Code 84

Nie świeci, nie kręci i inne tematy związane z elektryką i elektroniką
Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 17911
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Imię: Krzysztof
Chevi: Aveo T300
Silnik: 1.6 LDE
LPG: STAG
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: błąd 84

Post autor: etac » 7 lut 2018, o 18:18

A zaprogramowałeś wtryskiwacz, po zmianie miejsca?

http://www.autocats.ws/manual/chevrolet ... 52.EN.html
2007-2011 Chevrolet Lacetti 2.0 VCDi
2011-2013 Chevrolet Cruze 2.0 TCDi LS+ Premium
2011-2015 Chevrolet Spark 1.0 LS+
2013-2017 Chevrolet Cruze 2.0 TCDi LTZ
2013- > Chevrolet Aveo 1.4 LTZ
2012-> Chevrolet Aveo 1.6 LTZ

Halldis
Świeżak
Posty: 4
Rejestracja: 28 gru 2017, o 19:46
Imię: tomek
Chevi: orlando
Silnik:
Kontakt:

Re: błąd 84

Post autor: Halldis » 7 lut 2018, o 18:36

nie ,mechanik który mi to podmieniał powiedział mi ,że jest to nie potrzebne . nie mogę otworzyć strony ,którą podałeś.

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 17911
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Imię: Krzysztof
Chevi: Aveo T300
Silnik: 1.6 LDE
LPG: STAG
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: błąd 84

Post autor: etac » 7 lut 2018, o 19:50

Niestety potrzeba, to nie benzyna.
2007-2011 Chevrolet Lacetti 2.0 VCDi
2011-2013 Chevrolet Cruze 2.0 TCDi LS+ Premium
2011-2015 Chevrolet Spark 1.0 LS+
2013-2017 Chevrolet Cruze 2.0 TCDi LTZ
2013- > Chevrolet Aveo 1.4 LTZ
2012-> Chevrolet Aveo 1.6 LTZ

Jabol
Świeżak
Posty: 22
Rejestracja: 7 mar 2017, o 21:14
Imię: Rafał
Chevi: Orlando
Silnik:
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: błąd 84

Post autor: Jabol » 18 mar 2018, o 18:02

szczepans12 pisze:
24 sty 2018, o 01:20
Hej.I mnie dopadł słynny "code 84".A stało się to po przebiegu 188500km.A taki byłem dumny,że wszystko ok po 6 latach...Ale do rzeczy.Błąd pojawił się w grudniu przy szybkiej jeździe na A1,za chwilę wszystko ok.Ale na początku stycznia ponownie.I auto w trybie serwisowym.Sprawdziłem turbo,węże itd.itp.Wszystko ok. Sucho,czysto.Po dzisiejszej diagnozie w ASO Mucha Tychy wyszedł błąd:#czujnik temperatury spalin I. Nr katalogowy 96868940.Koszt w ASO 1100pln plus robocizna ok 400. Chyba trochę przesadzili.Poszukałem w sieci i zonk.Niby jest,ale do Antary,Captivy z 2.2cdi a do Cruza ni hu,hu.Pytanie.Przecież nr ten sam,będzie to pasować? Czy wtyczkę przerabiać? A może jakiś zamiennik.Wie ktoś? Ps.Nie uśmiecha mi się tak jeździć z coraz częściej "pikającym" kluczykiem,bo to zdrowe nie jest.Pozdrawiam
Trochę ich pogieło z ceną https://allegro.pl/listing?string=96868 ... t-1-2-1003 .
Zastanawiam się czy nie wymienić w swoim ,nie orientujesz się jak wygląda zmiana tego czyjnika ,czy jest łatwy do niego dostęp?

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 17911
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Imię: Krzysztof
Chevi: Aveo T300
Silnik: 1.6 LDE
LPG: STAG
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: błąd 84

Post autor: etac » 18 mar 2018, o 18:24

ale ceny jak do Fiata Seicento już dawno się skończyły.
2007-2011 Chevrolet Lacetti 2.0 VCDi
2011-2013 Chevrolet Cruze 2.0 TCDi LS+ Premium
2011-2015 Chevrolet Spark 1.0 LS+
2013-2017 Chevrolet Cruze 2.0 TCDi LTZ
2013- > Chevrolet Aveo 1.4 LTZ
2012-> Chevrolet Aveo 1.6 LTZ

Awatar użytkownika
wszim
Administrator
Posty: 13019
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Imię: Wojtek
Chevi: Orlando LT
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: błąd 84

Post autor: wszim » 18 mar 2018, o 21:55

Fakt. Coraz bardziej szczęśliwy jestem, że nie kupiłem diesla. A miałem takie głupie myśli.

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 17911
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Imię: Krzysztof
Chevi: Aveo T300
Silnik: 1.6 LDE
LPG: STAG
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: błąd 84

Post autor: etac » 18 mar 2018, o 21:56

A sonda lambda, ile kosztuje do benzyny?

Czyżby po 20 zł były?
2007-2011 Chevrolet Lacetti 2.0 VCDi
2011-2013 Chevrolet Cruze 2.0 TCDi LS+ Premium
2011-2015 Chevrolet Spark 1.0 LS+
2013-2017 Chevrolet Cruze 2.0 TCDi LTZ
2013- > Chevrolet Aveo 1.4 LTZ
2012-> Chevrolet Aveo 1.6 LTZ

Awatar użytkownika
wszim
Administrator
Posty: 13019
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Imię: Wojtek
Chevi: Orlando LT
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: błąd 84

Post autor: wszim » 18 mar 2018, o 22:03

Po 20 zł to były do fiata seicento :P

szczepans12
Aktywny
Posty: 50
Rejestracja: 27 mar 2016, o 13:32
Imię: Szczepan
Chevi: Cruze 2.0 hb Aveo1.6
Silnik:
Lokalizacja: Tychy ST
Kontakt:

Re: błąd 84

Post autor: szczepans12 » 21 mar 2018, o 13:01

[/quote]
Trochę ich pogieło z ceną https://allegro.pl/listing?string=96868 ... t-1-2-1003 .
Zastanawiam się czy nie wymienić w swoim ,nie orientujesz się jak wygląda zmiana tego czyjnika ,czy jest łatwy do niego dostęp?
[/quote]

Cześć.Oczywiście jak szukałem,to nigdzie nie było.A teraz-wysyp czujników w przyzwoitej cenie.Dostęp do kostki bezproblemowy.Jedynie od strony turbiny wymaga wygiętego klucza(płaski się nie zmieści,oczkowy nie przejdzie przez przewód) Jak dopasujesz klucz-to góra 10 min roboty.Potem dla pewności klema z akku.Jak się tylko ociepli,wymieniam też rurę dolotu powietrza-przy gwałtownym przyspieszeniu i dużej prędkości wywalił na chwilę błąd 84

dario102
Świeżak
Posty: 1
Rejestracja: 20 sie 2017, o 19:27
Imię: Dariusz
Chevi: ORLANDO
Silnik:
Lokalizacja: Iłża
Kontakt:

Re: Błąd code 84

Post autor: dario102 » 8 kwie 2018, o 13:07

Witaj jestem ciekaw czy doszedłeś co go bolało z tym błędem 84

adax26
Świeżak
Posty: 9
Rejestracja: 10 maja 2017, o 09:35
Imię: Adam
Chevi: Orlando
Silnik:
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Orlando 2.0 163km błąd code 84

Post autor: adax26 » 2 wrz 2018, o 19:19

Witam mam problem z tym błędem powyżej 140km/h wywala błąd 84 problem polega że już nie mam siły co do tego beldu wymieniono świece ,sterowniki świec był spokój ostatnio wrócił niby uszkodzony czujnik wysokiej temperatury spalin wymiana i dodatkowo znów świece po niby się lekko stopiły odebrany z serwisu lżejszy o ponad 2tys i dziś powtórka gaz 140 i błąd.

szczepans12
Aktywny
Posty: 50
Rejestracja: 27 mar 2016, o 13:32
Imię: Szczepan
Chevi: Cruze 2.0 hb Aveo1.6
Silnik:
Lokalizacja: Tychy ST
Kontakt:

Re: Code 84

Post autor: szczepans12 » 8 paź 2018, o 01:04

Usztywniłem rurę dolotu powietrza taśmą izolacyjną (jak nie kijem go,to miotłą!) i problem znikł.Oczywiście wcześniej wymieniłem czujnik temp. spalin ( był padnięty).Problem u mnie w dieslu,związany był z zagięciem rury dolotu przy dużej prędkości i gwałtownym przyśpieszeniu. Rada: wymienić rurę na nową (ok.150-300zł) lub taśma(1-2zł).Od tego czasu przeleciałem już ok. 20kkm.Leję dobrą ropę?(verva) do tego ok.100ml.oleju 2T z Orlena na 60l paliwa(dla dobrego samopoczucia) i jak na razie mam spokój. Auto chodzi jak w zegarku.

tomozz
Świeżak
Posty: 3
Rejestracja: 17 cze 2019, o 09:59
Imię: Tomek
Chevi: Cruze
Silnik: 2.0 163 KN
Lokalizacja: Tarnobrzeg
Kontakt:

Re: Code 84

Post autor: tomozz » 17 cze 2019, o 10:22

Witam, chciałem podpiąć się pod temat. Cruze Diesel 2.0 163KM. Podczas wyprzedzania, na dosyć dużych obrotach, usłyszałem takie metaliczne stuknięcie (nie było to głośne), wyskoczył mi ten błąd, a samochód zaczął masakrycznie dymić na biało, moc zaczęła szybko spadać. Zatrzymałem się, zgasiłem silnik i już nie udało się go uruchomić. Jak próbowałem go odpalić to wydobywał się ten biały dym. Samochód od miesiąca w warsztacie i nie ustalono przyczyny. Myślałem, że to uszczelka pod głowicą, ale nie było żadnego ubytku płynu chłodniczego, mechanik potwierdził, że to nie to. Po wymianie czujnika ciśnienia paliwa udało się go uruchomić, ale tylko na chwilę. Był też podpinany pod komputer i teoretycznie wszystko jest OK. Węże niby ok. Teraz czasem odpali, ale gaśnie i nie ma już tego białego dymu. W warsztacie się poddali, bo wg nich mechanicznie wszystko jest OK i polecili mi przewieźć auto do elektromechanika. Czy miał ktoś przypadek, żeby po tym błędzie nie dało się w ogóle uruchomić silnika?

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 17911
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Imię: Krzysztof
Chevi: Aveo T300
Silnik: 1.6 LDE
LPG: STAG
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Code 84

Post autor: etac » 17 cze 2019, o 11:05

Jakie błędy, muszą być błędy przy tym kodzie.
2007-2011 Chevrolet Lacetti 2.0 VCDi
2011-2013 Chevrolet Cruze 2.0 TCDi LS+ Premium
2011-2015 Chevrolet Spark 1.0 LS+
2013-2017 Chevrolet Cruze 2.0 TCDi LTZ
2013- > Chevrolet Aveo 1.4 LTZ
2012-> Chevrolet Aveo 1.6 LTZ

Bunioopl
Fachman
Posty: 3751
Rejestracja: 13 lis 2016, o 20:57
Imię: Mariusz
Chevi: Orlando 1.8 LPG LT+
Silnik: 1.8 2HO, 141KM Pb
LPG: BRC SQ24 Genius 1500
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: Code 84

Post autor: Bunioopl » 17 cze 2019, o 11:06

Pewnie są, tylko odczytać nie potrafią.

Wysłane z mojego G8142 przy użyciu Tapatalka


tomozz
Świeżak
Posty: 3
Rejestracja: 17 cze 2019, o 09:59
Imię: Tomek
Chevi: Cruze
Silnik: 2.0 163 KN
Lokalizacja: Tarnobrzeg
Kontakt:

Re: Code 84

Post autor: tomozz » 17 cze 2019, o 11:21

Przed chwilą pytałem. Na początku był tylko błąd tego czujnika. Po wymianie czujnika, już nie pojawia się żaden błąd, ale dalej nie da się uruchomić silnika. Muszę próbować dać samochód gdzie indziej. Dostałem namiar na elektromechanika.

tomozz
Świeżak
Posty: 3
Rejestracja: 17 cze 2019, o 09:59
Imię: Tomek
Chevi: Cruze
Silnik: 2.0 163 KN
Lokalizacja: Tarnobrzeg
Kontakt:

Re: Code 84

Post autor: tomozz » 15 lip 2019, o 10:00

Samochód już naprawiony. Okazało się, że winą były wtryski. Jeden strasznie lał i poszedł do regeneracji, pozostałe do czyszczenia i regulacji. Przejechałem na razie z 200km i auto chodzi jak nowe. W trzecim warsztacie dopiero doszli do tego i to odrazu, takich mamy teraz fachowców.

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 17911
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Imię: Krzysztof
Chevi: Aveo T300
Silnik: 1.6 LDE
LPG: STAG
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Code 84

Post autor: etac » 15 lip 2019, o 10:10

No to drugi Cruze, gdzie wtrysk pada.
2007-2011 Chevrolet Lacetti 2.0 VCDi
2011-2013 Chevrolet Cruze 2.0 TCDi LS+ Premium
2011-2015 Chevrolet Spark 1.0 LS+
2013-2017 Chevrolet Cruze 2.0 TCDi LTZ
2013- > Chevrolet Aveo 1.4 LTZ
2012-> Chevrolet Aveo 1.6 LTZ

kochar
Profesjonalista
Posty: 715
Rejestracja: 6 paź 2016, o 17:13
Imię: Jan
Chevi: ORLANDO 2.0l VCDI
Silnik: 163KM, diesel
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Code 84

Post autor: kochar » 15 lip 2019, o 14:24

tomozz pisze:
15 lip 2019, o 10:00
Samochód już naprawiony. Okazało się, że winą były wtryski. Jeden strasznie lał i poszedł do regeneracji, pozostałe do czyszczenia i regulacji. Przejechałem na razie z 200km i auto chodzi jak nowe. W trzecim warsztacie dopiero doszli do tego i to odrazu, takich mamy teraz fachowców.
Witaj w klubie uszkodzonych wtrysków, kurcze jakoś przeoczyłem Twój wcześniejszy wpis o awarii.Tu podobne przypadki.
viewtopic.php?f=75&t=6988
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)

Andrzejsro
Świeżak
Posty: 2
Rejestracja: 16 lip 2019, o 20:46
Imię: Andrzej
Chevi: Chevrolet orlando
Silnik: 2.0 163km diesel
Lokalizacja: Flörsheim am Main
Kontakt:

Re: Code 84

Post autor: Andrzejsro » 16 lip 2019, o 21:03

Mam ten sam błąd przy 170 a mechanicy nie wiedzą co zrobic

Kuba Piła
Aktywny
Posty: 70
Rejestracja: 26 maja 2018, o 08:43
Imię: Kuba
Chevi: Orlando, Aveo
Silnik:
Lokalizacja: Piła
Kontakt:

Re: Code 84

Post autor: Kuba Piła » 16 lip 2019, o 22:04

Wydaje mi się że wymieniałem też ale sprawdzę jutro jeszcze thx

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 17911
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Imię: Krzysztof
Chevi: Aveo T300
Silnik: 1.6 LDE
LPG: STAG
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Code 84

Post autor: etac » 16 lip 2019, o 22:11

Andrzejsro pisze:
16 lip 2019, o 21:03
Mam ten sam błąd przy 170 a mechanicy nie wiedzą co zrobic
zmień mechaników, a po drugie gdzie w Skandynawii można jeździć 170 km/h?

A tak na poważnie, to trzeba złapać błędy, bo sam kod 84 nic nie mówi, poza tym że jest problem.
2007-2011 Chevrolet Lacetti 2.0 VCDi
2011-2013 Chevrolet Cruze 2.0 TCDi LS+ Premium
2011-2015 Chevrolet Spark 1.0 LS+
2013-2017 Chevrolet Cruze 2.0 TCDi LTZ
2013- > Chevrolet Aveo 1.4 LTZ
2012-> Chevrolet Aveo 1.6 LTZ

Andrzejsro
Świeżak
Posty: 2
Rejestracja: 16 lip 2019, o 20:46
Imię: Andrzej
Chevi: Chevrolet orlando
Silnik: 2.0 163km diesel
Lokalizacja: Flörsheim am Main
Kontakt:

Re: Code 84

Post autor: Andrzejsro » 17 lip 2019, o 21:30

Po Niemczech tak jezdze

RafalS
Świeżak
Posty: 12
Rejestracja: 16 paź 2019, o 08:44
Imię: Rafał
Chevi: Orlando
Silnik: 2.0D 131KM (LNP)
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: Code 84

Post autor: RafalS » 26 sty 2020, o 21:55

Czy ktoś może mi pomóc w rozszyfrowaniu kodu błędu P246C? Jest to zapewne coś z DPFem, wystąpił w towarzystwie P2463 (zbyt duża akumulacja sadzy). O ile znalazłem opis tego drugiego, to pierwszego już niestety nie, czyżby poza podstawowym protokołem OBDII?.

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 17911
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Imię: Krzysztof
Chevi: Aveo T300
Silnik: 1.6 LDE
LPG: STAG
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Code 84

Post autor: etac » 26 sty 2020, o 22:05

DTC P2463 00: Nagromadzenie sadzy w filtrze sadzowym (DPF)

Diagnostyczny Kod Usterki P246C 00: Przewężenie w filtrze sadzowym (DPF) - niepodlegające regeneracji


Opis obwodu/układu
Układ utylizacji spalin w silniku wysokoprężnym składa się z katalizatora wstępnego w komorze silnika oraz katalizatora w spodzie nadwozia. Katalizator w spodzie nadwozia składa się również z głównego katalizatora oksydacyjnego oraz powlekanego filtra sadzowego silnika wysokoprężnego. Jednym z głównych zadań filtra sadzowego jest gromadzenie zawartych w spalinach silnikowych cząstek stałych w celu ograniczenia emisji sadzy do atmosfery. Cząsteczki sadzy osadzają się w kanałach filtra cząstek stałych i są wypalane w regularnych odstępach czasu w procesie nazywanym regeneracją. Zapobiega to zatykaniu filtra sadzy (cząstek stałych). Moduł ECM nasterowuje regenerację filtra sadzowego po obliczeniu różnych warunków eksploatacyjnych pojazdu takich, jak różnica ciśnień filtra sadzowego, temperatura spalin, jakość oleju silnikowego, prędkość obrotowa silnika itp. Nadmierna akumulacja sadzy w filtrze sadzowym może powodować spadek osiągów silnika. W czasie regeneracji następuje dodatkowy wtrysk paliwa poprzez wielokrotny dotrysk po spalaniu w celu zwiększenia temperatury gazów spalinowych. W tym okresie czasu temperatura filtra sadzowego wzrasta do około 600°C (1 112°F) i dochodzi do utlenienia nagromadzonej sadzy lub jej wypalenia do dwutlenku węgla.

Czujnik ciśnienie w filtrze sadzowym mierzy poziom osadzonej sadzy w filtrze sadzowym silnika wysokoprężnego. Czujnik ciśnienia w filtrze sadzowym jest podłączony do filtra sadzowego za pomocą ciśnieniowych przewodów sztywnych/elastycznych. ECM wykonuje regenerację filtra gdy zostanie w nim wykryte nadmierne nagromadzenie sadzy.
2007-2011 Chevrolet Lacetti 2.0 VCDi
2011-2013 Chevrolet Cruze 2.0 TCDi LS+ Premium
2011-2015 Chevrolet Spark 1.0 LS+
2013-2017 Chevrolet Cruze 2.0 TCDi LTZ
2013- > Chevrolet Aveo 1.4 LTZ
2012-> Chevrolet Aveo 1.6 LTZ

ODPOWIEDZ

Wróć do „Orlando Elektryka/Elektronika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości