Code 84
- etac
- Prezes
- Posty: 23775
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 249
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Hyundai Tucson
- Silnik: 1.6T 150KM
- LPG: NIE
- Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: błąd 84
A zaprogramowałeś wtryskiwacz, po zmianie miejsca?
http://www.autocats.ws/manual/chevrolet ... 52.EN.html
http://www.autocats.ws/manual/chevrolet ... 52.EN.html
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Świeżak
- Posty: 4
- Rejestracja: 28 gru 2017, o 19:46
- Reputacja: 0
- Imię: tomek
- Samochód: orlando
- Silnik:
- Kontakt:
Re: błąd 84
nie ,mechanik który mi to podmieniał powiedział mi ,że jest to nie potrzebne . nie mogę otworzyć strony ,którą podałeś.
- etac
- Prezes
- Posty: 23775
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 249
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Hyundai Tucson
- Silnik: 1.6T 150KM
- LPG: NIE
- Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: błąd 84
Niestety potrzeba, to nie benzyna.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Świeżak
- Posty: 22
- Rejestracja: 7 mar 2017, o 21:14
- Reputacja: 0
- Imię: Dariusz
- Samochód: Captiva
- Silnik: 2.0 diesel
- Lokalizacja: Łódz
- Kontakt:
Re: błąd 84
Trochę ich pogieło z ceną https://allegro.pl/listing?string=96868 ... t-1-2-1003 .szczepans12 pisze: ↑24 sty 2018, o 01:20Hej.I mnie dopadł słynny "code 84".A stało się to po przebiegu 188500km.A taki byłem dumny,że wszystko ok po 6 latach...Ale do rzeczy.Błąd pojawił się w grudniu przy szybkiej jeździe na A1,za chwilę wszystko ok.Ale na początku stycznia ponownie.I auto w trybie serwisowym.Sprawdziłem turbo,węże itd.itp.Wszystko ok. Sucho,czysto.Po dzisiejszej diagnozie w ASO Mucha Tychy wyszedł błąd:#czujnik temperatury spalin I. Nr katalogowy 96868940.Koszt w ASO 1100pln plus robocizna ok 400. Chyba trochę przesadzili.Poszukałem w sieci i zonk.Niby jest,ale do Antary,Captivy z 2.2cdi a do Cruza ni hu,hu.Pytanie.Przecież nr ten sam,będzie to pasować? Czy wtyczkę przerabiać? A może jakiś zamiennik.Wie ktoś? Ps.Nie uśmiecha mi się tak jeździć z coraz częściej "pikającym" kluczykiem,bo to zdrowe nie jest.Pozdrawiam
Zastanawiam się czy nie wymienić w swoim ,nie orientujesz się jak wygląda zmiana tego czyjnika ,czy jest łatwy do niego dostęp?
- etac
- Prezes
- Posty: 23775
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 249
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Hyundai Tucson
- Silnik: 1.6T 150KM
- LPG: NIE
- Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: błąd 84
ale ceny jak do Fiata Seicento już dawno się skończyły.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15465
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 143
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: błąd 84
Fakt. Coraz bardziej szczęśliwy jestem, że nie kupiłem diesla. A miałem takie głupie myśli.
Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.
- etac
- Prezes
- Posty: 23775
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 249
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Hyundai Tucson
- Silnik: 1.6T 150KM
- LPG: NIE
- Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: błąd 84
A sonda lambda, ile kosztuje do benzyny?
Czyżby po 20 zł były?
Czyżby po 20 zł były?
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15465
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 143
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
-
- Aktywny
- Posty: 82
- Rejestracja: 27 mar 2016, o 13:32
- Reputacja: 3
- Imię: Szczepan
- Samochód: Cruze 2.0 hb Aveo1.6
- Silnik:
- Lokalizacja: Tychy ST
- Kontakt:
Re: błąd 84
[/quote]
Trochę ich pogieło z ceną https://allegro.pl/listing?string=96868 ... t-1-2-1003 .
Zastanawiam się czy nie wymienić w swoim ,nie orientujesz się jak wygląda zmiana tego czyjnika ,czy jest łatwy do niego dostęp?
[/quote]
Cześć.Oczywiście jak szukałem,to nigdzie nie było.A teraz-wysyp czujników w przyzwoitej cenie.Dostęp do kostki bezproblemowy.Jedynie od strony turbiny wymaga wygiętego klucza(płaski się nie zmieści,oczkowy nie przejdzie przez przewód) Jak dopasujesz klucz-to góra 10 min roboty.Potem dla pewności klema z akku.Jak się tylko ociepli,wymieniam też rurę dolotu powietrza-przy gwałtownym przyspieszeniu i dużej prędkości wywalił na chwilę błąd 84
Trochę ich pogieło z ceną https://allegro.pl/listing?string=96868 ... t-1-2-1003 .
Zastanawiam się czy nie wymienić w swoim ,nie orientujesz się jak wygląda zmiana tego czyjnika ,czy jest łatwy do niego dostęp?
[/quote]
Cześć.Oczywiście jak szukałem,to nigdzie nie było.A teraz-wysyp czujników w przyzwoitej cenie.Dostęp do kostki bezproblemowy.Jedynie od strony turbiny wymaga wygiętego klucza(płaski się nie zmieści,oczkowy nie przejdzie przez przewód) Jak dopasujesz klucz-to góra 10 min roboty.Potem dla pewności klema z akku.Jak się tylko ociepli,wymieniam też rurę dolotu powietrza-przy gwałtownym przyspieszeniu i dużej prędkości wywalił na chwilę błąd 84
-
- Świeżak
- Posty: 1
- Rejestracja: 20 sie 2017, o 19:27
- Reputacja: 0
- Imię: Dariusz
- Samochód: ORLANDO
- Silnik:
- Lokalizacja: Iłża
- Kontakt:
Re: Błąd code 84
Witaj jestem ciekaw czy doszedłeś co go bolało z tym błędem 84
-
- Świeżak
- Posty: 9
- Rejestracja: 10 maja 2017, o 09:35
- Reputacja: 0
- Imię: Adam
- Samochód: Orlando
- Silnik:
- Lokalizacja: Gliwice
- Kontakt:
Orlando 2.0 163km błąd code 84
Witam mam problem z tym błędem powyżej 140km/h wywala błąd 84 problem polega że już nie mam siły co do tego beldu wymieniono świece ,sterowniki świec był spokój ostatnio wrócił niby uszkodzony czujnik wysokiej temperatury spalin wymiana i dodatkowo znów świece po niby się lekko stopiły odebrany z serwisu lżejszy o ponad 2tys i dziś powtórka gaz 140 i błąd.
-
- Aktywny
- Posty: 82
- Rejestracja: 27 mar 2016, o 13:32
- Reputacja: 3
- Imię: Szczepan
- Samochód: Cruze 2.0 hb Aveo1.6
- Silnik:
- Lokalizacja: Tychy ST
- Kontakt:
Re: Code 84
Usztywniłem rurę dolotu powietrza taśmą izolacyjną (jak nie kijem go,to miotłą!) i problem znikł.Oczywiście wcześniej wymieniłem czujnik temp. spalin ( był padnięty).Problem u mnie w dieslu,związany był z zagięciem rury dolotu przy dużej prędkości i gwałtownym przyśpieszeniu. Rada: wymienić rurę na nową (ok.150-300zł) lub taśma(1-2zł).Od tego czasu przeleciałem już ok. 20kkm.Leję dobrą ropę?(verva) do tego ok.100ml.oleju 2T z Orlena na 60l paliwa(dla dobrego samopoczucia) i jak na razie mam spokój. Auto chodzi jak w zegarku.
-
- Świeżak
- Posty: 3
- Rejestracja: 17 cze 2019, o 09:59
- Reputacja: 0
- Imię: Tomek
- Samochód: Cruze
- Silnik: 2.0 163 KN
- Lokalizacja: Tarnobrzeg
- Kontakt:
Re: Code 84
Witam, chciałem podpiąć się pod temat. Cruze Diesel 2.0 163KM. Podczas wyprzedzania, na dosyć dużych obrotach, usłyszałem takie metaliczne stuknięcie (nie było to głośne), wyskoczył mi ten błąd, a samochód zaczął masakrycznie dymić na biało, moc zaczęła szybko spadać. Zatrzymałem się, zgasiłem silnik i już nie udało się go uruchomić. Jak próbowałem go odpalić to wydobywał się ten biały dym. Samochód od miesiąca w warsztacie i nie ustalono przyczyny. Myślałem, że to uszczelka pod głowicą, ale nie było żadnego ubytku płynu chłodniczego, mechanik potwierdził, że to nie to. Po wymianie czujnika ciśnienia paliwa udało się go uruchomić, ale tylko na chwilę. Był też podpinany pod komputer i teoretycznie wszystko jest OK. Węże niby ok. Teraz czasem odpali, ale gaśnie i nie ma już tego białego dymu. W warsztacie się poddali, bo wg nich mechanicznie wszystko jest OK i polecili mi przewieźć auto do elektromechanika. Czy miał ktoś przypadek, żeby po tym błędzie nie dało się w ogóle uruchomić silnika?
- etac
- Prezes
- Posty: 23775
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 249
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Hyundai Tucson
- Silnik: 1.6T 150KM
- LPG: NIE
- Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Code 84
Jakie błędy, muszą być błędy przy tym kodzie.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Fachman
- Posty: 4980
- Rejestracja: 13 lis 2016, o 20:57
- Reputacja: 34
- Imię: Mariusz
- Samochód: Orlando 1.8 LPG LT+
- Silnik: 1.8 2HO, 141KM Pb
- LPG: BRC SQ24 Genius 1500
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Re: Code 84
Pewnie są, tylko odczytać nie potrafią.
Wysłane z mojego G8142 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego G8142 przy użyciu Tapatalka
-
- Świeżak
- Posty: 3
- Rejestracja: 17 cze 2019, o 09:59
- Reputacja: 0
- Imię: Tomek
- Samochód: Cruze
- Silnik: 2.0 163 KN
- Lokalizacja: Tarnobrzeg
- Kontakt:
Re: Code 84
Przed chwilą pytałem. Na początku był tylko błąd tego czujnika. Po wymianie czujnika, już nie pojawia się żaden błąd, ale dalej nie da się uruchomić silnika. Muszę próbować dać samochód gdzie indziej. Dostałem namiar na elektromechanika.
-
- Świeżak
- Posty: 3
- Rejestracja: 17 cze 2019, o 09:59
- Reputacja: 0
- Imię: Tomek
- Samochód: Cruze
- Silnik: 2.0 163 KN
- Lokalizacja: Tarnobrzeg
- Kontakt:
Re: Code 84
Samochód już naprawiony. Okazało się, że winą były wtryski. Jeden strasznie lał i poszedł do regeneracji, pozostałe do czyszczenia i regulacji. Przejechałem na razie z 200km i auto chodzi jak nowe. W trzecim warsztacie dopiero doszli do tego i to odrazu, takich mamy teraz fachowców.
- etac
- Prezes
- Posty: 23775
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 249
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Hyundai Tucson
- Silnik: 1.6T 150KM
- LPG: NIE
- Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Code 84
No to drugi Cruze, gdzie wtrysk pada.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Wymiatacz
- Posty: 1507
- Rejestracja: 6 paź 2016, o 17:13
- Reputacja: 76
- Imię: Jan
- Samochód: ORLANDO 2.0l VCDI
- Silnik: 163KM, diesel
- Lokalizacja: Łódź
Re: Code 84
Witaj w klubie uszkodzonych wtrysków, kurcze jakoś przeoczyłem Twój wcześniejszy wpis o awarii.Tu podobne przypadki.tomozz pisze: ↑15 lip 2019, o 10:00Samochód już naprawiony. Okazało się, że winą były wtryski. Jeden strasznie lał i poszedł do regeneracji, pozostałe do czyszczenia i regulacji. Przejechałem na razie z 200km i auto chodzi jak nowe. W trzecim warsztacie dopiero doszli do tego i to odrazu, takich mamy teraz fachowców.
viewtopic.php?f=75&t=6988
*Nie jestem mechanikiem samochodowym!
-
- Świeżak
- Posty: 2
- Rejestracja: 16 lip 2019, o 20:46
- Reputacja: 0
- Imię: Andrzej
- Samochód: Chevrolet orlando
- Silnik: 2.0 163km diesel
- Lokalizacja: Flörsheim am Main
- Kontakt:
Re: Code 84
Mam ten sam błąd przy 170 a mechanicy nie wiedzą co zrobic
- etac
- Prezes
- Posty: 23775
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 249
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Hyundai Tucson
- Silnik: 1.6T 150KM
- LPG: NIE
- Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Code 84
zmień mechaników, a po drugie gdzie w Skandynawii można jeździć 170 km/h?
A tak na poważnie, to trzeba złapać błędy, bo sam kod 84 nic nie mówi, poza tym że jest problem.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Świeżak
- Posty: 2
- Rejestracja: 16 lip 2019, o 20:46
- Reputacja: 0
- Imię: Andrzej
- Samochód: Chevrolet orlando
- Silnik: 2.0 163km diesel
- Lokalizacja: Flörsheim am Main
- Kontakt:
Re: Code 84
Po Niemczech tak jezdze
-
- Świeżak
- Posty: 20
- Rejestracja: 16 paź 2019, o 08:44
- Reputacja: 0
- Imię: Rafał
- Samochód: Orlando
- Silnik: 2.0D 131KM (LNP)
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontakt:
Re: Code 84
Czy ktoś może mi pomóc w rozszyfrowaniu kodu błędu P246C? Jest to zapewne coś z DPFem, wystąpił w towarzystwie P2463 (zbyt duża akumulacja sadzy). O ile znalazłem opis tego drugiego, to pierwszego już niestety nie, czyżby poza podstawowym protokołem OBDII?.
- etac
- Prezes
- Posty: 23775
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 249
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Hyundai Tucson
- Silnik: 1.6T 150KM
- LPG: NIE
- Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Code 84
DTC P2463 00: Nagromadzenie sadzy w filtrze sadzowym (DPF)
Diagnostyczny Kod Usterki P246C 00: Przewężenie w filtrze sadzowym (DPF) - niepodlegające regeneracji
Opis obwodu/układu
Układ utylizacji spalin w silniku wysokoprężnym składa się z katalizatora wstępnego w komorze silnika oraz katalizatora w spodzie nadwozia. Katalizator w spodzie nadwozia składa się również z głównego katalizatora oksydacyjnego oraz powlekanego filtra sadzowego silnika wysokoprężnego. Jednym z głównych zadań filtra sadzowego jest gromadzenie zawartych w spalinach silnikowych cząstek stałych w celu ograniczenia emisji sadzy do atmosfery. Cząsteczki sadzy osadzają się w kanałach filtra cząstek stałych i są wypalane w regularnych odstępach czasu w procesie nazywanym regeneracją. Zapobiega to zatykaniu filtra sadzy (cząstek stałych). Moduł ECM nasterowuje regenerację filtra sadzowego po obliczeniu różnych warunków eksploatacyjnych pojazdu takich, jak różnica ciśnień filtra sadzowego, temperatura spalin, jakość oleju silnikowego, prędkość obrotowa silnika itp. Nadmierna akumulacja sadzy w filtrze sadzowym może powodować spadek osiągów silnika. W czasie regeneracji następuje dodatkowy wtrysk paliwa poprzez wielokrotny dotrysk po spalaniu w celu zwiększenia temperatury gazów spalinowych. W tym okresie czasu temperatura filtra sadzowego wzrasta do około 600°C (1 112°F) i dochodzi do utlenienia nagromadzonej sadzy lub jej wypalenia do dwutlenku węgla.
Czujnik ciśnienie w filtrze sadzowym mierzy poziom osadzonej sadzy w filtrze sadzowym silnika wysokoprężnego. Czujnik ciśnienia w filtrze sadzowym jest podłączony do filtra sadzowego za pomocą ciśnieniowych przewodów sztywnych/elastycznych. ECM wykonuje regenerację filtra gdy zostanie w nim wykryte nadmierne nagromadzenie sadzy.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości