Problem z akumulatorem

Nie świeci, nie kręci i inne tematy związane z elektryką i elektroniką
Bunioopl
Fachman
Posty: 4992
Rejestracja: 13 lis 2016, o 20:57
Reputacja: 35
Imię: Mariusz
Samochód: Orlando 1.8 LPG LT+
Silnik: 1.8 2HO, 141KM Pb
LPG: BRC SQ24 Genius 1500
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Problem z akumulatorem

Post autor: Bunioopl » 17 kwie 2019, o 22:57

Dzisiaj podczas postoju rozładowałem aku do 10v. W zaledwie 15 - 25m. Czekałem na żonę. Po małych kombinacjach z przewodami. Odpaliłem auto. Potem od razu jada po nowe aku. W sklepie z aku i nie tylko, zapytałem Pana czy jest jakiś sposób na zareklamowanie mojego akumulatora bez paragonu. On, że nie. Ale jak go zobaczył, a dokładniej datę produkcji 2017. Przyniósł jakiś sprzęcik do testowania. Okazało się, że jest naładowany, a sprawność to 90%. Jak mu powiedziałem jak go rozładowałem, to przyniósł opornicę do sprawdzenia prądu rozruchowego. I co? Aku wypadło bardzo dobrze. 200A w 10s i napięcie 10v
Przy 400A w 10s napięcie spadło do 9,5v
Pokazał mi wykresy odrzuconego z reklamacji (czyli że nieuznali reklamacji) akulatora firmy Bosch. On miał nieznacznie niższe napięcie przy 10s. Parametry tego Boscha bardzo podobne do mojego.
A i na wykresie tego Boscha prąd jakim go obciążyli to 178A.

A więc. Muszę szukać alternatora.
W sumie to nawet już znalazłem.

Wysłane z mojego G8142 przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15465
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 143
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Co dziś zrobiłeś w swoim Chevi

Post autor: wszim » 17 kwie 2019, o 23:33

A ja nie do końca rozumiem skąd takie drastyczne wnioski.
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

Bunioopl
Fachman
Posty: 4992
Rejestracja: 13 lis 2016, o 20:57
Reputacja: 35
Imię: Mariusz
Samochód: Orlando 1.8 LPG LT+
Silnik: 1.8 2HO, 141KM Pb
LPG: BRC SQ24 Genius 1500
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: Co dziś zrobiłeś w swoim Chevi

Post autor: Bunioopl » 17 kwie 2019, o 23:35

Jakie? Które?

Wysłane z mojego G8142 przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15465
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 143
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Co dziś zrobiłeś w swoim Chevi

Post autor: wszim » 17 kwie 2019, o 23:37

O szukaniu alternatora.
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

Bunioopl
Fachman
Posty: 4992
Rejestracja: 13 lis 2016, o 20:57
Reputacja: 35
Imię: Mariusz
Samochód: Orlando 1.8 LPG LT+
Silnik: 1.8 2HO, 141KM Pb
LPG: BRC SQ24 Genius 1500
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: Co dziś zrobiłeś w swoim Chevi

Post autor: Bunioopl » 17 kwie 2019, o 23:51

Bo nie pierwszy raz mam problem.
Bo, przed wyładowaniem jechałem jakieś 10min.
Bo wystarczyło około 15-20minut na rozładowanie aku, tylko na radio grającym dosłownie prawie na minimum. Cała reszta wyłączona.

Oczywiście zostaje jeszcze jakiś złodziej, ale prąd jaki musiał by kraść to jakieś 10-20A, by rozładować naładowany akumulator.
Wczoraj miałem trasę 80km więc myślę, że się naładował.

Oczywiście jutro biorę z roboty miernik cęgowy i będę sprawdzał prąd spoczynkowy.
No i jeszcze zostaje Bcm ale mam teraz wstawiony z cruze (teoretycznie wolny od wady poprzedniego), ale i to będę robił. Już idą przekaźniki z Chin i z TME.
Na poprzedniku wytrzymywał bez ładowania bez jazdy, dwa trzy dni.

A alternator wydaje się być najbardziej prawdopodobny. Kiedyś wydaje mi się, że widziałem jak nieznacznie przygasał wyşwietlacz w liczniku. Ale to może sam sobie dodaję.

Wysłane z mojego G8142 przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
Regulus
Zasłużony dla forum
Posty: 4580
Rejestracja: 22 mar 2014, o 20:51
Reputacja: 25
Imię: Andrzej
Samochód: Cruze, Spark
Silnik: 1.8, F18D4, 104 kW
LPG: TAK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Co dziś zrobiłeś w swoim Chevi

Post autor: Regulus » 17 kwie 2019, o 23:59

Bunioopl pisze:
17 kwie 2019, o 22:57
Po małych kombinacjach z przewodami. Odpaliłem auto. Potem od razu jada po nowe aku. .... Okazało się, że jest naładowany, a sprawność to 90%.
Mariusz i sądzisz, że niesprawny alternator naładowałby akumulator do 90% w drodze od sklepu do sklepu?
Bardziej bym podejrzewał jakieś spadki napięcia na kablach, klemach itp.

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15465
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 143
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Co dziś zrobiłeś w swoim Chevi

Post autor: wszim » 18 kwie 2019, o 00:01

Zrób analizę napięcia instalacji po rozruchu, na jakich poziomach napięcia będzie się utrzymywało przez okres kilku minut. To może dać wnioski.
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

Bunioopl
Fachman
Posty: 4992
Rejestracja: 13 lis 2016, o 20:57
Reputacja: 35
Imię: Mariusz
Samochód: Orlando 1.8 LPG LT+
Silnik: 1.8 2HO, 141KM Pb
LPG: BRC SQ24 Genius 1500
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: Co dziś zrobiłeś w swoim Chevi

Post autor: Bunioopl » 18 kwie 2019, o 00:03

Do sklepu jechałem, albo stałem w korkach prawie 40min.
Klemy sprawdzone. A kable? Kable raczej sprawne, tym bardziej, że to nie są kabelki 2mm kwadrat.
Raczej obstawiam, że szczotki w alternatorze się kończą. I z tąd moje kłopoty. Przebieg alternatora to 230tyś.

Wysłane z mojego G8142 przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
Regulus
Zasłużony dla forum
Posty: 4580
Rejestracja: 22 mar 2014, o 20:51
Reputacja: 25
Imię: Andrzej
Samochód: Cruze, Spark
Silnik: 1.8, F18D4, 104 kW
LPG: TAK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Co dziś zrobiłeś w swoim Chevi

Post autor: Regulus » 18 kwie 2019, o 00:07

40 min też by nie wystarczyło. Nie masz w układzie woltomierza, żeby pokazywał aktualne napięcie w instalacji? Przecież ładowaniem steruje BCM, a nie regulator napięcia w alternatorze, jak w starych autach.

Bunioopl
Fachman
Posty: 4992
Rejestracja: 13 lis 2016, o 20:57
Reputacja: 35
Imię: Mariusz
Samochód: Orlando 1.8 LPG LT+
Silnik: 1.8 2HO, 141KM Pb
LPG: BRC SQ24 Genius 1500
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: Co dziś zrobiłeś w swoim Chevi

Post autor: Bunioopl » 18 kwie 2019, o 00:08

wszim pisze:Zrób analizę napięcia instalacji po rozruchu, na jakich poziomach napięcia będzie się utrzymywało przez okres kilku minut. To może dać wnioski.
To co mi pokazuje wyświetlacz to:
Rano rzed odpaleniem 12,2-12,5v
Po zaraz po odpaleniu 11-11,5
Potem rośnie do 14,8 - czasami 15v
Podczas dłuższej jazdy 14,4-14,8
Czasami spada 13,8 a czasami 12,5
Nie ma reguły. 12,5 zdarza się sporadycznie.


Andrzeju mam w liczniku woltomierz i od jakiegoś czasu na nim jeżdżę. I nie zaskakuje mnie ładowanie. Nie ma wahań i skoków. Ale to co wyświetla wyświetlacz to może być obarczone błędem.

Wysłane z mojego G8142 przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15465
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 143
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Problem z akumulatorem

Post autor: wszim » 18 kwie 2019, o 00:15

Wygląda poprawnie. Napięcia wysokie uzyskuje więc alternatora nie ma się co czepiać.
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

Awatar użytkownika
Regulus
Zasłużony dla forum
Posty: 4580
Rejestracja: 22 mar 2014, o 20:51
Reputacja: 25
Imię: Andrzej
Samochód: Cruze, Spark
Silnik: 1.8, F18D4, 104 kW
LPG: TAK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Problem z akumulatorem

Post autor: Regulus » 18 kwie 2019, o 00:18

No to ideolo tak samo pokazuje jak u mnie. Ja bym szukał przyczyny spadku napięcia przy rozruchu w połączeniu masy do silnika czy plusa do rozrusznika.
Z drugiej strony jeśli akumulator taki sprawny, to dlaczego wytrzymuje tylko 2-3 dni bez ładowania? 2-3 miesiące, to bym rozumiał.

Bunioopl
Fachman
Posty: 4992
Rejestracja: 13 lis 2016, o 20:57
Reputacja: 35
Imię: Mariusz
Samochód: Orlando 1.8 LPG LT+
Silnik: 1.8 2HO, 141KM Pb
LPG: BRC SQ24 Genius 1500
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: Problem z akumulatorem

Post autor: Bunioopl » 18 kwie 2019, o 07:10

Tylko, że jak nie chce odpalić to przed uruchomieniem silnika jest 10-10,5v.
Masy dzisiaj ppsprawdzam.
Ale chyba już znalazłem winnego.
Dzisiaj rano ładowanie cały czas 15v.
Zobaczym co będzie się dalej działo.

Aaa. Te 2-3 dni to było wtedy jak mi bcm się nie rozłączył i kradł jakieś 0,5A. Czasem trochę więcej, czasem trochę mniej. Od kiedy wymieniłem bcm, problem znikł.

Wysłane z mojego G8142 przy użyciu Tapatalka



Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15465
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 143
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Problem z akumulatorem

Post autor: wszim » 18 kwie 2019, o 11:09

No widzisz a ty chciałeś alternator wymieniać. Co tym pasożytem prądu jest?
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

Bunioopl
Fachman
Posty: 4992
Rejestracja: 13 lis 2016, o 20:57
Reputacja: 35
Imię: Mariusz
Samochód: Orlando 1.8 LPG LT+
Silnik: 1.8 2HO, 141KM Pb
LPG: BRC SQ24 Genius 1500
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: Problem z akumulatorem

Post autor: Bunioopl » 18 kwie 2019, o 11:12

Prawdopodobnie sklejka się przekaźnik od grzałek płynu chłodzącego. Tylko one mogą tyle prądu wyciągnąć z aku w tak krótkim czasie. Ale alternator i tak kupiłem używany. Jak będzie trzeba to go sobie zregeneruję i będzie grał miejsce na półce w garażu.

Tak wiem, może trochę niepotrzebny zakup. Ale 100zł to nie majątek. Oby się nie przydał, ale jak będzie potrzebny, to będzie pod ręką.

Wysłane z mojego G8142 przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
zzzz
Wymiatacz
Posty: 1579
Rejestracja: 3 gru 2013, o 17:50
Reputacja: 32
Imię: Zbyszek
Samochód: Cruze HB LT+
Silnik: 1.8
LPG: BRC
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Problem z akumulatorem

Post autor: zzzz » 18 kwie 2019, o 11:15

O jakim krótkim czasie piszesz... 0,5 A przez 3 dni to mało?

Bunioopl
Fachman
Posty: 4992
Rejestracja: 13 lis 2016, o 20:57
Reputacja: 35
Imię: Mariusz
Samochód: Orlando 1.8 LPG LT+
Silnik: 1.8 2HO, 141KM Pb
LPG: BRC SQ24 Genius 1500
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: Problem z akumulatorem

Post autor: Bunioopl » 18 kwie 2019, o 11:18

Piszę, że :
W trzy dni rozładował mi aku bcm. Prąd jakim to robił to 0,5A. Ale to było kiedyś i z tym się iporałem.

Teraz rozładował mi się aku w 15-20minut przy włączonym radioodbiorniku. I to jest ten krótki czas.

Wysłane z mojego G8142 przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15465
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 143
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Problem z akumulatorem

Post autor: wszim » 18 kwie 2019, o 11:19

Jeszcze nie spotkałem się tu na forum z awarią alternatora w cruze/orlando. To już lepiej KZFR sobie nakupić, cewek i emblematów krzyża :D
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

Bunioopl
Fachman
Posty: 4992
Rejestracja: 13 lis 2016, o 20:57
Reputacja: 35
Imię: Mariusz
Samochód: Orlando 1.8 LPG LT+
Silnik: 1.8 2HO, 141KM Pb
LPG: BRC SQ24 Genius 1500
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: Problem z akumulatorem

Post autor: Bunioopl » 18 kwie 2019, o 11:21

Emblemat też mam, kzfr też mam i cewkę też mam.
Wszystko po poprzednim silniku. A i jeszcze sprzęgło mam.

Wiem trochę pochopna decyzja. Ale płakać nie będę.

Wysłane z mojego G8142 przy użyciu Tapatalka


Robbo
Profesjonalista
Posty: 820
Rejestracja: 28 cze 2015, o 14:31
Reputacja: 0
Imię: Robert
Samochód: Orlando LPG automat
Silnik:
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Problem z akumulatorem

Post autor: Robbo » 20 kwie 2019, o 17:30

Miałem podobne problemy z rozruchem - czytaj na forum! Też "fachowcy od akumulatora " kazali wymienić regulator a może alternatora w ASO z takiej diagnozy tylko się uśmieli .
Zakupienie drugiego akumulatora u konkurencji usterkę samochodu usunęło i od roku wszystko działa !
Zamontuj z drugiego samochodu inny akumulator i potestuj!

Bunioopl
Fachman
Posty: 4992
Rejestracja: 13 lis 2016, o 20:57
Reputacja: 35
Imię: Mariusz
Samochód: Orlando 1.8 LPG LT+
Silnik: 1.8 2HO, 141KM Pb
LPG: BRC SQ24 Genius 1500
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: Problem z akumulatorem

Post autor: Bunioopl » 20 kwie 2019, o 17:47

Narazie testuję jak zachowuje się po odpięciu podgrzewacza. Ale dzięki za sugestie. Jak będzie trzeba to przetestuję inny.

Wysłane z mojego G8142 przy użyciu Tapatalka


Bunioopl
Fachman
Posty: 4992
Rejestracja: 13 lis 2016, o 20:57
Reputacja: 35
Imię: Mariusz
Samochód: Orlando 1.8 LPG LT+
Silnik: 1.8 2HO, 141KM Pb
LPG: BRC SQ24 Genius 1500
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: Problem z akumulatorem

Post autor: Bunioopl » 22 kwie 2019, o 21:08

Dołożyłem dodatkową masę między aku a silnikiem.
Przed dokładką miałem wrażenie, że miga mi światło w podsufitce. Na ledach widać każdy skok napięcia. Jak miał bym zwykłe żarówki pewnie bym nie zauważył. No i dzisiaj znowu wydawało mi się podczas rozruchu, że prądu jest mało, albo, że jest za rzadki..
Mam też wrażenie, że alternator nie potrafi naładować aku. Napięcie waha się między 14,2 a 15,1. I nie spada nawet po 30km. Nic jutro jeszcze testuję dalej. Najgorsze że przede mną spora wyprawa.

Wysłane z mojego G8142 przy użyciu Tapatalka
Ostatnio zmieniony 22 kwie 2019, o 23:10 przez Regulus, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: wacha

Awatar użytkownika
Regulus
Zasłużony dla forum
Posty: 4580
Rejestracja: 22 mar 2014, o 20:51
Reputacja: 25
Imię: Andrzej
Samochód: Cruze, Spark
Silnik: 1.8, F18D4, 104 kW
LPG: TAK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Problem z akumulatorem

Post autor: Regulus » 22 kwie 2019, o 23:14

U mnie i po 200 nie spada, raczej dopiero po 300. Aku żyje z tym jakoś ;)
Pamiętaj, że na masie jest czujnik - ja bym raczej przepatrzył i zakonserwował istniejące połączenia.

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15465
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 143
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Problem z akumulatorem

Post autor: wszim » 22 kwie 2019, o 23:25

Mariusz coś ty się przyczepił tego alternatora, skoro nic nie wskazuje że mu cokolwiek dolega. Jak dla mnie aku najbardziej podejrzany.
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

Bunioopl
Fachman
Posty: 4992
Rejestracja: 13 lis 2016, o 20:57
Reputacja: 35
Imię: Mariusz
Samochód: Orlando 1.8 LPG LT+
Silnik: 1.8 2HO, 141KM Pb
LPG: BRC SQ24 Genius 1500
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: Problem z akumulatorem

Post autor: Bunioopl » 23 kwie 2019, o 07:26

Wojtek. Ja się nie czepiłem. Tylko sprawdzam.

Dzisiaj wszystko wyglądało, jak w książce napisali(tej serwisowej). Zaraz po odpaleniu napięcie wzrosło do 14,9, by potem pomału spadać do 12,7. Wygląda na to, że coś z masą się dzieje. Dzisiaj kolejny dzień obserwacji i pomiarów prądu spoczynkowego. Jak do tej pory prąd spoczynkowy na mierniku cenowym wacha się w przedziale. 0,1-0,0. Mało dokładny mam ten miernik. Raczej mierzy większe prądy. Ale ma jedną zaletę nie trzeba odpinać klemy.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Orlando Elektryka/Elektronika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości