problem z odpalaniem

Nie świeci, nie kręci i inne tematy związane z elektryką i elektroniką
ODPOWIEDZ
jann
Świeżak
Posty: 7
Rejestracja: 17 lis 2016, o 21:26
Imię: jan
Chevi: orlando 1,8 BiG
Silnik:
Lokalizacja: biłgoraj
Kontakt:

problem z odpalaniem

Post autor: jann » 14 lut 2017, o 14:29

Orlando 1.8 2013 r.mam problem z odpalaniem gdy jest zimny .Przkręcam kluczyk rozrusznik robi 3 obroty puszczam kluczyk a on jeszcze przekręca 2 razy i nie zapali. Muszę od nowa zacząć odpalanie i z reguły za 3 razem uruchamiam silnik.A czasami jest tak ,że przekręcam kluczyk rozrusznik robi 1 obrót i pomimo że trzymam dalej jest cisza,rozrusznik nie kręci.Jeżeli na dworze jest dodatnia temperatura to wszystko jest dobrze.Wyciągałem rozrusznik ,bo myślałem że jest tam problem ale było wszystko dobrze.Podejrzewam stacyjkę .Może ktoś miał podobny problem ?

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 16799
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Imię: Krzysztof
Chevi: Aveo T300
Silnik: 1.6 LDE
LPG: STAG
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: problem z odpalaniem

Post autor: etac » 14 lut 2017, o 17:02

LPG?
2007-2011 Chevrolet Lacetti 2.0 VCDi
2011-2013 Chevrolet Cruze 2.0 TCDi LS+ Premium
2011-2015 Chevrolet Spark 1.0 LS+
2013-2017 Chevrolet Cruze 2.0 TCDi LTZ
2013- > Chevrolet Aveo 1.4 LTZ
2012-> Chevrolet Aveo 1.6 LTZ

Awatar użytkownika
wszim
Administrator
Posty: 12233
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Imię: Wojtek
Chevi: Orlando LT
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: problem z odpalaniem

Post autor: wszim » 14 lut 2017, o 20:47

Wygląda mi na dwa różne problemy. Pierwszy być może związany z LPG z zaleganiem gazu w kolektorze, drugi z rozładowanym lub uszkodzonym akumulatorem.

jann
Świeżak
Posty: 7
Rejestracja: 17 lis 2016, o 21:26
Imię: jan
Chevi: orlando 1,8 BiG
Silnik:
Lokalizacja: biłgoraj
Kontakt:

Re: problem z odpalaniem

Post autor: jann » 15 lut 2017, o 10:31

Akumulator jest na 100 procent dobry .Być może chodzi o zaleganie gazu w kolektorze .Pomimo że zapala na benzynie do tego dolącza zaległy gaz?
Pewnie podjadę do serwisu.Ale to dzieje się tylko przy minusowych temperaturach i po nocnym postoju?
A jeszcze jedno w zeszłym roku serwis wymieniał mi blok z pedałami gazu sprzęgła i chamulca.Po wymianie przy wcisniętym sprzęgle nie zawsze mi zapala(cisza)muszę wyjąć kluczyk i jeszcze raz odpalić za drugim lub 3 razem odpala.Może to jakoś jest powiązane?

Awatar użytkownika
wszim
Administrator
Posty: 12233
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Imię: Wojtek
Chevi: Orlando LT
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: problem z odpalaniem

Post autor: wszim » 15 lut 2017, o 10:41

Dokładnie to jest powiązanie. Szwankuje czujnik wciśnięcia sprzęgła a jest wymagany do rozruchu. Zacznij od tego. Detekcję zalegającego gazu robi się prosto jeżdżąc przez 3 dni tylko na NoPB. Gdy problem z utrudnionym rozruchem znika sprawcę masz na widelcu. Mogą być więc dwie przyczyny, czujnik i LPG.

jann
Świeżak
Posty: 7
Rejestracja: 17 lis 2016, o 21:26
Imię: jan
Chevi: orlando 1,8 BiG
Silnik:
Lokalizacja: biłgoraj
Kontakt:

Re: problem z odpalaniem

Post autor: jann » 15 lut 2017, o 14:55

Tak zrobię,dzisiaj wyłączę silnik na benzynie i zabaczę jutro rano.No i poganiam go trochę na PB.Dziękuję za pomoc. W przyszłym tygodniu się odezwę czy coś pomogło.

Awatar użytkownika
wszim
Administrator
Posty: 12233
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Imię: Wojtek
Chevi: Orlando LT
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: problem z odpalaniem

Post autor: wszim » 15 lut 2017, o 15:24

Za jedną dobę może się nie udać wyciągnąć wniosków bo masz ciągle napełniony ciekłym gazem reduktor. Więc trochę trzeba żeby zeszło. Można odłączyć zacisk + elektrozaworu strony ciekłej , przełączyć się na pracę na gazie żeby reduktor się opróżnił z ciekłego gazu do momentu spadku ciśnienia i wtedy automatycznie BRC powróci do NOPB a reduktor w swojej objętości gazu już wiele nie będzie miał.

RedneckAutoserwis
Aktywny
Posty: 79
Rejestracja: 21 paź 2016, o 10:06
Imię: Igor
Chevi: Epica
Silnik:
Lokalizacja: Węgrów
Kontakt:

Re: problem z odpalaniem

Post autor: RedneckAutoserwis » 16 lut 2017, o 08:47

Prościej podczas pracy na lpg zawór na butli zakręcić
https://www.facebook.com/RedneckAutoser ... =bookmarks
Redneck Autoserwis
naprawy bieżące, naprawy opornic dmuchaw, ozonowanie klimatyzacji, polerowanie reflektorów i wiele inny...
799-806-166

Awatar użytkownika
wszim
Administrator
Posty: 12233
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Imię: Wojtek
Chevi: Orlando LT
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: problem z odpalaniem

Post autor: wszim » 16 lut 2017, o 08:55

Zgoda pod warunkiem, że nie mówimy o orlando. W orlando dostęp do zaworu jest utrudniony bo cały sprzęt jest pod podwoziem.

RedneckAutoserwis
Aktywny
Posty: 79
Rejestracja: 21 paź 2016, o 10:06
Imię: Igor
Chevi: Epica
Silnik:
Lokalizacja: Węgrów
Kontakt:

Re: problem z odpalaniem

Post autor: RedneckAutoserwis » 16 lut 2017, o 09:29

To zmienia postać rzeczy w takim razie :) Ale dużo lepszym testem szczelności reduktora jest zdjęcie przewodu podciśnienia i włożenie go do butelki z wodą, wtedy mamy wszystko jak na dłoni. Choć warto również sprawdzić czy nie leją wtryskiwacze.
https://www.facebook.com/RedneckAutoser ... =bookmarks
Redneck Autoserwis
naprawy bieżące, naprawy opornic dmuchaw, ozonowanie klimatyzacji, polerowanie reflektorów i wiele inny...
799-806-166

Awatar użytkownika
wszim
Administrator
Posty: 12233
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Imię: Wojtek
Chevi: Orlando LT
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: problem z odpalaniem

Post autor: wszim » 16 lut 2017, o 11:48

Tak ale opieramy wszystko na szczelności wtryskiwaczy, a one niekoniecznie muszą być idealnie szczelne. Generalnie problem pojawia się gdy zawór membrany reduktora nie trzyma i popuszcza gaz a wtryski tego nie utrzymają i popuszczają dalej w kolektor. Niektórzy załatwiają sprawę wymianą wtryskiwaczy(nowe bardziej szczelne) ale to drogie rozwiązanie. Zdecydowanie taniej zregenerować reduktor.

jann
Świeżak
Posty: 7
Rejestracja: 17 lis 2016, o 21:26
Imię: jan
Chevi: orlando 1,8 BiG
Silnik:
Lokalizacja: biłgoraj
Kontakt:

Re: problem z odpalaniem

Post autor: jann » 20 lut 2017, o 17:12

Wracam do tematu ."wszim""Rednecki" mieliście rację w sobotę byłem w autoryzowanym serwisie gdzie do reduktora włożyli zestaw naprawczy ,bo reduktor przepuszczał gaz i chyba problem został rozwiązany.Jeszcze jest do wymiany potencjometr pedału sprzęgła.Dziękuję za trafną diagnozę.i zamykam temat

ODPOWIEDZ

Wróć do „Orlando Elektryka/Elektronika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość