podsumujmy poprawe oswietlenia zewn. na ledy

Nie świeci, nie kręci i inne tematy związane z elektryką i elektroniką
ILC
Aktywny
Posty: 97
Rejestracja: 13 mar 2014, o 08:07
Imię: jan
Chevi: orlando1,8LS+/BRC
Lokalizacja: malbork
Kontakt:

podsumujmy poprawe oswietlenia zewn. na ledy

Post autor: ILC » 14 lut 2015, o 10:21

witajcie jest kilka wątków o osiedleniu ja chciałem podsumować (z wami ) jak to zrobiliście nie chodzi o wymianę lamp tylko żarówek o założenie dodatkowych lamp dalekosiężnych albo poprawę oryginałów. :D (tylko nie krzyczcie że takie wątki są już na forum idzie ciepła pogoda i chciał bym w jeden dzień wymienić możliwie najwięcej )
a jeszcze taka sprawa kierunkowskazów w lusterkach czy wystarczy kupić i podpiąć czy sztukować coś z kabelkami

Awatar użytkownika
wszim
Moderator
Posty: 10137
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Imię: Wojtek
Chevi: Orlando LT 1,8 LPG
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: podsumujmy poprawe oswietlenia zewn. na ledy

Post autor: wszim » 16 lut 2015, o 00:26

Janek ale w sumie to o co ci konkretnie chodzi bo tak napisałeś, że nie bardzo rozumiem.

Awatar użytkownika
konradoo
Wymiatacz
Posty: 2237
Rejestracja: 24 lis 2013, o 19:12
Imię: Konrad
Chevi: Nubira x2
Lokalizacja: EBE
Kontakt:

Re: podsumujmy poprawe oswietlenia zewn. na ledy

Post autor: konradoo » 16 lut 2015, o 19:39

H4 osram nightbreaker poprawa oświetlenia "krótkich i dlugich"
Ledfog 101 osram - oszczędzanie żarówek Drl i przeciwmgielne 2w1
O partsy pisz PW.

ILC
Aktywny
Posty: 97
Rejestracja: 13 mar 2014, o 08:07
Imię: jan
Chevi: orlando1,8LS+/BRC
Lokalizacja: malbork
Kontakt:

Re: podsumujmy poprawe oswietlenia zewn. na ledy

Post autor: ILC » 20 lut 2015, o 22:10

Chodzi głównie o żarówki jakich używacie żeby olki lepiej świeciły poza tym tak dziś mylę mojego Olka i spojrzałem na jego pozycje takie słabe i smutne
Chciał bym troszkę go ożywić ale prostym i zgodnym z prawem sposobem


Co do tych Ledfog 101 osram - to fajna sprawa ale jak to się ma do sprawy ciągle zapalonych świateł

Dalej idąc ciągle mamy mi się założenie daleko śnieżnych świateł albo pod tablicę albo pod kartkę w dolnej części zderzaka

Rozstrzał tematu z rodzaju rzeki wiem ale przed latem czasem tak mam [emoji16]

Awatar użytkownika
wszim
Moderator
Posty: 10137
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Imię: Wojtek
Chevi: Orlando LT 1,8 LPG
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: podsumujmy poprawe oswietlenia zewn. na ledy

Post autor: wszim » 20 lut 2015, o 22:23

H4 osramy od Konradoo dobre są.
Poprawiłem oświetlenie wnętrza na LEDowe - dedykowane do cruze/orlando - świecą rewelacyjnie.
Dorobiłem małego LEDa w przedniej lampce zapalającego się razem z centralną - specjalnie nie za mocnego
Ledowe do pozycyjnych - takie trochę marne i średnio z nich jestem zadowolony ale świecą
DRL w kierunkach były ale się zmyły - zmyły się tymczasowo
w tablice LEDów nie wsadzam bo po co razić numerami uczestników ruchu
w tylne niehomologowanych nie założę bo to proszenie się o wjazd w kufer wyłudzaczy uOC
miałem naskok na włożenie ledów do tylnych odblasków ale jakoś mi przeszło

Awatar użytkownika
zzzz
Profesjonalista
Posty: 852
Rejestracja: 3 gru 2013, o 17:50
Imię: Zbyszek
Chevi: Cruze 1.8 LT+ z LPG
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: podsumujmy poprawe oswietlenia zewn. na ledy

Post autor: zzzz » 14 paź 2015, o 21:04

wszim pisze:...Poprawiłem oświetlenie wnętrza na LEDowe - dedykowane do cruze/orlando - świecą rewelacyjnie...
możesz mi przypomnieć jaki to był zestaw LED?

Awatar użytkownika
wszim
Moderator
Posty: 10137
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Imię: Wojtek
Chevi: Orlando LT 1,8 LPG
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: podsumujmy poprawe oswietlenia zewn. na ledy

Post autor: wszim » 14 paź 2015, o 21:52

Już wiem z czego masz nick. Zzzz lenistwa :H
viewtopic.php?f=76&t=774&view=unread#unread

Awatar użytkownika
zzzz
Profesjonalista
Posty: 852
Rejestracja: 3 gru 2013, o 17:50
Imię: Zbyszek
Chevi: Cruze 1.8 LT+ z LPG
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: podsumujmy poprawe oswietlenia zewn. na ledy

Post autor: zzzz » 14 paź 2015, o 22:05

dzięki.

Awatar użytkownika
sunluci
Bywalec
Posty: 125
Rejestracja: 29 lip 2014, o 00:01
Imię: Damian
Chevi: Orlando LT+ 1,8 LPG
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Re: podsumujmy poprawe oswietlenia zewn. na ledy

Post autor: sunluci » 18 lis 2015, o 21:31

konradoo pisze:H4 osram nightbreaker poprawa oświetlenia "krótkich i dlugich"
Ledfog 101 osram - oszczędzanie żarówek Drl i przeciwmgielne 2w1
Temat troche sie odstal, wiec dojrzal :-)
Czytalem o tych koszmarnie drogich DRLach:
"DRL LEDriving FOG to światła do jazdy w dzień 3 w 1, przeciwmgielne i doświetlanie zakrętów w jednej lampie zestaw jest jednym z najnowszych produktów pochodzą z firmy OSRAM "
I dalej: "Certyfikat zgodny z ECE, SAE, CCC przepisy i IP homologowane"
Czyli wszystko, right?

Doswietlanie zakretow, tez trzeba miec hologowane reflektory.
Z kolei w przepisach jest mowa nawet o maksymalnie predkosci:
"Światło zakrętowe
6.20.1. Stosowanie
Nieobowiązkowe w pojazdach silnikowych.
6.20.2. Liczba
Dwa.
6.20.3. Układ
Brak oddzielnych wymogów.
6.20.4. Położenie
6.20.4.1. W kierunku poprzecznym: punkt na powierzchni widocznej w kierunku osi odniesienia, który
znajduje się najdalej od środkowej wzdłużnej płaszczyzny pojazdu, nie może być oddalony
o więcej niż 400 mm od skrajnej krawędzi zewnętrznej pojazdu.
6.20.4.2. W kierunku wzdłużnym: w odległości nie większej niż 1 000 mm od przodu pojazdu.
6.20.4.3. W pionie:
wysokość minimalna: nie mniej niż 250 mm od podłoża,
wysokość maksymalna: nie więcej niż 900 mm od podłoża.
Jednakże żaden punkt na powierzchni widocznej w kierunku osi odniesienia nie może znajdować
się wyżej niż najwyższy punkt na powierzchni widocznej w kierunku osi odniesienia
światła mijania.
6.20.5. Widoczność geometryczna
Określona kątami α i ß zgodnie z definicją zawartą w pkt 2.13:
α = 10° do góry i do dołu,
β = 30° do 60° na zewnątrz.
6.20.6. Ustawienie kierunkowe
Takie, żeby światła spełniały wymagania dotyczące widoczności geometrycznej.
6.20.7. Połączenia elektryczne
Światła zakrętowe muszą być podłączone w taki sposób, aby mogły działać tylko przy
jednoczesnym załączeniu świateł drogowych lub świateł mijania.
30.5.2007 PL Dziennik Urzędowy Unii Europejskiej L 137/41
Światło zakrętowe z jednej strony pojazdu może włączać się automatycznie tylko przy jednoczesnym
włączeniu świateł kierunkowskazów po tej samej stronie pojazdu i/lub przy skręcie
kierownicy z pozycji jazdy na wprost w stronę odpowiadającą tej samej stronie pojazdu.
Światło zakrętowe musi wyłączać się automatycznie po wyłączeniu kierunkowskazów i/lub
gdy kierownica powróci do pozycji jazdy na wprost.
6.20.8. Wskaźnik kontrolny
Brak.
6.20.9. Inne wymagania
Światła zakrętowe nie mogą być używane, gdy prędkość pojazdu przekracza 40 km/h."

Jak to ugryzc?
W oryginalnych np: VW Passat "doswietlaniach zakretow" widzialem, ze swiatla te zapalaja sie przy predkosciach zdecydowanie wiekszych niz 40 km/h.
Nieraz na autostradzie, jak ktos wrzuci kierunkowskaz, to zapala mu sie doswietlanie zakretow (totalna bzdura, ale fakt).

Cos nie tak z ta homologacja na te doswietlania zakretow.

Ok, to problem 1524281.
Skupmy sie na zasadniczej sprawie: czy ktos uzywa to rozwiazanie w Olku? Pasuje to w miejsce oryginalnych p.mgielnych?
Calosc jest elegancka i prawnie nie mozna sie przyczepic.
(gdyby tylko nie ta cena).

SL

Awatar użytkownika
wszim
Moderator
Posty: 10137
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Imię: Wojtek
Chevi: Orlando LT 1,8 LPG
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: podsumujmy poprawe oswietlenia zewn. na ledy

Post autor: wszim » 18 lis 2015, o 22:15

Tak użył to fred pl. Jest gdzieś na forum razem z foto, nie pamiętam już w którym wątku. Możliwe, że w moim o CSO. Co do doświetlania to w tym rozwiązaniu mało przydatny gadżet, bo już o tym dyskutowaliśmy i doświetlanie ma sens gdy reaguje na skręt kierownicy a nie kierunkowskazu. Tak to robią systemy oryginalnie implementowane w autach. Wtedy jest to doskonała rzecz.

Awatar użytkownika
sunluci
Bywalec
Posty: 125
Rejestracja: 29 lip 2014, o 00:01
Imię: Damian
Chevi: Orlando LT+ 1,8 LPG
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Re: podsumujmy poprawe oswietlenia zewn. na ledy

Post autor: sunluci » 18 lis 2015, o 22:42

wszim pisze:Tak użył to fred pl. Jest gdzieś na forum razem z foto, nie pamiętam już w którym wątku. Możliwe, że w moim o CSO. Co do doświetlania to w tym rozwiązaniu mało przydatny gadżet, bo już o tym dyskutowaliśmy i doświetlanie ma sens gdy reaguje na skręt kierownicy a nie kierunkowskazu. Tak to robią systemy oryginalnie implementowane w autach. Wtedy jest to doskonała rzecz.
Dzieki, juz naskrobalem do niego :-)
Doswietlanie zakretow: kierownica... to mozna przeciez (nieinwazyjnie)... a nic nie mowie.
Sprawdze to przez weekend.

Awatar użytkownika
Regulus
Moderator
Posty: 3664
Rejestracja: 22 mar 2014, o 20:51
Imię: Andrzej
Chevi: Cruze, Spark
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: podsumujmy poprawe oswietlenia zewn. na ledy

Post autor: Regulus » 18 lis 2015, o 23:28

Nikt na razie nie wymyślił sposobu na podłączenie Leddriving Fog w sposób spełniający warunki homoglogacji. Samo urządzenie nie ma nawet wejścia sterującego, na które można by podawać sygnał o przekroczeniu 40 km/h. Testowałem funkcję doświetlania aktywowana kierunkowskazem i jak pisał wszim, okazała się bez sensu.
Cruze 1.8 LS+ LPG, Spark 1.0 LS LPG

Awatar użytkownika
wszim
Moderator
Posty: 10137
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Imię: Wojtek
Chevi: Orlando LT 1,8 LPG
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: podsumujmy poprawe oswietlenia zewn. na ledy

Post autor: wszim » 18 lis 2015, o 23:52

Regulus kto kontroluje tą predkość 40km/h? Nie wpadajmy w paranoję. Czy system doświetlania komuś z zewnątrz może zaszkodzić?

Awatar użytkownika
Regulus
Moderator
Posty: 3664
Rejestracja: 22 mar 2014, o 20:51
Imię: Andrzej
Chevi: Cruze, Spark
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: podsumujmy poprawe oswietlenia zewn. na ledy

Post autor: Regulus » 19 lis 2015, o 00:02

Mnie nie chodziło o niezgodność, bo nikt nie skontroluje (chyba, że jechałbym za jakimś chciwym policjantem), tylko uznałem za buractwo to o czym pisze sunluci - włączanie doświetlania przy zmianie pasa ruchu. Korzyści z doświetlania przy włączonym kierunkowskazie nie widzę dlatego, że jak włączam kierunkowskaz,to jadę tak wolno, że doświetlanie nie jest potrzebne.
Cruze 1.8 LS+ LPG, Spark 1.0 LS LPG

Awatar użytkownika
wszim
Moderator
Posty: 10137
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Imię: Wojtek
Chevi: Orlando LT 1,8 LPG
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: podsumujmy poprawe oswietlenia zewn. na ledy

Post autor: wszim » 19 lis 2015, o 00:21

O tym pisałem i ja. Zamiast wyzwalać kierunkowskazem należałoby wyzwalać czujnikiem skrętu kierownicy o dany kąt, a, prędkość olać. Jak nie ma się jak podpiąć pod oryginalny czujnik, to może czujnik można dorobić swój. :zastanawiasie:

Awatar użytkownika
sunluci
Bywalec
Posty: 125
Rejestracja: 29 lip 2014, o 00:01
Imię: Damian
Chevi: Orlando LT+ 1,8 LPG
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Re: podsumujmy poprawe oswietlenia zewn. na ledy

Post autor: sunluci » 19 lis 2015, o 00:59

Albo podpiac cos pod ODB2 ?
W ogole, to ... skoro mozna podnosic i opuszczac wszystkie szyby na pilocie / kluczyku, aktywowac go home na halogenach i pare innych ciekawych rzeczy, to ... dlaczego nie rozbudowac takiego modulu? Przeciez to tylko sprawa oprogramowania.
Potrzebowalbym np: oprocz doswietlania zakretow, zamykania drzwi po osiagnieciu predkosci >10 km/h, czujnika wycieraczek, zmroku (ok, ok, tutaj ewentualnie trzeba hardware), zamykanie okien gdy zadzialaja wycieraczki, itp.
Wszim, predkosc niekoniecznie trzeba olac, skoro wszystko dostajesz z magistrali (naumialem sie po polsku, tralalalaa) przez ODB2.
Regulus, a Ty czasami nie jarzysz na wszystkie.
"Tell me true, tell me why, was Jesus" .... Pink Floyd. Swietne.

Awatar użytkownika
wszim
Moderator
Posty: 10137
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Imię: Wojtek
Chevi: Orlando LT 1,8 LPG
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: podsumujmy poprawe oswietlenia zewn. na ledy

Post autor: wszim » 19 lis 2015, o 08:31

sunluci pisze:Albo podpiac cos pod ODB2 ?
....Przeciez to tylko sprawa oprogramowania.
No tak tylko :D. A dokumentacja tego leży na ulicy, albo w każdym kiosku można kupić. Przy wielkiej determinacji i ogromnych zasobach wolnego czasu można próbować brnąć. Z tym, że tu nie mamy prostego protokołu KWP2000 inaczej ISO 9141, który można rozkminiać prostym interfejsem szeregowym RS232, tylko jest CAN. Przydałby się dobry analizator magistrali CAN. Jakieś kilkadziesiąt-kilkaset tysięcy zł. Las rąk chętnych ;) Największy sens byłoby użyć chipa ELM327DS bo to interpreter OBD2 na RS232, jakaś dokumentacja do tego jest i z jego pomocą brnąć. Dalej jednak lasu rąk chętnych nie widzę.

Awatar użytkownika
Regulus
Moderator
Posty: 3664
Rejestracja: 22 mar 2014, o 20:51
Imię: Andrzej
Chevi: Cruze, Spark
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: podsumujmy poprawe oswietlenia zewn. na ledy

Post autor: Regulus » 19 lis 2015, o 09:26

Chinole to rozkminiają, ale u nich nakłady na B+R w jakiś sposób przekładają się na sprzedaż przez Aliexpress... a u nas tylko na osobistą satysfakcję.
Cruze 1.8 LS+ LPG, Spark 1.0 LS LPG

Awatar użytkownika
XaRaDaS
Administrator Junior
Posty: 7404
Rejestracja: 20 sie 2013, o 11:17
Imię: Andrzej
Chevi: Lacetti 1.6 SW
Lokalizacja: WX
Kontakt:

Re: podsumujmy poprawe oswietlenia zewn. na ledy

Post autor: XaRaDaS » 19 lis 2015, o 12:25

A nie można by było tego rozwiązać poprzez jakiś przekaźnik, który po uzyskaniu info o przekroczeniu 40 km/h dawałby sygnał na doświetlenie i je rozłączał ? Do tego trzeba by jeszcze dołożyć o ile się da wyłącznik, wiadomo, że jak jedziemy serpentynami i przekraczamy te 40 km/h to czasem doświetlanie by się przydało. A jak nie da się przez przekaźnik jakiś, to jeszcze mam jeden gupi pomysł :D można zrobić na liczniku pod wskazówką. Do 40 km/h może być zwarcie i wtedy doświetlenie działa, albo na odwrót po przekroczeniu 40 km/h robi się zwarcie i przestają działać :D Rozwiązanie prostackie i raczej ja bym nie robił tego tak ;)

Na pewno musimy mieć wpięte w kierownicę gdzieś, żeby można było odczytać promień skrętu kierownicy i trzeba dać założenia jakieś. Mały skręt kierownicą - nic się nie dzieje, większy czyli skręcamy doświetlenie działa. Pewnie bez dobrego programisty się nie obejdzie. Najlepiej to taki, co by zgrał cały soft i przejrzał go :D
Nie dyskutuj z debilem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem...

Awatar użytkownika
sunluci
Bywalec
Posty: 125
Rejestracja: 29 lip 2014, o 00:01
Imię: Damian
Chevi: Orlando LT+ 1,8 LPG
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Re: podsumujmy poprawe oswietlenia zewn. na ledy

Post autor: sunluci » 19 lis 2015, o 13:34

Tak sie zastanwiam i....
Wszim ma naturalnie racje, ze dokumentacji do tego ustrojenstwa, to tyle, co kot naplakal. Naturalnie mozna wszystko logowac, i .... i niewiele to na poczatek da. Trzebaby usiasc i zaczac analizowac. Crypt jakis w tym tez jest, ale... to po obu stronach, wiec, do ogarniecia.
Tylko: znalazlem gdzies na niemieckiej stronie moduly (a i owszem, drogie), ktore robia to, co chcialem miec w Olku:
- rozszerzenie funkcjonalnosci display´u w Olku o informacje, ile cm mamy np: do przeszkody i jakies tam jeszcze bedziewie
- zamykania drzwi, jak sie przekroczy predkosc x
- no i np: doswietlania zakretow przy skrecie od kata x i maksymalnie do predkosci .... no i tutaj maja - o ile dobrze pamietam - ustawione 25km/h (a nie 40). To akurat pewnie tez sie da zmienic.
- jest tez modul, ktory nie tylko czyta (bo to mozna kupic za pare USD) ale rowniez zapisuje. Jak jest crypt zlamany, to mozna zapisac wszystko.
Bajer polega na tym, ze cztery punkty, to 4 moduly. Trzebaby wiec kupic wszystko (+- 600 €uro) i dopiero wtedy logowac. Logowac, aby sie nauczyc, co jest co i jak to sie w ogole je. Probowalem na swoim czytniku OBD2 via BT logowac... ale, musze to podpiac pod notebook, bo na tablecie to jeden wielki "S" mozna zrobic.
Majac zbudowana baze wiedzy (na poczatek decrypt, a dopiero pozniej funkcje) zczytuje sie wszystko i .... nic tylko zaprogramowac to w jakies 2xCPU board z pamiecia, podlaczyc do OBD2 i cieszyc sie osiagnieciami. Gdyz na przyklad cos takiego, jak zamykanie szyb przy predkosci "X", przy impulsie z czujnika zmierzch / deszczu, zamykanie i otwieranie wszystkich okien przez pilota z kluczyka, pulsowanie swiatla hamowania (wysoka czestotliwosc) przy nacisnieciu z odpowiednia sila hamulca......

1. Skrzyknac ewentualny zespol, zrobic skill i mile stones.
2. Skontaktowac sie z ludzmi, ktorzy napisali jakis tam soft do zczytywania OBD2.
3. Inwestycja: okolo 600 Euro - 19% MwSt (niemiecki VAT), bo kupuje na firme.
4. Zaczac logowac i rozlozyc zadania na zespol (wysoka inwestycja czasowa).
5. Zakupic podzespoly, zaprojektowac i zbudowac - zapisywalny - OBD2.
6. Testowac, testowac, testowac.... nie poddawac sie .... testowac
7a. Sfinalizowac produkt: "Victoria" - vel
7b. wrzucic wszystko do kosza i pojsc sie bardzo porzadznie napic => zapomniec o tym wszystkim.

Dane wszystkie sa z magistrali. Wiec, nie trzeba dodatkowych przekaznikow. Chyba tylko, zeby uruchomic jakas funkcje, ktora nie zostala przewidziana. Albo np: zabudowac dodatkowy czujnik zmierchu, etc... ale to inna, lapidarna historia.


Reasumujac: chyba sie skonczy na "7b lite" => pojsc tylko napic :-/
Ale temat mnie - nie ukrywam - rajcuje. W weekend moze sprobuje podlaczyc kompa i zobacze, ile GBytow danych zbiore na np: 100 km. Nie podnosze tutaj kwestii, ze mozna naturalnie wszystko zapisac od razu w board computer (skoro mamy funkcje zapisu), bo ... troche za malo (=> czytaj: poki co, wcale) sie na tym znac, aby jezdzic autem ze sterowaniem, ktore na pewno nie do konca (znowu czytaj: wcale!) nie rozumie.

Tylko, skoro Niemcy potrafia cos takiego zrobic, to ....


Cut. Dream off. Obudzilem sie.
Dzien dobry.

Awatar użytkownika
XaRaDaS
Administrator Junior
Posty: 7404
Rejestracja: 20 sie 2013, o 11:17
Imię: Andrzej
Chevi: Lacetti 1.6 SW
Lokalizacja: WX
Kontakt:

Re: podsumujmy poprawe oswietlenia zewn. na ledy

Post autor: XaRaDaS » 19 lis 2015, o 15:28

Hmm, dużo tego i spore koszta. 600 euro to nie mało jak na zabawę z modułem i dodatkowo nie pewny efekt. Koszt można rozłożyć na zainteresowanych, a jak coś z tego wyjdzie to potem opatentować i na sprzedaż :D
Nie dyskutuj z debilem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem...

Awatar użytkownika
wszim
Moderator
Posty: 10137
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Imię: Wojtek
Chevi: Orlando LT 1,8 LPG
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: podsumujmy poprawe oswietlenia zewn. na ledy

Post autor: wszim » 19 lis 2015, o 20:19

sanluci, widzę masz zapał i wiedzę. Działaj. Takich ludzi nam tu potrzeba, z zapałem.

Coście się tak przyczepili tych idiotycznych 40km? Do niczego to ograniczenie nie jest potrzebne, jedynie durny przepis stworzony przez jakiegoś urzędniczego ćmoka, którego nikt nie weryfikuje bo nie ma tego jak sensownie zrobić :H . Zupełnie wystarczający jest jeden warunek - kąt skręcenia kierownicy. On w sobie zawiera obydwa zjawiska. Przy większych prędkościach po prostu takiego skrętu się nie robi chyba, że ktoś driftuje.

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 14266
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Imię: Krzysztof
Chevi: Opel Insignia B
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: podsumujmy poprawe oswietlenia zewn. na ledy

Post autor: etac » 19 lis 2015, o 20:24

W i30 zapalają się do prędkości 60km/h
2007-2011 Chevrolet Lacetti 2.0 VCDi
2011-2013 Chevrolet Cruze 2.0 TCDi LS+ Premium
2011-2015 Chevrolet Spark 1.0 LS+
2013-2017 Chevrolet Cruze 2.0 TCDi LTZ
2013- > Chevrolet Aveo 1.4 LTZ

Awatar użytkownika
wszim
Moderator
Posty: 10137
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Imię: Wojtek
Chevi: Orlando LT 1,8 LPG
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: podsumujmy poprawe oswietlenia zewn. na ledy

Post autor: wszim » 19 lis 2015, o 20:28

Co to znaczy? Przy jakim kącie skrętu kierownicy? Przy każdym i tylko zależy od prędkości?

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 14266
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Imię: Krzysztof
Chevi: Opel Insignia B
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: podsumujmy poprawe oswietlenia zewn. na ledy

Post autor: etac » 19 lis 2015, o 20:35

jadac po miescie, czy na trasie zmieniajac pas, czy krecac po zakretach zapalają sie halogeny lewy lub prawy do prędkości 60 km/h i tylko jak są załączone światła mijania
2007-2011 Chevrolet Lacetti 2.0 VCDi
2011-2013 Chevrolet Cruze 2.0 TCDi LS+ Premium
2011-2015 Chevrolet Spark 1.0 LS+
2013-2017 Chevrolet Cruze 2.0 TCDi LTZ
2013- > Chevrolet Aveo 1.4 LTZ

ODPOWIEDZ

Wróć do „Orlando Elektryka/Elektronika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość