serwis klimatyzacji

Modyfikacje i inne tematy dotyczące nadwozia i wnętrza
Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15495
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 146
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: serwis klimatyzacji

Post autor: wszim » 23 maja 2016, o 11:29

Wydaje mi się że BrodowskiG ma rację z tym uszczelnianiem przez olej. Gdzieś o tym czytałem.

Wysłane z mojego GT-S7580 przy użyciu Tapatalka
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

Awatar użytkownika
XaRaDaS
Zasłużony dla forum
Posty: 7705
Rejestracja: 20 sie 2013, o 11:17
Reputacja: 9
Imię: Andrzej
Samochód: Orlando LTZ
Silnik: 1.8 2H0, 141 KM, benz.
Lokalizacja: WX
Kontakt:

Re: serwis klimatyzacji

Post autor: XaRaDaS » 23 maja 2016, o 11:58

Dzisiaj przyjeżdża do mnie serwis od klimy, mam zamówione czyszczenie, odciąganie i napełnianie czynnika do pełna (maks. 1000 g.) wymiana oleju i odgrzybianie, na co zawrócić uwagę jak będzie robił ?
Nie dyskutuj z debilem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem...

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24969
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 300
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: serwis klimatyzacji

Post autor: etac » 23 maja 2016, o 12:36

zeby wagi wpisywal z tabel lub tabliczki, a nie z automatu w urządzeniu.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

Awatar użytkownika
Avatar
Fachman
Posty: 2463
Rejestracja: 9 sie 2013, o 08:08
Reputacja: 0
Imię: Marcin
Samochód: brak
Silnik:
Lokalizacja: Racibórz
Kontakt:

Re: serwis klimatyzacji

Post autor: Avatar » 23 maja 2016, o 12:42

Z tym że ona wcale się nie włącza to bym polemizował, może pracuje mniej wydajnie ale uruchamia się na pewno w zimie nie raz jak padał śnieg uruchamiałem klimatyzację na AUTO (przy klimatroniku) czy tylko na szybę żeby nie parowały mi szyby i efekt był uzyskiwany czyli musiało być wyrzucane z nadmuchów suche powietrze = z klimatyzacji.

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24969
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 300
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: serwis klimatyzacji

Post autor: etac » 23 maja 2016, o 13:31

nie ma szans na załączenie, algorytm odcina zawór przy danej temperaturze
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

Awatar użytkownika
XaRaDaS
Zasłużony dla forum
Posty: 7705
Rejestracja: 20 sie 2013, o 11:17
Reputacja: 9
Imię: Andrzej
Samochód: Orlando LTZ
Silnik: 1.8 2H0, 141 KM, benz.
Lokalizacja: WX
Kontakt:

Re: serwis klimatyzacji

Post autor: XaRaDaS » 23 maja 2016, o 14:08

Gaz odzyskany 530g, olej odzyskany 6 ml, czas próżni 10 min., próżnia osiagn -990 mbar, przyrost prózn 0 mbar, test przecieków prózni 0, PAG 7 ml., UV 0 ml, gaz wprowadzony 690 g

ktoś to może rozczytać :) o ile gaz i olej to kumam, to próżnia, PAG nie kumam ;)

Aha, przez 3 lata teoretycznie ubyło zaledwie 160 g czynnika.
Nie dyskutuj z debilem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem...

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24969
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 300
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: serwis klimatyzacji

Post autor: etac » 23 maja 2016, o 14:54

Dobra próżnia to minimum 30 do 60 minut. Te 10 minut to pokazuje jakby była dziura, a nie nieszczelności.

PAG to ten olej co o nim tak dyskutujemy.

BTW, Wojtek jak olej może uszczelniac? Olej w układzie ma dwa cele
- Smarować sprężarki
- Zbierać wodę w układzie

Innych nie znam.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

BrodowskiG
Świeżak
Posty: 45
Rejestracja: 17 maja 2016, o 15:55
Reputacja: 0
Imię: Grzegorz
Samochód: Lacetti 1.4
Silnik:
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: serwis klimatyzacji

Post autor: BrodowskiG » 23 maja 2016, o 15:00

PAG to rodzaj oleju, rozpuszczalny w danym gazie i dostosowany do materiałów instalacji.
klima nie chodzi w ujemnych temp. bo zalodzi parownik (jeśli parownik jest poniżej zera) i nie będzie dmuchało oraz czynnik w parowniku nie odparuje, na sprężarkę pójdzie ciecz a sprężarka jest do gazu, są sprężarki odporne na zalanie ale nie wiem czy przy samochodach to się stosuje

PS cel stosowania oleju znajdziecie w pierwszej lepszej książce o chłodnictwie czy samych sprężarkach chłodniczych

Awatar użytkownika
huri_khan
Zasłużony dla forum
Posty: 5237
Rejestracja: 9 sie 2013, o 09:29
Reputacja: 91
Imię: Robert
Samochód: Kia Proceed
Silnik: 1,4 T
Inny samochód: Ford Mondeo
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Re: serwis klimatyzacji

Post autor: huri_khan » 23 maja 2016, o 15:06

etac pisze:- Zbierać wodę w układzie
.

A wody nie zbiera osuszacz ?
240 000 km z Chevroletem w zupełności wystarczyło :)

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24969
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 300
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: serwis klimatyzacji

Post autor: etac » 23 maja 2016, o 15:09

tak, ale nośnikiem jest olej w gazie.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

Awatar użytkownika
XaRaDaS
Zasłużony dla forum
Posty: 7705
Rejestracja: 20 sie 2013, o 11:17
Reputacja: 9
Imię: Andrzej
Samochód: Orlando LTZ
Silnik: 1.8 2H0, 141 KM, benz.
Lokalizacja: WX
Kontakt:

Re: serwis klimatyzacji

Post autor: XaRaDaS » 23 maja 2016, o 15:18

No dobra, ale przez 3 lata 160 g. czynnika to chyba wskazuje że klima jest szczelna ?
Nie dyskutuj z debilem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem...

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24969
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 300
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: serwis klimatyzacji

Post autor: etac » 23 maja 2016, o 15:30

według mnie ladny wynik jak dl GM
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

Awatar użytkownika
Sebastian
Moderator
Posty: 4008
Rejestracja: 12 sie 2013, o 22:45
Reputacja: 51
Imię: Sebastian
Samochód: 2x Lacetti 1.4&1.6
Silnik:
Lokalizacja: Ruda Śląska
Kontakt:

Re: serwis klimatyzacji

Post autor: Sebastian » 23 maja 2016, o 22:58

BrodowskiG pisze:Coś czuję, że dla klimy jest tym lepiej im mniej się przy niej grzebie.
Przy napełnianiu przedmuchuje się wężyk, żeby wypchnąć powietrze, małe straty czynnika ale czystszy układ. Każde podłączenie wężyka to też jakieś syknięcie czynnika w powietrze.
Eeee :shock: Jeśli ktoś podłącza zegary i na tym polega "serwis" to tak, ale tak się nie robi (choć już za dużo widziełm, żeby w to nie wierzyć :rotfl: ). Z tym podłączaniem zegarów i zdaniem "im mniej tym lepiej" to zgodzę się co do klimatyzacji domowych - i to zwłaszcza nowych inwerterów (nawet ostatnio na szkoleniu certyfikującym LG o tym mówili; przy okazji trochu prywaty - Posiadamy certyfikację LG do montażu, serwisu urządzeń marki LG), gdzie gazu naprawdę jest nie za dużo (i ciągle ubywa... - welcome UE), więc w inwerterach jeśli nic nie wskazuje na ubytek czynnika to tego się nie sprawdza.

Dobry serwis polega na wtłoczeniu takiej ilości gazu, ile jest na naklejce lub a katalogach.


etac, klima w lacetti rusza nawet przy minusie - nie wiem jak, nie wiem czemu, ale startuje :D W fiacie chyba od 3*C (albo 6 czy 8*C) już nie rusza.
Co do próżni - jeśli ubytek widać po ilości czynnika (tak jak u Xa -160g/3lata), i wiemy, że jest mały to próżnia ma na celu tylko odessanie ew wilgoci. Jeśli chcemy znaleźć miejsce gdzie ten czynnik ucieka to tylko azot (choć znam "fachofców" którzy sprężone powietrze z kompresora wtłaczają (sic!) - olej,osuszacz, częsci metalowe - na pewno im dziękują :lol: :twisted: ).


Xa-moim zdaniem nie ma źle u Ciebie, przy 0,6kg, ubytek 160 na 3 lata jest fajny! Nie wiem tylko czy troszkę za dużo czynnika Ci nie wtłoczyli - sprawdź na pasie przednim masz naklejkę z ilością gazu (coś mi świta że 670+-15g, ale nie jestem pewny).
UV 0 ml
I to się chwali! Układ podziękuje :ok:



Jeszcze co do serwisów, to tak uczciwie - klimę dobrze przeserwisować co dwa lata, jednak w samochodzie jest trochę oringów, gumowych węży, zakuć, gdzie może się powoli coś ulatniać.
Co rok, to trochę przesada choć warsztaty będą do tego zachęcali, ale dla nich wiadomo - kasa... Ja mówię uczciwie, bo bardziej zależy nam na zadowoleniu klienta niż na kasie.
Serwisowanie, naprawa, montaż: klimatyzacji, wentylacji, systemów ogrzewania - kontakt PW.

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24969
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 300
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: serwis klimatyzacji

Post autor: etac » 23 maja 2016, o 23:03

a co powiesz nam w sprawie tego oleju? Uszczelnia, czy smaruje?
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

Awatar użytkownika
XaRaDaS
Zasłużony dla forum
Posty: 7705
Rejestracja: 20 sie 2013, o 11:17
Reputacja: 9
Imię: Andrzej
Samochód: Orlando LTZ
Silnik: 1.8 2H0, 141 KM, benz.
Lokalizacja: WX
Kontakt:

Re: serwis klimatyzacji

Post autor: XaRaDaS » 23 maja 2016, o 23:24

Sebastian pisze:Jeszcze co do serwisów, to tak uczciwie - klimę dobrze przeserwisować co dwa lata, jednak w samochodzie jest trochę oringów, gumowych węży, zakuć, gdzie może się powoli coś ulatniać.
Co rok, to trochę przesada choć warsztaty będą do tego zachęcali, ale dla nich wiadomo - kasa... Ja mówię uczciwie, bo bardziej zależy nam na zadowoleniu klienta niż na kasie.
Pytałem się kolesia co był mi robić klimę i powiedział, że za rok to można odgrzybianie i takie pierdoły, ale nie trzeba kompleksowego serwisu klimy, a za odgrzybianie liczą 30 zł. z dojazdem, więc może coś w tym jest. Co do mojej klimy, to może dzięki używaniu granatów tak wyszło, na wiosnę aplikuję w odstępie 1-2 tyg. dwa granaty i jakoś to się kręci. Mam w sumie obok siebie w pracy speców od klimy (byłe Mitsubishi, teraz jakieś inne) i może się ich spytam co oni sądzą.
Nie dyskutuj z debilem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem...

z13
Profesjonalista
Posty: 545
Rejestracja: 27 lut 2016, o 21:29
Reputacja: 0
Imię: Michał
Samochód: Lacetti 1.6+LPG
Silnik:
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Re: serwis klimatyzacji

Post autor: z13 » 24 maja 2016, o 20:24

A w Waszych Lacetti po włączeniu klimy czuć wyrażniejsze obciążenie silnika jakby? w sensie muszę mocniej wciskać gaz żeby auto przyśpieszało, i np przy ruszaniu ze świateł, a po wyłączeniu jest żwawszy.

Awatar użytkownika
wojbur
Zasłużony dla forum
Posty: 2498
Rejestracja: 14 wrz 2013, o 21:50
Reputacja: 2
Imię: Wojtek
Samochód: Hyundai ix20
Silnik: 1.6 125 KM
LPG: tak
Lokalizacja: SZO
Kontakt:

Re: serwis klimatyzacji

Post autor: wojbur » 24 maja 2016, o 20:35

Im gorszy stosunek moc/masa tym bardziej jest to odczuwalne. W Audi A8 4.2 quarto problem nie występuje, a w moim 1.2 84 KM jest wyrażnie zauważalny :)

z13
Profesjonalista
Posty: 545
Rejestracja: 27 lut 2016, o 21:29
Reputacja: 0
Imię: Michał
Samochód: Lacetti 1.6+LPG
Silnik:
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Re: serwis klimatyzacji

Post autor: z13 » 24 maja 2016, o 20:43

a ja mam 1.6 silnik, to ciekawe jak to wygląda w silniku n.p 1.0-1.2.. :P

Awatar użytkownika
wojbur
Zasłużony dla forum
Posty: 2498
Rejestracja: 14 wrz 2013, o 21:50
Reputacja: 2
Imię: Wojtek
Samochód: Hyundai ix20
Silnik: 1.6 125 KM
LPG: tak
Lokalizacja: SZO
Kontakt:

Re: serwis klimatyzacji

Post autor: wojbur » 24 maja 2016, o 20:44

Lepiej niż w Matizie 0.8 z klimą (tak,były takie...)

z13
Profesjonalista
Posty: 545
Rejestracja: 27 lut 2016, o 21:29
Reputacja: 0
Imię: Michał
Samochód: Lacetti 1.6+LPG
Silnik:
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Re: serwis klimatyzacji

Post autor: z13 » 24 maja 2016, o 20:51

mialem matiza z 2000 roku ale bez klimy, z klimą to chyba nie jedzie ;)

Awatar użytkownika
wojbur
Zasłużony dla forum
Posty: 2498
Rejestracja: 14 wrz 2013, o 21:50
Reputacja: 2
Imię: Wojtek
Samochód: Hyundai ix20
Silnik: 1.6 125 KM
LPG: tak
Lokalizacja: SZO
Kontakt:

Re: serwis klimatyzacji

Post autor: wojbur » 24 maja 2016, o 21:27

Ja Matiza z klimą miałem kilka lat wstecz jako auto zastępcze, po płaskim ok ale pod górkę wyłączałem klimę. Sytuację poprawiał fakt, że jeździłem w 99% sam, bez bagażu.

Awatar użytkownika
XaRaDaS
Zasłużony dla forum
Posty: 7705
Rejestracja: 20 sie 2013, o 11:17
Reputacja: 9
Imię: Andrzej
Samochód: Orlando LTZ
Silnik: 1.8 2H0, 141 KM, benz.
Lokalizacja: WX
Kontakt:

Re: serwis klimatyzacji

Post autor: XaRaDaS » 24 maja 2016, o 21:54

Ja tam nie wiem, ale nie odczuwam zmniejszenia mocy o ile jadę sam, gorzej jak jest auto załadowane, ale to i bez klimy czuć, że się gorzej zbiera.
Nie dyskutuj z debilem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem...

z13
Profesjonalista
Posty: 545
Rejestracja: 27 lut 2016, o 21:29
Reputacja: 0
Imię: Michał
Samochód: Lacetti 1.6+LPG
Silnik:
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Re: serwis klimatyzacji

Post autor: z13 » 24 maja 2016, o 22:04

XaRaDaS Ty masz 1.6 109KM nie? to praktycznie żadnej rożnicy nie czujesz jak jedziesz sam? przy ruszaniu i potem przy przyspieszaniu? ja mam 1.6 109KM Hatchback ale na gaz.hmm może na pb bd lepiej, muszę sprawdzić.

Awatar użytkownika
XaRaDaS
Zasłużony dla forum
Posty: 7705
Rejestracja: 20 sie 2013, o 11:17
Reputacja: 9
Imię: Andrzej
Samochód: Orlando LTZ
Silnik: 1.8 2H0, 141 KM, benz.
Lokalizacja: WX
Kontakt:

Re: serwis klimatyzacji

Post autor: XaRaDaS » 24 maja 2016, o 22:52

Na pusto jak się jedzie to raczej nie odczujemy różnicy, dopiero przy znacznym załadunku, ale to moja żona głównie odczuwa, że auto wolniej z pod świateł rusza, co do przyśpieszania i wyprzedzania to ja nie odczuwam różnicy po prostu pedał na 3 w podłogę i potem 4 i już mam 120 km/h :D i niezależnie czy klima działa czy sama wentylacja.
Nie dyskutuj z debilem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem...

Awatar użytkownika
Avatar
Fachman
Posty: 2463
Rejestracja: 9 sie 2013, o 08:08
Reputacja: 0
Imię: Marcin
Samochód: brak
Silnik:
Lokalizacja: Racibórz
Kontakt:

Re: serwis klimatyzacji

Post autor: Avatar » 25 maja 2016, o 08:24

U siebie odczuwam różnice głównie w zakresie 2 - 3k rpm. Później trudno już wyczuć ponieważ wchodzi wyższy moment obrotowy ze względu na wysokie obroty.
Ale tak naprawdę to wyczuwalna jest różnica przy ostrym przyspieszeniu, przy normalnej jeździe wsio ryba :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Lacetti/Nubira Nadwozie / Wnętrze”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość