
Awaria nagrzewnicy - zimne powietrze z nawiewu
-
- Świeżak
- Posty: 46
- Rejestracja: 5 mar 2017, o 20:54
- Reputacja: 0
- Imię: Piotr
- Samochód: Cruze 1.8 kl7 brc
- Silnik:
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontakt:
Re: Awaria nagrzewnicy - zimne powietrze z nawiewu
Kurde nic z tym nie zrobiłem, a wybieram się na Ukraine i tu pojawia się pomysł czy na Ukrainie w ASO lub innym warsztacie na poziomie nie byłoby to taniej ? Spędzę tam i tak parę dni wiec nie byłoby to problem. Co uważacie (wiekszość ludzi twierdzi, że mi po podmieniają wszystko albo zrobią fuszerkę
Wpisuje w google міешальнік ale nic mi nie znajduje. Jakie wasze zdanie ?

-
- Profesjonalista
- Posty: 820
- Rejestracja: 28 cze 2015, o 14:31
- Reputacja: 0
- Imię: Robert
- Samochód: Orlando LPG automat
- Silnik:
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Awaria nagrzewnicy - zimne powietrze z nawiewu
Która klapka zmienia położenie przy naciśnięciu nawiewu na szybę czołową ( występuje zgrzytanie)?
Brak takich odgłosów przy nacisku przycisku klimatyzacji
Brak takich odgłosów przy nacisku przycisku klimatyzacji
-
- Świeżak
- Posty: 4
- Rejestracja: 20 lip 2017, o 22:45
- Reputacja: 0
- Imię: Darek
- Samochód: Cruze
- Silnik:
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Re: Awaria nagrzewnicy - zimne powietrze z nawiewu
Witam, pierwszy raz udzielam się na forum ale przytrafiła mi się dość przykra sytuacja z moim Cruzem. Z tego co wcześniej wyczytałem to już wiem co mi się przytrafiło. Od strony kierowcy leci lodowate powietrze, a pasażerowie się gotują. Ale jest jedna rzecz co nie daje mi spokoju, tydzień temu byłem na wymienia filtrów w ASO i mniej więcej od tego czasu mam ten kłopot. I stąd moje pytanie, czy jest możliwe uszkodzenie nagrzewnicy/klapki podczas wymiany filtru kabinowego? Czy jest to moje szukanie dziury w cały i po prostu przyszedł czas i na mojego Cruze z tą klapką..



- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15495
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 146
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Awaria nagrzewnicy - zimne powietrze z nawiewu
Nie jest możliwe. Wymiana filtra nie może uszkodzić klapki. Klapka uszkadza się z powodu wady fabrycznej.

-
- Świeżak
- Posty: 4
- Rejestracja: 20 lip 2017, o 22:45
- Reputacja: 0
- Imię: Darek
- Samochód: Cruze
- Silnik:
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Re: Awaria nagrzewnicy - zimne powietrze z nawiewu
Dzięki za odpowiedź, więc jak na szczęśliwego właściciela Cruze czeka mnie kolejna "typowa" naprawa po cewce, sprzęgle, przełączniku stykowym, redutkorze i przełączniku brc. Ciężki los 

- huri_khan
- Zasłużony dla forum
- Posty: 5237
- Rejestracja: 9 sie 2013, o 09:29
- Reputacja: 91
- Imię: Robert
- Samochód: Kia Proceed
- Silnik: 1,4 T
- Inny samochód: Ford Mondeo
- Lokalizacja: Bytom
- Kontakt:
Re: Awaria nagrzewnicy - zimne powietrze z nawiewu
Sprzęgło typowa wada?
240 000 km z Chevroletem w zupełności wystarczyło 

-
- Świeżak
- Posty: 4
- Rejestracja: 20 lip 2017, o 22:45
- Reputacja: 0
- Imię: Darek
- Samochód: Cruze
- Silnik:
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Re: Awaria nagrzewnicy - zimne powietrze z nawiewu
Z rozpędu już napisałem, w sumie sprzęgło było ok, uszczelniacz mi padł i całe sprzęgło zostało zalane wiec w ASO stwierdzili, że lepiej wymieć z czym się zresztą zgodziłem. Ale te usterki to już tematy na inne wątki. Teraz mam ogromną rozterkę czy dawać do ASO by zrobili tą nagrzewnicę czy jakoś samemu z kimś bardziej obeznanym w elektryce posklejać plastiki. W ASO jak pytałem określili, że może im to zając koło 3 dni. Więc aż się boję o cenę. Wyjdzie na to, że będę zimą marznął 

- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15495
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 146
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Awaria nagrzewnicy - zimne powietrze z nawiewu
A uszczelniacz to już typowa wada. Ale przełącznik BRC typowa?

-
- Profesjonalista
- Posty: 961
- Rejestracja: 8 lis 2016, o 11:50
- Reputacja: 0
- Imię: Maciej
- Samochód: Cruze 1.8LPG 2013
- Silnik:
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Re: Awaria nagrzewnicy - zimne powietrze z nawiewu
koszt w ASO (MMCars) ~900zl robocizna ~500-600 mieszalnik
jak już sprowadza to wymiana w 1 dzień
w serwisie zew chcieli 500 za wymiane
jak już sprowadza to wymiana w 1 dzień
w serwisie zew chcieli 500 za wymiane
- C77
- Fachman
- Posty: 2337
- Rejestracja: 29 mar 2015, o 00:20
- Reputacja: 12
- Imię: Nieomylna Legenda
- Samochód: 1st. Cruze on Drive2
- Silnik: 18XER
- Lokalizacja: Piękne Miasto
- Kontakt:
Re: Awaria nagrzewnicy - zimne powietrze z nawiewu
Tobie się nie chciało, innym się chciało.maru22 pisze:Podałem istotne wymiary, więc potrzebujący może zlecić ich wykonanie w kręgu znajomych parających się mechaniką (dosyć precyzyjną). Ja nie bardzo mam czas na dodatkowe wykonanie takich zabawek.

Pogłoski o mojej śmierci były mocno przesadzone
Niezmordowany Ex-dowódca Org Division Zasłużony dla Forum ORG

Ja na Drive2
Niezmordowany Ex-dowódca Org Division Zasłużony dla Forum ORG

Ja na Drive2
- maru22
- Bywalec
- Posty: 122
- Rejestracja: 25 sty 2014, o 18:19
- Reputacja: 4
- Imię: MS
- Samochód: Cruze 1.6 LT+ MY14
- Silnik:
- Lokalizacja: Małopolska
- Kontakt:
Re: Awaria nagrzewnicy - zimne powietrze z nawiewu
Z tego co widzę, to zupełnie inne rozwiązanie i chyba służy do naprawy ramion klapki po wymontowaniu i rozebraniu mieszalnika. I coś mi nie pasują średnice otworów, dlaczego dwie różne wielkości i jak to montuje się do klapki ( być może przez doklejenie, tylko czy to wytrzyma w perspektywie upływającego czasu ). Jeśli znasz sposób naprawy z tymi elementami, to opisz coś więcej jak i co.
Ja preferuję naprawę bez rozbierania przez wycięcie otworu z boku i założeniu protezy mojego projektu. Koszt naprawy minimalny i zajmuje co najwyżej do 4-rech godzin ( w tym przerwa na kawę ). Kolejny raz wyrobiłbym się w znacznie krótszym czasie ( z 2-wie godziny ).
Ja preferuję naprawę bez rozbierania przez wycięcie otworu z boku i założeniu protezy mojego projektu. Koszt naprawy minimalny i zajmuje co najwyżej do 4-rech godzin ( w tym przerwa na kawę ). Kolejny raz wyrobiłbym się w znacznie krótszym czasie ( z 2-wie godziny ).
- C77
- Fachman
- Posty: 2337
- Rejestracja: 29 mar 2015, o 00:20
- Reputacja: 12
- Imię: Nieomylna Legenda
- Samochód: 1st. Cruze on Drive2
- Silnik: 18XER
- Lokalizacja: Piękne Miasto
- Kontakt:
Re: Awaria nagrzewnicy - zimne powietrze z nawiewu
Bo z każdej strony ramiona mocowane do klapki mają troszkę innąmaru22 pisze:I coś mi nie pasują średnice otworów, dlaczego dwie różne wielkości i jak to montuje się do klapki
charakterystykę mocowania, znaczy średnica przy samym chwycie jest minimalnie inna.
Przyjrzyj się uważnie


Tu masz cały opis
https://www.drive2.ru/l/479837870551466361/
Pogłoski o mojej śmierci były mocno przesadzone
Niezmordowany Ex-dowódca Org Division Zasłużony dla Forum ORG

Ja na Drive2
Niezmordowany Ex-dowódca Org Division Zasłużony dla Forum ORG

Ja na Drive2
-
- Profesjonalista
- Posty: 820
- Rejestracja: 28 cze 2015, o 14:31
- Reputacja: 0
- Imię: Robert
- Samochód: Orlando LPG automat
- Silnik:
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Awaria nagrzewnicy - zimne powietrze z nawiewu
Czy ktoś wykonuje te wzmocnienia na zmówienie?
- maru22
- Bywalec
- Posty: 122
- Rejestracja: 25 sty 2014, o 18:19
- Reputacja: 4
- Imię: MS
- Samochód: Cruze 1.6 LT+ MY14
- Silnik:
- Lokalizacja: Małopolska
- Kontakt:
Re: Awaria nagrzewnicy - zimne powietrze z nawiewu
Teraz już widzę zastosowanie tych wsporników, tylko jak ramiona klapki są zupełnie zniszczone to należy zastosować te z mniejszymi otworami. Wg. mnie brakuje jeszcze elementu do połączenia wsporników po założeniu na czopy klapki sterowanej silnikiem, bo w oryginale takie coś jest ( aby się ramiona nie zsunęły samoczynnie ).
Czopy klapki sterowanej silnikiem mają średnicę 5mm i w moim rozwiązaniu bezpośrednio na nie zakładam ramiona z otworami w moim sposobie naprawy. Rozbieranie deski rozdzielczej to już wyższa szkoła jazdy i dlatego preferuję moje rozwiązania, czas to pieniądz. Każdy ma prawo wybrać sposób naprawy według uznania.
Czopy klapki sterowanej silnikiem mają średnicę 5mm i w moim rozwiązaniu bezpośrednio na nie zakładam ramiona z otworami w moim sposobie naprawy. Rozbieranie deski rozdzielczej to już wyższa szkoła jazdy i dlatego preferuję moje rozwiązania, czas to pieniądz. Każdy ma prawo wybrać sposób naprawy według uznania.
-
- Profesjonalista
- Posty: 961
- Rejestracja: 8 lis 2016, o 11:50
- Reputacja: 0
- Imię: Maciej
- Samochód: Cruze 1.8LPG 2013
- Silnik:
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Re: Awaria nagrzewnicy - zimne powietrze z nawiewu
jakby ktos chcial sie bawic to oddam uszkodzony za koszty wysylki i browara 

-
- Stały bywalec
- Posty: 281
- Rejestracja: 4 cze 2015, o 13:50
- Reputacja: 2
- Imię: Paweł
- Samochód: Cruze1,8/Spark1,0
- Silnik: Chyba jest jakiś?
- Lokalizacja: Chwilowo Pyrlandia
- Kontakt:
Re: Awaria nagrzewnicy - zimne powietrze z nawiewu
Chętnie przygarnę uszkodzony mieszalnik. Reszta na PW.
-
- Profesjonalista
- Posty: 961
- Rejestracja: 8 lis 2016, o 11:50
- Reputacja: 0
- Imię: Maciej
- Samochód: Cruze 1.8LPG 2013
- Silnik:
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Re: Awaria nagrzewnicy - zimne powietrze z nawiewu
PW nie dotarlo z racji pelnej skrzynki.. wyślij ponownie jak cos
-
- Świeżak
- Posty: 4
- Rejestracja: 4 cze 2015, o 20:51
- Reputacja: 0
- Imię: Jarek
- Samochód: Cruze
- Silnik:
- Lokalizacja: Poznan
- Kontakt:
Re: Awaria nagrzewnicy - zimne powietrze z nawiewu
Witam,
Jak w tamcie miałem jeszcze ten sam problem kilka razy u mnie naszczęście nie była konieczna wymiana klapki.
Jedyne co zuważyłem to jeżeli czynnik klimatyzacji spadnie do niskiego poziomu ogrzewanie i chłodzenie przestaje działać (tzn nie działa od strony kieriowcy ). Winą za to jest automatyczna dwu strefowa klimatyzacja, która przechodzi w tryb awaryjny. ( jak wiadomo w cruze mamy klimatyzacje dwu strefową zaadoptowaną do działania jako jedno strefowa )
Drugi problem to znajomy mechanik powiedział w jednym przypadku odpowietrzał siłownik ( tak przynajmniej twierdzi po ostatnich oględzinach mam wątpliwości do tego co mówi ), objaw ten sam czyli brak ogrzewania od strony kierowcy.
Pozdrawiam,
Jarek
Jak w tamcie miałem jeszcze ten sam problem kilka razy u mnie naszczęście nie była konieczna wymiana klapki.
Jedyne co zuważyłem to jeżeli czynnik klimatyzacji spadnie do niskiego poziomu ogrzewanie i chłodzenie przestaje działać (tzn nie działa od strony kieriowcy ). Winą za to jest automatyczna dwu strefowa klimatyzacja, która przechodzi w tryb awaryjny. ( jak wiadomo w cruze mamy klimatyzacje dwu strefową zaadoptowaną do działania jako jedno strefowa )
Drugi problem to znajomy mechanik powiedział w jednym przypadku odpowietrzał siłownik ( tak przynajmniej twierdzi po ostatnich oględzinach mam wątpliwości do tego co mówi ), objaw ten sam czyli brak ogrzewania od strony kierowcy.
Pozdrawiam,
Jarek
-
- Świeżak
- Posty: 4
- Rejestracja: 20 lip 2017, o 22:45
- Reputacja: 0
- Imię: Darek
- Samochód: Cruze
- Silnik:
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Re: Awaria nagrzewnicy - zimne powietrze z nawiewu
A jak zweryfikowałeś, że nie było potrzeby wymiany klapki? Po czym to można poznać?
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15495
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 146
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Awaria nagrzewnicy - zimne powietrze z nawiewu
jherod pisze:Witam,
Drugi problem to znajomy mechanik powiedział w jednym przypadku odpowietrzał siłownik ( tak przynajmniej twierdzi po ostatnich oględzinach mam wątpliwości do tego co mówi ), objaw ten sam czyli brak ogrzewania od strony kierowcy.



-
- Profesjonalista
- Posty: 585
- Rejestracja: 22 paź 2014, o 09:59
- Reputacja: 0
- Imię: Marcin
- Samochód: Evanda
- Silnik:
- Lokalizacja: Puławy
- Kontakt:
Re: Awaria nagrzewnicy - zimne powietrze z nawiewu
Niezły jest, i jeszcze kasę za to bierze.
-
- Profesjonalista
- Posty: 820
- Rejestracja: 28 cze 2015, o 14:31
- Reputacja: 0
- Imię: Robert
- Samochód: Orlando LPG automat
- Silnik:
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Awaria nagrzewnicy - zimne powietrze z nawiewu
Gdzie można dorobić takie wzmocnienia?C77 pisze:Bo z każdej strony ramiona mocowane do klapki mają troszkę innąmaru22 pisze:I coś mi nie pasują średnice otworów, dlaczego dwie różne wielkości i jak to montuje się do klapki
charakterystykę mocowania, znaczy średnica przy samym chwycie jest minimalnie inna.
Przyjrzyj się uważnie
Tu masz cały opis
https://www.drive2.ru/l/479837870551466361/

- etac
- Prezes
- Posty: 24970
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 301
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Awaria nagrzewnicy - zimne powietrze z nawiewu
można by zamówić, gdzieś ciecie laserem lub wodą.
Tyle ze rysunek CAD trzeba mieć.
Tyle ze rysunek CAD trzeba mieć.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
- maru22
- Bywalec
- Posty: 122
- Rejestracja: 25 sty 2014, o 18:19
- Reputacja: 4
- Imię: MS
- Samochód: Cruze 1.6 LT+ MY14
- Silnik:
- Lokalizacja: Małopolska
- Kontakt:
Re: Awaria nagrzewnicy - zimne powietrze z nawiewu
Na załączonej fotce dokładnie widać dlaczego zastosowano ramiona z otworami o różnych średnicach. Ramię z lewej strony jest wzmacniane i wspornik zakładany jest na średnicę zewnętrzną oryginału (logiczne że średnica zewnętrzna jest większa i wymusza większy otwór w dokładanym elemencie wzmocnienia), natomiast z prawej strony brak jest fragmentu oryginału i wspornik zakładany jest bezpośrednio na czop osiowy klapki sterowanej silniczkiem.
W przypadku, gdy oba ramiona są już urwane (zniszczone) należy wg. mnie zastosować wsporniki wzmacniające o mniejszej średnicy. Oby wspornik wykonany z cienkiej blachy nie zachowywał się jak noż przy zmianach położenia nie spowodował ucięcia czopu klapki. Proszę prześledzić uważnie fotki pokazane przez kolegów ze wschodu, tam dokładnie widać różnicę w naprawie jednej i drugiej klapki.
Obie średnice czopów klapki sterowanej silniczkiem są jednakowe, przynajmniej u mnie tak jest. Pisałem, że ja wybrałem inną metodę naprawy i u mnie inaczej to wygląda (można zobaczyć na poprzednich stronach w tym temacie forum). Moja konstrukcja pozwala usunąć problem urwanych ramion klapki prościej i szybciej przy urwanych nawet obu ramionach klapki.
W przypadku, gdy oba ramiona są już urwane (zniszczone) należy wg. mnie zastosować wsporniki wzmacniające o mniejszej średnicy. Oby wspornik wykonany z cienkiej blachy nie zachowywał się jak noż przy zmianach położenia nie spowodował ucięcia czopu klapki. Proszę prześledzić uważnie fotki pokazane przez kolegów ze wschodu, tam dokładnie widać różnicę w naprawie jednej i drugiej klapki.
Obie średnice czopów klapki sterowanej silniczkiem są jednakowe, przynajmniej u mnie tak jest. Pisałem, że ja wybrałem inną metodę naprawy i u mnie inaczej to wygląda (można zobaczyć na poprzednich stronach w tym temacie forum). Moja konstrukcja pozwala usunąć problem urwanych ramion klapki prościej i szybciej przy urwanych nawet obu ramionach klapki.
-
- Świeżak
- Posty: 7
- Rejestracja: 22 paź 2017, o 11:28
- Reputacja: 0
- Imię: Pofryk
- Samochód: Orlando
- Silnik:
- Lokalizacja: żory
- Kontakt:
Re: Awaria nagrzewnicy - zimne powietrze z nawiewu
Witam, Panowie czy na terenie Śląska ktoś się podejmie naprawy ruska metoda? W Orlando wieje zimnym od strony kierowcy..... Sam obawiam się o swoje zdolności manualne a jak ktoś już to robił to ma przynajmniej doświadczenie.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość