AQS jak działa i czy warto używać?

Modyfikacje i inne tematy dotyczące nadwozia i wnętrza
ODPOWIEDZ
tomi333
Świeżak
Posty: 32
Rejestracja: 28 paź 2013, o 21:20
Reputacja: 0
Imię: Tomek
Samochód: Cruze 2.0 vdci 163KM
Silnik:
Lokalizacja: łódzkie
Kontakt:

AQS jak działa i czy warto używać?

Post autor: tomi333 » 10 mar 2015, o 08:31

Czy macie włączony AQS na stałe czy raczej ręcznie regulujecie obieg powietrza.
Powiem szczerze że jakoś nie mam zaufania do takiej automatyki kiedy nawet nie wiadomo czy automat otwiera czy zamyka obieg. Np. jadę z małym dzieckiem i chciałbym wiedzieć czy jest dostęp świeżego powietrza z zewnątrz czy nie. Albo na odwrót. Jadę za śmierdzącym autobusem i czy AQS zamknie natychmiast obieg czy za jakiś czas kiedy spaliny dostaną się do wnętrza. Jak w ogóle ten system działa? Macie jakieś doświadczenia lub uwagi odnośnie tego systemu?

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24970
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 301
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: AQS jak działa i czy warto używać?

Post autor: etac » 10 mar 2015, o 08:45

Ja wciskam AUTO i tak mam na stałe, co tym samym powoduje włączenie systemu AQS.

Jak to działa to chyba żaden dealer nie wie. Ja tez mam wiele wątpliwości, bo jedni mówią ze to czujnik jakości powietrza, a w TIS wyczytałem ze to czujnik wilgotności wnętrza.

A jeśli wilgotności to tez nie bardzo działa, bo ostatnio padało kilka dni, a ja nie mogłem sobie poradzić z zaparowanymi szybami.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

flebuss
Wymiatacz
Posty: 1603
Rejestracja: 8 maja 2014, o 22:09
Reputacja: 3
Imię: Krzysztof
Samochód: SUZUKI BALENO
Silnik: 1,2 PB 90 KM
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Re: AQS jak działa i czy warto używać?

Post autor: flebuss » 10 mar 2015, o 11:10

Taki wyjadacz jak Ty? to nie możliwe - ale przecież zawsze możesz użyć paluszka i przejść na tryb ręczny - zrobić szparę w oknie itp - ja od lat praktykuję owiewki co pozwala uchylić okno nie wpuszczając deszczu i szybko odparować- innym też polecam ten "wynalazek" :ok:
"Płyńmy szkunerem Cutty Sark i niech nam dowodzi William Mc Coy !"- James Hogg z Ettrick

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24970
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 301
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: AQS jak działa i czy warto używać?

Post autor: etac » 10 mar 2015, o 11:44

Od pól roku proszę się serwis o warunki działania ogrzewania elektrycznego, który jest standardem w dieslu i nikt nic nie wie.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

Awatar użytkownika
huri_khan
Zasłużony dla forum
Posty: 5237
Rejestracja: 9 sie 2013, o 09:29
Reputacja: 91
Imię: Robert
Samochód: Kia Proceed
Silnik: 1,4 T
Inny samochód: Ford Mondeo
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Re: AQS jak działa i czy warto używać?

Post autor: huri_khan » 10 mar 2015, o 11:58

Ja przez 5 lat jeżdżę na AUTO (lato i zima) i nie zawracam sobie 4 liter działaniem AQS :)
240 000 km z Chevroletem w zupełności wystarczyło :)

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24970
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 301
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: AQS jak działa i czy warto używać?

Post autor: etac » 5 lut 2016, o 11:52

Kilka info znalezionych w TIS:
Poniższe warunki muszą być spełniona, aby możliwa była aktywacja sprężarki układu klimatyzacji:

• Napięcie akumulatora wynosi 9-18 V.
• Temperatura cieczy chłodzącej silnika jest niższa od 124°C (255°F).
• Prędkość obrotowa silnika jest większa od 600 obr/min.
• Prędkość obrotowa silnika jest mniejsza od 5500 obr/min.
• Ciśnienie układu klimatyzacji po stronie wysokiego ciśnienia wynosi 269-2 929 kPa (39-425 psi).
• Pozycja przepustnicy jest mniejsza niż 100%.
• Temperatura parownika jest wyższa od 3°C (38°F).
• Moduł ECM nie wykrywa nadmiernego momentu obrotowego.
• Moduł ECM nie wykrywa niedostatecznej jakości biegu jałowego.
• Temperatura otoczenia wynosi ponad 1°C (34°F).
Informacje czujnika są wykorzystywane przez ECM w celu ustalenia następujących parametrów:

• Ciśnienie po stronie wysokiej układu klimatyzacji
• Obciążenie silnika przez układ klimatyzacji
• Obciążenie cieplne przy kondensatorze układu klimatyzacji
Powietrze wpływa do przedziału pasażerskiego przez rdzeń nagrzewnicy i rdzeń parownika. Siłownik temperatury powietrza napędza klapkę mieszanego powietrza w celu wymuszenia przepływu. W razie zwiększenia temperatury wnętrza, klapka mieszanego powietrza zostanie wprowadzona do położenia, w którym większa ilość powietrza przepływa przez rdzeń nagrzewnicy. W razie zmniejszenia temperatury wnętrza, klapka mieszanego powietrza zostanie wprowadzona do położenia, w którym większa ilość powietrza przepływa przez rdzeń parownika.
oraz dla dzialania AQS:
Czujnik jakości powietrza

Moduł sterujący HVAC wykrywa spaliny za pomocą czujnika jakości powietrza. Czujnik jakości powietrza jest 3-przewodowym czujnikiem z obwodem napięcia zapłonu, obwodem masy i obwodem sygnału. Moduł sterujący HVAC ocenia informację z czujnika jakości powietrza i zamyka klapkę recyrkulacji po wciśnięciu wyłącznika czujnika jakości powietrza, jak tylko stężenie zanieczyszczeń przekroczy wstępnie zdefiniowaną wartość.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

Awatar użytkownika
Avatar
Fachman
Posty: 2463
Rejestracja: 9 sie 2013, o 08:08
Reputacja: 0
Imię: Marcin
Samochód: brak
Silnik:
Lokalizacja: Racibórz
Kontakt:

Re: AQS jak działa i czy warto używać?

Post autor: Avatar » 5 lut 2016, o 18:20

Czyli tak jak myślałem, zamyka obieg :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Cruze Nadwozie / Wnętrze”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość