Gałka zmiany biegów - Cruze 2012 (wrzesień) - wymiana

Modyfikacje i inne tematy dotyczące nadwozia i wnętrza
Awatar użytkownika
Arbi
Wymiatacz
Posty: 1099
Rejestracja: 14 kwie 2019, o 21:51
Reputacja: 33
Imię: Albert
Samochód: Epica
Silnik: 2.5 24V, 156KM, benz.+LPG
LPG: Vialle LPE-7 (LPi)
Lokalizacja: Skulsk
Kontakt:

Re: Gałka zmiany biegów - Cruze 2012 (wrzesień) - wymiana

Post autor: Arbi » 4 cze 2021, o 08:30

Słabo to Ali przeszukałeś...

https://a.aliexpress.com/_vsyghx

Awatar użytkownika
dokia
fachowa i pyskata diablica
Posty: 4590
Rejestracja: 22 lip 2019, o 14:58
Reputacja: 126
Imię: Dorota
Samochód: Jaguar E-Pace 2020
Silnik: PB Jaguar Ingenium 2.0t 250KM
Lokalizacja: Mazury
Kontakt:

Re: Gałka zmiany biegów - Cruze 2012 (wrzesień) - wymiana

Post autor: dokia » 4 cze 2021, o 08:32

Ooo różowa najlepsza 🤪😈
Każdy, kogo spotykasz, toczy bitwę, o której nic nie wiesz. Bądź życzliwy. Zawsze.

pool80
Wymiatacz
Posty: 1630
Rejestracja: 22 sie 2014, o 16:07
Reputacja: 24
Imię: Ryszard
Samochód: Cruze LT
Silnik: 1.8, 2H0, 141KM,
LPG: BRC SQ24.11
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Re: Gałka zmiany biegów - Cruze 2012 (wrzesień) - wymiana

Post autor: pool80 » 4 cze 2021, o 09:21

Jeżeli ma być sportowo, to lewarek ma być jak najkrótszy. Tu byś machał, jak w Ikarusie.
Po drugie, jak byś przyłożył siłę, to byś mógł uszkodzić. Dźwignia.
Ps. O gustach się nie rozmawia, ale tutaj ciśnie się na usta😋.

przemek42
Świeżak
Posty: 40
Rejestracja: 25 kwie 2021, o 01:17
Reputacja: 1
Imię: Przemek
Samochód: Cruze 5D 2012 LTZ
Silnik: 1.8 MT 141KM + LPG
LPG: King
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Gałka zmiany biegów - Cruze 2012 (wrzesień) - wymiana

Post autor: przemek42 » 4 cze 2021, o 22:44

dokia pisze:
4 cze 2021, o 07:55
A to pewnie razem z tym trzypaskowym dresem było w zestawie 🤗
A to chyba nie jest taki typowy polski dres, bo tuning autka, znacznie przekracza wartość standardowego Cruze, a co dopiero dresiarskiej E36. ;)
Arbi pisze:
4 cze 2021, o 08:30
Słabo to Ali przeszukałeś...
https://a.aliexpress.com/_vsyghx
Widziałem to już, to nie jest to samo. Przede wszystkim, taka gałka musi być metalowa, a Ali to plastik.

Awatar użytkownika
Arbi
Wymiatacz
Posty: 1099
Rejestracja: 14 kwie 2019, o 21:51
Reputacja: 33
Imię: Albert
Samochód: Epica
Silnik: 2.5 24V, 156KM, benz.+LPG
LPG: Vialle LPE-7 (LPi)
Lokalizacja: Skulsk
Kontakt:

Re: Gałka zmiany biegów - Cruze 2012 (wrzesień) - wymiana

Post autor: Arbi » 4 cze 2021, o 22:53

Przecież jest napisane, że to aluminium, a nie plastik. To jest to samo.

przemek42
Świeżak
Posty: 40
Rejestracja: 25 kwie 2021, o 01:17
Reputacja: 1
Imię: Przemek
Samochód: Cruze 5D 2012 LTZ
Silnik: 1.8 MT 141KM + LPG
LPG: King
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Gałka zmiany biegów - Cruze 2012 (wrzesień) - wymiana

Post autor: przemek42 » 5 cze 2021, o 00:19

Rzeczywiście, to musiałem wcześniej na inne ogłoszenie patrzeć, dzięki. Zamówię, majątku to nie kosztuje przecież i zobaczę czy to ma rację bytu w ogóle i jak się prezentuje.

Diego23
Bywalec
Posty: 115
Rejestracja: 29 paź 2016, o 19:13
Reputacja: 1
Imię: Janusz
Samochód: Cruze 1.8 LPG LS+
Silnik:
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Gałka zmiany biegów - Cruze 2012 (wrzesień) - wymiana

Post autor: Diego23 » 21 cze 2021, o 23:08

Czy jest jakis tutorial jak ściągnąć ten chrom z gałki? Planuje zakupić na ali sam plastik - jest na śrubę i klej, aleczy mozna stary plastik z chromen zdjąć bez uszkadzania go?

Dedalus4
Profesjonalista
Posty: 654
Rejestracja: 16 gru 2016, o 13:01
Reputacja: 22
Imię: Szczepan
Samochód: FORD S-Max
Silnik: 2.0 Ecoblue
Inny samochód: Cruze 1.8 LPG
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Re: Gałka zmiany biegów - Cruze 2012 (wrzesień) - wymiana

Post autor: Dedalus4 » 22 cze 2021, o 07:34

Tutorialu nie ma. Musisz próbować delikatnie podwarzac cyferblat. Ktos tu na forum dał radę go nie uszkodzić. Ja swój uszkodziłem i założyłem chiński

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24968
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 300
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Gałka zmiany biegów - Cruze 2012 (wrzesień) - wymiana

Post autor: etac » 19 paź 2022, o 19:29

Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

Seba2030
Aktywny
Posty: 57
Rejestracja: 28 sty 2022, o 12:13
Reputacja: 1
Imię: Sebastian
Samochód: cruze
Silnik: 1.4T Benzyna
Lokalizacja: Przemyśl
Kontakt:

Re: Gałka zmiany biegów - Cruze 2012 (wrzesień) - wymiana

Post autor: Seba2030 » 24 cze 2023, o 11:04

Witam jak zdemontować oryginalna gałkę zmiany biegów proszę o pomoc

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24968
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 300
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Gałka zmiany biegów - Cruze 2012 (wrzesień) - wymiana

Post autor: etac » 24 cze 2023, o 13:14

a dołożyłeś trochę zaangażowania i przeczytałeś posty w tym wątku?
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

Seba2030
Aktywny
Posty: 57
Rejestracja: 28 sty 2022, o 12:13
Reputacja: 1
Imię: Sebastian
Samochód: cruze
Silnik: 1.4T Benzyna
Lokalizacja: Przemyśl
Kontakt:

Re: Gałka zmiany biegów - Cruze 2012 (wrzesień) - wymiana

Post autor: Seba2030 » 24 cze 2023, o 14:12

Zostaje na wiercenie tego plastiku aż zejdzie albo ob kręcenie go siłowo kluczem strasznie to dziwne opcja nakrecana była lepsza

Awatar użytkownika
Owadus55
Profesjonalista
Posty: 712
Rejestracja: 22 wrz 2016, o 11:52
Reputacja: 1
Imię: Dawid
Samochód: Cruze HB 2014 1.8
Silnik:
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Re: Gałka zmiany biegów - Cruze 2012 (wrzesień) - wymiana

Post autor: Owadus55 » 11 cze 2025, o 19:15

Chce wymienić gałke biegów - wiem że w moim modelu (2013) gałka jest nabijana. Ściągnąć ją jakoś zawsze można - tylko pytanie czy po pierwsze jest odpowiedni zamiennik do nabicia nie nakręcania i czy nabicie będzie prostą sprawą? Czy ktoś ma jakąś wiedze lub doświadczenie? Pozdrawiam wszystkich

kjas9
Profesjonalista
Posty: 910
Rejestracja: 26 sty 2015, o 22:31
Reputacja: 32
Imię: Krzysztof
Samochód: Cruze1,4 Sw LTZ+2012
Silnik: 1,4 T +chip 163 km
LPG: KME Skay Max
Lokalizacja: SO
Kontakt:

Re: Gałka zmiany biegów - Cruze 2012 (wrzesień) - wymiana

Post autor: kjas9 » 11 cze 2025, o 21:38

Poczytaj tutajhttps://www.drive2.ru/l/561825154099839274/ ,ja kupilem taka gałkę ,bardzo dobrze wykonana ,i fajnie leży w dłoni.
Lacetti 1,6 sx zmienione w cdx 2011-2019

leszek1204
Bywalec
Posty: 135
Rejestracja: 5 maja 2017, o 22:33
Reputacja: 3
Imię: Mateo
Samochód: Cruze
Silnik: 1.6 16V, 124 KM SW (kombi)
LPG: BRC Sequent 32
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Gałka zmiany biegów - Cruze 2012 (wrzesień) - wymiana

Post autor: leszek1204 » 11 cze 2025, o 23:46

Widziałem też sposób turecki - koleś spalił starą gałkę nagrzewnicą - stopił plastik gorącym powietrzem z hot air'a i jak ostygło, to zdjął jak lupinkę... Drastycznie, ale bez wyszarpywania. Trzeba jednak uważać, aby auta nie sfajczyć.

Dodano po 5 minutach 25 sekundach:
Ja chyba użyję multi-tool'a do rozprucia gałki - ten wibrujący nożyk świetnie się sprawdził przy rozcinaniu plastikowej osłony przy naprawie nawiewu, więc z gałką też sobie powinien poradzić w 3 sekundy...

leszek1204
Bywalec
Posty: 135
Rejestracja: 5 maja 2017, o 22:33
Reputacja: 3
Imię: Mateo
Samochód: Cruze
Silnik: 1.6 16V, 124 KM SW (kombi)
LPG: BRC Sequent 32
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Gałka zmiany biegów - Cruze 2012 (wrzesień) - wymiana

Post autor: leszek1204 » 14 cze 2025, o 09:38

Jest sukces, gałka zmieniona. Cruze 2012, a więc wersja nabijana, a nie odkręcana.

Instrukcja - może się przyda.

Będziesz potrzebował:
- wiertarka + wiertło 11,0 mm;
- imadło;
- żabka hydrauliczna (duża);
- młotek gumowy;
- gruba szmatka ;

Do Cruze z 2012 dobrze moim zdaniem pasuje gałka obita skórą, perforowana - wygląd zgrywa się np. z hamulcem ręcznym. Dodatkowo konstrukcyjnie działa możliwość wbijania biegu wstecznego - wyżłobienie pasuje.

Ja kupiłem tą:
https://allegro.pl/oferta/galka-zmiany- ... 9932223642

Instrukcja:
1. Bierzemy żabkę i pod mocnym uściskiem zaczynamy ukręcać starą gałkę - w lewą stronę i tylko w jedną stronę. Po chwili usłyszysz trzask, być może dekielek odpadnie. Kręć w lewo dalej, aż gałka wykona jeden lub dwa obroty - tak wyrobisz jej plastikową wewnętrzną nasadę na trzpień zmiany biegów. Gdy to nastąpi i gałka zacznie się obracać już bez dużej siły, możesz ją próbować ściągnąć - chwyć i do góry! Powinna już zejść.

2. Weź nową gałkę i owiń porządnie grubą szmatką, aby po umieszczeniu w imadle nie uszkodzić skóry i samej gałki. Owiń na tyle, aby gałka była otoczona 1-2 cm warstwą miękkiej szmatki i taki "zestaw" umocuj w stabilnym imadłem, otworem gałki do góry.

3. Czas na rozwiercenie otworu. Standardowo masz tam 10mm, więc na trzpień nie wejdzie. Użyj wiertła 11mm, ale ostrożnie, bo nacięcia otworu powodują zblokowanie się wiertła i łatwo o wypadek. Najpierw polecam lekko "przepalić" otwór/gniazdo "wiercąc" przy pierwszym podejściu w kierunku odwrotnym do prawidłowego, czyli obroty w lewo. Poczujesz, że plastik się trochę stopi - i dobrze! Czas na zmianę kierunku wiercenia - użyj średniej prędkości obrotowej i stopniowo rozwiercaj, nie przejmując się lekkim dymem i spalenizną. Ponieważ oryginalny otwór jest nieco większy, niż 11, ale mniejszy od 12mm, polecam na koniec trochę bardziej "rozwiercić" otwór wykonując lekkie ruchy na boki, dzięki którym otwór będzie minimalnie szerszy - i o to chodzi. Prawidłowo, jeżeli wiertło 11 włożysz już na koniec do wywierconego otworu i wsunie się ono lekko, mając pół milimetra luzu. Gdy poczujesz, że wiertło w otworze "lata luźno" (otwór nie opada go sztywno), ale nie za luźno (12mm wiertło nie powinno dać się wsadzić w nowy otwór!), to mamy gałkę gotową do nabicia.

4. Nabijamy. Złóż szmatkę na wiele warstw, aby dobrze chroniła cyferblat - takie 1,5 cm grubości szmatki powinno być ok.
Następnie przyłóż gałkę, wyrównaj cyferblat i przykryj szmatką. Zacznij stopniowo nabijać, z umiarem zwiększając siłę uderzeń. Po kilku uderzeniach skontroluj, czy gałka wchodzi równo i ew. skoryguj ręcznie, przykryj szmatką i teraz, gdy gałka już trochę siedzi, trzymaj ją przez szmatkę i jednocześnie spróbuj podciągnąć uchwyt do biegu wstecznego - tak, aby ustawić go prawidłowo pod odpowiednim kątem, aby wszedł pod gałkę - tak, jakbyś wrzucał wsteczny bieg. Skoryguj i nabijaj trzymając uchwyt do wstecznego uniesiony, w otworze gałki - tak uzyskasz właściwy kąt nabicia i nie będzie problemu z załączeniem wstecznego. Drugie zdjęcie pokazuje, jak trzymam wprowadzoną tuleję od wstecznego podczas nabijania.
Jeżeli zauważysz, że gałka schodzi niżej i jest równo - zwiększ odpowiednio siłę uderzeń młotkiem gumowym, ale nie przesadź! Po kilkunastu uderzeniach gałka powinna się osadzić i przestanie się ruszać. Robota skończona. Gratulacje!
Załączniki
PXL_20250614_074243461~2.jpg
PXL_20250614_073637136.jpg
PXL_20250614_055545432~2.jpg

ODPOWIEDZ

Wróć do „Cruze Nadwozie / Wnętrze”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 2 gości