LPG do Chevroleta Aveo 1.2 2012r. czy warto?
-
- Świeżak
- Posty: 1
- Rejestracja: 10 lis 2017, o 15:03
- Reputacja: 0
- Imię: Wiktor
- Samochód: Chevrolet Aveo 1.2 2
- Silnik:
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
LPG do Chevroleta Aveo 1.2 2012r. czy warto?
Hej,
czy warto zakładać instalację do Chevroleta Aveo 1.2 2012r. jaki jest koszt instalacji, jaka instalacja będzie najlepsza do tego silnika, gdzie w Warszawie najlepiej jest założyć LPG?
czy warto zakładać instalację do Chevroleta Aveo 1.2 2012r. jaki jest koszt instalacji, jaka instalacja będzie najlepsza do tego silnika, gdzie w Warszawie najlepiej jest założyć LPG?
- etac
- Prezes
- Posty: 24968
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 300
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: LPG do Chevroleta Aveo 1.2 2012r. czy warto?
Jakie przebiegi roczne, jakie dystansy dzienne?
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Aktywny
- Posty: 90
- Rejestracja: 12 gru 2016, o 14:04
- Reputacja: 0
- Imię: Aleksander
- Samochód: Aveo T255
- Silnik: 1.2 72KM
- LPG: BRC
- Lokalizacja: Grudziądz
- Kontakt:
Re: LPG do Chevroleta Aveo 1.2 2012r. czy warto?
No i rodzaj, bo mi salon montował a do serwisu lpg mam 75 km bo BRC w okolicy nie ma 

-
- Bywalec
- Posty: 188
- Rejestracja: 12 sty 2017, o 10:02
- Reputacja: 0
- Imię: Janusz
- Samochód: Cruze 1.8 LT LPG
- Silnik:
- Lokalizacja: Białystok
- Kontakt:
Re: LPG do Chevroleta Aveo 1.2 2012r. czy warto?
Jeżeli auto na kilka lat to zdecydowanie warto. Mam Aveo z 2006 roku, to co prawda inny silnik. Niemniej zawsze się opłaca. Ja złożyłem w 5 roku, zrobiłem sam a ostatnio syn raptem 70 tys. km. Rachunek jest prosty, zaoszczędziłem jakieś 11-12 tys. zł, koszty to (2,5 tys. zł instalacja BRC, przelądy, badania i naprawy w sumie +nieco ponad 1 tys. Na czysto wychodzi około 7 tys. zł.
-
- Wymiatacz
- Posty: 1630
- Rejestracja: 22 sie 2014, o 16:07
- Reputacja: 24
- Imię: Ryszard
- Samochód: Cruze LT
- Silnik: 1.8, 2H0, 141KM,
- LPG: BRC SQ24.11
- Lokalizacja: Polska
- Kontakt:
Re: LPG do Chevroleta Aveo 1.2 2012r. czy warto?
U mnie wyszło na 0 po półtora roku. Potem to już czysta oszczędność. Cruze i spalanie w mieście przyspieszyły czas zwrotu instalacji, za którą 25% przepłaciłem z nieistotnych tu przyczyn.
Przy Aveo i jego mniejszym spalaniu zwrot za instalację pojawi się po dłuższym czasie / więcej przejechanych km, dlatego kalkulator do ręki i licz.
Zawsze możesz nie zakładać i na pytanie dlaczego odpowiadać z butą: "..bo mnie stać.."
Przy Aveo i jego mniejszym spalaniu zwrot za instalację pojawi się po dłuższym czasie / więcej przejechanych km, dlatego kalkulator do ręki i licz.
Zawsze możesz nie zakładać i na pytanie dlaczego odpowiadać z butą: "..bo mnie stać.."

-
- Stały bywalec
- Posty: 208
- Rejestracja: 26 sty 2016, o 16:48
- Reputacja: 0
- Imię: Przemek
- Samochód: Aveo T250
- Silnik:
- Lokalizacja: Pomorskie
- Kontakt:
Re: LPG do Chevroleta Aveo 1.2 2012r. czy warto?
Teraz nie założysz a za rok czy dwa powiesz, że już dawno by się zwróciła
. Ja jeżdżę 10-ty rok na LPG w Aveo i nie wiem jak miałbym się przestawić na inne paliwo.

-
- Bywalec
- Posty: 188
- Rejestracja: 12 sty 2017, o 10:02
- Reputacja: 0
- Imię: Janusz
- Samochód: Cruze 1.8 LT LPG
- Silnik:
- Lokalizacja: Białystok
- Kontakt:
Re: LPG do Chevroleta Aveo 1.2 2012r. czy warto?
To prawda. Dzisiaj mógłbym jeździć autem bez klimy, bez tempomatu, bez komputera. Ale jazda bez LPG, nie chyba bym nie dał rady, to jakby auto upośledzone, jakbym jeździł uszkodzonym.
-
- Wymiatacz
- Posty: 1603
- Rejestracja: 8 maja 2014, o 22:09
- Reputacja: 3
- Imię: Krzysztof
- Samochód: SUZUKI BALENO
- Silnik: 1,2 PB 90 KM
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
Re: LPG do Chevroleta Aveo 1.2 2012r. czy warto?
WARTO !
"Płyńmy szkunerem Cutty Sark i niech nam dowodzi William Mc Coy !"- James Hogg z Ettrick
-
- Profesjonalista
- Posty: 910
- Rejestracja: 26 sty 2015, o 22:31
- Reputacja: 32
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Cruze1,4 Sw LTZ+2012
- Silnik: 1,4 T +chip 163 km
- LPG: KME Skay Max
- Lokalizacja: SO
- Kontakt:
Re: LPG do Chevroleta Aveo 1.2 2012r. czy warto?
Popieram warto ,tym bardziej że cena instalacji nie rośnie tak jak bułki za 2,5 tys można mieć podstawową wersję dla konkretnego modelu ja mam już w drugim aucie założyłem w 2011 Stag cena 2400 zwróciła się po roku .Dla ciekawych ponieważ prowadzę swój dzienniczek cen i spalania paliwa i gazu i średnia cena l.gazu kształtuje się na poziomie ok2 zł (najniższa 1,48gr 04 2016 najwyższa 2,79 08 2014 analogicznie ceny pb w tym okresie 4,28 zł i 5,42 więc oceńcie sami .A co do kosztów eksploatacji to jezeli instalacja jest założona w dobrym warsztacie to jezdzimy i płacimy tylko za przegląd.Dodatkowe koszty to wymiana naturalnie zużytych podzespołów(u mnie po 5latach wtryskiwacze 300zł.) więc ocenę pozostawiam wam.
Lacetti 1,6 sx zmienione w cdx 2011-2019
-
- Bywalec
- Posty: 188
- Rejestracja: 12 sty 2017, o 10:02
- Reputacja: 0
- Imię: Janusz
- Samochód: Cruze 1.8 LT LPG
- Silnik:
- Lokalizacja: Białystok
- Kontakt:
Re: LPG do Chevroleta Aveo 1.2 2012r. czy warto?
Trzeba też pamiętać, że ceny paliw są rekordowo niskie. Pytanie nie brzmi czy PB będzie kosztować 6 zł . Pytanie brzmi kiedy Pb będzie powyżej 6 zł i jestem pewien, że w najbliższych 3-5 latach będzie, wystarczy, że ropa będzie powyżej 100 dolarów z baryłkę, a była już po około 150, teraz kosztuje około 60. Wtedy oszczędości na LPG zwiększą się o kolejne 500-700 zł na 10 tys. km.
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15495
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 146
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: LPG do Chevroleta Aveo 1.2 2012r. czy warto?
Z cenami paliw na przyszłość to trochę wróżenie z fusów. Mnie LPG daje przede wszystkim komfort braku kalkulacji i liczenia. Jest tanio to w ogóle przestałem liczyć i kontrolować. Jeżdżę ile chcę i gdzie chcę. Problem czy się gdzieś opłaca jechać zmienił swoją naturę z "ile to będzie kosztować" na "ile mi to zabierze czasu".

-
- Wymiatacz
- Posty: 1603
- Rejestracja: 8 maja 2014, o 22:09
- Reputacja: 3
- Imię: Krzysztof
- Samochód: SUZUKI BALENO
- Silnik: 1,2 PB 90 KM
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
Re: LPG do Chevroleta Aveo 1.2 2012r. czy warto?
Otóż to - ten luz i brak bólu przy kasie + 140 zet za coroczny przegląd pod komputerem i wymianę filtrów i następny rok bez zmartwień
"Płyńmy szkunerem Cutty Sark i niech nam dowodzi William Mc Coy !"- James Hogg z Ettrick
- etac
- Prezes
- Posty: 24968
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 300
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: LPG do Chevroleta Aveo 1.2 2012r. czy warto?
no i szukanie wciąż stacji co chwila.wszim pisze:Z cenami paliw na przyszłość to trochę wróżenie z fusów. Mnie LPG daje przede wszystkim komfort braku kalkulacji i liczenia. Jest tanio to w ogóle przestałem liczyć i kontrolować. Jeżdżę ile chcę i gdzie chcę. Problem czy się gdzieś opłaca jechać zmienił swoją naturę z "ile to będzie kosztować" na "ile mi to zabierze czasu".

Przeglądy co rok, nawet jak masz nowe auto, szukanie specjalisty mechanika, co zrobi Pb i jednocześnie LPG.
Dla mnie to strata czasu.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
- Kraviec
- Profesjonalista
- Posty: 860
- Rejestracja: 23 lis 2014, o 23:46
- Reputacja: 13
- Imię: Michał
- Samochód: Epica V250
- Silnik: 2.0, X20D1, 144KM
- LPG: KME Nevo
- Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
- Kontakt:
Re: LPG do Chevroleta Aveo 1.2 2012r. czy warto?
Stacji LPG jest przy wielu drogach więcej niż PB/ON (z wyłączeniem autostrad), bo dochodzą te stacje krzak, których ja akurat co prawda unikam, ale awaryjnie można tam zalać.
Fakt faktem, że częste tankowanie może być upierdliwe jak ktoś ciągle robi trasy, po np. robiąc dziennie 700-800km, trzeba będzie tankować dwa razy.
Przegląd techniczny to formalność, szukać specjalisty od LPG nie trzeba, bo nowe instalacje są bezobsługowe i ograniczają się do wymiany filtrów, które można ogarnąć podczas normalnego przeglądu okresowego auta.
Dla mnie LPG to czyste korzyści finansowe.
Fakt faktem, że częste tankowanie może być upierdliwe jak ktoś ciągle robi trasy, po np. robiąc dziennie 700-800km, trzeba będzie tankować dwa razy.
Przegląd techniczny to formalność, szukać specjalisty od LPG nie trzeba, bo nowe instalacje są bezobsługowe i ograniczają się do wymiany filtrów, które można ogarnąć podczas normalnego przeglądu okresowego auta.
Dla mnie LPG to czyste korzyści finansowe.
- etac
- Prezes
- Posty: 24968
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 300
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: LPG do Chevroleta Aveo 1.2 2012r. czy warto?
no są bezproblemowe
Co drugi temat z silnikiem dotyczy auta z LPG.

Co drugi temat z silnikiem dotyczy auta z LPG.

Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
- Kraviec
- Profesjonalista
- Posty: 860
- Rejestracja: 23 lis 2014, o 23:46
- Reputacja: 13
- Imię: Michał
- Samochód: Epica V250
- Silnik: 2.0, X20D1, 144KM
- LPG: KME Nevo
- Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
- Kontakt:
Re: LPG do Chevroleta Aveo 1.2 2012r. czy warto?
Instalacje są bezproblemowe, problem generują montażyści swoim brakiem profesjonalizmu.
- kemoiz
- Wymiatacz
- Posty: 1327
- Rejestracja: 24 paź 2013, o 17:46
- Reputacja: 1
- Imię: Łukasz
- Samochód: Cruze HB LT+ MY14
- Silnik: 1.8, 141KM, Pb
- LPG: BRC 24.11
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: LPG do Chevroleta Aveo 1.2 2012r. czy warto?
Ja też nie wierzę w bezobslugowosc. Zawsze dobrze zrobić regulację raz w roku, mniej problemów wyjdzie z czasem.
Ale i tak korzyści wychodzą na plus.
Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
Ale i tak korzyści wychodzą na plus.
Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15495
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 146
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: LPG do Chevroleta Aveo 1.2 2012r. czy warto?
E z tym szukaniem stacji gruba przesada. Przecież jak jej nawet nie ma w danej chwili to nie szukasz specjalnie tylko jedziesz na drugim paliwie. Auto nie jest na gaz tylko dwupaliwowe. W dieslu tak nie maetac pisze:
no i szukanie wciąż stacji co chwila.![]()
Przeglądy co rok, nawet jak masz nowe auto, szukanie specjalisty mechanika, co zrobi Pb i jednocześnie LPG.
Dla mnie to strata czasu.

Przeglądy co rok? Nie co tydzień, ani nawet co kwartał. Rok to długi czas.
Ze specjalistami zgodzę się, bywa różnie.
A co czwarty temat dotyczy DPF a samochodów z LPG mamy na forum 4 razy więcej niż z silnikiem diesla.etac pisze:no są bezproblemowe![]()
Co drugi temat z silnikiem dotyczy auta z LPG.

Auto mam 4,5 roku do nowości. Z silnikiem i LPG nie robiłem nic. Kompletnie absolutnie nic. Porównajmy ile ty robiłeś ze swoim dieslem w cruze w krótszym czasie


- Kraviec
- Profesjonalista
- Posty: 860
- Rejestracja: 23 lis 2014, o 23:46
- Reputacja: 13
- Imię: Michał
- Samochód: Epica V250
- Silnik: 2.0, X20D1, 144KM
- LPG: KME Nevo
- Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
- Kontakt:
Re: LPG do Chevroleta Aveo 1.2 2012r. czy warto?
Ale co taka regulacja ma wnieść? Przecież parametry sterownika silnika nie ulegają zmianie przez cały okres eksploatacji auta, a to na ich podstawie przeliczane są mapy z benzyny na lpg.kemoiz pisze:Ja też nie wierzę w bezobslugowosc. Zawsze dobrze zrobić regulację raz w roku, mniej problemów wyjdzie z czasem.
Ale i tak korzyści wychodzą na plus.
Regulacja gazu to ściema, pic na wodę fotomontaż. Regulowało się kiedyś instalacje na śrubę. Teraz co najwyżej można sprawdzić czy nie ma jakiś błędów, a to akurat w większości obecnych instalacji jest już sygnalizowane na panelu/przełączniku.
Obecnie nawet nie powinno się dotykać reduktora do zmiany ciśnienia, bo komp sam robi na bieżąco korekty od wartości przyjętej przy zapisanych ustawieniach.
Serwisy oczywiście mówią, że regulują, a nawet nie wyjeżdżają autem z warsztatu.
-
- Profesjonalista
- Posty: 910
- Rejestracja: 26 sty 2015, o 22:31
- Reputacja: 32
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Cruze1,4 Sw LTZ+2012
- Silnik: 1,4 T +chip 163 km
- LPG: KME Skay Max
- Lokalizacja: SO
- Kontakt:
Re: LPG do Chevroleta Aveo 1.2 2012r. czy warto?
Potwierdzam opinię Kravca ,regulacje co roku to ściema warsztatów raz dobrze ustawiony sterownik nie potrzebuje regulacji dostraja się do aktualnych danych a awarię sygnalizuje (u mnie) pikaniem i miganiem wszystkich kontrolek po czym przełącza się na pb. Filtry wymieniam sam co 2 lata, stan przewodów gumowych i zacisków sprawdzam przynajmniej raz w roku .Jak na razie wszystko jest ok ale na wiosnę wymienię profilaktycznie wszystkie na nowe te mają już 6lat.
Lacetti 1,6 sx zmienione w cdx 2011-2019
-
- Wymiatacz
- Posty: 1603
- Rejestracja: 8 maja 2014, o 22:09
- Reputacja: 3
- Imię: Krzysztof
- Samochód: SUZUKI BALENO
- Silnik: 1,2 PB 90 KM
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
Re: LPG do Chevroleta Aveo 1.2 2012r. czy warto?
Prowadząc dalej taką logikę to żadne stacje serwisowe nie mają sensu i są niepotrzebne - is'n it?
"Płyńmy szkunerem Cutty Sark i niech nam dowodzi William Mc Coy !"- James Hogg z Ettrick
- Regulus
- Zasłużony dla forum
- Posty: 4580
- Rejestracja: 22 mar 2014, o 20:51
- Reputacja: 26
- Imię: Andrzej
- Samochód: Cruze, Spark
- Silnik: 1.8, F18D4, 104 kW
- LPG: TAK
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: LPG do Chevroleta Aveo 1.2 2012r. czy warto?
Nie, kolegom chodzi tylko o to, że nie jest potrzebna coroczna regulacja składu mieszanki i raz dobrze wystrojona instalacja nie wymaga 'doregulowywania" rok w rok. Zdaje się że moi gazownicy też wyznaję tę teorię, bo przy przeglądzie tylko wymieniają filtry (było tez czyszczenie wtryskiwaczy) i sprawdzają mapy na komputerze, bez jazdy testowej a zwłaszcza bez wkładania sondy szerokopasmowej. Na razie nie mam powodu żeby im nie ufać.
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15495
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 146
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: LPG do Chevroleta Aveo 1.2 2012r. czy warto?
Wtryskiwacze się zużywają i zmienia im się wydatek. ECM sobie z tym poradzi ewoluując mapę korekt, ale efektem będzie coraz większy rozjazd mapy korekt wtrysku między benzyną a LPG. Tylko sterowniki LPG korzystające z danych pobieranych z OBD2 potrafią same poprawić mnożniki by praca na zasilaniu benzynowym i gazowym była cały czas taka sama. Najbardziej popularne sterowniki w chevi np BRC SQ24 tego nie mają. Teoretycznie BRC P&D czy następne generacje, o ile są podłączone do OBD2 powinny same takie doregulowanie zrealizować. Dużo zależy od jakości wtryskiwaczy. Wtryski BRC trzymają dość sztywno przez długi przebieg swoje parametry ale inne tanie już nie. Dlatego nie można być w omawianej kwestii kategorycznym. Czy regulować czy nie regulować odpowiem - zależy co się posiada pod maską. Ja osobiście raz na jakiś czas kontroluję ELMem wartości korekt długo-terminowych, jak mi się zbyt rozjadą to zrobię ponowną regulację LPG.

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość