Code 84

Nie świeci, nie kręci i inne tematy związane z elektryką i elektroniką
RafalS
Świeżak
Posty: 20
Rejestracja: 16 paź 2019, o 08:44
Reputacja: 0
Imię: Rafał
Samochód: Orlando
Silnik: 2.0D 131KM (LNP)
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: Code 84

Post autor: RafalS » 27 sty 2020, o 12:34

Dzięki za wyczerpującą odpowiedź, sytuacja jest jasna - obecny DPF na śmietnik. Muszę się tylko zastanowić czy wymienić czy usunąć. Przy okazji zostałem oświecony istnieniem dwóch układów kat+DPF, dotąd wydawało mi się, że jest jeden, potem już tylko tłumiki. Czy ten drugi "w spodzie nadwozia" też podlega wypalaniu podobnie jak ten zamontowany przy silniku? Jakoś wydaje mi się, że pracuje w innych warunkach, choćby z uwagi na znacznie niższą temperaturę spalin niż tuż za silnikiem.

Edit:
na alledrogo znalazłem ofertę nowego DPF do Olka produkowanego przez ThyssenKrupp za 1860 zł. Wydawało mi się, że kosztuje sporo drożej... Może jednak warto pomyśleć o wymianie.

Awatar użytkownika
scott
Specjalista
Posty: 331
Rejestracja: 13 maja 2018, o 14:42
Reputacja: 2
Imię: Scott
Samochód: Cruze LS+ 2010
Silnik: 2.0, LLW, 125KM(92kW) Diesel
Inny samochód: Lexus IS 300h
Lokalizacja: woj. małopolskie
Kontakt:

Re: Code 84

Post autor: scott » 27 sty 2020, o 12:49

Zastanów się jeszcze czy nie warto oddać na czyszczenie, koszt 400-500zł.

Jeżeli chodzi o zamienniki to poszukaj na forum tematów o DPF. Są posty z ostatniego roku, w których znajdziesz kilka informacji o pracy zamienników.

RafalS
Świeżak
Posty: 20
Rejestracja: 16 paź 2019, o 08:44
Reputacja: 0
Imię: Rafał
Samochód: Orlando
Silnik: 2.0D 131KM (LNP)
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: Code 84

Post autor: RafalS » 27 sty 2020, o 13:06

Czyszczenie już było, efekt mizerny :( Dzięki, przejrzę kwestię zamienników. Nawiasem mówiąc - ten zamiennik z alledrogo produkowany jest ze stali ThysseenKrupp, a przez kogo, to jeden Bóg raczy wiedzieć :) Ot, sztuka marketingu :)

kochar
Wymiatacz
Posty: 1512
Rejestracja: 6 paź 2016, o 17:13
Reputacja: 77
Imię: Jan
Samochód: ORLANDO 2.0l VCDI
Silnik: 163KM, diesel
Lokalizacja: Łódź

Re: Code 84

Post autor: kochar » 27 sty 2020, o 15:30

RafalS pisze:
27 sty 2020, o 12:34
Dzięki za wyczerpującą odpowiedź, sytuacja jest jasna - obecny DPF na śmietnik. Muszę się tylko zastanowić czy wymienić czy usunąć. Przy okazji zostałem oświecony istnieniem dwóch układów kat+DPF, dotąd wydawało mi się, że jest jeden, potem już tylko tłumiki. Czy ten drugi "w spodzie nadwozia" też podlega wypalaniu podobnie jak ten zamontowany przy silniku? Jakoś wydaje mi się, że pracuje w innych warunkach, choćby z uwagi na znacznie niższą temperaturę spalin niż tuż za silnikiem.

Edit:
na alledrogo znalazłem ofertę nowego DPF do Olka produkowanego przez ThyssenKrupp za 1860 zł. Wydawało mi się, że kosztuje sporo drożej... Może jednak warto pomyśleć o wymianie.
Coś mi się wydaje że kat i filtr cząstek są w jednej puszce. :witam:
Piszesz " sytuacja jest jasna - obecny DPF na śmietnik" a skąd ta pewność, to że nie możesz go wypalić to nie znaczy że jest na śmietnik. Może wypalanie serwisowe albo sprawdzić go w porządnej firmie od regeneracji DPF.
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 23826
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 255
Imię: Krzysztof
Samochód: Hyundai Tucson
Silnik: 1.6T 150KM
LPG: NIE
Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Code 84

Post autor: etac » 27 sty 2020, o 17:38

A ja bym najpierw wymienił czujnik różnicy ciśnien i sprawdził stan przewodów ciśnienia do nich doprowadzonych
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

Awatar użytkownika
scott
Specjalista
Posty: 331
Rejestracja: 13 maja 2018, o 14:42
Reputacja: 2
Imię: Scott
Samochód: Cruze LS+ 2010
Silnik: 2.0, LLW, 125KM(92kW) Diesel
Inny samochód: Lexus IS 300h
Lokalizacja: woj. małopolskie
Kontakt:

Re: Code 84

Post autor: scott » 27 sty 2020, o 18:16

Dokładnie. Najpierw dobra diagnostyka, szczególnie gdy czyszczenie nie przyniosło pozytywnych rezultatów.

RafalS
Świeżak
Posty: 20
Rejestracja: 16 paź 2019, o 08:44
Reputacja: 0
Imię: Rafał
Samochód: Orlando
Silnik: 2.0D 131KM (LNP)
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: Code 84

Post autor: RafalS » 27 sty 2020, o 18:45

Tak, katalizator i dpf w jednej puszce, ale z tego co mi odpisał @etac wynika, że takie układy są dwa - jeden w komorze silnika, a drugi w dalszym przebiegu układu wydechowego, pod podwoziem:
etac pisze:
26 sty 2020, o 22:05
Układ utylizacji spalin w silniku wysokoprężnym składa się z katalizatora wstępnego w komorze silnika oraz katalizatora w spodzie nadwozia. Katalizator w spodzie nadwozia składa się również z głównego katalizatora oksydacyjnego oraz powlekanego filtra sadzowego silnika wysokoprężnego.
No i to było dla mnie nowością :)

Jak chodzi o resztę, to gdy zacząłem mieć problemy z wypalaniem DPF (częste świecenie i miganie kontrolki czy na dłuższych czy krótszych trasach), udałem się do ASO, gdzie podłączyli mi komputer - wyszły błędy EGR, MAF, wysokiej temperatury DPF. Oczywiście jedyne propozycje z ich strony, to wymiana kolejnych elementów począwszy od EGR bez gwarancji, że to jest to. Czyli albo się uda, albo nie i wymieniamy dalej, a kasa płynie. Pożegnałem się z ASO bez żalu, choć bogatszy w wiedzę z GDS2, poszedłem do mojego mechanika i zaczęliśmy sprawdzać. Przewody, czujniki, połączenia itd. Plus komputer. EGR chodził (pewnie się zawiesił i ECU odnotował DTC), MAF się nie powtórzył, za to pojawiły się błędy DPF - akumulacja spalin. W trakcie jazdy co rusz żądanie wypalania (kontrolka). Decyzja - czyścimy DPF. Serwisowe wypalanie, demontaż, chemia, te rzeczy - tak przynajmniej twierdzili spece i za to wzięli kasę. Było fajnie przez dwa dni i znów zaczęło się częste wypalanie automatyczne, za chwilę i co chwilę żółta kontrolka DPF, wreszcie MIL na stałe zagościł na desce, a samochód chodzi jak pszczółka, tyle że w trybie serwisowym (code84). Kolejna diagnostyka - jedyne DTC to kody problemów z DPF: P2643 i P264C. Żadnych sugerujących czujnik różnicy ciśnień czy coś w tym rodzaju. Stąd moje przekonanie, że jednak wkład DPF nadaje się na śmietnik. Chociaż bardziej przemawia do mnie skończony DPF, zwłaszcza w kontekście dość powszechnej opinii, że DPF w tym silniku to trochę achillesowa pięta, to postaram się jednak nie ulegać własnym przekonaniom i przyjrzę się temu, co mi radzicie :wilekiedzieki:

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 23826
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 255
Imię: Krzysztof
Samochód: Hyundai Tucson
Silnik: 1.6T 150KM
LPG: NIE
Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Code 84

Post autor: etac » 27 sty 2020, o 19:08

wypalanie następuje z dwóch powodów
- jego prawdziwego zapchania
- informacji o jego zapchaniu, w wyniku na przykład błędnych odczytów

W silniku w Orlando, DPF jest w jednej puszce wraz katalizatorem w przedniej części komory silnika

Obrazek
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

Awatar użytkownika
scott
Specjalista
Posty: 331
Rejestracja: 13 maja 2018, o 14:42
Reputacja: 2
Imię: Scott
Samochód: Cruze LS+ 2010
Silnik: 2.0, LLW, 125KM(92kW) Diesel
Inny samochód: Lexus IS 300h
Lokalizacja: woj. małopolskie
Kontakt:

Re: Code 84

Post autor: scott » 27 sty 2020, o 19:11

Jeżeli silnik LNP 131KM (taki masz w profilu) jest zbudowany podobnie do LNP 2.0 163KM to on ma tylko jeden katalizator, jest razem w puszcze z DFP. Silnik ten jest wyposażony w sondę lambda.
Zobacz sobie na te linki:
https://chevrolet.7zap.com/en/cruze/508 ... 35904-0-0/
https://chevrolet.7zap.com/en/cruze/508 ... 95790-0-0/
To co @etac wkleił to cytat z serwisówki i chyba dla wersji poprzedniego diesla 125/150KM, które faktycznie mają katalizator wstępny tuż za turbosprężarką.

Masz dostęp do GDS2?

Martwi mnie ten cytat "[...] Decyzja - czyścimy DPF. Serwisowe wypalanie, demontaż, chemia, te rzeczy - tak przynajmniej twierdzili spece i za to wzięli kasę[...]", to była usługa profesjonalnego zakładu zajmująca się tematem czyszczenia DPF?

Prześledź temat viewtopic.php?f=28&t=6779, tam próbowaliśmy diagnozować (układ dolotowy, wydechowy) i analizować pomiary.

RafalS
Świeżak
Posty: 20
Rejestracja: 16 paź 2019, o 08:44
Reputacja: 0
Imię: Rafał
Samochód: Orlando
Silnik: 2.0D 131KM (LNP)
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: Code 84

Post autor: RafalS » 27 sty 2020, o 21:47

scott pisze:
27 sty 2020, o 19:11
To co @etac wkleił to cytat z serwisówki i chyba dla wersji poprzedniego diesla 125/150KM, które faktycznie mają katalizator wstępny tuż za turbosprężarką.
Też byłem przekonany, że mam jedną puszkę przy kolektorze wylotowym, @etac mnie zmylił tym opisem, ale to co piszesz temat wyjaśnia.
O ile wiem, to silniki 131 i 163KM różnią się głównie turbosprężarką i oprogramowaniem, to chyba tyle, chociaż nie będę się przy tym upierał.

Hm... No cóż, myślałem, że to profesjonalny warsztat - opinie, te sprawy.

Nie mam dostępu do GDS2 - wiedzę z GDSa wyniosłem z ASO.

Dzięki za linki, zaraz poczytam :)

kochar
Wymiatacz
Posty: 1512
Rejestracja: 6 paź 2016, o 17:13
Reputacja: 77
Imię: Jan
Samochód: ORLANDO 2.0l VCDI
Silnik: 163KM, diesel
Lokalizacja: Łódź

Re: Code 84

Post autor: kochar » 27 sty 2020, o 21:58

Jaki masz przebieg? Sprawdzałeś dolot wtryski, pytam bo może problemy z dpf nie leżą w nim samym.
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)

RafalS
Świeżak
Posty: 20
Rejestracja: 16 paź 2019, o 08:44
Reputacja: 0
Imię: Rafał
Samochód: Orlando
Silnik: 2.0D 131KM (LNP)
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: Code 84

Post autor: RafalS » 28 sty 2020, o 13:01

Przebieg nie powala - 150 kkm. Sprawdzałem jeszcze raz przewody, połączenia (w tym czujnika różnicowego ciśnienia dpf), wszystko wygląda dobrze. Właśnie jestem po wymianie akumulatora, bo się biedaczkowi padło po 8 latach. Wozidło stało przez półtorej godziny bez prądu. Po wszystkim niechętnie odpaliło - tzn. silnik jakby się zastanawiał czy odpalić i kręcić, czy jednak nie. Po paru sekundach zdecydował, że jednak będzie kręcił, obroty się wyrównały, chodził ładnie: równo, spokojnie, bez nieoczekiwanych efektów, w tym dźwiękowych. Odczyt błędów nie wykazał nic ponad to, co już było - P2463, P246C, potwierdzone.

kochar
Wymiatacz
Posty: 1512
Rejestracja: 6 paź 2016, o 17:13
Reputacja: 77
Imię: Jan
Samochód: ORLANDO 2.0l VCDI
Silnik: 163KM, diesel
Lokalizacja: Łódź

Re: Code 84

Post autor: kochar » 28 sty 2020, o 13:15

Mój wytrzymał 80tyś, gdybym miał obecną wiedzę zapewne do tej pory bym jeździł z dpf a tak już ponad 3 lata dpf off. Po wycince kopcił jak stary Ikarus. Okazało się że lał jeden wtrysk i to + przerywane wypalania zawaliło go na amen.
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)

pardel
Świeżak
Posty: 1
Rejestracja: 8 sie 2020, o 08:18
Reputacja: 0
Imię: Przemysław
Samochód: Chevrolet Orlando
Silnik: 2.0, 163km, diesel
LPG: Nie
Lokalizacja: Okuniew
Kontakt:

Re: Code 84

Post autor: pardel » 8 sie 2020, o 08:22

W moim przypadku po głębsze weryfikacji okazało się za wąż gumowy tuż za kolankiem odchodzącym od intercoolera jest dziurawy w dwóch miejscach. Dostęp nie jest łatwy ale sprawdźcie dokładnie taki wąż oraz cały dolot do turbo. Po wymianie węża wszystko wróciło do normy i Orlando jeździ jak nowe.

szczepans12
Aktywny
Posty: 82
Rejestracja: 27 mar 2016, o 13:32
Reputacja: 3
Imię: Szczepan
Samochód: Cruze 2.0 hb Aveo1.6
Silnik:
Lokalizacja: Tychy ST
Kontakt:

Re: Code 84

Post autor: szczepans12 » 19 gru 2021, o 00:35

Dobry wieczór.Pozwolę sobie odświeżyć nieco temat.W dniu wczorajszym na S5 w okolicach Poznania przy prędkości ok.130km/h podczas wyprzedzana nagle metaliczny stuk,kłęby białego dymu z tyłu,kod 84 .Silnik zgasł.Udało mi się zjechać(padło wspomaganie) Płynu i oleju nie ubyło(sprawdziłem po kilkunastu minutach).Auto na lawetę i na Śląsk do domu.A ja zastępczym(Corolla) wkrótce za nim.Mam cichą nadzieję że to ,,tylko wtryskiwacz".W poniedziałek mam nadzieję diagnoza w ASO Mucha Mikołów-dam znać co i jak.Trzymajcie kciuki oby to pierdoła była :?

kochar
Wymiatacz
Posty: 1512
Rejestracja: 6 paź 2016, o 17:13
Reputacja: 77
Imię: Jan
Samochód: ORLANDO 2.0l VCDI
Silnik: 163KM, diesel
Lokalizacja: Łódź

Re: Code 84

Post autor: kochar » 19 gru 2021, o 09:04

Tak jak piszesz to zapewne wtryskiwacz, miałem podobny przypadek. Pierdoła ale kosztowna. :witam:
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)

szczepans12
Aktywny
Posty: 82
Rejestracja: 27 mar 2016, o 13:32
Reputacja: 3
Imię: Szczepan
Samochód: Cruze 2.0 hb Aveo1.6
Silnik:
Lokalizacja: Tychy ST
Kontakt:

Re: Code 84

Post autor: szczepans12 » 31 gru 2021, o 12:25

Jest diagnoza.Padł jeden z wtryskiwaczy,na szczęscie do regeneracji.Koszt 920zł wraz z programowaniem wszystkich.O dziwo koszt nowego to ,,tylko 1400zł" Może w przyszłym tygodniu odbiorę wreszcie auto z serwisu.

szaffior
Świeżak
Posty: 37
Rejestracja: 24 maja 2019, o 11:31
Reputacja: 0
Imię: Marcin
Samochód: orlando
Silnik: 2,0 163 KM
Lokalizacja: Olkusz/witeradów
Kontakt:

Re: Code 84

Post autor: szaffior » 31 gru 2021, o 12:56

https://allegro.pl/oferta/wtryskiwacz-2 ... 1513213863 tu masz wtryski kupowałem od tej firmy ona znajduje się w Piekarach Sląskich

kochar
Wymiatacz
Posty: 1512
Rejestracja: 6 paź 2016, o 17:13
Reputacja: 77
Imię: Jan
Samochód: ORLANDO 2.0l VCDI
Silnik: 163KM, diesel
Lokalizacja: Łódź

Re: Code 84

Post autor: kochar » 31 gru 2021, o 12:59

szczepans12 pisze:
31 gru 2021, o 12:25
wraz z programowaniem wszystkich.
Napisz o co chodzi z tym programowaniem wtryskiwaczy :ocochodzi:
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 23826
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 255
Imię: Krzysztof
Samochód: Hyundai Tucson
Silnik: 1.6T 150KM
LPG: NIE
Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Code 84

Post autor: etac » 31 gru 2021, o 13:04

Janek, każdy wtryskiwacz ma na swojej główce kod - który należy użyć aby prawidłowo pracował. Nowy po regeneracji ma już inne dane niż wygrawerowane.

Obrazek
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

kochar
Wymiatacz
Posty: 1512
Rejestracja: 6 paź 2016, o 17:13
Reputacja: 77
Imię: Jan
Samochód: ORLANDO 2.0l VCDI
Silnik: 163KM, diesel
Lokalizacja: Łódź

Re: Code 84

Post autor: kochar » 1 sty 2022, o 18:27

Krzysiek o tym to akurat wiem. Pytam bo szczepans12 pisze że "Koszt 920zł wraz z programowaniem wszystkich" a jeden ma być regenerowany i chciałem aby napisał o co chodzi czy o zmianę kodu wtryskiwacza w sterowniku po regeneracji czy o wygenerowanie kodów na specjalnej maszynie . Jak chodzi o generowanie kodów wtrysku naprawianego to ok. ale jak pozostałych sprawnych to chyba niepotrzebny koszt i moje pytanie było w tym kierunku.
Cytat z tego tematu viewtopic.php?t=6779&start=425
"Wszystkie wtryskiwacze CR Delphi po naprawie wymagają wygenerowania nowych kodów kalibracyjnych C2i (16-bitowe) lub C3i (20-bitowe). Wtryskiwacze DFI 1.5 posiadają kody C3i. Generowanie kodów wtryskiwaczy CR wykonuje się na stołach probierczych AVM2-PC lub CRi-PC firmy Hartridge, wyposażonych w autoryzowane oprogramowanie Iris firmy Delphi. Tak naprawione podzespoły zapewniają użytkownikowi długą i bezproblemową eksploatację samochodu."
Ciekawe gdzie szczepans12 robi ten wtryskiwacz?
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)

szczepans12
Aktywny
Posty: 82
Rejestracja: 27 mar 2016, o 13:32
Reputacja: 3
Imię: Szczepan
Samochód: Cruze 2.0 hb Aveo1.6
Silnik:
Lokalizacja: Tychy ST
Kontakt:

Re: Code 84

Post autor: szczepans12 » 6 sty 2022, o 03:45

Przepraszam za poślizg w odpowiedzi(walczę z Nowym Ładem).Auto odebrane z serwisu we wtorek późnym wieczorem.Wpierw dobra wiadomość,silnik pracuje jak nowy! Przejechałem już ok 100km od naprawy.Co zostało zrobione wg faktury:#1 Diagnostyka komputerowa GDS2-niskie ciśnienie listwy wtryskiwaczy plus błędy historyczne typu zwarcie w obwodzie oświetlenia tablicy rejestracyjnej. #2demontaż wtryskiwaczy,diagnostyka w firmie zewnętrznej(Bosch Service Śmietana Kobiór k.Tychów/Pszczyny #3 Regeneracja 1 wtrysku,wymiana końcówek wtryskiwaczy w pozostałych,czyszczenie itp. #4 Kalibracja,nowe kody,montaż.Ponowna diagnostyka.Czyszczenie układu zasilania(?).Rozruch,jakiaś adaptacja,kontrola itp. Teraz wiadomość,,zła"-całkowity koszt naprawy- 2880zł w tym koszt naprawy wtryskiwaczy ok 1550zł.
Wnioski: Żywotność wtryskiwaczy u mnie dokładnie 296kkm.Warto wcześniej je sprawdzić i ewentualnie wyczyścić lub zregenerować . Objawy sugerujące problem(przynajmniej w moim przypadku): #1 charakterystyczny,ostry zapach spalin! Zgłaszałem problem w serwisie już na wiosnę-olali. #2 Sporadyczne dymienie(DPF po regeneracji,wypalanie ok.)przy dużym obciążeniu silnika. #3 Zaobserwowane zwiększone zużycie paliwa o ok1 dm3/100km w cyklu chwilowym #4 Poszarpywanie przy mocniejszym przyśpieszaniu (średni zakres obrotów) #5 Rozruch w temp minus 10 z dużym zadymieniem na biało/szaro przez około 10sekund,lekko utrudniony. #6 Brak falowania obrotów i poszarpywania na postoju(ale wymieniłem dwumasę i sprzęgło).#7 świszcząca turbina coś jak sygnał R-ki z oddali-pewno w niedługim czasie czeka mnie regeneracja... Pozdrawiam.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Orlando Elektryka/Elektronika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość