Próba instalacji tempomatu

Nie świeci, nie kręci i inne tematy związane z elektryką i elektroniką
elgato
Aktywny
Posty: 58
Rejestracja: 17 maja 2014, o 21:36
Reputacja: 0
Imię: Paweł
Samochód: Orlando LS
Silnik: 1.8 LPG
LPG: Bigas
Lokalizacja: Oświęcim
Kontakt:

Re: Próba instalacji tempomatu

Post autor: elgato » 3 maja 2020, o 22:04

Bunioopl tobie dziękuję za pomoc w kupnie ślimaka ;)

Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka


Bunioopl
Fachman
Posty: 4993
Rejestracja: 13 lis 2016, o 20:57
Reputacja: 35
Imię: Mariusz
Samochód: Orlando 1.8 LPG LT+
Silnik: 1.8 2HO, 141KM Pb
LPG: BRC SQ24 Genius 1500
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: Próba instalacji tempomatu

Post autor: Bunioopl » 3 maja 2020, o 22:06

Przecież żartowałem. Droga którą podałem to prostopadła do autostrady jestObrazek

Dodano po 1 minucie 5 sekundach:
elgato pisze:Bunioopl tobie dziękuję za pomoc w kupnie ślimaka ;)

Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka
Elgato. Cieszę się, że pomogłemObrazek

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 23826
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 255
Imię: Krzysztof
Samochód: Hyundai Tucson
Silnik: 1.6T 150KM
LPG: NIE
Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Próba instalacji tempomatu

Post autor: etac » 3 maja 2020, o 22:09

generalnie bez wiedzy i testów buniego, nie byłoby tej wiedzy.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

Bunioopl
Fachman
Posty: 4993
Rejestracja: 13 lis 2016, o 20:57
Reputacja: 35
Imię: Mariusz
Samochód: Orlando 1.8 LPG LT+
Silnik: 1.8 2HO, 141KM Pb
LPG: BRC SQ24 Genius 1500
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: Próba instalacji tempomatu

Post autor: Bunioopl » 3 maja 2020, o 22:11

Już nie przesadzaj. To Ping jest wszystkiemu winien.
Bez niego nie było by niczego. Nawet ASO może brać korepetycje u niego.

elgato
Aktywny
Posty: 58
Rejestracja: 17 maja 2014, o 21:36
Reputacja: 0
Imię: Paweł
Samochód: Orlando LS
Silnik: 1.8 LPG
LPG: Bigas
Lokalizacja: Oświęcim
Kontakt:

Re: Próba instalacji tempomatu

Post autor: elgato » 3 maja 2020, o 22:18

Tak czy siak bez waszej trójki nic by nie było ! Więc razem jesteście wielcy !

Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15465
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 143
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Próba instalacji tempomatu

Post autor: wszim » 3 maja 2020, o 22:29

etac pisze:
3 maja 2020, o 21:55
Plus tempomatu w Chevrolet/Opel jest taki że trzyma prędkość nawet jadąc z górki (nie dotyczy zjazdu góry Św. Anny). W innych autach, w przypadku zjazdu prędkość nie jest trzymana.
Ale działa to słabo. Szarpie. Wynika zapewne z niedostrojenia do występujących luzów na przeniesieniu napędu. Ja w każdym razie na lekkich zjazdach wyłączam tempomat bo mnie wnerwia to poszarpywanie.
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 23826
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 255
Imię: Krzysztof
Samochód: Hyundai Tucson
Silnik: 1.6T 150KM
LPG: NIE
Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Próba instalacji tempomatu

Post autor: etac » 3 maja 2020, o 22:37

Szarpie bo silnik i hamulce próbują wyhamować pojazd.

Dodano po 1 minucie 30 sekundach:
Nie rozumiem więc ciebie, dlaczego go wyłączasz.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

Bunioopl
Fachman
Posty: 4993
Rejestracja: 13 lis 2016, o 20:57
Reputacja: 35
Imię: Mariusz
Samochód: Orlando 1.8 LPG LT+
Silnik: 1.8 2HO, 141KM Pb
LPG: BRC SQ24 Genius 1500
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: Próba instalacji tempomatu

Post autor: Bunioopl » 3 maja 2020, o 22:50

Mi nic nie szarpie. Jedynie w momencie odpuszczenia gazu. Ale tempomat bardzo wolno odejmuję gaz. Czasami nawet się denerwuję, że spalanie już dawno powinno być 0 a jest 1-2l

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15465
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 143
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Próba instalacji tempomatu

Post autor: wszim » 3 maja 2020, o 22:58

No o tym piszę. Jak jest bardzo lekka górka, to odpuszczając gaz są szarpnięcia na luzach. Czuć. No chyba że moja wersja softu jest niedopracowana.

Etac ten tempomat nie hamuje hamulcem.
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

Bunioopl
Fachman
Posty: 4993
Rejestracja: 13 lis 2016, o 20:57
Reputacja: 35
Imię: Mariusz
Samochód: Orlando 1.8 LPG LT+
Silnik: 1.8 2HO, 141KM Pb
LPG: BRC SQ24 Genius 1500
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: Próba instalacji tempomatu

Post autor: Bunioopl » 3 maja 2020, o 23:10

Kurcze. Jutro pojadę sprawdzić. Ale wydaje mi się, że akurat tempomat nie szarpie.

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15465
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 143
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Próba instalacji tempomatu

Post autor: wszim » 3 maja 2020, o 23:17

Ale musi być lekka górka lub takar prędkość, by było na granicy dodawania i odpuszczania gazu. Jak dla mnie jest to niedopracowane w sofcie automatyki tempomatu. Tzn jest to zrobione za bardzo po łebkach, bo takie rzeczy da się wyprowadzić i wygładzić odpowiednimi opóźnieniami. Prędkość na tempomacie nie musi być z dokładnością do 1km/h.
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

Bunioopl
Fachman
Posty: 4993
Rejestracja: 13 lis 2016, o 20:57
Reputacja: 35
Imię: Mariusz
Samochód: Orlando 1.8 LPG LT+
Silnik: 1.8 2HO, 141KM Pb
LPG: BRC SQ24 Genius 1500
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: Próba instalacji tempomatu

Post autor: Bunioopl » 3 maja 2020, o 23:22

Kurcze na tempomacie już trochę kilometrów zrobiłem i szczerze powiem nic takiego nie zauważyłem. Chyba byłem, jestem jeszcze bardzo nim podjarany

milyjarek
Profesjonalista
Posty: 833
Rejestracja: 24 wrz 2016, o 09:45
Reputacja: 5
Imię: Jarosław
Samochód: Epica , Malibu LTZ
Silnik: 2.0 Diesel , 150KM
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Próba instalacji tempomatu

Post autor: milyjarek » 4 maja 2020, o 05:31

To w Oralando nie był tempomat w standardzie? Czy Ping ma możliwość wgrania oprogramowania żeby działały zegary prawidłowo?

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 23826
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 255
Imię: Krzysztof
Samochód: Hyundai Tucson
Silnik: 1.6T 150KM
LPG: NIE
Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Próba instalacji tempomatu

Post autor: etac » 4 maja 2020, o 06:09

wszim pisze:
3 maja 2020, o 23:17
Ale musi być lekka górka lub takar prędkość, by było na granicy dodawania i odpuszczania gazu. Jak dla mnie jest to niedopracowane w sofcie automatyki tempomatu. Tzn jest to zrobione za bardzo po łebkach, bo takie rzeczy da się wyprowadzić i wygładzić odpowiednimi opóźnieniami. Prędkość na tempomacie nie musi być z dokładnością do 1km/h.
To zrób rundę Skoda, to zobaczysz jak kiepsko to tam działa.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15465
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 143
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Próba instalacji tempomatu

Post autor: wszim » 4 maja 2020, o 10:26

milyjarek pisze:
4 maja 2020, o 05:31
To w Oralando nie był tempomat w standardzie? Czy Ping ma możliwość wgrania oprogramowania żeby działały zegary prawidłowo?
Zależało od wersji wyposażenia. Był od LT w górę, podobnie jak w cruze. Może jeszcze rocznikowo były jakieś niuanse, tak jak w zależności na jaki kraj oferta.

Dodano po 2 minutach 21 sekundach:
Bunioopl pisze:
3 maja 2020, o 23:22
Kurcze na tempomacie już trochę kilometrów zrobiłem i szczerze powiem nic takiego nie zauważyłem. Chyba byłem, jestem jeszcze bardzo nim podjaranyObrazekObrazek
Bo pewnie tylko na autostradzie głównie sprawdzałeś a przy oporze powietrza przy dużych prędkościach efekt zanika, bo niezależnie czy z górki czy nie i tak silnik pcha i pompuje moment obrotowy.
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

Bunioopl
Fachman
Posty: 4993
Rejestracja: 13 lis 2016, o 20:57
Reputacja: 35
Imię: Mariusz
Samochód: Orlando 1.8 LPG LT+
Silnik: 1.8 2HO, 141KM Pb
LPG: BRC SQ24 Genius 1500
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: Próba instalacji tempomatu

Post autor: Bunioopl » 4 maja 2020, o 10:50

Kurcze ja według vin mam LT+ i tempomatu nie było a navi była. Wiem mam dziwną wersję.

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15465
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 143
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Próba instalacji tempomatu

Post autor: wszim » 4 maja 2020, o 18:15

Rocznikowo były różnice. Np w MY13 nie było wersji LT+.
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

Bunioopl
Fachman
Posty: 4993
Rejestracja: 13 lis 2016, o 20:57
Reputacja: 35
Imię: Mariusz
Samochód: Orlando 1.8 LPG LT+
Silnik: 1.8 2HO, 141KM Pb
LPG: BRC SQ24 Genius 1500
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: Próba instalacji tempomatu

Post autor: Bunioopl » 5 maja 2020, o 22:03

No dobra jestem po wstępnych testach.
I tak.
Przy 70 droga w dół (wiadukt kolejowy) odczułem ze dwa niewielkie drgnięcia. Jak bym się nie przyglądał, czy coś jest nie tak, to pewnie zaliczył bym to do jakości drogi. Wyglądało to mniej więcej na dodanie odrobiny gazu, nie ujęcie.
Przy 80 żadnych drgań, ani szarpnięć.
Za to bez tempomatu zdejmując nogę z gazu, są odczuwalne szarpnięcia. Ale to też nie jest coś strasznego. Być może na PB objawy mogły by być mniejsze.

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15465
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 143
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Próba instalacji tempomatu

Post autor: wszim » 6 maja 2020, o 05:53

Zgadzam się, to nie są duże szarpnięcia, one wynikają tylko z sumy luzu na całym przeniesieniu napędu, pomiędzy wałem silnika a kołami. Efekt wystepuje gdy auto porusza się ze zniesienia na granicy prędkości ustawionej tempomatem. Tzn tempomat by utrzymać zadaną prędkość raz musi dodać trochę gazu a raz go odłączyć i hamować silnikiem. No i nie robi tego w sposób zbyt wyrafinowany tylko tak zero - jedynkowo, co daje niefajny efekt szarpnięć na luzie przeniesienia napędu. Może mój olek ma ten luz trochę większy i stąd bardziej odczuwam. Bardziej też się go odczuwa gdy jazda autem na pusto oraz przy włączonej klimie.
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

Bunioopl
Fachman
Posty: 4993
Rejestracja: 13 lis 2016, o 20:57
Reputacja: 35
Imię: Mariusz
Samochód: Orlando 1.8 LPG LT+
Silnik: 1.8 2HO, 141KM Pb
LPG: BRC SQ24 Genius 1500
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: Próba instalacji tempomatu

Post autor: Bunioopl » 6 maja 2020, o 07:13

Ja mam Klimę cały czas włączoną. Jeszcze posprawdzam jak to wygląda. Ale chyba jest inna kalibracja mojego tempomatu jest. On nie wachluje przepustnicą, a raczej zmniejsza ilość paliwa do np 2l/100km. Stan taki długo się utrzymuje, zanim całkowicie zejdzie do 0.

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15465
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 143
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Próba instalacji tempomatu

Post autor: wszim » 6 maja 2020, o 10:23

U mnie tak samo i robi to na pewno ustawieniem większym lub mniejszym przepustnicy, przy czym przy hamowaniu silnikiem ją zamyka. Normalnie działa płynnie, jedynie przejścia ze stanu hamowania silnikiem do napędzania i w drugą stronę powodują szarpnięcia.
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

duswal
Świeżak
Posty: 12
Rejestracja: 30 sty 2017, o 18:22
Reputacja: 0
Imię: Waldi
Samochód: Cruze
Silnik: 1.4 Turbo
LPG: STAG QNEXT Plus
Lokalizacja: Trójmiasto
Kontakt:

Re: Próba instalacji tempomatu

Post autor: duswal » 29 cze 2020, o 19:18

Ping pisze:
1 kwie 2020, o 18:34
Sps zmieni ci VIN w tych modułach.

Wysłane z mojego LYA-L29 przy użyciu Tapatalka
Już chyba wszystko zrozumiałem ale mam jeszcze pytanie:

1. Numer VIN jest zapisany w eepromie oraz pin i jakieś KM (nie wiem co to jest).
2. Oprogramowanie jest zapisywane w pamięci procesora.
Czy w pamięci procesora jest też numer VIN?
Czy zatem jest możliwość zmiany oprogramowania bez kodów VCI w module BCM przez wpisanie przy programowaniu SPS nie mojego numeru VIN z wersji LTZ która ma funkcje które potrzebuję a następnie wgranie eepromu odczytanego z modułu BCM przed aktualizacją z moim numerem VIN?

Reasumując:
Zgrywam eeprom z mojego BCM
Robię aktualizację BCM online SPS po ręcznej zmianie numeru VIN z mojego LT na wersję LTZ w tis2web.
Następnie wgrywam eeprom który wcześniej odczytałem z moim numerem VIN.
Załączniki
VIN PIN KM.jpg

andrzejo4
Bywalec
Posty: 106
Rejestracja: 23 lis 2023, o 09:16
Reputacja: 1
Imię: andrzej
Samochód: CRUZE
Silnik: 1.8
Lokalizacja: TARNOBRZEG
Kontakt:

Re: Próba instalacji tempomatu

Post autor: andrzejo4 » 4 gru 2023, o 11:39

Witam przeczytałem cały wątek nikt nie napisał u czujniku hamulca bo np ja mam 3 pinowy a po mojemu to powinien być 4 pinowy dwa obwody jeden do świateł stopu a drugi do ecu dobrze myślę?

Awatar użytkownika
bubu1769
Administrator
Posty: 5803
Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
Reputacja: 342
Imię: Bartłomiej
Samochód: Aveo T250
Silnik: 1.4 101KM
Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Re: Próba instalacji tempomatu

Post autor: bubu1769 » 4 gru 2023, o 12:11

We wszystkich wersjach występował 3 pinowy czujnik pedału hamulca.

Bunioopl
Fachman
Posty: 4993
Rejestracja: 13 lis 2016, o 20:57
Reputacja: 35
Imię: Mariusz
Samochód: Orlando 1.8 LPG LT+
Silnik: 1.8 2HO, 141KM Pb
LPG: BRC SQ24 Genius 1500
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: Próba instalacji tempomatu

Post autor: Bunioopl » 4 gru 2023, o 21:22

andrzejo4 pisze:Witam przeczytałem cały wątek nikt nie napisał u czujniku hamulca bo np ja mam 3 pinowy a po mojemu to powinien być 4 pinowy dwa obwody jeden do świateł stopu a drugi do ecu dobrze myślę?
Bo nikt nie wymieniał.
Ja mam dokładany i nie musiałem wymieniać ani czujnika hamulca, ani czujnika sprzęgła.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Orlando Elektryka/Elektronika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości