Problem z akumulatorem

Nie świeci, nie kręci i inne tematy związane z elektryką i elektroniką
Awatar użytkownika
zzzz
Wymiatacz
Posty: 1579
Rejestracja: 3 gru 2013, o 17:50
Reputacja: 32
Imię: Zbyszek
Samochód: Cruze HB LT+
Silnik: 1.8
LPG: BRC
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Problem z akumulatorem

Post autor: zzzz » 23 kwie 2019, o 07:32

A ten miernik na pewno mierzy prąd stały?

Bunioopl
Fachman
Posty: 4991
Rejestracja: 13 lis 2016, o 20:57
Reputacja: 35
Imię: Mariusz
Samochód: Orlando 1.8 LPG LT+
Silnik: 1.8 2HO, 141KM Pb
LPG: BRC SQ24 Genius 1500
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: Problem z akumulatorem

Post autor: Bunioopl » 23 kwie 2019, o 07:35

No właśnie, jako jeden z niewielu mierzy.
Miernik służbowy. Tylko mało dokładny. Ale zawsze przewodowym można dokładniej pomierzyć.

Wysłane z mojego G8142 przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
zzzz
Wymiatacz
Posty: 1579
Rejestracja: 3 gru 2013, o 17:50
Reputacja: 32
Imię: Zbyszek
Samochód: Cruze HB LT+
Silnik: 1.8
LPG: BRC
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Problem z akumulatorem

Post autor: zzzz » 23 kwie 2019, o 08:58

To ja, dla sprawdzenia, zapiąłbym oba i porównał wskazania. Sprawdził bym też czy pozycja (położenie względem przewodu mierzonego) tego bezprzewodowego miernika ma wpływ na jego wskazania.

Bunioopl
Fachman
Posty: 4991
Rejestracja: 13 lis 2016, o 20:57
Reputacja: 35
Imię: Mariusz
Samochód: Orlando 1.8 LPG LT+
Silnik: 1.8 2HO, 141KM Pb
LPG: BRC SQ24 Genius 1500
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: Problem z akumulatorem

Post autor: Bunioopl » 23 kwie 2019, o 09:03

Już sprawdzałem. Wachania są pomiędzy 0,04 - 0,07A na przewodowym. Czyli wygląda na ok. Na cęgowym sprawdzam tylko, czy czasem jakiś zjadacz akumulatora mi się nie połączył.
Co do położenia miernika względem przewodu, to faktycznie jest różnica. Jak go mam normalnie to pokazuje w plusie, jak odwrócę to w minusie.

Wysłane z mojego G8142 przy użyciu Tapatalka
Ostatnio zmieniony 23 kwie 2019, o 09:21 przez Sebastian, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Cęgowym

dessal
Wymiatacz
Posty: 1096
Rejestracja: 26 kwie 2015, o 21:30
Reputacja: 1
Imię: Piotr
Samochód: Lacetti 2.0TCDI
Silnik:
Lokalizacja: Wawa Tarcho
Kontakt:

Re: Problem z akumulatorem

Post autor: dessal » 23 kwie 2019, o 13:11

tylko pytanie czy ten miernik mierzy na cęgach tzw. prąd stały nie zmienny, bo ten wynik śmierdzi mi przełączaniem wyniku na wyświetlaczu na niepodłączonym mierniku, innymi słowy na cęgach pomiar tylko amperażu prądu zmiennego - tętniącego, weź normalnie, jak bóg przykazał, włącz miernik w szereg
Pozdrawiam Piotr
VIN KL1NF35UJ7K644339

Bunioopl
Fachman
Posty: 4991
Rejestracja: 13 lis 2016, o 20:57
Reputacja: 35
Imię: Mariusz
Samochód: Orlando 1.8 LPG LT+
Silnik: 1.8 2HO, 141KM Pb
LPG: BRC SQ24 Genius 1500
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: Problem z akumulatorem

Post autor: Bunioopl » 23 kwie 2019, o 13:28

Pany!! Jak ktoś jeszcze nie wie to z wykształcenia jestem elektronikiem. W elektryczniaku miałem przedmiot miernictwo. Potrafię pomierzyć chyba wszystko. Rozumiem, że martwcie się o mnie i o mój pomiar. Spoko. Jedyne dla czego wynik na cęgach wychodzi po przecinku, to tylko dla tego, że nie do końca nadaje się do pomiaru tak małych prądów. Bo 50mA to trochę za małe prądy dla mojego miernika. Tylko jeżeli aku został rozładowany w naście minut, to jaki musiał płynąć prąd? Myślę, że jakieś 25-30A. A takie prądy miernik mierzy znakomicie.

Ale mogę nagrać filmik jak by jeszcze ktoś nie wierzył w moje umiejętności. (sam czasami nie wierzę).

Do rzeczy, kolejna przejażdżka i kolejne wyniki obserwacji.
Chyba wszystko powróciło do normy.
Odpalam auto napięcie leci do 14,8V, by potem pomału spadać do 12,7V.


Wysłane z mojego G8142 przy użyciu Tapatalka

dessal
Wymiatacz
Posty: 1096
Rejestracja: 26 kwie 2015, o 21:30
Reputacja: 1
Imię: Piotr
Samochód: Lacetti 2.0TCDI
Silnik:
Lokalizacja: Wawa Tarcho
Kontakt:

Re: Problem z akumulatorem

Post autor: dessal » 23 kwie 2019, o 15:11

Ja nie poddaję w wątpliwość Twoje wykształcenie, tylko jakość - możliwości miernika, nie każdy miernik cęgowy mierzy cęgami prąd stały, powiem więcej, większość tanich mierników nie posiada takiej funkcjonalności, a odnoszę się do tego pomiaru 0,0 i 0,1 bo często po odpięciu mierzydła od źródła pomiarowego, jak coś innego robię/robiłem i nie wyłączę/wyłączyłem to niepodłączony DT 908 tak sobie "pływa" z cyferkami na wyświetlaczu, zresztą nie tylko on
Pozdrawiam Piotr
VIN KL1NF35UJ7K644339

Bunioopl
Fachman
Posty: 4991
Rejestracja: 13 lis 2016, o 20:57
Reputacja: 35
Imię: Mariusz
Samochód: Orlando 1.8 LPG LT+
Silnik: 1.8 2HO, 141KM Pb
LPG: BRC SQ24 Genius 1500
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: Problem z akumulatorem

Post autor: Bunioopl » 23 kwie 2019, o 17:50

Jak by ktoś wątpił w mój miernik oto jego fotki.
Obrazek
Obrazek

Wysłane z mojego G8142 przy użyciu Tapatalka

Bunioopl
Fachman
Posty: 4991
Rejestracja: 13 lis 2016, o 20:57
Reputacja: 35
Imię: Mariusz
Samochód: Orlando 1.8 LPG LT+
Silnik: 1.8 2HO, 141KM Pb
LPG: BRC SQ24 Genius 1500
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: Problem z akumulatorem

Post autor: Bunioopl » 3 maja 2019, o 16:48

Chyba znalazłem, mój problem. Mimo, że aku jest,, sprawne, to jest nie sprawne. ''. Podczas testów przechodził je. Ale prawdopodobnie ma jakąś upływność i małą pojemność.
Aby to sprawdzić zamieniłem się akumulatorami z Fordem.
Tydzień czasu i chevi odpala bez problemu. Mimo, że wiele nie jeździ.

Wysłane z mojego G8142 przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15465
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 143
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Problem z akumulatorem

Post autor: wszim » 3 maja 2019, o 17:07

wszim pisze:
22 kwie 2019, o 23:25
Jak dla mnie aku najbardziej podejrzany.
:Y
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

Bunioopl
Fachman
Posty: 4991
Rejestracja: 13 lis 2016, o 20:57
Reputacja: 35
Imię: Mariusz
Samochód: Orlando 1.8 LPG LT+
Silnik: 1.8 2HO, 141KM Pb
LPG: BRC SQ24 Genius 1500
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: Problem z akumulatorem

Post autor: Bunioopl » 3 maja 2019, o 17:27

Wiem Wojtku. Dla mnie też. Ale Pan mierzył. I to mnie przekonało. Tylko upływność chyba tak na szybko nie da rady zmierzyć

Wysłane z mojego G8142 przy użyciu Tapatalka


dessal
Wymiatacz
Posty: 1096
Rejestracja: 26 kwie 2015, o 21:30
Reputacja: 1
Imię: Piotr
Samochód: Lacetti 2.0TCDI
Silnik:
Lokalizacja: Wawa Tarcho
Kontakt:

Re: Problem z akumulatorem

Post autor: dessal » 3 maja 2019, o 19:08

Na YouTube był nawet filmik gościa, jak zawyżają parametry akumulatorów za pomocą fałszowania naklejek
Pozdrawiam Piotr
VIN KL1NF35UJ7K644339

Bunioopl
Fachman
Posty: 4991
Rejestracja: 13 lis 2016, o 20:57
Reputacja: 35
Imię: Mariusz
Samochód: Orlando 1.8 LPG LT+
Silnik: 1.8 2HO, 141KM Pb
LPG: BRC SQ24 Genius 1500
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: Problem z akumulatorem

Post autor: Bunioopl » 3 maja 2019, o 19:40

Tylko naklejka nie ma nic do tego, że akumulator sam siě rozładowuje. Zaraz po ładowaniu, wydajność prądowa była ok. Ale jak powstał godzinę, to jak by brakowało mu kilku amperogodzin.

Wysłane z mojego G8142 przy użyciu Tapatalka


dessal
Wymiatacz
Posty: 1096
Rejestracja: 26 kwie 2015, o 21:30
Reputacja: 1
Imię: Piotr
Samochód: Lacetti 2.0TCDI
Silnik:
Lokalizacja: Wawa Tarcho
Kontakt:

Re: Problem z akumulatorem

Post autor: dessal » 3 maja 2019, o 20:05

upływność i zwarcie wewnętrzne?
Pozdrawiam Piotr
VIN KL1NF35UJ7K644339

Bunioopl
Fachman
Posty: 4991
Rejestracja: 13 lis 2016, o 20:57
Reputacja: 35
Imię: Mariusz
Samochód: Orlando 1.8 LPG LT+
Silnik: 1.8 2HO, 141KM Pb
LPG: BRC SQ24 Genius 1500
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: Problem z akumulatorem

Post autor: Bunioopl » 3 maja 2019, o 20:06

Raczej upływność. Napięcia były ok.

Wysłane z mojego G8142 przy użyciu Tapatalka


Dante_21
Stały bywalec
Posty: 202
Rejestracja: 28 lis 2018, o 12:45
Reputacja: 1
Imię: Daniel
Samochód: Chevrolet orlando
Silnik: 1.8, 141KM, benz.
LPG: LPG
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Problem z akumulatorem

Post autor: Dante_21 » 5 sty 2021, o 13:52

Jaki powinien mieć pojemność akumulator do Orlando 1.8?
Potrzebuje kupić akumulator, więc może macie jakieś propozycje?

kochar
Wymiatacz
Posty: 1512
Rejestracja: 6 paź 2016, o 17:13
Reputacja: 77
Imię: Jan
Samochód: ORLANDO 2.0l VCDI
Silnik: 163KM, diesel
Lokalizacja: Łódź

Re: Problem z akumulatorem

Post autor: kochar » 5 sty 2021, o 20:37

*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)

jungu
Bywalec
Posty: 154
Rejestracja: 24 lis 2019, o 10:39
Reputacja: 8
Imię: Adam
Samochód: Orlando
Silnik: 1.8
LPG: LPG
Lokalizacja: Turek
Kontakt:

Re: Problem z akumulatorem

Post autor: jungu » 5 lut 2021, o 13:16

Kupiłem ostatnio Vartę Blue Dynamic 60Ah 540A i jest ok. Poprzedni był jakiś niemarkowy 63Ah i 600A.
Ogólnie Pojemność powinna być w przedziale 60-63Ah i prąd od 540 do 610A.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Orlando Elektryka/Elektronika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości