HB 1.6 2006.
- bubu1769
- Administrator
- Posty: 5726
- Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
- Reputacja: 336
- Imię: Bartłomiej
- Samochód: Aveo T250
- Silnik: 1.4 101KM
- Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Re: Wymiana foteli
Teoretycznie się da ale praktycznie nie jest to ani ekonomiczne ani bezpieczne.
-
- Aktywny
- Posty: 53
- Rejestracja: 6 wrz 2020, o 14:25
- Reputacja: 0
- Imię: Jacek
- Samochód: Lacetti
- Silnik: 1.6 109KM
- Lokalizacja: Brzesko
- Kontakt:
Re: Wymiana foteli
Tzn?
- konradoo
- Zasłużony dla forum
- Posty: 2747
- Rejestracja: 24 lis 2013, o 19:12
- Reputacja: 21
- Imię: Konrad
- Samochód: Nubira x2
- Silnik:
- Lokalizacja: EBE
- Kontakt:
Re: Wymiana foteli
Dokładanie elektryki samodzielnie nie jestem dobrym pomysłem. Nie masz gwarancji, że nie wypakują samodzielnie, a to już bardzo niebezpieczne
O partsy pisz PW.
-
- Aktywny
- Posty: 53
- Rejestracja: 6 wrz 2020, o 14:25
- Reputacja: 0
- Imię: Jacek
- Samochód: Lacetti
- Silnik: 1.6 109KM
- Lokalizacja: Brzesko
- Kontakt:
Re: Wymiana foteli
No fakt. Szkoda
- skull
- Stały bywalec
- Posty: 228
- Rejestracja: 5 gru 2016, o 15:04
- Reputacja: 36
- Imię: Michał
- Samochód: Chevrolet Lacetti SW
- Silnik: F16D3
- LPG: BRC SQ24
- Lokalizacja: Ostrołęka
- Kontakt:
Re: Wymiana foteli
Bez przesady z tym wypakowaniem samodzielnie - trzeba dać konkretny impuls, bardziej istnieją problemy z dopasowaniem czujników z odpowiednim modułem
tu trochę wiedzy jak to wygląda u Laczka( po użyciu translacji strony)
https://www.drive2.ru/l/10611749/
https://www.drive2.ru/l/476917842546000599/
https://www.drive2.ru/l/464885886803247383/
https://www.drive2.ru/l/472761688593007214/
tu trochę wiedzy jak to wygląda u Laczka( po użyciu translacji strony)
https://www.drive2.ru/l/10611749/
https://www.drive2.ru/l/476917842546000599/
https://www.drive2.ru/l/464885886803247383/
https://www.drive2.ru/l/472761688593007214/
- konradoo
- Zasłużony dla forum
- Posty: 2747
- Rejestracja: 24 lis 2013, o 19:12
- Reputacja: 21
- Imię: Konrad
- Samochód: Nubira x2
- Silnik:
- Lokalizacja: EBE
- Kontakt:
Re: Wymiana foteli
Dołożyć to można centralny zamek, a nie majstrować z bombą która może Ci rozwalić plecy. Każdego indywidualna sprawa. Dla mnie to ryzyko, którego bym się nie podjął
O partsy pisz PW.
- skull
- Stały bywalec
- Posty: 228
- Rejestracja: 5 gru 2016, o 15:04
- Reputacja: 36
- Imię: Michał
- Samochód: Chevrolet Lacetti SW
- Silnik: F16D3
- LPG: BRC SQ24
- Lokalizacja: Ostrołęka
- Kontakt:
Re: Wymiana foteli
Nie wiem jak ma rozwalić plecy w trakcie jak ją będziesz montował (chyba że będziesz montował odwrócony żeby nie patrzeć)
Tak poważnie, na prawdę ciężko sobie wyobrazić, żeby poduszka samoistnie wystrzeliła podczas montażu - to strach z nią jeździć w ogóle samochodzie (a z tyłu często siedzą dzieci, kopną w siedzenie i... właśnie nic)
Jak napisałeś "Każdego indywidualna sprawa" i szanuję to
W poprzednim samochodzie wymieniałem cały układ, bo kupiłem niesprawny (jak się okazało wystrzelony po wypadku, tylko lampka airbag była zaklejona izolacją) i to z powodzeniem
Generalnie, muszą zajść odpowiednie warunki aby moduł airbag podał impuls na poduszkę - prócz reakcji czujników wstrząsu musi być też odpowiednia prędkość pojazdu. Po zdarzeniu w epromie modułu zapisana jest informacja o kolizji (w zasadzie to ciąg danych które po wykasowaniu, resetują moduł do sprawności, jednak taki eprom trzeba wylutowywać do przeprogramowania) - absolutnie nie uwalnia ona poduszek nowo podłączonych.
Jedyne ryzyko jakie mogę sobie wyobrazić następuje przy podpinaniu wtyczek i to przy napięciu w instalacji (musielibyśmy być przy tym ostro naelektryzowani) - teraz sobie przypomnijmy ile to razy męczyliśmy (przepinaliśmy) wtyczki przy poduszkach bo się kontrolka zapalała - i co ? i nic
Tak poważnie, na prawdę ciężko sobie wyobrazić, żeby poduszka samoistnie wystrzeliła podczas montażu - to strach z nią jeździć w ogóle samochodzie (a z tyłu często siedzą dzieci, kopną w siedzenie i... właśnie nic)
Jak napisałeś "Każdego indywidualna sprawa" i szanuję to
W poprzednim samochodzie wymieniałem cały układ, bo kupiłem niesprawny (jak się okazało wystrzelony po wypadku, tylko lampka airbag była zaklejona izolacją) i to z powodzeniem
Generalnie, muszą zajść odpowiednie warunki aby moduł airbag podał impuls na poduszkę - prócz reakcji czujników wstrząsu musi być też odpowiednia prędkość pojazdu. Po zdarzeniu w epromie modułu zapisana jest informacja o kolizji (w zasadzie to ciąg danych które po wykasowaniu, resetują moduł do sprawności, jednak taki eprom trzeba wylutowywać do przeprogramowania) - absolutnie nie uwalnia ona poduszek nowo podłączonych.
Jedyne ryzyko jakie mogę sobie wyobrazić następuje przy podpinaniu wtyczek i to przy napięciu w instalacji (musielibyśmy być przy tym ostro naelektryzowani) - teraz sobie przypomnijmy ile to razy męczyliśmy (przepinaliśmy) wtyczki przy poduszkach bo się kontrolka zapalała - i co ? i nic
-
- Profesjonalista
- Posty: 843
- Rejestracja: 26 sty 2015, o 22:31
- Reputacja: 25
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Cruze1,4 Sw LTZ+2012
- Silnik: 1,4 T +chip 163 km
- LPG: KME Skay Max
- Lokalizacja: SO
- Kontakt:
Re: Wymiana foteli
Problem jest w dopasowaniu czujników bocznych i modułu dla 4 poduszek ja po kilku próbach (kupiłem 4 moduły i 3 rodzaje czujników dwa z lacetti a jeden z Epiki ) poddałem się ,boczne poduszki zostały nie podpięte. Na 4 moduły które kupiłem tylko jeden był po kolizji, informacja zaraz wyskakuje przy sprawdzaniu błędów Ch.Exprolerem.
Lacetti 1,6 sx zmienione w cdx 2011-2019
- konradoo
- Zasłużony dla forum
- Posty: 2747
- Rejestracja: 24 lis 2013, o 19:12
- Reputacja: 21
- Imię: Konrad
- Samochód: Nubira x2
- Silnik:
- Lokalizacja: EBE
- Kontakt:
Re: Wymiana foteli
Gdy dokładasz po chałupniczemu to podczas jazdy może też coś nie zagrać i walnie. Poduszki są odporne, gdy je wsadza producent z odpowiednimi restrykcjami.skull pisze: ↑15 maja 2021, o 07:51Nie wiem jak ma rozwalić plecy w trakcie jak ją będziesz montował (chyba że będziesz montował odwrócony żeby nie patrzeć)
Jak napisałeś "Każdego indywidualna sprawa" i szanuję to
W poprzednim samochodzie wymieniałem cały układ, bo kupiłem niesprawny (jak się okazało wystrzelony po wypadku, tylko lampka airbag była zaklejona izolacją) i to z powodzeniem
Generalnie, muszą zajść odpowiednie warunki aby moduł airbag podał impuls na poduszkę - prócz reakcji czujników wstrząsu musi być też odpowiednia prędkość pojazdu.
Z całym szacunkiem dla wiedzy i umiejętności kolegów. Dla mnie jest to druciarstwo, które może wpłynąć na bezpieczeństwo ale ujemnie.
Kolega napisał, że szukał modułów by spasować...tzn że metoda modułu jest na chybił.. każdy sam decyduje o swoim aucie.
O partsy pisz PW.
- papieju
- Wymiatacz
- Posty: 1915
- Rejestracja: 28 sty 2018, o 15:18
- Reputacja: 47
- Imię: Marcin
- Samochód: Nubira kombi 1.8 LPG
- Silnik:
- Lokalizacja: Włoszczowa
- Kontakt:
Re: Wymiana foteli
Myślałem że 4 poduszki w Nubira/Lacetti to standard
-
- Profesjonalista
- Posty: 843
- Rejestracja: 26 sty 2015, o 22:31
- Reputacja: 25
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Cruze1,4 Sw LTZ+2012
- Silnik: 1,4 T +chip 163 km
- LPG: KME Skay Max
- Lokalizacja: SO
- Kontakt:
Re: Wymiana foteli
Tylko w najwyższej wersji,reszta miała dwie.
Lacetti 1,6 sx zmienione w cdx 2011-2019
- skull
- Stały bywalec
- Posty: 228
- Rejestracja: 5 gru 2016, o 15:04
- Reputacja: 36
- Imię: Michał
- Samochód: Chevrolet Lacetti SW
- Silnik: F16D3
- LPG: BRC SQ24
- Lokalizacja: Ostrołęka
- Kontakt:
Re: Wymiana foteli
W zasadzie ciężko to zamontować inaczej niż w te miejsca gdzie przewidział producent - więc bez obaw, jak miałbym składać poduszkę i wsadzać ją ręcznie do obudowy to też bym sobie to odpuściłkonradoo pisze: ↑15 maja 2021, o 14:59
Gdy dokładasz po chałupniczemu to podczas jazdy może też coś nie zagrać i walnie. Poduszki są odporne, gdy je .
Z całym szacunkiem dla wiedzy i umiejętności kolegów. Dla mnie jest to druciarstwo, które może wpłynąć na bezpieczeństwo ale ujemnie.
Kolega napisał, że szukał modułów by spasować...tzn że metoda modułu jest na chybił.. każdy sam decyduje o swoim aucie.
Poza tym mowa o wymianie całych foteli, w których jak już to już wspomniałeś "wsadza producent z odpowiednimi restrykcjami"
O problemach ze spasowaniem napisałem już w pierwszym swoim poście w tym temacie
- bubu1769
- Administrator
- Posty: 5726
- Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
- Reputacja: 336
- Imię: Bartłomiej
- Samochód: Aveo T250
- Silnik: 1.4 101KM
- Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Re: Wymiana foteli
Poduszki i ich umiejscowienie to jedno, druga sprawa do dorobienie wiązki elektrycznej która spełniała by założenia bezpieczeństwa oraz zmiana samego sterownika, bo raz że sam sterownik może nie być fizycznie przygotowany do obsługi dodatkowych poduszek to jeszcze dochodzi kwestia jego oprogramowania które ma inne algorytmy działania w przypadku dwóch i inne w przypadku czterech poduszek.
Na końcu mamy jeszcze homologacje, pól biedy jeśli zamontujemy fotele z poduszkami jednak one same nie będą w żaden sposób podłączone ani wykorzystane ale jeśli będą one podłączone coś się wydarzy i ktoś ucierpi, nie ważne czy przez ich awarie czy też zadziałanie podczas kolizji, to mamy już na głowię prokuraturę.
Na końcu mamy jeszcze homologacje, pól biedy jeśli zamontujemy fotele z poduszkami jednak one same nie będą w żaden sposób podłączone ani wykorzystane ale jeśli będą one podłączone coś się wydarzy i ktoś ucierpi, nie ważne czy przez ich awarie czy też zadziałanie podczas kolizji, to mamy już na głowię prokuraturę.
- skull
- Stały bywalec
- Posty: 228
- Rejestracja: 5 gru 2016, o 15:04
- Reputacja: 36
- Imię: Michał
- Samochód: Chevrolet Lacetti SW
- Silnik: F16D3
- LPG: BRC SQ24
- Lokalizacja: Ostrołęka
- Kontakt:
Re: Wymiana foteli
Dobra poza tym "gdybaniem" i zniechęcaniem
@kjas9 pamiętasz jak dopasowywałeś moduł do czujników - widzę że poduszki w siedzeniach w każdym roczniku mają te same numery, czyli istniał ich jeden rodzaj, to ułatwia sprawę, o ile nie wyskakiwał błąd poduszki, możemy je w rozważaniach dopasowania "odrzucić"
- jakie miałeś czujniki boczne? Niebieskie na dwie śruby, czy zielone na jedną - benzyna, czy diesel?
- miałeś napinacze pirotechniczne w pasach, czy nie ?
- moduł wstawiałeś od diesela czy od benzyny (który rok mniej więcej) ?
- wiązkę wymieniałeś całą czy dokładałeś przewody i złącza ?
@kjas9 pamiętasz jak dopasowywałeś moduł do czujników - widzę że poduszki w siedzeniach w każdym roczniku mają te same numery, czyli istniał ich jeden rodzaj, to ułatwia sprawę, o ile nie wyskakiwał błąd poduszki, możemy je w rozważaniach dopasowania "odrzucić"
- jakie miałeś czujniki boczne? Niebieskie na dwie śruby, czy zielone na jedną - benzyna, czy diesel?
- miałeś napinacze pirotechniczne w pasach, czy nie ?
- moduł wstawiałeś od diesela czy od benzyny (który rok mniej więcej) ?
- wiązkę wymieniałeś całą czy dokładałeś przewody i złącza ?
-
- Profesjonalista
- Posty: 843
- Rejestracja: 26 sty 2015, o 22:31
- Reputacja: 25
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Cruze1,4 Sw LTZ+2012
- Silnik: 1,4 T +chip 163 km
- LPG: KME Skay Max
- Lokalizacja: SO
- Kontakt:
Re: Wymiana foteli
Wiązkę wymieniłem całą trzeba ją dopasować pod konkretny model modułu (Siemens albo Dpi) ,pasy miałem z napinaczami,czujniki boczne niebieskie 2 pary i jedna zielona .Moduły różnie ważne aby obsługiwały 4 poduszki.
Lacetti 1,6 sx zmienione w cdx 2011-2019
- skull
- Stały bywalec
- Posty: 228
- Rejestracja: 5 gru 2016, o 15:04
- Reputacja: 36
- Imię: Michał
- Samochód: Chevrolet Lacetti SW
- Silnik: F16D3
- LPG: BRC SQ24
- Lokalizacja: Ostrołęka
- Kontakt:
Re: Wymiana foteli
Czyli jest z tym trochę loterii
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość