Awaria nagrzewnicy - zimne powietrze z nawiewu

Modyfikacje i inne tematy dotyczące nadwozia i wnętrza
Awatar użytkownika
Karlos
Bywalec
Posty: 111
Rejestracja: 25 paź 2013, o 11:11
Reputacja: 2
Imię: Karol
Samochód: Cruze LT+
Silnik: 1.8, 141 KM, benz + LPG
LPG: BRC SQ24
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Re: Awaria nagrzewnicy - zimne powietrze z nawiewu

Post autor: Karlos » 22 gru 2021, o 15:29

Czy wysoka temperatura, która spowodowała degradację plastiku i gumy nie jest związana z zabezpieczeniem styropianem lub wełną kanału przy nogach kierowcy? Ten kanał mocno nagrzewa się podczas pracy silnika od nagrzewnicy powietrza. Był tu temat z linkiem do strony RU, na której opisany był sposób izolacji tego kanału oraz przewodów do nagrzewnicy otuliną PE.

baboracki2
Świeżak
Posty: 10
Rejestracja: 2 lip 2016, o 19:33
Reputacja: 5
Imię: Edek
Samochód: Orlando
Silnik:
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Awaria nagrzewnicy - zimne powietrze z nawiewu

Post autor: baboracki2 » 22 gru 2021, o 16:24

Ja nie mam tej izolacji, a część gumy na klapce jest klejąca i pękła. Resztę elementów (same klapki, obudowy) opukiwałem i raczej wyglądają na zdrowe.
Też o tym wczoraj myślałem i ostatecznie odpuściłem pomysł o izolowaniu (a już sięgałem po czerwoną otulinę rur w Castoramie :) )

W moim przypadku to zastanawiam się raczej, czy przyczyną nie był środek do odgrzybiania, jaki kiedyś głęboko wpuściłem w kanał od strony turbiny nawiewu jak ją naprawiałem. Nie pamiętam, czy sprawdzałem, czy jakoś na gumę może wpływać.

Pomierzyłem sprawną klapkę i zrobiłem sobie szablon, według którego będę wycinał ramiona. Troszkę wymiarami i kątem różni się od tych wrzuconych w tym wątku. Może to kwestia tego, że ja mam Orlando, albo same klapki są już trochę zniekształcone.

Kształt robiłem taki, żeby jak najmniej napracować się później przy wycinaniu z blachy.

Może się komuś przyda:
szablon ramienia.png
Różne wersje prototypów szablonu:
1640186320516.jpg
I wersja końcowa:
1640186320498.jpg
1640186320459.jpg
Dzisiaj spróbuję to powycinać i zobaczę czy efekt będzie na tyle zadawalający, żeby montować.

baboracki2
Świeżak
Posty: 10
Rejestracja: 2 lip 2016, o 19:33
Reputacja: 5
Imię: Edek
Samochód: Orlando
Silnik:
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Awaria nagrzewnicy - zimne powietrze z nawiewu

Post autor: baboracki2 » 23 gru 2021, o 00:45

Próbne założenie (z wydrukiem 3d) pokazało, że jednak trzeba jeszcze zaokrąglić mocowanie klapki pchanej. Delikatnie szurało o obudowę. Jak będę miał chwilę to spróbuję dostosować rysunek do rzeczywistości.
Przymiarka z plastikiem:
1640215463194.jpg
Wycinanka z blachy. Zdecydowałem się jednak na aluminium 4mm, a nie blachę stalową 2mm. Jakby nie obawiał się, że obudzę sąsiadów tnąc kątówką blachę stalową, to bym się na nią zdecydował. Aluminium wycinałem piłką ręczną i obrabiałem zwykłym pilnikiem.
1640215390738.jpg
1640215390719.jpg
Przymiarka z połamanymi ramionami:
1640215390669.jpg
Przygotowanie do klejenia silikonem wysokotemperaturowym. Wszystko odtłuszczone IPA:
1640215273207.jpg
Po sklejeniu:
1640215273190.jpg
1640215273181.jpg
Wkręty są fi3mm, wiercone tam gdzie wypada materiał. Dlatego w szablonie widać było tylko dwa otwory - jeden na ośkę, drugi na rozpórkę.
Rozpórka zrobiona jest z pręta gwintowanego fi3mm z każdej strony ograniczona nakrętkami z kontrą.
Otwory na śrubki łączące resztki ramion z blachą są nagwintowane i wypełnione silikonem. Niestety aluminium słabo się gwintuje i dlatego wolałem dodatkowo osadzić w silikonie.

EDIT 1: Dzisiaj spróbuję ogarnąć drugą klapkę - też wzmocnię ramiona, ale też muszą coś wymyśleć na zregenerowanie oberwanej gumy.

EDIT 1: Jeśli ktoś by decydował się na klejenie innym klejem niż silikon wysokotemperaturowy, to zwróćcie uwagę, klapka pchana jest zrobiona z plastiku PP - trzeba użyć specjalnego kleju do PP/PE/PTFE. Klapka pchająca jest zrobiona z kolei z TEO - tu nawet nie wiem jakie kleje można używać.

Awatar użytkownika
Karlos
Bywalec
Posty: 111
Rejestracja: 25 paź 2013, o 11:11
Reputacja: 2
Imię: Karol
Samochód: Cruze LT+
Silnik: 1.8, 141 KM, benz + LPG
LPG: BRC SQ24
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Re: Awaria nagrzewnicy - zimne powietrze z nawiewu

Post autor: Karlos » 23 gru 2021, o 08:01

Uważam, że istotna jest mała waga ramion (mniejszy opór dla mechanizmu). Ja zdecydowałem się na 2mm (sobie i forumowiczom) i jak dotąd reklamacji nie było.

baboracki2
Świeżak
Posty: 10
Rejestracja: 2 lip 2016, o 19:33
Reputacja: 5
Imię: Edek
Samochód: Orlando
Silnik:
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Awaria nagrzewnicy - zimne powietrze z nawiewu

Post autor: baboracki2 » 23 gru 2021, o 08:58

@Karlos, to co zamawiacie, to jest ze stali, czy z aluminium?

Ja nie jestem przekonany, czy przy tak powolnym ruchu klapek, taka różnica w masie może mieć istotne znaczenie.

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15465
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 143
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Awaria nagrzewnicy - zimne powietrze z nawiewu

Post autor: wszim » 23 gru 2021, o 09:40

Wg mnie nie ma potrzeby ze stali. Aluminium o odpowiedniej grubości z pewno zda egzamin. Stal może korodować.
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

baboracki2
Świeżak
Posty: 10
Rejestracja: 2 lip 2016, o 19:33
Reputacja: 5
Imię: Edek
Samochód: Orlando
Silnik:
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Awaria nagrzewnicy - zimne powietrze z nawiewu

Post autor: baboracki2 » 26 gru 2021, o 23:57

Regeneracja gumy.
Niestety guma od strony pasażera okazała się bardziej zdegradowana niż wyglądała na początku:
IMG_20211223_161959.jpg
Tak wyglądało wycieranie dłuta z gumy:
IMG_20211223_162416.jpg
W Castoramie kupiłem gumę o grubości 1mm i dociąłem kształt klapki:
IMG_20211223_163309.jpg
Przykleiłem na silikon wysokotemperaturowy i dokręciłem śrubkami 2,5mm z blachą.
IMG_20211223_191614.jpg
Żeby się przekonać, że nie robię jakiegoś grubego błędu wrzuciłem do piekarnika 110st (zakładam, że normalnie w dole mieszalnika może być 90st -tyle co praca silnika) na 1,5h":
IMG_20211224_231956.jpg
Przy okazji przetestowałem dwa smary silikonowe, które miałem
1. z Castoramy - LEDA - ma wprost napisane na opakowaniu 160st
2. z LeroyMerlin - TexMAX - nie ma napisane na opakowaniu, ale na stronie producenta/importera ma napisane max 100st.C - jak widać rozpłynął się momentalnie. To bardziej jest olej silikonowy niż smar.
niestety ten pierwszy jest po 52zł, podczas gdy ten drugi po 14 za opakowanie.
Jedno mi wystarczyło do nasmarowania wszystkich ruchomych części w mieszalniku (jest 6 klapek)
IMG_20211225_003858.jpg
Tak wyglądają klapki z nowymi ramionami i z odtworzoną gumą:
https://youtu.be/llZV0VT-aLI

Dodano po 1 godzinie 1 minucie 13 sekundach:
Notatki "post factum"
Robiłem Orlando z automatyczną klimą, w którym przestał działać nadmuch ciepłego powietrza na stronę kierowcy.

Mieszalnik różni się od tego w Cruze (widać po kształcie obudowy i sama łopatka ma inny kształt wzmocnienia - można porównać moje zdjęcia z tymi z wątku dotyczącymi Cruze). Nie wiem czy czy da się zamiennie stosować górę mieszalnika - pewnie nie, skoro do Orlando kosztuje prawie 1100zł, a do Cruze 860zł w tym samym sklepie.

Wydaje się, że rozebranie i zmontowanie da się ogarnąć w jeden dzień. Mi to zajęło więcej czasu bo musiałem ręcznie dłubać ramiona i odtwarzać brakującą gumę klapki. Poza tym, nad wszystkim myślałem 10 razy, żeby czegoś nie popsuć.

Robiłem bazując na opisie Big Mikea ze strony 20 - bardzo przydatny opis. Warto go przeczytać i opis Niedźwiedzia też.
Trochę pomieszały mu się strony - np. poduszkę powietrzną odpinać powinien po stronie pasażera, a nie kierowcy.
Oraz według mnie lepiej jest najpierw opuścić kierownicę, dopiero potem wyjmować deskę.
W ogóle kierownice mi było wygodniej położyć na progu (da się ją na tyle odgiąć), a nie na siedzeniu kierowcy.

Podsyłam kilka haseł, może się komuś przydadzą:
Śruby
Jest raptem kilka rożnych rodzajów śrub.
Czarne blachowkręty trzymające plastiki (klucz 7mm) występują w dwóch długościach - trzeba pamiętać gdzie były te dłuższe wkręcone.
Ja zastosowałem podejście, że opisywałem duże śruby literami i miejsce gdzie przychodzą, a te powyższe blachowkręty po prostu wkręcałem w swoje miejsce po zdemontowaniu elementu.
Kolejny rodzaj to srebrne blachowkręty - klucz 7/32" - blachowkręty w turbinie nawiewu i mieszalniku (turbiny teraz oczywiście nie rozkręcałem. Piszę, bo kiedyś rozkręcałem i chwilę głowiłem się dlaczego 5mm za mały, a 6mm za duży)

Są jeszcze zwykłe śruby - 10mm i 13 mm (te większe opisywałem flamastrem)

Trzpienie przy kierownicy
Na szczęście napisał o nich Big Mike i Niedźwiedź - niestety nie napisali konkretnie jak je zdemontować. Mój patent to klucz hydrauliczny i ściśnięcie tak, żeby wyszło na drugą stronę.
IMG_20211220_235527.jpg
Rozbieranie mieszalnika:
Do rozebrania połówek mieszalnika konieczna przedłużka do klucza nasadowego 7mm - tak z 15 cm.

Trudniejsze miejsca:
Turbina nawiewy jest od tyłu przykręcona! A nakrętkę którą widać przyspawali :D . Trzeba przedłużkę, ale u mnie dało rady dłuższą nasadką 10mm - taką z 60mm.

Głowienie się co zrobić z wiązką. Na rosyjskim filmiku pokazują, jak belkę/rozpórkę wyciągają z przypiętą wiązką.
Ja odpiąłem ją w środkowej części konsoli, odpiąłem od belki i położyłem pod szybą (była przypięta do skrzynki bezpieczników po lewej i do ECU po prawej stronie samochodu). Silniki krokowe, czujniki temperatury (wszystko co przypięte do mieszalnika) wyjąłem razem z mieszalnikiem i dopiero na stole część z tego trzeba było odpiąć.

Inne/różne:
Na rosyjskim filmiku, wstawionym w tym wątku, pokazują demontaż jak migają jeszcze kontrolki - ja nie podjąłem się testowania takiego podejścia. ODPIĄŁEM AKUMULATOR JAKO PIERWSZY KROK.

Drukarka etykiet (brother 105 czy jakoś tak) - bardzo się przydaje do opisywania wtyczek. Etykietka na kable, jakiś symbol mazakiem przy wtyczce. Potem składa się wszystko jak błyskawica ;)

Fajnie by było mieć jakiś marker w jasnym kolorze - np. biały.

Jest jeden rodzaj wtyczek, które są ciężkie do wyjęcia np. od wyłącznika ESP. Może ktoś wrzuci patent jak je rozbierać. Występują w trzech miejscach. Przy ESP wziąłem i po prostu odkręciłem cały wyłącznik. Mają zero elastyczności. Podważałem różnymi blaszkami, a nie było się w stanie odgiąć na tyle, żeby blokadka puściła.
To to draństwo:
IMG_20211219_215415.jpg
Uszczelka piankowa na górze mieszalnika - do rozcięcia przy rozbieraniu mieszalnika. Jak ktoś może, to niech wcześniej sobie zamówi nową. Ja zostawiłem rozciętą.
IMG_20211226_123945.jpg
Śrubki do gumy - 2,5 mm są w leroymerlinie, 2mm są w Castoramie, ale nie chciało mi się już wracać.

Dlaczego ramiona pękają? - Mi się wydaje, że ten plastik jest ok, ale jeden z pierścieni nakładany na ośkę zrobili rozcięty, żeby dało się go założyć w fabryce. Moim zdaniem ten pierwszy pęka, potem jak już jest luźno, to ułamuje się drugie ramie w połowie. Jeśli zrobiliby oba pierścienie pełne, oraz większej średnicy (da się ,bo aluminiowe wzmocnienia zrobiłem o jakieś 4 mm większej średnicy), to ten problem by nie występował.

Ramiona, których rysunek pokazywałem wyżej doszlifowałem w dwóch miejscach, żeby był większy dystans od krawędzi/ścianek.
Pierwsze miejsce pokazywałem wcześniej. Drugie widać tutaj:
IMG_20211226_111844.jpg
Samochód poskładałem. Poduszki nie wystrzeliły, wygląda na to, że wszystko działa (nawet więcej, bo przy sprawdzaniu odkryłem, że w tym samochodzie da się wybrać stronę, z której mają świecić postojowe, czego przez 9 lat nie wiedziałem). Grzeje. Elm nie pokazuje błędów.

Jak nie zapomnę i będę miał czas, to skontroluję kamerką wziernikową za jakieś pół roku i dam znać (jeśli wcześniej samo wyraźnie się nie zepsuje) czy jeszcze działa. Ja jestem ciekaw zwłaszcza tej gumy i klejenia na silikon wysokotemperaturowy.

No i na koniec: nie jestem mechanikiem samochodowym, tylko pracownikiem bzzz biurowym (CENZURA). Jak widać, da się to zrobić samodzielnie.

Jak już wcześniej pisano, potrzebny jest ciepło, żeby zrobić naprawę. Albo lato, albo ciepły garaż. Jeśli chodzi o miejsce, to i tak wszystko odkładałem z tyłu na złożone siedzenia i do bagażnika. Wszystko, oprócz belki. Ale i ona by się na upartego zmieściła.

Kij w oko GM, za odstawienie takiej chały!

I jeszcze jeden kij w oko, za zrobienie tych wszystkich ostrych krawędzi blach. Uważajcie jak wsuwacie dłonie przy środkowej konsoli, gdziekolwiek koło tej belki rozpierającej. Wszystkie krawędzie są bardzo ostre.

z.
Ostatnio zmieniony 27 gru 2021, o 10:36 przez etac, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: cenzura, literówka

kochar
Wymiatacz
Posty: 1512
Rejestracja: 6 paź 2016, o 17:13
Reputacja: 77
Imię: Jan
Samochód: ORLANDO 2.0l VCDI
Silnik: 163KM, diesel
Lokalizacja: Łódź

Re: Awaria nagrzewnicy - zimne powietrze z nawiewu

Post autor: kochar » 27 gru 2021, o 10:10

Brawo dobra robota. :ok: Wskazówki skopiowane i oby się nie przydały. :piwo3:
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)

Awatar użytkownika
Karlos
Bywalec
Posty: 111
Rejestracja: 25 paź 2013, o 11:11
Reputacja: 2
Imię: Karol
Samochód: Cruze LT+
Silnik: 1.8, 141 KM, benz + LPG
LPG: BRC SQ24
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Re: Awaria nagrzewnicy - zimne powietrze z nawiewu

Post autor: Karlos » 27 gru 2021, o 17:15

baboracki2 pisze:
23 gru 2021, o 08:58
@Karlos, to co zamawiacie, to jest ze stali, czy z aluminium?

Ja nie jestem przekonany, czy przy tak powolnym ruchu klapek, taka różnica w masie może mieć istotne znaczenie.
Stal nierdzewna.

jarecky2006
Świeżak
Posty: 34
Rejestracja: 26 paź 2018, o 22:01
Reputacja: 0
Imię: Jaro
Samochód: Cruze 1,6 benzyna
Silnik:
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Re: Awaria nagrzewnicy - zimne powietrze z nawiewu

Post autor: jarecky2006 » 27 gru 2021, o 19:45

Witam. Na prośbę znajomego świeżego posiadacza Cruze 1.8 pytam czy ktoś miał przypadek, że po zrobieniu nagrzewnicy "ruska" metoda w warsztacie działa mu ciepły nawiew, jednakże zauważył dopiero przy dłuższej trasie że leci mu gorące powietrze po stronie pedału gazu, aż parzy go w buta i bardzo nagrzewają się plastiki ( są naprawdę gorące - prawa strona pod kierownicą ). Nawet jak włącza zimne powietrze a ma manualna klimę to leci ciepły powiew. A jak włączy na ciepły to ma saunę. Co to może być. Czy fachowiec mógł coś skopac. Czy ktoś kto robił ruska metoda też miał ten problem. Czy może się tam coś stopić, czy osoby mające sprawna nagrzewnice podpowiedza czy mają gorące plastiki pod kierownicą po prawej stronie? Dziękuję za wszelkie sugestie.

baboracki2
Świeżak
Posty: 10
Rejestracja: 2 lip 2016, o 19:33
Reputacja: 5
Imię: Edek
Samochód: Orlando
Silnik:
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Awaria nagrzewnicy - zimne powietrze z nawiewu

Post autor: baboracki2 » 27 gru 2021, o 21:04

Tak sobie pomyślałem, że dodam do opisu jeszcze kilka tematów, ale nie mam już możliwości edycji, więc będzie kolejny post.
Czujnik światła.
Ja próbowałem zdemontować od góry, ale bałem się go wyłamać i ostatecznie odpinałem od dołu.
Ale jak obejrzałem, to jak najbardziej da się go wyjąć od góry. Przy montażu zostawiłem sobie sznurek, którym wyciągnąłem kabelek, podpiąłem czujnik i zamontowałem w otwór od góry.
Tutaj nie jestem pewny, czy jest skręcony we właściwą stronę. Byłbym wdzięczny jeśli ktoś napisał by, czy u niego dioda skierowana jest na szybę, czy do wnętrza pojazdu.
IMG_20211226_175042.jpg
Boczki
Chyba Big Mike pisał, że trzeba je poluzować. One mają dosyć długi wypust. Przy takim odchyleniu jak na zdjęciu, one dosyć mocno naciskały na deskę i ryzykowałem porysowanie deski. Nie wiem jak, ale pewnie lepiej byłoby spróbować odpiąć (uważając na poduszkę)
IMG_20211219_164907.jpg
Smar
Oryginalny smar przy dolnych łopatkach całkowicie stracił właściwości smarne. Co zapewne znacząco przyczynia się do pękania ramion.
Szkoda, że nie zrobiłem filmiku jak go "zdzieram" śrubokrętem owiniętym w szmatkę. Smar w prowadnicach/ośkach przy wyższych klapkach był ok
Może trzeba by się zastanowić nad opracowaniem "metody polskiej" na profilaktyczne nasmarowanie odpowiednich miejsc długą igłą ze strzykawką, żeby zapobiec ułamaniu ramion?
IMG_20211225_204502.jpg
Odkręcenie "podpórki rozpórki" :D
Przed odkręceniem tego elementu zaznaczyłem wysokość, na jakiej łączą się oba elementy. Przy montażu nie musiałem się głowić jak powinno być.
IMG_20211220_222501_.jpg
Narzędzia do podważania tapicerki
Ja używałem łyżek z jakiegoś marketu a'la Jula, czy Castorama. Na kilku zdjęciach przewijają się takie niebieskie. Tandeta nieprzeciętna, po kilku podważeniach materiał był już zmęczony. W końcu wydrukowałem sobie takie jak na zdjęciu (czarna z PLA, przeźroczysta z PETG). Obie znakomicie dały radę. Jeśli ktoś ma możliwość wydruku, to polecam (to ten gotowiec, tylko przeskalowany w dół: https://www.thingiverse.com/thing:5149698)
IMG_20211219_144911.jpg
Wrzuciłem wszystkie zdjęcia, które robiłem przy rozpoznaniu/demontażu/montażu na dysk googla: https://drive.google.com/drive/folders/ ... AeIUBNxsln
W większości robione byle jak/na wszelki wypadek, żebym później był w stanie sobie poradzić jakby się coś kompletnie poplątało.
Może się komuś przydadzą. Po datach można się zorientować co w jakiej kolejności znikało/pojawiało się.
Nie gwarantuję, że tam zawsze będą dostępne.

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15465
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 143
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Awaria nagrzewnicy - zimne powietrze z nawiewu

Post autor: wszim » 27 gru 2021, o 21:47

Diodą do wnętrza pojazdu.
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

baboracki2
Świeżak
Posty: 10
Rejestracja: 2 lip 2016, o 19:33
Reputacja: 5
Imię: Edek
Samochód: Orlando
Silnik:
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Awaria nagrzewnicy - zimne powietrze z nawiewu

Post autor: baboracki2 » 27 gru 2021, o 22:13

Dziękuję.
Jest nacięcie i tak właśnie zamontowałem. Ale nie byłem przekonany co ta dioda ma mierzyć i jakoś tak dziwnie mi to wyglądało :D
Ostatnio zmieniony 28 gru 2021, o 09:25 przez etac, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Usunięto zapis z CYTUJ

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15465
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 143
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Awaria nagrzewnicy - zimne powietrze z nawiewu

Post autor: wszim » 28 gru 2021, o 04:30

Ta dioda nic nie mierzy, ona świeci / miga po zamknięciu samochodu i aktywacji alarmu. Po przeciwnej stronie diody jest w niektórych wersjach czujnik natężenia światła skierowany na szybę. Jakoś tak to jest, opisuję z pamięci.
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

goler
Świeżak
Posty: 1
Rejestracja: 3 gru 2021, o 17:56
Reputacja: 0
Imię: Radek
Samochód: Orlando
Silnik: 1.8, 2H0, 141KM, benz.
LPG: TAK
Inny samochód: Nissan X-Trail
Lokalizacja: Andrychów
Kontakt:

Re: Awaria nagrzewnicy - zimne powietrze z nawiewu

Post autor: goler » 10 sty 2022, o 13:14

Serdecznie proszę kogoś, kto sobie poradził z tym problemem w Orlando o krótką podpowiedź jak to można najłatwiej zrobić samemu.

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 23826
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 255
Imię: Krzysztof
Samochód: Hyundai Tucson
Silnik: 1.6T 150KM
LPG: NIE
Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Awaria nagrzewnicy - zimne powietrze z nawiewu

Post autor: etac » 10 sty 2022, o 18:05

przejrzyj wątek proszę, tak samo jak wątek w dziale Cruze. Ciężko coś więcej dodać.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

Awatar użytkownika
Karlos
Bywalec
Posty: 111
Rejestracja: 25 paź 2013, o 11:11
Reputacja: 2
Imię: Karol
Samochód: Cruze LT+
Silnik: 1.8, 141 KM, benz + LPG
LPG: BRC SQ24
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Re: Awaria nagrzewnicy - zimne powietrze z nawiewu

Post autor: Karlos » 12 sty 2022, o 11:18

W odpowiedzi na zainteresowanie w temacie oraz prywatne wiadomości dot. ramion, mało opłacalne jest wycięcie laserowe jednego zestawu, dlatego w lutym mogę zlecić wykonanie większej ilości, wg zainteresowania.
Dajcie znać w temacie, bądź na prv czy ten termin Wam pasuje.

Dudislaw
Świeżak
Posty: 2
Rejestracja: 1 lut 2022, o 19:38
Reputacja: 0
Imię: Janek
Samochód: Cruze
Silnik: 1.7 TD 130km
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Awaria nagrzewnicy - zimne powietrze z nawiewu

Post autor: Dudislaw » 1 lut 2022, o 20:20

Karlos wstępnie byłbym chętny, w moim nowo zakupionym Cruzie niestety nie wiedziałem że ogrzewanie działa po jednej stronie , czyli de facto klapka jest pewnie wyłamana.
Rozwazam opcje zamówienia z tobą tych klapek, ale pytanie czy dam radę to zamontować...

jarecky2006
Świeżak
Posty: 34
Rejestracja: 26 paź 2018, o 22:01
Reputacja: 0
Imię: Jaro
Samochód: Cruze 1,6 benzyna
Silnik:
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Re: Awaria nagrzewnicy - zimne powietrze z nawiewu

Post autor: jarecky2006 » 8 lut 2022, o 15:58

Karlos daj znać jakie wyjdą koszty i ilu masz chętnych?! Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Karlos
Bywalec
Posty: 111
Rejestracja: 25 paź 2013, o 11:11
Reputacja: 2
Imię: Karol
Samochód: Cruze LT+
Silnik: 1.8, 141 KM, benz + LPG
LPG: BRC SQ24
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Re: Awaria nagrzewnicy - zimne powietrze z nawiewu

Post autor: Karlos » 8 lut 2022, o 21:06

Cześć.
Zamówienie złożyłem, w przyszłym tygodniu rozpocznę wysyłki. Koszt kompletu 70 zł (+ 5 zł przesyłka na olx).
Osoby zainteresowane proszę o info priv, wyślę link do ogłoszenia na olx, procedurę zakupów z pewnością znacie.
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 23826
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 255
Imię: Krzysztof
Samochód: Hyundai Tucson
Silnik: 1.6T 150KM
LPG: NIE
Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Awaria nagrzewnicy - zimne powietrze z nawiewu

Post autor: etac » 8 lut 2022, o 21:26

wstaw tutaj to link.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

Awatar użytkownika
Karlos
Bywalec
Posty: 111
Rejestracja: 25 paź 2013, o 11:11
Reputacja: 2
Imię: Karol
Samochód: Cruze LT+
Silnik: 1.8, 141 KM, benz + LPG
LPG: BRC SQ24
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Re: Awaria nagrzewnicy - zimne powietrze z nawiewu

Post autor: Karlos » 10 lut 2022, o 14:06

To nie aukcja na allegro, a grzecznościowe ogłoszenie na olx dedykowane konkretnej osobie, która potrzebuje ramion.
Ostatnio zmieniony 10 lut 2022, o 15:22 przez etac, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Usunięto zapis z CYTUJ

Krzysiek76
Świeżak
Posty: 2
Rejestracja: 20 lut 2022, o 22:23
Reputacja: 0
Imię: Krzysztof
Samochód: Cruze
Silnik: 1.6 ,113KM,benzyna.
Lokalizacja: Łużna
Kontakt:

Re: Awaria nagrzewnicy - zimne powietrze z nawiewu

Post autor: Krzysiek76 » 21 lut 2022, o 22:31

Witam.Potrzebuje 4 ramiona do klap mieszalnika Cvevrolt Cruze,ktoś coś pomoże?

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 23826
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 255
Imię: Krzysztof
Samochód: Hyundai Tucson
Silnik: 1.6T 150KM
LPG: NIE
Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Awaria nagrzewnicy - zimne powietrze z nawiewu

Post autor: etac » 21 lut 2022, o 22:53

a czytać umie?
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

olekw1
Świeżak
Posty: 1
Rejestracja: 9 maja 2022, o 21:04
Reputacja: 0
Imię: Alek
Samochód: Cruze LT sedan
Silnik: 1.6 benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Awaria nagrzewnicy - zimne powietrze z nawiewu

Post autor: olekw1 » 9 maja 2022, o 21:09

Witam... przepraszam bo nie mam pewności czy łamię w ten sposób regulamin,
ale czy jest tutaj ktoś z okolic Warszawy kto pomógł by mi za opłatą
naprawić tą usterkę. Proszę kontakt na priv.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Cruze Nadwozie / Wnętrze”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości