Dziwne zachowanie panelu sterowania
: 6 lip 2020, o 14:50
Panowie, Panie, tak sytuacja.
Już dwa razy podczas dłuższej jazdy samochodem w pewnym momencie układ nawiewów zamiera, brak jest odczuwalnej reakcji na sterowanie pozycjami klap kierunków nawiewów.
Słychać pracujący silnik wentylatora, zmienia prędkość wraz przekręcaniem pokrętła, ale z kratek nie leci wcale powietrze, tak jakby na raz ktoś je wszystkie zamknął. Słychać pracę działania przycisku obiegu wewnętrznego, ale poza zmianą hałasu z układu nie ma żadnej zmiany siły nawiewu z kratek dolnych, górnych jak i z podszybia.
Sprawdziłem w TIS i tam wszystko wygląda na to że sterowanie pozycją jest mechaniczne, nie tak jak w Cruze, gdzie panel w współpracy z modułem HVAC steruje klapami, co dziwne wystarczy zatrzymać pojazd, zamknąć go, odczekać standardowe 10 minut i po powrocie do samochodu wszystko nadal działa.
Sprawdziłem VXDIAG czy nie ma jakiś błędów, ale nie znalazłem żadnych związanych z tym problemem.
O co chodzi

Już dwa razy podczas dłuższej jazdy samochodem w pewnym momencie układ nawiewów zamiera, brak jest odczuwalnej reakcji na sterowanie pozycjami klap kierunków nawiewów.
Słychać pracujący silnik wentylatora, zmienia prędkość wraz przekręcaniem pokrętła, ale z kratek nie leci wcale powietrze, tak jakby na raz ktoś je wszystkie zamknął. Słychać pracę działania przycisku obiegu wewnętrznego, ale poza zmianą hałasu z układu nie ma żadnej zmiany siły nawiewu z kratek dolnych, górnych jak i z podszybia.
Sprawdziłem w TIS i tam wszystko wygląda na to że sterowanie pozycją jest mechaniczne, nie tak jak w Cruze, gdzie panel w współpracy z modułem HVAC steruje klapami, co dziwne wystarczy zatrzymać pojazd, zamknąć go, odczekać standardowe 10 minut i po powrocie do samochodu wszystko nadal działa.
Sprawdziłem VXDIAG czy nie ma jakiś błędów, ale nie znalazłem żadnych związanych z tym problemem.
O co chodzi

