Orlando 2.0D 163 km Code 84 błąd P2263

Nie świeci, nie kręci i inne tematy związane z elektryką i elektroniką
Kuba Piła

Orlando 2.0D 163 km Code 84 błąd P2263

Post autor: Kuba Piła » 6 lip 2018, o 21:28

Cześć,
Jechałem wczoraj w trasę 120 km średnia prędkość 120-140 km/h w pewnym momencie zapalił mi się check engine i code 84 ograniczenie mocy silnika, błąd pojawia się na 5-6 biegu przy równomiernych obrotach około 2,5 tys po jakiś 2 minutach. Akurat miałem przy sobie kostkę OBD, przy skanowaniu kodu P2263. Dzisiaj odwiedziłem 3 mechaników i nic :P u pierwszego wyszło że niby duże ładowanie turbosprężarki bo około 2,5 bara a jak on mówił powinno być koło 2 barów, stwierdził że sama turbina jest lekko okopcona ale to nie powinno mieć znaczenia, sprawdził przewody i powiedział że do elektryka. tak też zrobiłem u elektryka niby wyszło że doładowanie mam poprawną wartość, czujniki też działają poprawnie i stwierdził że jak przebieg 208 tys> to trzeba ponownie ustawić geometrię turbiny. Tak więc udałem się do 3-go mechanika żeby mi wyjęli turbo tam mechanik znowu sprawdził czy jakieś tam zawory się ruszają samą prace turbiny i stwierdził że to nie turbina tylko zapchany EGR. Miał ktoś może z aktywnych taki błąd ? ja znalazłem tylko jeden post na forum dotyczący problemu gdzie mechanik koledze zalecał wymianę czujnika ciśnienia ale już nie odpisał czy pomogło. Na internecie trochę piszą na zagranicznych stronach ale tam od wymiany czujnika po wymianę turbiny czy też czyszczenie EGRu. Znacie może jakiegoś mechania w Wielkopolsce koło Piły który się podejmie tematu i nie puści mnie z torbami bawiąc się metodą prób i błędów ?:>

Kuba Piła

Re: Orlando 2.0D 163 km Code 84 błąd P2263

Post autor: Kuba Piła » 18 wrz 2018, o 20:22

Cześć,

Po powrocie z urlopu zabrałem się za naprawę, jeszcze przed urlopem wymieniony został czujnik ciśnienia doładowania bez efektu, po powrocie wyjęto turbo trafiło na stół, wyczyszczono całe turbo, ponownie ustawiono geometrię wymieniono dźwignię/ lopatke odpowiadającą za zmianę geometrii turbo. sprawdzali turbinę na stile diagnostycznym po ponownym montaż nadal ten sam błąd.
Dzisiaj wymieniłem czujnik (zawór) M75 i nadal ten sam błąd,

Teraz mechanik mówi ciśnienie jakie trafia do gruszki żeby zobaczyć czy pompa podciśnienia nie jest uszkodzona (tu mogłem coś nie fachowo opisać nie jestem mechanikiem opisuje z pamięci )

Jak macie może jakieś inne pomysły to poproszę bo już mi ręce opadają, mechanikowi też ale na szczęście się nie poddaje :)

Kuba Piła

Re: Orlando 2.0D 163 km Code 84 błąd P2263

Post autor: Kuba Piła » 20 wrz 2018, o 22:33

Dzisiaj mój mechanik sprawdził ciśnienie w układzie pod kontem ewentualnego uszkodzenie pompy podciśnienie wszystko ok

Bunioopl
Fachman
Posty: 4992
Rejestracja: 13 lis 2016, o 20:57
Reputacja: 35
Imię: Mariusz
Samochód: Orlando 1.8 LPG LT+
Silnik: 1.8 2HO, 141KM Pb
LPG: BRC SQ24 Genius 1500
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: Orlando 2.0D 163 km Code 84 błąd P2263

Post autor: Bunioopl » 20 wrz 2018, o 23:09

Ja znalazłem coś takiego.

Weryfikacja obwodu/układu
Włączyć zapłon, porównać parametr Czujnika ciśnienia doładowania na testerze diagnostycznym z parametrem Czujnika barometrycznego. Oba parametry powinny być mniejsze niż 5 kPa (0,73 psi)
⇒ Jeśli wartość wykracza poza określony zakres, przejść do Lista diagnostycznych kodów usterek (DTC) - Pojazd w celu wykonania dalszej diagnostyki.
Obserwować na testerze diagnostycznym informacje DTC. Sprawdzić czy nie są ustawione kody DTC P0045 00, P0047 00 lub P0048 00.
⇒ Jeśli którykolwiek z powyższych kodów DTC jest ustawiony, przejść do Diagnostyczny Kod Usterki P0045, P0047, lub P0048 : LNP lub LNQ odnośnie dalszej diagnostyki.
Silnik pracuje, zwiększyć prędkość obrotową silnika do 2000 obr/min. Nasterować włączenie i wyłączenie solenoidu doładowania turbosprężarki z testera diagnostycznego. Sprawdzić, czy parametr Czujnik ciśnienia doładowania na testerze diagnostycznym wzrasta i spada odpowiednio do poleceń z testera diagnostycznego.
Obsługiwać pojazd w zakresie warunków utworzenia kodu DTC w celu zweryfikowania, czy kod DTC nie jest generowany ponownie. Można również obsługiwać pojazd w zakresie warunków stwierdzonych na podstawie danych zamrożonych/rejestru usterki.
Sprawdzanie obwodu/układu
Sprawdzić, czy ilość paliwa w zbiorniku paliwa jest prawidłowa.
Sprawdzić układy dolotowy i wydechowy w poszukiwaniu:
• Wycieków lub dławienia
• Uszkodzenia lub braku komponentów
• Komponenetów niefabrycznych i zamienników części.
⇒ W przypadku znalezienia takiego stanu, dokonać niezbędnych napraw.
Odłączyć źródło podciśnienia od elektromagnetycznego zaworu sterującego położeniem łopatek turbosprężarki Q41.
Podłączyć Mityvac EN 23738-A do elastycznego przewodu źródła podciśnienia elektromagnetycznego zaworu sterującego położeniem łopatek turbosprężarki Q41. Silnik pracuje, sprawdzić, czy podciśnienie jest większe od -50 kPa (-7,25 psi).
⇒ Jeśli wartość jest mniejsza od podanego zakresu, sprawdzić elastyczny przewód zasilający podciśnienia pod kątem nieszczelności lub ograniczenia przepływu. Jeśli elastyczny przewód zasilający jest w normie, wymienić pompę próżniową.
Podłączyć źródło podciśnienia do elektromagnetycznego zaworu sterującego położeniem łopatek turbosprężarki Q41. Podłączyć Mityvac EN 23738-A do króćca podciśnienia elektromagnetycznego zaworu sterującego położeniem łopatek turbosprężarki Q41. Przy pracującym silniku zażądać na testerze diagnostycznym ustawienia łopatek turbosprężarki w na 5%. Sprawdzić, czy podciśnienie jest mniejsze, niż -40 kPa (-5,8 PSI).
⇒ Jeśli wartość jest większa od podanego zakresu, wymienić elektromagnetyczny zawór nastawczy pozycji łopatki turbosprężarki Q41.
Nasterować Pozycję łopatki turbosprężarki na wartość 95% z testera diagnostycznego. Sprawdzić, czy podciśnienie jest większe od -50 kPa (-7,25 psi).
⇒ Jeśli wartość jest mniejsza od podanego zakresu, wymienić elektromagnetyczny zawór nastawczy pozycji łopatki turbosprężarki Q41.
Podłączyć mityvac EN 23738-A do podciśnieniowego siłownika sterującego położeniem łopatek turbosprężarki. Wytworzyć podciśnienie -50 kPa (-7,25 PSI) na siłowniku podciśnieniowym sterującym położeniem łopatek turbosprężarki. Sprawdzić, czy parametr czujnika położenia łopatek turbosprężarki jest większy, niż 70%.
⇒ Jeśli wartość jest mniejsza od podanego zakresu, wymienić siłownik podciśnieniowy położenia łopatek turbosprężarki.
Sprawdzić czy w przewodach zasilających turbosprężarkę olejem nie występują ograniczenia przepływu.
⇒ Jeśli przepływ oleju jest ograniczony, naprawić lub wymienić wg. potrzeby
Jeśli test wszystkich pozostałych komponentów ma wynik prawidłowy, wymienić turbosprężarkę

Kuba Piła

Re: Orlando 2.0D 163 km Code 84 błąd P2263

Post autor: Kuba Piła » 6 paź 2018, o 13:53

Dziękuje za pomoc, i przy okazji pozdrawiam kadrę dowodzącą która za poprzedni mój post zablokowała mi dostęp do forum za rażące błędy ortograficzne

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 23824
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 254
Imię: Krzysztof
Samochód: Hyundai Tucson
Silnik: 1.6T 150KM
LPG: NIE
Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Orlando 2.0D 163 km Code 84 błąd P2263

Post autor: etac » 6 paź 2018, o 17:51

i widzę, że nie wyciągnąłeś wniosków :(
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

Kuba Piła

Re: Orlando 2.0D 163 km Code 84 błąd P2263

Post autor: Kuba Piła » 7 paź 2018, o 00:13

Wracając do tematu głównego w poniedziałek znowu wyciągają turbinę :S

Kuba Piła

Re: Orlando 2.0D 163 km Code 84 błąd P2263

Post autor: Kuba Piła » 8 paź 2018, o 08:43

Na badaniu na komputerze, wyszło że jest problem z regulacją. Położenie zadane 98 procent, rzeczywiste 77 procent, dostęp do regulacji jest ciężki, trzeba dorobić klucz albo znowu wyjąć turbinę.

Kuba Piła

Re: Orlando 2.0D 163 km Code 84 błąd P2263

Post autor: Kuba Piła » 29 paź 2018, o 23:20

Aktualizacja stanu napraw, turbina ponownie trafiła na stół diagnostyczny, teraz jest ok (testowane 3 dni w trasie). Natomiast mam taki objaw teraz...
Stojąc na światłach na biegu jałowym lub też na innym z wciśniętym sprzęgłem. Silnik czasami faluje, mianowicie obroty podnoszą się same do około 1,1 tysiąca

Kuba Piła

Re: Orlando 2.0D 163 km Code 84 błąd P2263

Post autor: Kuba Piła » 6 lis 2018, o 15:00

i znowu się zaczyna, błąd znowu się pojawia, po podpięciu pod kompa nadal ten sam błąd parametry turbo wzorowe, teraz mechanicy obstawiają albo czujnik kopiujący turbo ten na gruszce albo EGR bo nie był jeszcze czyszczony, czujnika nie mogę kupić puki co wiec za tydzień czyszczenie egru jak ktoś ma jakieś pomysły to poproszę albo jakby ktoś miał pożyczyć taki czujnik żeby sprawdzić czy to to to również poproszę

aronax
Świeżak
Posty: 17
Rejestracja: 2 paź 2016, o 23:23
Reputacja: 0
Imię: Artek
Samochód: ORLANDO 2.0 D LTZ
Silnik:
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Re: Orlando 2.0D 163 km Code 84 błąd P2263

Post autor: aronax » 12 lis 2018, o 19:48

Ja walczyłem z tym błędem ponad pół roku. W moim przypadku pierwszy raz błąd pojawiał się po przejechaniu około 20 kilometrów i później co chwilę. Podmieniałem wszystko co możliwe i nawet ASO się poddało.
Dopiero kolega który jest mechanikiem znalazł usterkę. Rozebrał cały układ dolotowy i na stole dokładnie przeglądał wszystkie węże, okazało się że jeden jest na zgięciu słabszy i po dłuższej pracy zaczyna puszczać.
Po wymianie tego węża problem się skończył.

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 23824
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 254
Imię: Krzysztof
Samochód: Hyundai Tucson
Silnik: 1.6T 150KM
LPG: NIE
Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Orlando 2.0D 163 km Code 84 błąd P2263

Post autor: etac » 12 lis 2018, o 19:52

Patrząc na nasze forum, forum Insigni, forum Astra to w 90% przypadków CODE 84 w dieslu pochodzi z dziurawych wężów, bardziej lub mnie rozlazłych.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

Kuba Piła

Re: Orlando 2.0D 163 km Code 84 błąd P2263

Post autor: Kuba Piła » 14 lis 2018, o 20:39

Teraz po wodorowaniu błąd wyskakuje mi nawet w czasie jazdy po mieście :) co jakieś 500 metrów. Jutro jestem umówiony u mechanika przy okazji wymienię też płyny i filtry.

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 23824
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 254
Imię: Krzysztof
Samochód: Hyundai Tucson
Silnik: 1.6T 150KM
LPG: NIE
Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Orlando 2.0D 163 km Code 84 błąd P2263

Post autor: etac » 14 lis 2018, o 21:23

ja się będę upierał na sprawdzeniu węży od turbo.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

Kuba Piła

Re: Orlando 2.0D 163 km Code 84 błąd P2263

Post autor: Kuba Piła » 20 lis 2018, o 19:09

Wczoraj bawiłem się u mechanika i wykrył bardzo słabe ciśnienie sterujące klapami wirowymi, wyglądało jakby zawór N75 puszczał ale dzisiaj rano sprawdzali kolejny i niby to samo zamówiłem trzeci i też to samo :P jutro wstawią mi ten trzeci z innej firmy i zobaczę.
Brak mi już słów

Kuba Piła

Re: Orlando 2.0D 163 km Code 84 błąd P2263

Post autor: Kuba Piła » 21 lis 2018, o 17:45

Aktualizacja, problem już chyba rozwiązany, okazało się że zawór N75 Pierburg, którego notabene wymieniałem 2 miesiące temu przed wyciąganiem turbo był uszkodzony. Dodam tylko tyle że zamówiony kolejny z tej samej firmy jeszcze przed montażem okazał się nie sprawny zamówiłem kolejny innej firmy i to samo, później był jeszcze trzeci z kolejnej firmy, skończyło się na tym że mam wsadzony N75 od Fiata 1,9 JTD, dzisiaj po pierwszych testach auto jak nowe

wojtas01
Specjalista
Posty: 385
Rejestracja: 6 kwie 2018, o 20:37
Reputacja: 0
Imię: Wojciech
Samochód: Cruze 2.0 LT+ 163KM
Silnik: LNP
Lokalizacja: warmińsko-mazurskie
Kontakt:

Re: Orlando 2.0D 163 km Code 84 błąd P2263

Post autor: wojtas01 » 21 lis 2018, o 19:52

Czy mógłbyś podać oznaczenie katalogowe tego N75 od Fiata ? Czy chodzi Ci o N75 przy klapach wirowych (ten co steruje cięgnem klap) ?

Kuba Piła

Re: Orlando 2.0D 163 km Code 84 błąd P2263

Post autor: Kuba Piła » 23 lis 2018, o 21:17

Dokładnie nie wiem ale jaki N75 mam to jest nie od fiata a od alfy 1,9 JTD bo mechanik ma alfę i miał u siebie w garażu numer katalogowy części od Orlando 25183170

Kuba Piła

Re: Orlando 2.0D 163 km Code 84 błąd P2263

Post autor: Kuba Piła » 7 mar 2019, o 17:57

Temat niestety powrócił wraz z nastaniem ciepła, mechanik mówi że pewnie turbo przeładowuje, tyle że do regulacji ponoć jest ciężki dostęp i nie wiadomo czy dadzą radę bez wyciągania turbiny, ktoś coś podpowie w kwestii regulacji ciśnienia doładowania ?

Kuniarz

Re: Orlando 2.0D 163 km Code 84 błąd P2263

Post autor: Kuniarz » 17 mar 2019, o 09:29

Cześć !

Przyłączam się do wątku. W trasie pojawił się objazd po wertepach, w tym momencie wyskoczył mi "code 84" którego nie mogę skasować...
Próbowałem metod z sieci:
- kasowanie inspekcji olejowej
- trzykrotne wciśnięcie gazu po włączeniu zapłonu
- odłączenie aku na kilka godzin
- kupiłem Torque Pro, kasowanie błędów nic nie dało...

Mam do przejechania jutro 400 km drogi powrotnej z półmaratonu :) i wolałbym mieć pełną moc. Mam OBD 2 na BT, laptopa, smartfona, pewne umiejętności ;-)

Błędy odczytane Torque Pro : P0263, P0266, P0269, P0272, P02D0, U3FFF - czyli wiązanka związana z układem paliwowym.

Dodam, że w połowie skali dziwnie zachowuje się u mnie wskaźnik paliwa - pokazuje raz mniej, raz więcej.

Mam świadomość, że bez mechanika się nie obędzie, chciałbym jednak skasować "code 84" - pomożecie ? ;-)

Kuba Piła

Re: Orlando 2.0D 163 km Code 84 błąd P2263

Post autor: Kuba Piła » 16 lip 2019, o 21:39

Aktualizacja problemu, w sumie 4 razy wyciąganie turbo, czwarty raz już w innej firmie przełożyli mi turbinę od innego orlando gdzie problem nie występuje a u mnie nadal błąd :) chyba został mi intercooler do sprawdzenia albo komputer jak ma ktoś inne pomysły to poproszę
I tu pochwalić mogę DIESEL MOTOR z ulicy Wypoczynkowej w Pile za zorganizowanie drugiej turbiny na wymianę z własnej inicjatywy

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 23824
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 254
Imię: Krzysztof
Samochód: Hyundai Tucson
Silnik: 1.6T 150KM
LPG: NIE
Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Orlando 2.0D 163 km Code 84 błąd P2263

Post autor: etac » 16 lip 2019, o 21:42

Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

Kuba Piła

Re: Orlando 2.0D 163 km Code 84 błąd P2263

Post autor: Kuba Piła » 8 sie 2019, o 20:19

Wymieniałem już

TomekJ123
Świeżak
Posty: 2
Rejestracja: 19 lis 2019, o 17:20
Reputacja: 0
Imię: Tomek
Samochód: Orlando 163km
Silnik: 2.0 D 163km
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Re: Orlando 2.0D 163 km Code 84 błąd P2263

Post autor: TomekJ123 » 19 lis 2019, o 20:00

Udało się konkretnie ustalić przyczynę?

Kuba Piła

Re: Orlando 2.0D 163 km Code 84 błąd P2263

Post autor: Kuba Piła » 14 wrz 2020, o 12:23

przyczyna nie ustalona ... kolejny mechanik twierdzi że wycięty dpf (chociaż poprzednicy go czyścili ) diagnoza postawiona poprzez odczytanie na komputerze z czujnika różnicy ciśnień przed dpf i za dpf u mnie czujnik pokazuje wartości zbliżone do 0 nawet po podmianie czujnika

ODPOWIEDZ

Wróć do „Orlando Elektryka/Elektronika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości