Próba instalacji tempomatu
-
- Aktywny
- Posty: 58
- Rejestracja: 17 maja 2014, o 21:36
- Reputacja: 0
- Imię: Paweł
- Samochód: Orlando LS
- Silnik: 1.8 LPG
- LPG: Bigas
- Lokalizacja: Oświęcim
- Kontakt:
Re: Próba instalacji tempomatu
Bunioopl tobie dziękuję za pomoc w kupnie ślimaka
Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka
-
- Fachman
- Posty: 5008
- Rejestracja: 13 lis 2016, o 20:57
- Reputacja: 36
- Imię: Mariusz
- Samochód: Orlando 1.8 LPG LT+
- Silnik: 1.8 2HO, 141KM Pb
- LPG: BRC SQ24 Genius 1500
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Re: Próba instalacji tempomatu
Przecież żartowałem. Droga którą podałem to prostopadła do autostrady jest
Dodano po 1 minucie 5 sekundach:
Dodano po 1 minucie 5 sekundach:
Elgato. Cieszę się, że pomogłemelgato pisze:Bunioopl tobie dziękuję za pomoc w kupnie ślimaka
Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka
- etac
- Prezes
- Posty: 23891
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 255
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Lexus LBX
- Silnik: 1.5 Hybrid
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Próba instalacji tempomatu
generalnie bez wiedzy i testów buniego, nie byłoby tej wiedzy.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Fachman
- Posty: 5008
- Rejestracja: 13 lis 2016, o 20:57
- Reputacja: 36
- Imię: Mariusz
- Samochód: Orlando 1.8 LPG LT+
- Silnik: 1.8 2HO, 141KM Pb
- LPG: BRC SQ24 Genius 1500
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Re: Próba instalacji tempomatu
Już nie przesadzaj. To Ping jest wszystkiemu winien.
Bez niego nie było by niczego. Nawet ASO może brać korepetycje u niego.
Bez niego nie było by niczego. Nawet ASO może brać korepetycje u niego.
-
- Aktywny
- Posty: 58
- Rejestracja: 17 maja 2014, o 21:36
- Reputacja: 0
- Imię: Paweł
- Samochód: Orlando LS
- Silnik: 1.8 LPG
- LPG: Bigas
- Lokalizacja: Oświęcim
- Kontakt:
Re: Próba instalacji tempomatu
Tak czy siak bez waszej trójki nic by nie było ! Więc razem jesteście wielcy !
Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15467
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 143
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Próba instalacji tempomatu
Ale działa to słabo. Szarpie. Wynika zapewne z niedostrojenia do występujących luzów na przeniesieniu napędu. Ja w każdym razie na lekkich zjazdach wyłączam tempomat bo mnie wnerwia to poszarpywanie.
Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.
- etac
- Prezes
- Posty: 23891
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 255
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Lexus LBX
- Silnik: 1.5 Hybrid
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Próba instalacji tempomatu
Szarpie bo silnik i hamulce próbują wyhamować pojazd.
Dodano po 1 minucie 30 sekundach:
Nie rozumiem więc ciebie, dlaczego go wyłączasz.
Dodano po 1 minucie 30 sekundach:
Nie rozumiem więc ciebie, dlaczego go wyłączasz.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Fachman
- Posty: 5008
- Rejestracja: 13 lis 2016, o 20:57
- Reputacja: 36
- Imię: Mariusz
- Samochód: Orlando 1.8 LPG LT+
- Silnik: 1.8 2HO, 141KM Pb
- LPG: BRC SQ24 Genius 1500
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Re: Próba instalacji tempomatu
Mi nic nie szarpie. Jedynie w momencie odpuszczenia gazu. Ale tempomat bardzo wolno odejmuję gaz. Czasami nawet się denerwuję, że spalanie już dawno powinno być 0 a jest 1-2l
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15467
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 143
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Próba instalacji tempomatu
No o tym piszę. Jak jest bardzo lekka górka, to odpuszczając gaz są szarpnięcia na luzach. Czuć. No chyba że moja wersja softu jest niedopracowana.
Etac ten tempomat nie hamuje hamulcem.
Etac ten tempomat nie hamuje hamulcem.
Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.
-
- Fachman
- Posty: 5008
- Rejestracja: 13 lis 2016, o 20:57
- Reputacja: 36
- Imię: Mariusz
- Samochód: Orlando 1.8 LPG LT+
- Silnik: 1.8 2HO, 141KM Pb
- LPG: BRC SQ24 Genius 1500
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Re: Próba instalacji tempomatu
Kurcze. Jutro pojadę sprawdzić. Ale wydaje mi się, że akurat tempomat nie szarpie.
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15467
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 143
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Próba instalacji tempomatu
Ale musi być lekka górka lub takar prędkość, by było na granicy dodawania i odpuszczania gazu. Jak dla mnie jest to niedopracowane w sofcie automatyki tempomatu. Tzn jest to zrobione za bardzo po łebkach, bo takie rzeczy da się wyprowadzić i wygładzić odpowiednimi opóźnieniami. Prędkość na tempomacie nie musi być z dokładnością do 1km/h.
Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.
-
- Fachman
- Posty: 5008
- Rejestracja: 13 lis 2016, o 20:57
- Reputacja: 36
- Imię: Mariusz
- Samochód: Orlando 1.8 LPG LT+
- Silnik: 1.8 2HO, 141KM Pb
- LPG: BRC SQ24 Genius 1500
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Re: Próba instalacji tempomatu
Kurcze na tempomacie już trochę kilometrów zrobiłem i szczerze powiem nic takiego nie zauważyłem. Chyba byłem, jestem jeszcze bardzo nim podjarany
-
- Profesjonalista
- Posty: 835
- Rejestracja: 24 wrz 2016, o 09:45
- Reputacja: 5
- Imię: Jarosław
- Samochód: Epica , Malibu LTZ
- Silnik: 2.0 Diesel , 150KM
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Próba instalacji tempomatu
To w Oralando nie był tempomat w standardzie? Czy Ping ma możliwość wgrania oprogramowania żeby działały zegary prawidłowo?
- etac
- Prezes
- Posty: 23891
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 255
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Lexus LBX
- Silnik: 1.5 Hybrid
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Próba instalacji tempomatu
To zrób rundę Skoda, to zobaczysz jak kiepsko to tam działa.wszim pisze: ↑3 maja 2020, o 23:17Ale musi być lekka górka lub takar prędkość, by było na granicy dodawania i odpuszczania gazu. Jak dla mnie jest to niedopracowane w sofcie automatyki tempomatu. Tzn jest to zrobione za bardzo po łebkach, bo takie rzeczy da się wyprowadzić i wygładzić odpowiednimi opóźnieniami. Prędkość na tempomacie nie musi być z dokładnością do 1km/h.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15467
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 143
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Próba instalacji tempomatu
Zależało od wersji wyposażenia. Był od LT w górę, podobnie jak w cruze. Może jeszcze rocznikowo były jakieś niuanse, tak jak w zależności na jaki kraj oferta.
Dodano po 2 minutach 21 sekundach:
Bo pewnie tylko na autostradzie głównie sprawdzałeś a przy oporze powietrza przy dużych prędkościach efekt zanika, bo niezależnie czy z górki czy nie i tak silnik pcha i pompuje moment obrotowy.
Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.
-
- Fachman
- Posty: 5008
- Rejestracja: 13 lis 2016, o 20:57
- Reputacja: 36
- Imię: Mariusz
- Samochód: Orlando 1.8 LPG LT+
- Silnik: 1.8 2HO, 141KM Pb
- LPG: BRC SQ24 Genius 1500
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Re: Próba instalacji tempomatu
Kurcze ja według vin mam LT+ i tempomatu nie było a navi była. Wiem mam dziwną wersję.
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15467
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 143
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Próba instalacji tempomatu
Rocznikowo były różnice. Np w MY13 nie było wersji LT+.
Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.
-
- Fachman
- Posty: 5008
- Rejestracja: 13 lis 2016, o 20:57
- Reputacja: 36
- Imię: Mariusz
- Samochód: Orlando 1.8 LPG LT+
- Silnik: 1.8 2HO, 141KM Pb
- LPG: BRC SQ24 Genius 1500
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Re: Próba instalacji tempomatu
No dobra jestem po wstępnych testach.
I tak.
Przy 70 droga w dół (wiadukt kolejowy) odczułem ze dwa niewielkie drgnięcia. Jak bym się nie przyglądał, czy coś jest nie tak, to pewnie zaliczył bym to do jakości drogi. Wyglądało to mniej więcej na dodanie odrobiny gazu, nie ujęcie.
Przy 80 żadnych drgań, ani szarpnięć.
Za to bez tempomatu zdejmując nogę z gazu, są odczuwalne szarpnięcia. Ale to też nie jest coś strasznego. Być może na PB objawy mogły by być mniejsze.
I tak.
Przy 70 droga w dół (wiadukt kolejowy) odczułem ze dwa niewielkie drgnięcia. Jak bym się nie przyglądał, czy coś jest nie tak, to pewnie zaliczył bym to do jakości drogi. Wyglądało to mniej więcej na dodanie odrobiny gazu, nie ujęcie.
Przy 80 żadnych drgań, ani szarpnięć.
Za to bez tempomatu zdejmując nogę z gazu, są odczuwalne szarpnięcia. Ale to też nie jest coś strasznego. Być może na PB objawy mogły by być mniejsze.
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15467
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 143
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Próba instalacji tempomatu
Zgadzam się, to nie są duże szarpnięcia, one wynikają tylko z sumy luzu na całym przeniesieniu napędu, pomiędzy wałem silnika a kołami. Efekt wystepuje gdy auto porusza się ze zniesienia na granicy prędkości ustawionej tempomatem. Tzn tempomat by utrzymać zadaną prędkość raz musi dodać trochę gazu a raz go odłączyć i hamować silnikiem. No i nie robi tego w sposób zbyt wyrafinowany tylko tak zero - jedynkowo, co daje niefajny efekt szarpnięć na luzie przeniesienia napędu. Może mój olek ma ten luz trochę większy i stąd bardziej odczuwam. Bardziej też się go odczuwa gdy jazda autem na pusto oraz przy włączonej klimie.
Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.
-
- Fachman
- Posty: 5008
- Rejestracja: 13 lis 2016, o 20:57
- Reputacja: 36
- Imię: Mariusz
- Samochód: Orlando 1.8 LPG LT+
- Silnik: 1.8 2HO, 141KM Pb
- LPG: BRC SQ24 Genius 1500
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Re: Próba instalacji tempomatu
Ja mam Klimę cały czas włączoną. Jeszcze posprawdzam jak to wygląda. Ale chyba jest inna kalibracja mojego tempomatu jest. On nie wachluje przepustnicą, a raczej zmniejsza ilość paliwa do np 2l/100km. Stan taki długo się utrzymuje, zanim całkowicie zejdzie do 0.
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15467
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 143
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Próba instalacji tempomatu
U mnie tak samo i robi to na pewno ustawieniem większym lub mniejszym przepustnicy, przy czym przy hamowaniu silnikiem ją zamyka. Normalnie działa płynnie, jedynie przejścia ze stanu hamowania silnikiem do napędzania i w drugą stronę powodują szarpnięcia.
Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.
-
- Świeżak
- Posty: 12
- Rejestracja: 30 sty 2017, o 18:22
- Reputacja: 0
- Imię: Waldi
- Samochód: Cruze
- Silnik: 1.4 Turbo
- LPG: STAG QNEXT Plus
- Lokalizacja: Trójmiasto
- Kontakt:
Re: Próba instalacji tempomatu
Już chyba wszystko zrozumiałem ale mam jeszcze pytanie:
1. Numer VIN jest zapisany w eepromie oraz pin i jakieś KM (nie wiem co to jest).
2. Oprogramowanie jest zapisywane w pamięci procesora.
Czy w pamięci procesora jest też numer VIN?
Czy zatem jest możliwość zmiany oprogramowania bez kodów VCI w module BCM przez wpisanie przy programowaniu SPS nie mojego numeru VIN z wersji LTZ która ma funkcje które potrzebuję a następnie wgranie eepromu odczytanego z modułu BCM przed aktualizacją z moim numerem VIN?
Reasumując:
Zgrywam eeprom z mojego BCM
Robię aktualizację BCM online SPS po ręcznej zmianie numeru VIN z mojego LT na wersję LTZ w tis2web.
Następnie wgrywam eeprom który wcześniej odczytałem z moim numerem VIN.
-
- Bywalec
- Posty: 107
- Rejestracja: 23 lis 2023, o 09:16
- Reputacja: 1
- Imię: andrzej
- Samochód: CRUZE
- Silnik: 1.8
- Lokalizacja: TARNOBRZEG
- Kontakt:
Re: Próba instalacji tempomatu
Witam przeczytałem cały wątek nikt nie napisał u czujniku hamulca bo np ja mam 3 pinowy a po mojemu to powinien być 4 pinowy dwa obwody jeden do świateł stopu a drugi do ecu dobrze myślę?
- bubu1769
- Administrator
- Posty: 5869
- Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
- Reputacja: 349
- Imię: Bartłomiej
- Samochód: Aveo T250
- Silnik: 1.4 101KM
- Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Re: Próba instalacji tempomatu
We wszystkich wersjach występował 3 pinowy czujnik pedału hamulca.
-
- Fachman
- Posty: 5008
- Rejestracja: 13 lis 2016, o 20:57
- Reputacja: 36
- Imię: Mariusz
- Samochód: Orlando 1.8 LPG LT+
- Silnik: 1.8 2HO, 141KM Pb
- LPG: BRC SQ24 Genius 1500
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Re: Próba instalacji tempomatu
Bo nikt nie wymieniał.andrzejo4 pisze:Witam przeczytałem cały wątek nikt nie napisał u czujniku hamulca bo np ja mam 3 pinowy a po mojemu to powinien być 4 pinowy dwa obwody jeden do świateł stopu a drugi do ecu dobrze myślę?
Ja mam dokładany i nie musiałem wymieniać ani czujnika hamulca, ani czujnika sprzęgła.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości