Czy macie włączony AQS na stałe czy raczej ręcznie regulujecie obieg powietrza.
Powiem szczerze że jakoś nie mam zaufania do takiej automatyki kiedy nawet nie wiadomo czy automat otwiera czy zamyka obieg. Np. jadę z małym dzieckiem i chciałbym wiedzieć czy jest dostęp świeżego powietrza z zewnątrz czy nie. Albo na odwrót. Jadę za śmierdzącym autobusem i czy AQS zamknie natychmiast obieg czy za jakiś czas kiedy spaliny dostaną się do wnętrza. Jak w ogóle ten system działa? Macie jakieś doświadczenia lub uwagi odnośnie tego systemu?
AQS jak działa i czy warto używać?
-
- Świeżak
- Posty: 32
- Rejestracja: 28 paź 2013, o 21:20
- Reputacja: 0
- Imię: Tomek
- Samochód: Cruze 2.0 vdci 163KM
- Silnik:
- Lokalizacja: łódzkie
- Kontakt:
- etac
- Prezes
- Posty: 24970
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 301
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: AQS jak działa i czy warto używać?
Ja wciskam AUTO i tak mam na stałe, co tym samym powoduje włączenie systemu AQS.
Jak to działa to chyba żaden dealer nie wie. Ja tez mam wiele wątpliwości, bo jedni mówią ze to czujnik jakości powietrza, a w TIS wyczytałem ze to czujnik wilgotności wnętrza.
A jeśli wilgotności to tez nie bardzo działa, bo ostatnio padało kilka dni, a ja nie mogłem sobie poradzić z zaparowanymi szybami.
Jak to działa to chyba żaden dealer nie wie. Ja tez mam wiele wątpliwości, bo jedni mówią ze to czujnik jakości powietrza, a w TIS wyczytałem ze to czujnik wilgotności wnętrza.
A jeśli wilgotności to tez nie bardzo działa, bo ostatnio padało kilka dni, a ja nie mogłem sobie poradzić z zaparowanymi szybami.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Wymiatacz
- Posty: 1603
- Rejestracja: 8 maja 2014, o 22:09
- Reputacja: 3
- Imię: Krzysztof
- Samochód: SUZUKI BALENO
- Silnik: 1,2 PB 90 KM
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
Re: AQS jak działa i czy warto używać?
Taki wyjadacz jak Ty? to nie możliwe - ale przecież zawsze możesz użyć paluszka i przejść na tryb ręczny - zrobić szparę w oknie itp - ja od lat praktykuję owiewki co pozwala uchylić okno nie wpuszczając deszczu i szybko odparować- innym też polecam ten "wynalazek" 

"Płyńmy szkunerem Cutty Sark i niech nam dowodzi William Mc Coy !"- James Hogg z Ettrick
- etac
- Prezes
- Posty: 24970
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 301
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: AQS jak działa i czy warto używać?
Od pól roku proszę się serwis o warunki działania ogrzewania elektrycznego, który jest standardem w dieslu i nikt nic nie wie.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
- huri_khan
- Zasłużony dla forum
- Posty: 5237
- Rejestracja: 9 sie 2013, o 09:29
- Reputacja: 91
- Imię: Robert
- Samochód: Kia Proceed
- Silnik: 1,4 T
- Inny samochód: Ford Mondeo
- Lokalizacja: Bytom
- Kontakt:
Re: AQS jak działa i czy warto używać?
Ja przez 5 lat jeżdżę na AUTO (lato i zima) i nie zawracam sobie 4 liter działaniem AQS 

240 000 km z Chevroletem w zupełności wystarczyło 

- etac
- Prezes
- Posty: 24970
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 301
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: AQS jak działa i czy warto używać?
Kilka info znalezionych w TIS:
oraz dla dzialania AQS:Poniższe warunki muszą być spełniona, aby możliwa była aktywacja sprężarki układu klimatyzacji:
• Napięcie akumulatora wynosi 9-18 V.
• Temperatura cieczy chłodzącej silnika jest niższa od 124°C (255°F).
• Prędkość obrotowa silnika jest większa od 600 obr/min.
• Prędkość obrotowa silnika jest mniejsza od 5500 obr/min.
• Ciśnienie układu klimatyzacji po stronie wysokiego ciśnienia wynosi 269-2 929 kPa (39-425 psi).
• Pozycja przepustnicy jest mniejsza niż 100%.
• Temperatura parownika jest wyższa od 3°C (38°F).
• Moduł ECM nie wykrywa nadmiernego momentu obrotowego.
• Moduł ECM nie wykrywa niedostatecznej jakości biegu jałowego.
• Temperatura otoczenia wynosi ponad 1°C (34°F).
Informacje czujnika są wykorzystywane przez ECM w celu ustalenia następujących parametrów:
• Ciśnienie po stronie wysokiej układu klimatyzacji
• Obciążenie silnika przez układ klimatyzacji
• Obciążenie cieplne przy kondensatorze układu klimatyzacji
Powietrze wpływa do przedziału pasażerskiego przez rdzeń nagrzewnicy i rdzeń parownika. Siłownik temperatury powietrza napędza klapkę mieszanego powietrza w celu wymuszenia przepływu. W razie zwiększenia temperatury wnętrza, klapka mieszanego powietrza zostanie wprowadzona do położenia, w którym większa ilość powietrza przepływa przez rdzeń nagrzewnicy. W razie zmniejszenia temperatury wnętrza, klapka mieszanego powietrza zostanie wprowadzona do położenia, w którym większa ilość powietrza przepływa przez rdzeń parownika.
Czujnik jakości powietrza
Moduł sterujący HVAC wykrywa spaliny za pomocą czujnika jakości powietrza. Czujnik jakości powietrza jest 3-przewodowym czujnikiem z obwodem napięcia zapłonu, obwodem masy i obwodem sygnału. Moduł sterujący HVAC ocenia informację z czujnika jakości powietrza i zamyka klapkę recyrkulacji po wciśnięciu wyłącznika czujnika jakości powietrza, jak tylko stężenie zanieczyszczeń przekroczy wstępnie zdefiniowaną wartość.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
- Avatar
- Fachman
- Posty: 2463
- Rejestracja: 9 sie 2013, o 08:08
- Reputacja: 0
- Imię: Marcin
- Samochód: brak
- Silnik:
- Lokalizacja: Racibórz
- Kontakt:
Re: AQS jak działa i czy warto używać?
Czyli tak jak myślałem, zamyka obieg 

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość