Gałka zmiany biegów - Cruze 2012 (wrzesień) - wymiana
- Arbi
- Wymiatacz
- Posty: 1099
- Rejestracja: 14 kwie 2019, o 21:51
- Reputacja: 33
- Imię: Albert
- Samochód: Epica
- Silnik: 2.5 24V, 156KM, benz.+LPG
- LPG: Vialle LPE-7 (LPi)
- Lokalizacja: Skulsk
- Kontakt:
- dokia
- fachowa i pyskata diablica
- Posty: 4590
- Rejestracja: 22 lip 2019, o 14:58
- Reputacja: 126
- Imię: Dorota
- Samochód: Jaguar E-Pace 2020
- Silnik: PB Jaguar Ingenium 2.0t 250KM
- Lokalizacja: Mazury
- Kontakt:
Re: Gałka zmiany biegów - Cruze 2012 (wrzesień) - wymiana
Ooo różowa najlepsza 🤪
Każdy, kogo spotykasz, toczy bitwę, o której nic nie wiesz. Bądź życzliwy. Zawsze.
-
- Wymiatacz
- Posty: 1630
- Rejestracja: 22 sie 2014, o 16:07
- Reputacja: 24
- Imię: Ryszard
- Samochód: Cruze LT
- Silnik: 1.8, 2H0, 141KM,
- LPG: BRC SQ24.11
- Lokalizacja: Polska
- Kontakt:
Re: Gałka zmiany biegów - Cruze 2012 (wrzesień) - wymiana
Jeżeli ma być sportowo, to lewarek ma być jak najkrótszy. Tu byś machał, jak w Ikarusie.
Po drugie, jak byś przyłożył siłę, to byś mógł uszkodzić. Dźwignia.
Ps. O gustach się nie rozmawia, ale tutaj ciśnie się na usta
.
Po drugie, jak byś przyłożył siłę, to byś mógł uszkodzić. Dźwignia.
Ps. O gustach się nie rozmawia, ale tutaj ciśnie się na usta
-
- Świeżak
- Posty: 40
- Rejestracja: 25 kwie 2021, o 01:17
- Reputacja: 1
- Imię: Przemek
- Samochód: Cruze 5D 2012 LTZ
- Silnik: 1.8 MT 141KM + LPG
- LPG: King
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Gałka zmiany biegów - Cruze 2012 (wrzesień) - wymiana
A to chyba nie jest taki typowy polski dres, bo tuning autka, znacznie przekracza wartość standardowego Cruze, a co dopiero dresiarskiej E36.

Widziałem to już, to nie jest to samo. Przede wszystkim, taka gałka musi być metalowa, a Ali to plastik.
- Arbi
- Wymiatacz
- Posty: 1099
- Rejestracja: 14 kwie 2019, o 21:51
- Reputacja: 33
- Imię: Albert
- Samochód: Epica
- Silnik: 2.5 24V, 156KM, benz.+LPG
- LPG: Vialle LPE-7 (LPi)
- Lokalizacja: Skulsk
- Kontakt:
Re: Gałka zmiany biegów - Cruze 2012 (wrzesień) - wymiana
Przecież jest napisane, że to aluminium, a nie plastik. To jest to samo.
-
- Świeżak
- Posty: 40
- Rejestracja: 25 kwie 2021, o 01:17
- Reputacja: 1
- Imię: Przemek
- Samochód: Cruze 5D 2012 LTZ
- Silnik: 1.8 MT 141KM + LPG
- LPG: King
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Gałka zmiany biegów - Cruze 2012 (wrzesień) - wymiana
Rzeczywiście, to musiałem wcześniej na inne ogłoszenie patrzeć, dzięki. Zamówię, majątku to nie kosztuje przecież i zobaczę czy to ma rację bytu w ogóle i jak się prezentuje.
-
- Bywalec
- Posty: 115
- Rejestracja: 29 paź 2016, o 19:13
- Reputacja: 1
- Imię: Janusz
- Samochód: Cruze 1.8 LPG LS+
- Silnik:
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Gałka zmiany biegów - Cruze 2012 (wrzesień) - wymiana
Czy jest jakis tutorial jak ściągnąć ten chrom z gałki? Planuje zakupić na ali sam plastik - jest na śrubę i klej, aleczy mozna stary plastik z chromen zdjąć bez uszkadzania go?
-
- Profesjonalista
- Posty: 654
- Rejestracja: 16 gru 2016, o 13:01
- Reputacja: 22
- Imię: Szczepan
- Samochód: FORD S-Max
- Silnik: 2.0 Ecoblue
- Inny samochód: Cruze 1.8 LPG
- Lokalizacja: Rzeszów
- Kontakt:
Re: Gałka zmiany biegów - Cruze 2012 (wrzesień) - wymiana
Tutorialu nie ma. Musisz próbować delikatnie podwarzac cyferblat. Ktos tu na forum dał radę go nie uszkodzić. Ja swój uszkodziłem i założyłem chiński
- etac
- Prezes
- Posty: 24968
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 300
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Gałka zmiany biegów - Cruze 2012 (wrzesień) - wymiana
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Aktywny
- Posty: 57
- Rejestracja: 28 sty 2022, o 12:13
- Reputacja: 1
- Imię: Sebastian
- Samochód: cruze
- Silnik: 1.4T Benzyna
- Lokalizacja: Przemyśl
- Kontakt:
Re: Gałka zmiany biegów - Cruze 2012 (wrzesień) - wymiana
Witam jak zdemontować oryginalna gałkę zmiany biegów proszę o pomoc
- etac
- Prezes
- Posty: 24968
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 300
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Gałka zmiany biegów - Cruze 2012 (wrzesień) - wymiana
a dołożyłeś trochę zaangażowania i przeczytałeś posty w tym wątku?
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Aktywny
- Posty: 57
- Rejestracja: 28 sty 2022, o 12:13
- Reputacja: 1
- Imię: Sebastian
- Samochód: cruze
- Silnik: 1.4T Benzyna
- Lokalizacja: Przemyśl
- Kontakt:
Re: Gałka zmiany biegów - Cruze 2012 (wrzesień) - wymiana
Zostaje na wiercenie tego plastiku aż zejdzie albo ob kręcenie go siłowo kluczem strasznie to dziwne opcja nakrecana była lepsza
- Owadus55
- Profesjonalista
- Posty: 712
- Rejestracja: 22 wrz 2016, o 11:52
- Reputacja: 1
- Imię: Dawid
- Samochód: Cruze HB 2014 1.8
- Silnik:
- Lokalizacja: Rzeszów
- Kontakt:
Re: Gałka zmiany biegów - Cruze 2012 (wrzesień) - wymiana
Chce wymienić gałke biegów - wiem że w moim modelu (2013) gałka jest nabijana. Ściągnąć ją jakoś zawsze można - tylko pytanie czy po pierwsze jest odpowiedni zamiennik do nabicia nie nakręcania i czy nabicie będzie prostą sprawą? Czy ktoś ma jakąś wiedze lub doświadczenie? Pozdrawiam wszystkich
-
- Profesjonalista
- Posty: 910
- Rejestracja: 26 sty 2015, o 22:31
- Reputacja: 32
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Cruze1,4 Sw LTZ+2012
- Silnik: 1,4 T +chip 163 km
- LPG: KME Skay Max
- Lokalizacja: SO
- Kontakt:
Re: Gałka zmiany biegów - Cruze 2012 (wrzesień) - wymiana
Poczytaj tutajhttps://www.drive2.ru/l/561825154099839274/ ,ja kupilem taka gałkę ,bardzo dobrze wykonana ,i fajnie leży w dłoni.
Lacetti 1,6 sx zmienione w cdx 2011-2019
-
- Bywalec
- Posty: 135
- Rejestracja: 5 maja 2017, o 22:33
- Reputacja: 3
- Imię: Mateo
- Samochód: Cruze
- Silnik: 1.6 16V, 124 KM SW (kombi)
- LPG: BRC Sequent 32
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Gałka zmiany biegów - Cruze 2012 (wrzesień) - wymiana
Widziałem też sposób turecki - koleś spalił starą gałkę nagrzewnicą - stopił plastik gorącym powietrzem z hot air'a i jak ostygło, to zdjął jak lupinkę... Drastycznie, ale bez wyszarpywania. Trzeba jednak uważać, aby auta nie sfajczyć.
Dodano po 5 minutach 25 sekundach:
Ja chyba użyję multi-tool'a do rozprucia gałki - ten wibrujący nożyk świetnie się sprawdził przy rozcinaniu plastikowej osłony przy naprawie nawiewu, więc z gałką też sobie powinien poradzić w 3 sekundy...
Dodano po 5 minutach 25 sekundach:
Ja chyba użyję multi-tool'a do rozprucia gałki - ten wibrujący nożyk świetnie się sprawdził przy rozcinaniu plastikowej osłony przy naprawie nawiewu, więc z gałką też sobie powinien poradzić w 3 sekundy...
-
- Bywalec
- Posty: 135
- Rejestracja: 5 maja 2017, o 22:33
- Reputacja: 3
- Imię: Mateo
- Samochód: Cruze
- Silnik: 1.6 16V, 124 KM SW (kombi)
- LPG: BRC Sequent 32
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Gałka zmiany biegów - Cruze 2012 (wrzesień) - wymiana
Jest sukces, gałka zmieniona. Cruze 2012, a więc wersja nabijana, a nie odkręcana.
Instrukcja - może się przyda.
Będziesz potrzebował:
- wiertarka + wiertło 11,0 mm;
- imadło;
- żabka hydrauliczna (duża);
- młotek gumowy;
- gruba szmatka ;
Do Cruze z 2012 dobrze moim zdaniem pasuje gałka obita skórą, perforowana - wygląd zgrywa się np. z hamulcem ręcznym. Dodatkowo konstrukcyjnie działa możliwość wbijania biegu wstecznego - wyżłobienie pasuje.
Ja kupiłem tą:
https://allegro.pl/oferta/galka-zmiany- ... 9932223642
Instrukcja:
1. Bierzemy żabkę i pod mocnym uściskiem zaczynamy ukręcać starą gałkę - w lewą stronę i tylko w jedną stronę. Po chwili usłyszysz trzask, być może dekielek odpadnie. Kręć w lewo dalej, aż gałka wykona jeden lub dwa obroty - tak wyrobisz jej plastikową wewnętrzną nasadę na trzpień zmiany biegów. Gdy to nastąpi i gałka zacznie się obracać już bez dużej siły, możesz ją próbować ściągnąć - chwyć i do góry! Powinna już zejść.
2. Weź nową gałkę i owiń porządnie grubą szmatką, aby po umieszczeniu w imadle nie uszkodzić skóry i samej gałki. Owiń na tyle, aby gałka była otoczona 1-2 cm warstwą miękkiej szmatki i taki "zestaw" umocuj w stabilnym imadłem, otworem gałki do góry.
3. Czas na rozwiercenie otworu. Standardowo masz tam 10mm, więc na trzpień nie wejdzie. Użyj wiertła 11mm, ale ostrożnie, bo nacięcia otworu powodują zblokowanie się wiertła i łatwo o wypadek. Najpierw polecam lekko "przepalić" otwór/gniazdo "wiercąc" przy pierwszym podejściu w kierunku odwrotnym do prawidłowego, czyli obroty w lewo. Poczujesz, że plastik się trochę stopi - i dobrze! Czas na zmianę kierunku wiercenia - użyj średniej prędkości obrotowej i stopniowo rozwiercaj, nie przejmując się lekkim dymem i spalenizną. Ponieważ oryginalny otwór jest nieco większy, niż 11, ale mniejszy od 12mm, polecam na koniec trochę bardziej "rozwiercić" otwór wykonując lekkie ruchy na boki, dzięki którym otwór będzie minimalnie szerszy - i o to chodzi. Prawidłowo, jeżeli wiertło 11 włożysz już na koniec do wywierconego otworu i wsunie się ono lekko, mając pół milimetra luzu. Gdy poczujesz, że wiertło w otworze "lata luźno" (otwór nie opada go sztywno), ale nie za luźno (12mm wiertło nie powinno dać się wsadzić w nowy otwór!), to mamy gałkę gotową do nabicia.
4. Nabijamy. Złóż szmatkę na wiele warstw, aby dobrze chroniła cyferblat - takie 1,5 cm grubości szmatki powinno być ok.
Następnie przyłóż gałkę, wyrównaj cyferblat i przykryj szmatką. Zacznij stopniowo nabijać, z umiarem zwiększając siłę uderzeń. Po kilku uderzeniach skontroluj, czy gałka wchodzi równo i ew. skoryguj ręcznie, przykryj szmatką i teraz, gdy gałka już trochę siedzi, trzymaj ją przez szmatkę i jednocześnie spróbuj podciągnąć uchwyt do biegu wstecznego - tak, aby ustawić go prawidłowo pod odpowiednim kątem, aby wszedł pod gałkę - tak, jakbyś wrzucał wsteczny bieg. Skoryguj i nabijaj trzymając uchwyt do wstecznego uniesiony, w otworze gałki - tak uzyskasz właściwy kąt nabicia i nie będzie problemu z załączeniem wstecznego. Drugie zdjęcie pokazuje, jak trzymam wprowadzoną tuleję od wstecznego podczas nabijania.
Jeżeli zauważysz, że gałka schodzi niżej i jest równo - zwiększ odpowiednio siłę uderzeń młotkiem gumowym, ale nie przesadź! Po kilkunastu uderzeniach gałka powinna się osadzić i przestanie się ruszać. Robota skończona. Gratulacje!
Instrukcja - może się przyda.
Będziesz potrzebował:
- wiertarka + wiertło 11,0 mm;
- imadło;
- żabka hydrauliczna (duża);
- młotek gumowy;
- gruba szmatka ;
Do Cruze z 2012 dobrze moim zdaniem pasuje gałka obita skórą, perforowana - wygląd zgrywa się np. z hamulcem ręcznym. Dodatkowo konstrukcyjnie działa możliwość wbijania biegu wstecznego - wyżłobienie pasuje.
Ja kupiłem tą:
https://allegro.pl/oferta/galka-zmiany- ... 9932223642
Instrukcja:
1. Bierzemy żabkę i pod mocnym uściskiem zaczynamy ukręcać starą gałkę - w lewą stronę i tylko w jedną stronę. Po chwili usłyszysz trzask, być może dekielek odpadnie. Kręć w lewo dalej, aż gałka wykona jeden lub dwa obroty - tak wyrobisz jej plastikową wewnętrzną nasadę na trzpień zmiany biegów. Gdy to nastąpi i gałka zacznie się obracać już bez dużej siły, możesz ją próbować ściągnąć - chwyć i do góry! Powinna już zejść.
2. Weź nową gałkę i owiń porządnie grubą szmatką, aby po umieszczeniu w imadle nie uszkodzić skóry i samej gałki. Owiń na tyle, aby gałka była otoczona 1-2 cm warstwą miękkiej szmatki i taki "zestaw" umocuj w stabilnym imadłem, otworem gałki do góry.
3. Czas na rozwiercenie otworu. Standardowo masz tam 10mm, więc na trzpień nie wejdzie. Użyj wiertła 11mm, ale ostrożnie, bo nacięcia otworu powodują zblokowanie się wiertła i łatwo o wypadek. Najpierw polecam lekko "przepalić" otwór/gniazdo "wiercąc" przy pierwszym podejściu w kierunku odwrotnym do prawidłowego, czyli obroty w lewo. Poczujesz, że plastik się trochę stopi - i dobrze! Czas na zmianę kierunku wiercenia - użyj średniej prędkości obrotowej i stopniowo rozwiercaj, nie przejmując się lekkim dymem i spalenizną. Ponieważ oryginalny otwór jest nieco większy, niż 11, ale mniejszy od 12mm, polecam na koniec trochę bardziej "rozwiercić" otwór wykonując lekkie ruchy na boki, dzięki którym otwór będzie minimalnie szerszy - i o to chodzi. Prawidłowo, jeżeli wiertło 11 włożysz już na koniec do wywierconego otworu i wsunie się ono lekko, mając pół milimetra luzu. Gdy poczujesz, że wiertło w otworze "lata luźno" (otwór nie opada go sztywno), ale nie za luźno (12mm wiertło nie powinno dać się wsadzić w nowy otwór!), to mamy gałkę gotową do nabicia.
4. Nabijamy. Złóż szmatkę na wiele warstw, aby dobrze chroniła cyferblat - takie 1,5 cm grubości szmatki powinno być ok.
Następnie przyłóż gałkę, wyrównaj cyferblat i przykryj szmatką. Zacznij stopniowo nabijać, z umiarem zwiększając siłę uderzeń. Po kilku uderzeniach skontroluj, czy gałka wchodzi równo i ew. skoryguj ręcznie, przykryj szmatką i teraz, gdy gałka już trochę siedzi, trzymaj ją przez szmatkę i jednocześnie spróbuj podciągnąć uchwyt do biegu wstecznego - tak, aby ustawić go prawidłowo pod odpowiednim kątem, aby wszedł pod gałkę - tak, jakbyś wrzucał wsteczny bieg. Skoryguj i nabijaj trzymając uchwyt do wstecznego uniesiony, w otworze gałki - tak uzyskasz właściwy kąt nabicia i nie będzie problemu z załączeniem wstecznego. Drugie zdjęcie pokazuje, jak trzymam wprowadzoną tuleję od wstecznego podczas nabijania.
Jeżeli zauważysz, że gałka schodzi niżej i jest równo - zwiększ odpowiednio siłę uderzeń młotkiem gumowym, ale nie przesadź! Po kilkunastu uderzeniach gałka powinna się osadzić i przestanie się ruszać. Robota skończona. Gratulacje!
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 2 gości