Próba instalacji tempomatu
- etac
- Prezes
- Posty: 23775
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 249
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Hyundai Tucson
- Silnik: 1.6T 150KM
- LPG: NIE
- Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Próba instalacji tempomatu
ale kontrolka biała musi się zapalić już po przełączeniu na kierownicy
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15465
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 143
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Próba instalacji tempomatu
Czemu musi? Ona nie jest zasilana z przełącznika tylko BCM nią steruje i zapali gdy mu się zachce. A jak tam nie ma diody to nawet jak zachce to nie zobaczymy.
Ja bym spróbował jeszcze raz wszystko sprawdzić. Przedtem było weryfikowane na pająka, może teraz jest jednak coś odłączone, mierzyć już bezpośrednio na wtyku BCM. Może błąd jest zapamiętany i trzeba go skasować?
Ja bym spróbował jeszcze raz wszystko sprawdzić. Przedtem było weryfikowane na pająka, może teraz jest jednak coś odłączone, mierzyć już bezpośrednio na wtyku BCM. Może błąd jest zapamiętany i trzeba go skasować?
Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.
- etac
- Prezes
- Posty: 23775
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 249
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Hyundai Tucson
- Silnik: 1.6T 150KM
- LPG: NIE
- Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Próba instalacji tempomatu
No to jak jest uwalony przełącznik, lub jego instalacja to nie zapali. Dioda raczej jest na 99%
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15465
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 143
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Próba instalacji tempomatu
To niby było już sprawdzane i wygląda że kaskada przełącznika działa prawidłowo, ale Mariusz testował to zasilając z gniazda zapalniczki i mając wywleczone, może jak poskladał do kupy to popełnił jakiś błąd którego nie zauważył. Może trzeba zasilić oryginalnie z pinu do tego przeznaczonego. A może jak dywaguję, faktycznie trzeba nauczyć BCM że ma przełącznik.
Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.
- etac
- Prezes
- Posty: 23775
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 249
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Hyundai Tucson
- Silnik: 1.6T 150KM
- LPG: NIE
- Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Próba instalacji tempomatu
nie ma procedury wyuczenia.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15465
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 143
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Próba instalacji tempomatu
Ok. Na jakiej podstawie BCM sygnalizuje błąd przełącznika tempomatu (takie zachowanie sugeruje, że wprogramowanie opcji się udało ) skoro pozycja zgaszony tempomat to otwarty obwód kaskady . Czyli tak samo jakby tej kaskady w ogóle nie było. Być może błędem Mariusza było zasilanie z zapalniczki. BCM wie kiedy wystawia zasilanie na kaskadę i może to sprawdza. Tzn np. na chwilę włącza i wyłącza i po tym się kapuje, że z obwodem jest wszystko ok i ma nad tym nadzór. Zasilając z obcego źródła zaburzamy diagnostykę BCMowi , który detektuje to błędem i zablokowaniem działania tempomatu. Bo dla niego to jest zwarcie linii zasilajacej kaskadę do 12V.
Dokonując pomiaru miernikiem pinu X3-4 zwracałem uwagę, że napięcie jest niższe niż w instalacji. To mogłoby sugerować, że jest wprowadzane przez diodę prostowniczą (tylko po co?) lub napięcie nie jest stałe tylko modulowane i sposób tej modulacji jest weryfikowany przez BCM na wejściu odczytu stanu kaskady przełączników. To do zweryfikowania tylko oscyloskopem.
Dokonując pomiaru miernikiem pinu X3-4 zwracałem uwagę, że napięcie jest niższe niż w instalacji. To mogłoby sugerować, że jest wprowadzane przez diodę prostowniczą (tylko po co?) lub napięcie nie jest stałe tylko modulowane i sposób tej modulacji jest weryfikowany przez BCM na wejściu odczytu stanu kaskady przełączników. To do zweryfikowania tylko oscyloskopem.
Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.
-
- Specjalista
- Posty: 338
- Rejestracja: 4 wrz 2014, o 07:20
- Reputacja: 0
- Imię: Andrzej
- Samochód: Orlando 1.8 LPG LT+
- Silnik:
- Lokalizacja: Piastów
- Kontakt:
Re: Próba instalacji tempomatu
Mam pytanie czy Mariusz instalację do tempomatu ma oryginalną czy dokładał kabelek do x3 9 bo jeżeli tak to może jest troszeczkę inna rezystancja i BMC uważa to za błąd . Sprawdzając u siebie przjście z pzełącznika do BMC wydawało mnie się że napięcie na 4 pinie jest 12V czyli jakby było stabilizowane. Sprawdzając napięcie przy przełączniku na ma pinie 3 bez włączonej stacyjki , to poprzełączeni tempomatu na on. było 0.66V ale kiedy zmierzyłem przy BMC to napięcie spadło do 0.22 dopiero po przełączeniu stacyjki wskoczyło na 0.67V .
-
- Fachman
- Posty: 4980
- Rejestracja: 13 lis 2016, o 20:57
- Reputacja: 34
- Imię: Mariusz
- Samochód: Orlando 1.8 LPG LT+
- Silnik: 1.8 2HO, 141KM Pb
- LPG: BRC SQ24 Genius 1500
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Re: Próba instalacji tempomatu
Wojtku zasilanie mam orginalne, nie z zapalniczki.
Niestety dzisiaj jestem w drodze do domu z wczasów, dopiero jutro posprawdzam wszystko.
Jeden dzień bez internetu i się pogubiłem, tyle się tu dzieje.
Wysłane z mojego E5603 przy użyciu Tapatalka
Niestety dzisiaj jestem w drodze do domu z wczasów, dopiero jutro posprawdzam wszystko.
Jeden dzień bez internetu i się pogubiłem, tyle się tu dzieje.
Wysłane z mojego E5603 przy użyciu Tapatalka
-
- Fachman
- Posty: 4980
- Rejestracja: 13 lis 2016, o 20:57
- Reputacja: 34
- Imię: Mariusz
- Samochód: Orlando 1.8 LPG LT+
- Silnik: 1.8 2HO, 141KM Pb
- LPG: BRC SQ24 Genius 1500
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Re: Próba instalacji tempomatu
No i okazuje się, że przegapiłem jeszcze jeden błąd
Czyżby wgrali mi zły soft?- etac
- Prezes
- Posty: 23775
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 249
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Hyundai Tucson
- Silnik: 1.6T 150KM
- LPG: NIE
- Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Próba instalacji tempomatu
a z czego masz ty ta kierownice?
Daj zdjęcie przycisku?
Daj zdjęcie przycisku?
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Fachman
- Posty: 4980
- Rejestracja: 13 lis 2016, o 20:57
- Reputacja: 34
- Imię: Mariusz
- Samochód: Orlando 1.8 LPG LT+
- Silnik: 1.8 2HO, 141KM Pb
- LPG: BRC SQ24 Genius 1500
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Re: Próba instalacji tempomatu
Kierownica orginał orlando, chyba, albo cruze.
Wysłane z mojego E5603 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego E5603 przy użyciu Tapatalka
-
- Fachman
- Posty: 4980
- Rejestracja: 13 lis 2016, o 20:57
- Reputacja: 34
- Imię: Mariusz
- Samochód: Orlando 1.8 LPG LT+
- Silnik: 1.8 2HO, 141KM Pb
- LPG: BRC SQ24 Genius 1500
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Re: Próba instalacji tempomatu
Właśnie sprawdzałem checkliste
Napięcia nie zmieniają się podczas kręcenia kierownicą i wynoszą
Zał 0.70
+ 1,20
- 1,80
Kas 2,48
Więc jeżeli napięcia są takie same jak Wojtka to na pewno B+ jest też prawidłowe
Pomiar rezystancji
Zał 6.78kohm
+ 3,78kohm
- 2,32kohm
Reset 1,50kohm
Wysłane z mojego E5603 przy użyciu Tapatalka
Napięcia nie zmieniają się podczas kręcenia kierownicą i wynoszą
Zał 0.70
+ 1,20
- 1,80
Kas 2,48
Więc jeżeli napięcia są takie same jak Wojtka to na pewno B+ jest też prawidłowe
Pomiar rezystancji
Zał 6.78kohm
+ 3,78kohm
- 2,32kohm
Reset 1,50kohm
Wysłane z mojego E5603 przy użyciu Tapatalka
- etac
- Prezes
- Posty: 23775
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 249
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Hyundai Tucson
- Silnik: 1.6T 150KM
- LPG: NIE
- Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Próba instalacji tempomatu
a jaki jest wynik postępowania z ta procedura.
etac pisze:Działania podejmowane podczas ustawiania kodu DTC
• Lampka wskaźnikowa awarii (MIL) nie zapala się.
• Następuje odłączenie tempomatu.
Weryfikacja obwodu/układu
Przy WŁĄCZONYM pojeździe obracać kołem kierownicy do obu położeń skrajnych i obserwować parametr wyłącznika tempomatu na testerze diagnostycznym, naciskając kolejno każdy z wyłączników tempomatu. Parametr powinien przełączać się między funkcją Włączone, Wyłączone, Wznawianie i Ustawiony po wciśnięciu odpowiedniego wyłącznika.
Sprawdzanie obwodu/układu
1. Przy WYŁĄCZONYM pojeździe odłączyć przyłącze wiązki przewodów lewego przycisku sterującego na kierownicy S70L.
2. W pojeździe w trybie serwisowym sprawdzić, czy napięcie między zaciskiem 1 obwodu napięcia odniesienia a masą wynosi B+.
⇒ Jeżeli wartość sygnału jest niższa od podanej w specyfikacji, sprawdzić obwód napięcia odniesienia pod kątem zwarcia do masy lub przerwania/wysokiej rezystancji. Jeśli test obwodu jest prawidłowy, należy wymienić BCM.
3. Zbadać występowanie B+ między zaciskiem 1 obwodu napięcia odniesienia a zaciskiem 3 obwodu sygnału.
⇒ Jeżeli wartość sygnału jest niższa od podanej w specyfikacji, sprawdzić obwód sygnału pod kątem zwarcia do napięcia lub przerwania/wysokiej rezystancji. Jeśli test obwodu jest prawidłowy, należy wymienić BCM.
4. Przy WYŁĄCZONYM pojeździe, odłączyć przyłącze wiązki przewodów X3 przy module BCM K9.
5. Sprawdzić pod kątem występowania nieskończonej rezystancji między zaciskiem 9 obwodu sygnału a masą.
⇒ Jeżeli wartość jest niższa od podanej w specyfikacji, sprawdzić obwód sygnału pod kątem zwarcia do masy.
6. Jeżeli wszystkie obwody w teście zachowują się normalnie, należy sprawdzić lub wymienić lewy przycisk sterujący na kierownicy S70L.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15465
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 143
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Próba instalacji tempomatu
Kierownica nie ma zaawansowanej elektroniki żeby coś tu miało nie pasować. To tylko kaskada rezystorów i przełączników.Bunioopl pisze:No i okazuje się, że przegapiłem jeszcze jeden błądCzyżby wgrali mi zły soft?
Nie wiem o co chodzi z tą niekompatybilnością, ale może wgrali ci zły typ sterowania, od innego modelu chevroleta czy na inne rynki, etc?
Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.
- etac
- Prezes
- Posty: 23775
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 249
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Hyundai Tucson
- Silnik: 1.6T 150KM
- LPG: NIE
- Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Próba instalacji tempomatu
nie ma takiej możliwości. Oprogramowanie wybiera system automatycznie dla wybranej funkcji programowania na podstawie odczytanego VIN.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Fachman
- Posty: 4980
- Rejestracja: 13 lis 2016, o 20:57
- Reputacja: 34
- Imię: Mariusz
- Samochód: Orlando 1.8 LPG LT+
- Silnik: 1.8 2HO, 141KM Pb
- LPG: BRC SQ24 Genius 1500
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Re: Próba instalacji tempomatu
Tylko ten błąd czytałem w sterowniku silnika
A wynik procedury to BCM do wtmiany.
A czy wersja oprogramowania ma znaczenie?
Wysłane z mojego E5603 przy użyciu Tapatalka
A wynik procedury to BCM do wtmiany.
A czy wersja oprogramowania ma znaczenie?
Wysłane z mojego E5603 przy użyciu Tapatalka
- etac
- Prezes
- Posty: 23775
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 249
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Hyundai Tucson
- Silnik: 1.6T 150KM
- LPG: NIE
- Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Próba instalacji tempomatu
no to jak procedura wykonana prawidłowo i efekt wymiana, to wymiana.
Tylko byłby to pierwszy taki przypadek jaki znam.
Tylko byłby to pierwszy taki przypadek jaki znam.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Fachman
- Posty: 4980
- Rejestracja: 13 lis 2016, o 20:57
- Reputacja: 34
- Imię: Mariusz
- Samochód: Orlando 1.8 LPG LT+
- Silnik: 1.8 2HO, 141KM Pb
- LPG: BRC SQ24 Genius 1500
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Re: Próba instalacji tempomatu
No właśnie, nadzieja tylko w Tobie.
Czy jak bym kupił BCM z demobilu, można by go zaprogramować do mojego olka? Chodzi o zmianę VIN i coś tam jeszcze!
Wysłane z mojego E5603 przy użyciu Tapatalka
Czy jak bym kupił BCM z demobilu, można by go zaprogramować do mojego olka? Chodzi o zmianę VIN i coś tam jeszcze!
Wysłane z mojego E5603 przy użyciu Tapatalka
- etac
- Prezes
- Posty: 23775
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 249
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Hyundai Tucson
- Silnik: 1.6T 150KM
- LPG: NIE
- Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Próba instalacji tempomatu
teoretycznie nie da się, podobnie jak licznik, sterownik silnika itp, ale to jest teoria. Doświadczenia nie mam.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Fachman
- Posty: 4980
- Rejestracja: 13 lis 2016, o 20:57
- Reputacja: 34
- Imię: Mariusz
- Samochód: Orlando 1.8 LPG LT+
- Silnik: 1.8 2HO, 141KM Pb
- LPG: BRC SQ24 Genius 1500
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Re: Próba instalacji tempomatu
A nie wiesz, czy ktoś na forum robił przekładkę sterowników?
Wysłane z mojego E5603 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego E5603 przy użyciu Tapatalka
- etac
- Prezes
- Posty: 23775
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 249
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Hyundai Tucson
- Silnik: 1.6T 150KM
- LPG: NIE
- Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Próba instalacji tempomatu
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15465
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 143
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Próba instalacji tempomatu
Wynika, że prócz spraw które zrobiłeś musi być jeszcze zgodność komunikacyjna między BCM i ECM i u ciebie jej nie ma. Nie wiadomo wcale, że problem jest po stronie BCM. Skłaniałbym się raczej, że to ECM ma starszą wersję systemu, która z tą wersją BCM i tempomatem nie współpracuje. A może soft ECM trzeba updateować do nowszej wersji?
Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.
- etac
- Prezes
- Posty: 23775
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 249
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Hyundai Tucson
- Silnik: 1.6T 150KM
- LPG: NIE
- Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Próba instalacji tempomatu
przy wybraniu programowania danej funkcji, system sam wybiera jakie sterowniki wymagają zmiany oprogramowania. Ja tutaj widzę uszkodzenie głównego procka BCM, co jest już częstą usterką.
Proponuje kontakt z http://www.autoflashonline.pl/
pewne usterki rozwiązuje w systemie wysyłkowym
Proponuje kontakt z http://www.autoflashonline.pl/
pewne usterki rozwiązuje w systemie wysyłkowym
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Fachman
- Posty: 4980
- Rejestracja: 13 lis 2016, o 20:57
- Reputacja: 34
- Imię: Mariusz
- Samochód: Orlando 1.8 LPG LT+
- Silnik: 1.8 2HO, 141KM Pb
- LPG: BRC SQ24 Genius 1500
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Re: Próba instalacji tempomatu
Już rozmawiałem, nie podejmie się wgrania tempomatu zwalając to na brak jakiś tam czujników i dziwnej konfiguracji bryki.
Stwierdził, że nawet jak dostarczę mu inny sterownik i jak go zaprogramuje, to albo będę miał tempomat i nic więcej, albo to co mam bez tempomatu. Wszystko zależy co zaprogramuje.
Stwierdził, że nawet jak dostarczę mu inny sterownik i jak go zaprogramuje, to albo będę miał tempomat i nic więcej, albo to co mam bez tempomatu. Wszystko zależy co zaprogramuje.
-
- Specjalista
- Posty: 338
- Rejestracja: 4 wrz 2014, o 07:20
- Reputacja: 0
- Imię: Andrzej
- Samochód: Orlando 1.8 LPG LT+
- Silnik:
- Lokalizacja: Piastów
- Kontakt:
Re: Próba instalacji tempomatu
kemoiz pisze:Od autowoli trzymałbym się z daleka. Kupiłem u nich samochód. O ile salon i obsługa jest bardzo fajna to serwis dno i tona mułu. Mało wiedzy, wciskają kit. Same problemy Ci z tego wynikną ;-)
Kemoiz to które ASO byś polecił? W Dixi - car są lepsi niż autowola 190 zł podpięce kompa i 300 zł. programowanie, chyba że sie nie uda to tylko podpięcie
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości